quote:
Ik kan toveren!quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:54 schreef DaMart het volgende:
Hocus Pocus, ik wou dat deze topic in MYAT stond!
Maanzaad??quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:54 schreef wyccie het volgende:
33 rovers en maanzaad?
Oh, ging het over de uitspraak van koningin??quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:55 schreef LXIV het volgende:
Wat let ons om dit bij LPT-40 te regelen?
Maar over de uitspraak van koningin: Ook veel mensen zeggen konin-gin.
Terwijl bijna niemand het woord 'koning' verkeerd uitspreekt.
(Behalve Lodewijk-Napoleon dan, die zichzelf 'Konijn van Holland' noemde, althans volgens de Donald Duck.)
quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:55 schreef LXIV het volgende:
(Behalve Lodewijk-Napoleon dan, die zichzelf 'Konijn van Holland' noemde, althans volgens de Donald Duck.)
Iedereen blijkt hier keurig koning-in te zeggen...quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Oh, ging het over de uitspraak van koningin??
Ik heb nog niet bijgelezen hoor
Ha, ja hoe komt dat eigenlijk? Wie heeft opeensbedacht dat hij/zij opeens konin-gin gaat zeggen?quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:55 schreef LXIV het volgende:
Oh, zit dat zo.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:57 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik zeg ook altijd koning-in.
Eigenlijk best logisch, want het was de vrouw van de koning, en dus de vrouw waar de koning-in mocht/mag als het licht uit was/is
Zo zie je maar weer, dat een LPT nog etymologisch verantwoord kan zijn ook!quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oh, zit dat zo.
Nu snap ik ook waar boerin, berin, bakkerin, heldin, vriendin etc vandaan komen!![]()
Hmm, ik stotter, dus bij mij is het sowieso anders dan het hoort te zijnquote:Op zaterdag 29 april 2006 20:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iedereen blijkt hier keurig koning-in te zeggen...
Ik zeg altijd konegin.
Wat zeg jij, AR?
Daar mag niemand in eigenlijk!quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:01 schreef wyccie het volgende:
En hoe zit het dan met serveerster, stewardess, onderwijzeres en politieagente?
Of eigenlijk is er wel degelijk een verklaring!quote:
Bedenk je dit nu zelf, of heb je het ergens gelezen? Het klinkt overigens wel aannemelijk.quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:09 schreef DaMart het volgende:
[..]
Of eigenlijk is er wel degelijk een verklaring!
Een boerin, bakkerin en koningin, zijn onlosmakelijk (figuurlijk gesproken dan) verbonden met een boer, een bakker en een koning. Vroeger waren dit voornamelijk mannenberoepen, waarbij de vrouw meehielp. Van nature werden zij dus geclaimd door de beroepsbeoefenaar waarmee ze getrouwd waren.
Een serveerster, een stewardess of een politieagente, zijn meer publieke, niet-ambachtelijke beroepen. Eigenlijk zijn ze een beetje van iedereen dus. En dus kan de claim op deze vrouwen wat minder makkelijk worden gelegd. Ze zijn immers niet onlosmakelijk verbonden met een mannelijke tegenhanger!
Uhm, doe eens een gok?quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bedenk je dit nu zelf, of heb je het ergens gelezen? Het klinkt overigens wel aannemelijk.
Ja, maar zijn vrouw hielp hem er niet bij denk ik.quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:17 schreef wyccie het volgende:
Ik vind dat politieagent van oudsher ook wel een mannenberoep is.
Oh ja, dat is waar. Ik denk nog even na over een beroep waarop jouw theorie niet van toepassing is.quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:17 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, maar zijn vrouw hielp hem er niet bij denk ik.
Bakker-bakkerin klopt alvast niet. Het is bakster.quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:20 schreef wyccie het volgende:
[..]
Oh ja, dat is waar. Ik denk nog even na over een beroep waarop jouw theorie niet van toepassing is.
Of bakkerin, volgens de Van Dale:quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bakker-bakkerin klopt alvast niet. Het is bakster.
quote:bakkerin
bak·ke·rin
de (v.); bakkerinnetje
eerste editie 1864
1 (verouderd) bakkersvrouw
Gatverdamme.quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:23 schreef DaMart het volgende:
[..]
Of bakkerin, volgens de Van Dale:
[..]
kruidenierster!quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hoe heet een vrouwelijke kruidenier eigenlijk??
Gymmeesteres. Dat klinkt iig een stuk spannender dan het is!quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:30 schreef DaMart het volgende:
Zo heb ik me trouwens ook nog eens versproken. Een medeleerlinge vertelde in de klas dat ze na de middelbare school een Lichamelijke Opvoedingsopleiding wilde gaan volgen, waarop ik vroeg of ze gymmeesteres wilde worden op een school.![]()
Wat zijn de symptomen?quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:35 schreef wyccie het volgende:
Zo, ik word vast ziek. Alweer.
ik misten een paar woorden in mijn vorige post, maar bij mij dus ook.quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:32 schreef Lienekien het volgende:
Bij mij met belangstelling voor taal.![]()
En een kop thee en een paracetamolletje voor het naar bed gaan wil ook nog wel eens helpen!quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:43 schreef Lienekien het volgende:
Vroeg naar bed dan maar.En morgen een uurtje wandelen.
Ik heb nergens pijn, dus paracetamol gebruik ik niet. En zelfs al had ik wel pijn, dan zou het wel echt heeeeeel erg veel pijn moeten doen, wil ik een pijnstiller innemen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:49 schreef DaMart het volgende:
[..]
En een kop thee en een paracetamolletje voor het naar bed gaan wil ook nog wel eens helpen!
Ik neem juist paracetamol als ik een verkoudheid voel aankomen. Vaak is het dan de volgende dag alweer bijna weg.quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:51 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik heb nergens pijn, dus paracetamol gebruik ik niet. En zelfs al had ik wel pijn, dan zou het wel echt heeeeeel erg veel pijn moeten doen, wil ik een pijnstiller innemen.
Thee is wel lekker, maar zoals eerder gezegd, dan blijf ik wakker.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:51 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik heb nergens pijn, dus paracetamol gebruik ik niet. En zelfs al had ik wel pijn, dan zou het wel echt heeeeeel erg veel pijn moeten doen, wil ik een pijnstiller innemen.
Denk je niet dat dat in je hoofd zit? Een pijnstiller is geen verkoudheidremmer.quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:52 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik neem juist paracetamol als ik een verkoudheid voel aankomen. Vaak is het dan de volgende dag alweer bijna weg.
Wat een bikkels willen we toch zijn, hè?quote:
Nou ja, het helpt vaak wel hoor. Maar nu ik erover nadenk, heb ik dan ook wel lichte keel- of hoofdpijn, in combinatie met een verstoppende neus.quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:54 schreef wyccie het volgende:
[..]
Denk je niet dat dat in je hoofd zit? Een pijnstiller is geen verkoudheidremmer.![]()
Nee, niet precies. Het begint emt het oog (opstaan, ogen opendoen) en ik heb die dag triviant gespeeld (op school) vandaar de "taartpunten". De sleutels die jij ziet zijn muzieknoten (die dag veel muziek gemaakt). De overige vormen zijn opvullingquote:Op zaterdag 29 april 2006 19:13 schreef DaMart het volgende:
Ik heb het plaatje nu even zitten bekijken, en er zijn meerdere dingen in te vinden. Aan de ene kant zie ik vormen terug die in je usericoon zitten, aan de andere kant zie ik een boos kijkend mannetje met houten been, een soort piraat die een sleutel bij zich lijkt te hebben.
Klopt mijn beschrijving een beetje met wat je bedoelde, of zie ik dingen die er niet zouden moeten zijn?
Gelukkig wel ja. Maar niet altijd hoor. Mijn moeder krijgt hem ook, en krijgt ook ieder jaar een echte griep te verduren. Vatbaarheid en weerstand zal dus ook wel een rol spelen. Overigens had ik afgelopen winter extra reden om voorzichtig te zijn met verkoudheden, aangezien mijn weerstand ver beneden niveau was.quote:
En toch vormt het geheel een mannetjequote:Op zaterdag 29 april 2006 22:06 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nee, niet precies. Het begint emt het oog (opstaan, ogen opendoen) en ik heb die dag triviant gespeeld (op school) vandaar de "taartpunten". De sleutels die jij ziet zijn muzieknoten (die dag veel muziek gemaakt). De overige vormen zijn opvulling.
Een paar dagen???!!quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:03 schreef DaMart het volgende:
Nee, dat niet. Meestal is het een paar dagen paracetamol en keelpastilles slikken, neusspray gebruiken en een overdosis aan fruit eten wat de verkoudheid verdringt.
Griep heb ik bijna nooit last van. Tenminste, het uit zich bij mij als een zware verkoudheid zonder koorts. Misschien dat dat komt door de griepprik die ik ieder jaar krijg.
Dat is onbewust. Maar eigenlijk past het er ook bij, aangezien ik namelijk een mannetje benquote:Op zaterdag 29 april 2006 22:08 schreef DaMart het volgende:
[..]
En toch vormt het geheel een mannetje![]()
Op dat moment voel ik me er beter door, dus wat dat betreft helpt het wel degelijk! Plus, zoals ik al aangaf, moest ik ivm een verlaagde weerstand extra vorozichtig zijn. Voor je het weet is een simpele verkoudheid een longontsteking. Die waarschuwing had ik in ieder geval van een arts gekregen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Een paar dagen???!!
Een verkoudheid gaat van zichzelf ook na een paar dagen over. Je spuit en slikt troep, en het helpt je niks
Ik ben gisteren begonnen. Ik wil al heel lang iets van een dagboek bijhouden, maar hte komt er nooit van. Daarom dacht ik aan een andere insteek en misschien dat ik hetw el volhoudt. Ik ga mezelf niet verplichten om elke dag iets toe te voegen, maar toch wel regelmatig.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:10 schreef wyccie het volgende:
Ja, de dingen die Damart noemt, kan ik er ook in zien.
Doe je dat vaak, Erik?
Die pilletjes gebruik ik ook. Hibitane heten ze, de zuigtabletten die ik gebruik.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:14 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik neusspray gebruik, val ik in ieder geval makkelijker in slaap en krijg ik minder gauw een droge mond (en dus nog zeerdere keel). En er zijn ook tabletjes die in bepaalde gevallen je keel werkelijk minder pijnlijk maken.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb liever een nacht ademen door mijn mond, dan het gebruik van neusspray (en een loopneus).quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
Neusspray is niet fijn, maar door je mond moeten ademen is nog minder fijn.
Het is ook heel kut, al heb ik het gevoel dat het de laatste jaren iets minder geworden is (kan natuurlijk ook komen door al die medicijnen die ik daarvoor gebruikquote:Op zaterdag 29 april 2006 22:20 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben enorm blij dat ik geen last heb van hooihoorts. Dat lijkt me zo rottig.
Ik heb echt een hee waslijst aan allergieën. Dat is ook niet erg fijn. De grassen en pollen horen er ook bij, maar ik heb daar gelukkig niet zo heel veel last van. Vooral andere alergieën (dieren en srooklucht bijvoorbeeld) geven een hoop overlast.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:20 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben enorm blij dat ik geen last heb van hooihoorts. Dat lijkt me zo rottig.
Ik ook!quote:
Misschien wel!quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:28 schreef Claudia_x het volgende:
Je zou wel anders praten als je ook menstruatiepijn had, LXIV.
't Is biologie!quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:32 schreef Tha_Erik het volgende:
Als het hier te natuurkundig wordt dan haak ik echt af.
Dan haak ik ook af. Ik ben niet natuurkundig ingesteld, niet biologisch, niet scheikundig en niet wiskundig.quote:
Ja, als klinkt "alfamannetje" wel erg aapsquote:Op zaterdag 29 april 2006 22:36 schreef wyccie het volgende:
Je bent een alfamannetje dus.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:36 schreef wyccie het volgende:
Je bent een alfamannetje dus.
Ik ook niet hoor! Dat zijn vakken die ik zodra het kon meteen heb laten vallen op de middelbare school. Ik vond de talen (behalve Frans, want dat is een stomme taal), en dan vooral de klassieke talen, aangevuld met aardrijkskunde, economie I en geschiedenis veel leuker.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:34 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dan haak ik ook af. Ik ben niet natuurkundig ingesteld, niet biologisch, niet scheikundig en niet wiskundig.
Ach, een meisje weet doorgaans alles over haar menstruatie, en ook dat het dus wel een dag of 3 duurt voor de pijn weggaat.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:33 schreef wyccie het volgende:
Ik heb denk ik ooit 1 keer paracetamol gehad voor menstruatiepijn, nu doe ik dat niet meer, omdat ik niet het gevoel heb dat dat helpt. Sowieso duurt het even voordat het middel werkt, en in die tijd zou de pijn ook vanzelf kunnen overgegaan.
Niet bepaald neequote:
Ik heb precies het tegenovergestelde, namelijk dat het me verbaast hoeveel ik onthouden heb. Ik heb zo kort Grieks gehad en vrij slecht opgelet, maar ik kan nog steeds aardig een stukje tekst lezen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:38 schreef DaMart het volgende:
Het is trouwens wel opmerkelijk hoe snel je dingen vergeet als je er niet dagelijks mee bezig bent. In de eindexamenklas kon ik oud-griekse teksten nog redelijk lezen. Nu dus niet meer...
Bij ons gaven ze geen filosofie op school. Wel jammer, want ik vind filosoferen zo leuk!quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:39 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb Frans, Duits, Engels en Nederlands als talen, verder nog tekenen en filosofie en andere verplichte vakken, die niet zo boeiend zijn.
Oplezen gaat ook nog wel, met de uitspraak van de letters. Alleen de betekenis van veel woorden ben ik kwijt, net als de vervoegingen ervan, wat het lezen wel bemoeilijkt.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb precies het tegenovergestelde, namelijk dat het me verbaast hoeveel ik onthouden heb. Ik heb zo kort Grieks gehad en vrij slecht opgelet, maar ik kan nog steeds aardig een stukje tekst lezen.
Toen ik pas ongesteld werd, had ik nergens last van. Maar ik had te vroeg gejuicht, na een jaar kreeg ik wel heel erg veel buikpijn en het was ook heel zwaar. Toen ik de pil had, werd het leven een stuk prettiger!quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ach, een meisje weet doorgaans alles over haar menstruatie, en ook dat het dus wel een dag of 3 duurt voor de pijn weggaat.
Ik vind tekenen heerlijk, behalve de opdrachten die we krijgen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond tekenen echt een onzinvak. Tijdens tekenen zat ik altijd overhoringen te leren. Dat deed ik ook tijdens gym. Voor die vakken kwam ik helemaal niet naar school.
Je hoeft niet in filosofie afgestudeerd te zijn om te mogen filosoferen!quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:40 schreef DaMart het volgende:
[..]
Bij ons gaven ze geen filosofie op school. Wel jammer, want ik vind filosoferen zo leuk!
Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen!quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:42 schreef Claudia_x het volgende:
Al die rijtjes die ik op de fiets geleerd heb, kan ik ook nog opdreunen.
Ja, jezus, lang leve de pil. Ik moet er niet aan denken hoe het moet zijn geweest voor vrouwen die geen tampons en pillen hadden.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:42 schreef wyccie het volgende:
Toen ik pas ongesteld werd, had ik nergens last van. Maar ik had te vroeg gejuicht, na een jaar kreeg ik wel heel erg veel buikpijn en het was ook heel zwaar. Toen ik de pil had, werd het leven een stuk prettiger!![]()
Oh gym wilde ik absoluut niet missen, mijn hele middelbare schooltijd 1 keer geen zin gehad om te gymmen. Tekenen vond ik wel leuk, maar ik was er niet goed in, en het is niet erg nuttig. Blijkbaar vond mijn school dat ook, want je kon er niet eens examen in doenquote:Op zaterdag 29 april 2006 22:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond tekenen echt een onzinvak. Tijdens tekenen zat ik altijd overhoringen te leren. Dat deed ik ook tijdens gym. Voor die vakken kwam ik helemaal niet naar school.
Nee, maar het had wel een interessant vak kunnen zijn voor me. Leren wat grote filosofen allemaal al gefilosofeerd hebben. Dat is soms ook erg leuk om eens te lezen natuurlijk!quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hoeft niet in filosofie afgestudeerd te zijn om te mogen filosoferen!
Dat ging vroeger met kranten en bladeren, vertelde mijn moeder.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, jezus, lang leve de pil. Ik moet er niet aan denken hoe het moet zijn geweest voor vrouwen die geen tampons en pillen hadden.
Natuurlijk. Maar wat let je om eens een boek hierover te lezen dan? Alleen maar dat je er tenslotte geen examen in hoeft te doen?quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:45 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nee, maar het had wel een interessant vak kunnen zijn voor me. Leren wat grote filosofen allemaal al gefilosofeerd hebben. Dat is soms ook erg leuk om eens te lezen natuurlijk!
Vroeger vond ik tekenen ook heel leuk, maar om een of andere reden is dat geheel verdwenen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind tekenen heerlijk, behalve de opdrachten die we krijgen.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:46 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat ging vroeger met kranten en bladeren, vertelde mijn moeder.
Maar wat kun je ermee, wat is het nut? Als je afgestudeerd bent in filosofie. Wat is dan je beroep? Filosoof? Klinkt niet echt uhmmm... alsof je daar jaren voor hebt moeten leren.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hoeft niet in filosofie afgestudeerd te zijn om te mogen filosoferen!
Ik vind tekenen erg nuttig, het is een manier om me te uiten, een uitlaatklep voor eventuele opgekropte gevoelend. Tekenen en schrijvenquote:Op zaterdag 29 april 2006 22:45 schreef wyccie het volgende:
[..]
Oh gym wilde ik absoluut niet missen, mijn hele middelbare schooltijd 1 keer geen zin gehad om te gymmen. Tekenen vond ik wel leuk, maar ik was er niet goed in, en het is niet erg nuttig. Blijkbaar vond mijn school dat ook, want je kon er niet eens examen in doen
(Maar laat ik dat maar niet te hard roepen in een TTK LPT)
Oh...dan ziet mijn moeder er nog best jong uit voor haar leeftijd dusquote:Op zaterdag 29 april 2006 22:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
![]()
Je bent wel op dreef vanavond, wyccie!![]()
Heel vroeger wel denk ik. Maar de laatste paar eeuwen toch gewoon watten en doeken, denk ik!
Da's waar. Maar dan nog had ik aan een vak als filosofie meer gehad dan bijvoorbeeld economie. Het gaat ook om een stuk algemene ontwikkeling he (die ik op dat gebied al behoorlijk heb ingehaald, daar niet van). maar het gaat dus vooral om het idee.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar wat let je om eens een boek hierover te lezen dan? Alleen maar dat je er tenslotte geen examen in hoeft te doen?
quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:48 schreef wyccie het volgende:
[..]
Oh...dan ziet mijn moeder er nog best jong uit voor haar leeftijd dus![]()
Een potje janken werkt ook heel lekker. Maar dat zal wel weer een vrouwending zijn.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:47 schreef Tha_Erik het volgende:
een uitlaatklep voor eventuele opgekropte gevoelend.
Oh, dan zal ik maar nooit meer even jankenquote:Op zaterdag 29 april 2006 22:49 schreef wyccie het volgende:
[..]
Een potje janken werkt ook heel lekker. Maar dat zal wel weer een vrouwending zijn.
Ah, weer een foto uit Claudia's filmarchiefquote:Op zaterdag 29 april 2006 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vroeger vond ik tekenen ook heel leuk, maar om een of andere reden is dat geheel verdwenen.
[afbeelding]
Je kunt er in ieder geval heel veel van leren, en wat je daar dan mee wilt doen, moet je zelf weten. Een beetje wasmachine draait op het idee dat een 'filosoof' ooit heeft gehad.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:47 schreef wyccie het volgende:
Maar wat kun je ermee, wat is het nut? Als je afgestudeerd bent in filosofie. Wat is dan je beroep? Filosoof? Klinkt niet echt uhmmm... alsof je daar jaren voor hebt moeten leren.
Mensen waar ik mee chat, hebben inmiddels een aardig foto-archief van me.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ah, weer een foto uit Claudia's filmarchief
Dat is voor mij een reden geweest om het niet als studie te kiezen. Een rechtenstudie bood toch een wat beter toekomstperspectief.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:47 schreef wyccie het volgende:
[..]
Maar wat kun je ermee, wat is het nut? Als je afgestudeerd bent in filosofie. Wat is dan je beroep? Filosoof? Klinkt niet echt uhmmm... alsof je daar jaren voor hebt moeten leren.
Ik heb dat dus meer met geschiedenis. Ik mis die feitelijke kennis. En van filosofie vind ik dat niet. Het zijn toch ideeën van filosofen die zelf maar wat verzinnen. Zo vat ik dat opquote:Op zaterdag 29 april 2006 22:48 schreef DaMart het volgende:
Het gaat ook om een stuk algemene ontwikkeling he (die ik op dat gebied al behoorlijk heb ingehaald, daar niet van). maar het gaat dus vooral om het idee.
Een uitvinder is nog geen filosoof.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:50 schreef Claudia_x het volgende:
Een beetje wasmachine draait op het idee dat een 'filosoof' ooit heeft gehad.
Ik heb de Wereld van Sofie op de plank staan hier. Dat is een interessant boek om mee te beginnen. Ik denk dat ik, als ik mijn stapel ongelezen boeken eens heb gelezen, best wel eens een of meer boeken van filosofen ga bestellen. Vooral de filosofen uit de Griekse oudheid spreken me aan.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:52 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik heb dat dus meer met geschiedenis. Ik mis die feitelijke kennis. En van filosofie vind ik dat niet. Het zijn toch ideeën van filosofen die zelf maar wat verzinnen. Zo vat ik dat op
Wil niet zeggen dat ik totaal niks van filosofen moet hebben hoor, ik heb dit boek:
[afbeelding]
Hehe, mannen mogen ook janken hoor. Ik dekte me alvast in, voor het geval de 'mannen' hier die opmerking wilden maken.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:49 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Oh, dan zal ik maar nooit meer even janken, want het lucht echt heel erg op
![]()
.
Moderne wasmachines draaien op fuzzy logic. Dat is filosofie.quote:
Alleen is het onzin.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:55 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind het hele idee van de ideeënwereld van Plato interessant..
Dat ben ik helemaal met je eens!quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:55 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind het hele idee van de ideeënwereld van Plato interessant..
Ah taalkunde en geschiedenis vind ik leuk.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:54 schreef Claudia_x het volgende:
In een filosofiestudie komen niet alleen meningen aan bod, wyccie, maar ook inzichten, bijvoorbeeld over robotica, psychologie, taalkunde én geschiedenis.
Onzin of niet, interessant is het wel. En ik denk niet dat het echt onzin is. En een overtuiging van hoe het leven en je lichaam en ziel met elkaar verbonden zijn kan nooit echt onzin zijn, als het een persoonlijke overtuiging is.quote:
Juist geschiedkundige kennis is helemaal niet feitelijk. Het is slechts wat we denken wat er gebeurt is. Helemaal zeker weten doen we dat nooit, natuurlijk. Misschien zijn onze bronnen wel niet zuiver.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:52 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik heb dat dus meer met geschiedenis. Ik mis die feitelijke kennis. En van filosofie vind ik dat niet. Het zijn toch ideeën van filosofen die zelf maar wat verzinnen. Zo vat ik dat op
Wil niet zeggen dat ik totaal niks van filosofen moet hebben hoor, ik heb dit boek:
[afbeelding]
En de oude op electromechanische principes. Dat is ook filosofie (geweest)quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Moderne wasmachines draaien op fuzzy logic. Dat is filosofie.
Als je het bekijkt vanuit het perspectief van Plato... en hoe de wereld er in zijn tijd uit zag, vind ik zijn opvattingen over de ideeënwereld nog vrij geniaal hoor. Helemaal als je je bedenkt dat hij eigenlijk tegen de stroming in ging. Iedereen geloofde in de mythes (die ik overigens ook geweldig vindquote:
Mythes, legendes, sprookjes, enz zijn allemaal tof!quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:59 schreef DaMart het volgende:
[..]
Als je het bekijkt vanuit het perspectief van Plato... en hoe de wereld er in zijn tijd uit zag, vind ik zijn opvattingen over de ideeënwereld nog vrij geniaal hoor. Helemaal als je je bedenkt dat hij eigenlijk tegen de stroming in ging. Iedereen geloofde in de mythes (die ik overigens ook geweldig vind), en Plato en andere filosofen probeerden rationele verklaringen voor dingen te bedenken. En vergeet niet dat de eerste filosofen aan de basis staan van de kennis en wetenschap die we heden ten dage hebben!
Het hangt er ook vanaf op welke manier je er naar kijkt. Dat piramides graftombes van farao's waren, zoveel is zeker (en misschien was het wel meer).quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Juist geschiedkundige kennis is helemaal niet feitelijk. Het is slechts wat we denken wat er gebeurt is. Helemaal zeker weten doen we dat nooit, natuurlijk. Misschien zijn onze bronnen wel niet zuiver.
Filosofie daarentegen is, samen met de wiskunde, juist wel helemaal "na te trekken". Het is op zuiver denken gebaseerd, en dus in principe helemaal mee te beredeneren.
Oh sorryquote:Op zaterdag 29 april 2006 23:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou, op het moment gaat het nog helemaal niet over de inhoud van Filosofie, maar meer hoe interessant of leuk het gevonden wordt
Sorry waarvoor? Ik bedoelde er verder niks mee, maar ik wilde meer zeggen dat ik niet zie waarom een expert op het gebied van filosofie zich hieraan kan ergeren.quote:
ehhh..quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:05 schreef wyccie het volgende:
[..]
Het hangt er ook vanaf op welke manier je er naar kijkt. Dat piramides graftombes van farao's waren, zoveel is zeker (en misschien was het wel meer).
Maar de theorie van de ene filosoof kan tegengesteld zijn aan de theorie van de andere filossof. en toch kunnen ze allebei gelijk hebben, of je zou het met beiden eens kunnen zijn. Dat zijn meningen, het hangt er vanaf hoe je er naar kijkt, het heeft voor mijn gevoel, meer met gevoelsbeleving te maken. Zelfs al is het door rationeel denken tot stand gekomen.
Ik ben heel erg vergeetachtig hoor, maar ik kan me herinneren dat ik eens een stuk van/over Descartes heb gelezen, en ik was het daar niet mee eens, maar ik kan het ook niet weerleggen. Dus hoezo is dat feitelijke kennis en hoe kan dat nagetrokken worden?
Ik heb vooral een hekel aan gebrabbel over filosofie door 'filosofen'.quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:01 schreef LXIV het volgende:
@Claudia,
Vind jij ons gebrabbel over filosofie niet irritant? Omdat je zelf wijsbegeerte hebt gestudeerd en er daarom zo veel meer vanaf weet? Om een soortgelijke reden kom ik eigenlijk nooit in C&H
Dat zal vooral te maken hebben met de wereld waarin wij leven. De echt belangrijke vragen des levens zijn tegenwoordig minder belangrijk dan in de oudheid. Maar dat komt ook doordat wij zoveel meer kennis hebben dan mensen toen hadden.quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind Plato niet onbelangrijk, ik vind het alleen onzin.
Zwarte zwanen bestaan wel zeker.quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat zal vooral te maken hebben met de wereld waarin wij leven. De echt belangrijke vragen des levens zijn tegenwoordig minder belangrijk dan in de oudheid. Maar dat komt ook doordat wij zoveel meer kennis hebben dan mensen toen hadden.
Alleen, zoals wyccie ook al aangaf, kun je het er niet mee eens zijn, maar er zijn geen wetenschappelijke feiten die het tegendeel bewijzen van wat een filosoof beweert. En als je dan de deductieleer toepast, dan kun je dus niet uitsluiten dat Plato misschien toch gelijk had. We kunnen nooit een zwarte zwaan zien, maar zegt dat zwarte zwanen niet bestaan? hetzelfde geldt voor de theorieën van alle filosofen.
Waarmee ik wil aangeven dat ik het erg ver vind gaan om die theorieën af te doen als onzin.
Maar hoe vaak komt het dan niet voor dat twee filosofen elkaar tegenspreken?quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:09 schreef LXIV het volgende:
Alle stappen in het denkproces -van de filosoof- moeten te volgen zijn en juist zijn. Uiteindelijk is er dan geen speld tussen zijn conclusie te krijgen.
Ergens op baseren... op zijn gedachten. Ik ben denk ik, helaas, toch meer een wetenschapper. Ik moet harde bewijzen hebben. Toch wel raar, op zich ben ik ook wel een gevoelsmens.quote:In ieder geval: alles wat een filosoof zegt is tenslotte toch niet vrijblijvend? Hij moet zijn stellingen toch wel ergens op baseren!
Dat was ook gewoon een voorbeeld dat bij rechtsfilosofie werd gebruikt. Maak er anders witte kraaien vanquote:
Ik ben er van overtuigd dat er ook albinokraaien zijn.quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:15 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat was ook gewoon een voorbeeld dat bij rechtsfilosofie werd gebruikt. Maak er anders witte kraaien van
pimpelpaarse eksters danquote:Op zaterdag 29 april 2006 23:16 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat er ook albinokraaien zijn..
Maak er dan maar een 24 karaats gouden ekster met ingebouwd LCD-scherm van. Daarvan weet ik zeker dat die niet in het wild rondlopen.quote:
Pff, ik weet niet of ik het helemaal goed kan uitleggen, maar Plato denkt dat de mensen in een grot zitten, vastgeketend. Achter de mensen brand een veur, en tussen de mensen en het vuur worden voorwerpen langsgedragen, waarvan de mensen dus alleen de schaduw zien. Dat is dus hetgeen wat wij hier op aarde zien, een schaduw van wat het werkelijk is.quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:16 schreef wyccie het volgende:
Even een stomme vraag hoor: wat is nou dat idee van Plato? Misschien heb ik dat ooit wel geleerd tijdens Grieks/Latijn, maar ben ik het vergeten.
Alleen omdat je ze nog niet gezien hebt, wil dat nog niet zeggen dat ze niet bestaan...quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:19 schreef wyccie het volgende:
[..]
Maak er dan maar een 24 karaats gouden ekster met ingebouwd LCD-scherm van. Daarvan weet ik zeker dat die niet in het wild rondlopen.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:22 schreef DaMart het volgende:
[..]
Alleen omdat je ze nog niet gezien hebt, wil dat nog niet zeggen dat ze niet bestaan...
Ik wacht even met het beantwoorden van je andere vraag, want ik heb zo'n voorgevoel dat iemand anders, Erik bijvoorbeeld, al een (lang) antwoord aan het typen is.
Ah, dat heb ik inderdaad met Grieks gehad! Ik had een leraar die geweldig kon vertellen (al die mythen, tragikomedies echt om te smullen!).quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Plato's verhaal
Ja, volgens mij kan je het ook zo opvatten. Het doet mij altijd denken aan de film 'the Matrix'.quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:25 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ah, dat heb ik inderdaad met Grieks gehad! Ik had een leraar die geweldig kon vertellen (al die mythen, tragikomedies echt om te smullen!).
Was het idee erachter eigenlijk niet dat je je ogen niet kunt vertrouwen? De schaduwen die je ziet lijken op andere dingen dan ze werkelijk zijn. Zo werd het mij tenminste verteld (of dat is wat ik er van gemaakt heb).
Dat beest gaat dood met al dat goud en plastic! En plastic komt niet in de natuur voor. En hoe zou hij zijn LCD-schermpje aan moeten sluiten?quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:22 schreef DaMart het volgende:
Alleen omdat je ze nog niet gezien hebt, wil dat nog niet zeggen dat ze niet bestaan...
Very smart!quote:Ik wacht even met het beantwoorden van je andere vraag, want ik heb zo'n voorgevoel dat iemand anders, Erik bijvoorbeeld, al een (lang) antwoord aan het typen is.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:26 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, volgens mij kan je het ook zo opvatten. Het doet mij altijd denken aan de film 'the Matrix'.
Ja, maar ik denk ook dat de film daarop gebaseerd is en wel een hoop filosofische aspecten bevat.quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:28 schreef wyccie het volgende:
[..]
![]()
Op de één of andere manier komt die film ALTIJD ter sprake wanneer het over filosofie, de werkelijkheid etc. gaat.
Volgens Plato zien wij de dingen niet zoals ze werkelijk zijn. Vandaar zijn vergelijking met de grot. Als de mensen daarbinnen de schaduw van een vaas zien, dan zullen ze dat een vaas noemen. Iemand die buiten staat, die ziet hoe de vaas er echt uitziet. Die persoon ziet de ware aard van de dingen, in tegenstelling tot de mensen die alleen de schaduwen zien. En volgens Plato zien wij in ozne wereld alleen de schaduwen, maar is er 'meer', is er van alles een origineel dat wij niet kunnen zien. Alleen voor we geboren worden, of nadat we zijn gestorven, zien we die ware aard.quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:25 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ah, dat heb ik inderdaad met Grieks gehad! Ik had een leraar die geweldig kon vertellen (al die mythen, tragikomedies echt om te smullen!).
Was het idee erachter eigenlijk niet dat je je ogen niet kunt vertrouwen? De schaduwen die je ziet lijken op andere dingen dan ze werkelijk zijn. Zo werd het mij tenminste verteld (of dat is wat ik er van gemaakt heb).
De wetenschap staat voor niets he... misschien hebben ze al een prototype robotvogel gemaakt of zoquote:Op zaterdag 29 april 2006 23:27 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat beest gaat dood met al dat goud en plastic! En plastic komt niet in de natuur voor. En hoe zou hij zijn LCD-schermpje aan moeten sluiten?
Ja, dat bedoel ik! Zo heb ik het 'geleerd'.quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:28 schreef DaMart het volgende:
[..]
Volgens Plato zien wij de dingen niet zoals ze werkelijk zijn. Vandaar zijn vergelijking met de grot. Als de mensen daarbinnen de schaduw van een vaas zien, dan zullen ze dat een vaas noemen. Iemand die buiten staat, die ziet hoe de vaas er echt uitziet. Die persoon ziet de ware aard van de dingen, in tegenstelling tot de mensen die alleen de schaduwen zien. En volgens Plato zien wij in ozne wereld alleen de schaduwen, maar is er 'meer', is er van alles een origineel dat wij niet kunnen zien. Alleen voor we geboren worden, of nadat we zijn gestorven, zien we die ware aard.
Dat zal ongetwijfeld zo zijn. Ik vind 'the Matrix' wel een beetje heel erg overgewaardeerd.quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:28 schreef Claudia_x het volgende:
En dat terwijl er in dat opzicht toch veel betere films zijn.
Ik had het wel over 'in het wild' hè.quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:30 schreef DaMart het volgende:
[..]
De wetenschap staat voor niets he... misschien hebben ze al een prototype robotvogel gemaakt of zo
Ik heb the Matrix niet eens gezien. Ik haakte al af bij de trailers op tvquote:Op zaterdag 29 april 2006 23:30 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld zo zijn. Ik vind 'the Matrix' wel een beetje heel erg overgewaardeerd.
Ben je juf?quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben met een oud-leerlinge van me aan het MSN-en.
Geweest.quote:
Jawel. Is dat zo moeilijk te geloven dan?quote:
Wat voor vak? Of basisschool?quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geweest.Nou ja, ik ben natuurlijk nog steeds een juf, want dat zit gewoon in me.
![]()
Wie vind jij dan een lekker ding? Man bedoel ik natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:34 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Jawel. Is dat zo moeilijk te geloven dan?
Zo'n beetje alles. Ik had naschoolse klasjes waar ik alles mee mocht doen.quote:
Uh, Jude Law doet het altijd wel goed op het scherm, vind ik.quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:35 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wie vind jij dan een lekker ding? Man bedoel ik natuurlijk.
Ik heb een rare, rustgevende invloed op kleine kinderen, terwijl ik ze wel kan wurgen als ze zitten te bleren om niets. Als kinderen braaf zijn, dan vind ik ze wel leuk. Anders heb ik een echt hekel aan ze.quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo'n beetje alles. Ik had naschoolse klasjes waar ik alles mee mocht doen.De laatste 2 jaar heb ik ook leerlingbegeleiding gedaan.
Ja, die heeft charisma. En van de vrouwen?quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:39 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Uh, Jude Law doet het altijd wel goed op het scherm, vind ik.
Met stip op 1, Audrey Tautou.quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:42 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ja, die heeft charisma. En van de vrouwen?
Ja, dat heb ik ook, en vreemd genoeg vooral als ze níet braaf zijn.quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:41 schreef wyccie het volgende:
Ik heb een rare, rustgevende invloed op kleine kinderen, terwijl ik ze wel kan wurgen als ze zitten te bleren om niets. Als kinderen braaf zijn, dan vind ik ze wel leuk. Anders heb ik een echt hekel aan ze.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ook vreemd is waarschijnlijk dat ik vooral van pubers houd.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:47 schreef wyccie het volgende:
Oh pubers... dan is het helemaal over. Ik heb een hekel aan pubers![]()
Die band die slechte muziek maakt?quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:48 schreef wyccie het volgende:
[..]
Jij bent een leuke puber. Ik bedoelde de 'jeugd van tegenwoordig'
Goede instelling! Er zijn genoeg mensen die de massa volgen, dus het is een mooi streven om uniek te willen zijn!quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:49 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh, ja ik doe niet mee aan "de jeugd van tegenwoordig". Ik probeer me daarvan te distantiëren.
Dat lukt me ook aardigquote:Op zaterdag 29 april 2006 23:50 schreef DaMart het volgende:
[..]
Goede instelling! Er zijn genoeg mensen die de massa volgen, dus het is een mooi streven om uniek te willen zijn!
Ze waren niet allemaal zoals ik hoorquote:Op zaterdag 29 april 2006 23:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond de VWO-pubers trouwens het saaist.
Ik was een pubertje uit de laatste categorie. En wat de rotopmerkingen betreft... af en toe floept er nog steeds wel eens eentje uit hoorquote:Op zondag 30 april 2006 00:01 schreef Claudia_x het volgende:
Meestal zijn ze niet zozeer hard, maar wat onbeholpen. De rotopmerkingen floepen eruit zonder dat ze er erg in hebben, hoewel dat natuurlijk niet voor álle pubers geldt. Er zijn ook van die stille pubertjes met diepe gronden, en die zijn óók heel lief.
Ik heb het tegengestelde idee. Omdat ze vaak nog onzeker en kwetsbaar zijn, zijn ze voortdurend bezig op mogelijke kwetsingen vooruit te lopen. En daar zijn dan weer de te lieve leraren en medeleerlingen de dupe van.quote:Op zondag 30 april 2006 00:03 schreef Tha_Erik het volgende:
Wat wel een voordeel is aan pubers is dat ze nog veel meer openstaan voor het afwijkende.. Tenminste, dat idee heb ik altijd, in vergelijking met ouderen.
Die zijn stom.quote:Op zondag 30 april 2006 00:11 schreef wyccie het volgende:
En het waren ook die pubers die het leven van de andere, de onzeker, pubers zuur maakte.
Het wordt nog ergerquote:Op zondag 30 april 2006 00:12 schreef Claudia_x het volgende:
Wees gerust, de werkelijke crisis komt als je een jaar of 20 bent. Iedereen die ik ken heeft in die periode zijn eerste existentiële wanhoop meegemaakt.
Was het je niet duidelijk hoe ondermijnend veel opmerkingen van leraren waren? Misschien laten leerlingen niet meteen blijken hoe ze daarvan balen. Een leraar zegt bijvoorbeeld tegen een leerling dat de mavo misschien geschikter voor hem is, tegen zijn medeleerlingen zit hij wat stoer op de leraar af te geven, maar later op dag zit hij in mijn kantoortje te huilen.quote:Op zondag 30 april 2006 00:11 schreef wyccie het volgende:
Wat raar eigenlijk, dat onze belevingen zo erg verschillen. Bij ons was het juist zo dat de pubers verschrikkelijk waren, en het de leraren onmogelijk maakte. En het waren ook die pubers die het leven van de andere, de onzekere, pubers zuur maakte.
quote:Op zondag 30 april 2006 00:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Was het je niet duidelijk hoe ondermijnend veel opmerkingen van leraren waren? Misschien laten leerlingen niet meteen blijken hoe ze daarvan balen. Een leraar zegt bijvoorbeeld tegen een leerling dat de mavo misschien geschikter voor hem is, tegen zijn medeleerlingen zit hij wat stoer op de leraar af te geven, maar later op dag zit hij in mijn kantoortje te huilen.
Niet bij mij, hoor, maarr bij anderen.quote:
Kan die leraar er wat aan doen, dat Mavo beter voor die leerling is?quote:Op zondag 30 april 2006 00:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Was het je niet duidelijk hoe ondermijnend veel opmerkingen van leraren waren? Misschien laten leerlingen niet meteen blijken hoe ze daarvan balen. Een leraar zegt bijvoorbeeld tegen een leerling dat de mavo misschien geschikter voor hem is, tegen zijn medeleerlingen zit hij wat stoer op de leraar af te geven, maar later op dag zit hij in mijn kantoortje te huilen.
Het is niet zozeer het advies wat ze geven, maar meer de manier waarop.quote:Op zondag 30 april 2006 00:18 schreef wyccie het volgende:
[..]
Kan die leraar er wat aan doen, dat Mavo beter voor die leerling is?![]()
Als dat al zo was, dan helpt hij die leerling niet door dat zo te zeggen. Misschien moet Lienekien je maar een preek geven over communicatie.quote:Op zondag 30 april 2006 00:18 schreef wyccie het volgende:
Kan die leraar er wat aan doen, dat Mavo beter voor die leerling is?![]()
Wat? Ik flikker ze meteen de prullenbak in. Keuken49.jpg, hou toch op zeg.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mensen waar ik mee chat, hebben inmiddels een aardig foto-archief van me.
quote:Op zondag 30 april 2006 00:26 schreef zodiakk het volgende:
Wat? Ik flikker ze meteen de prullenbak in. Keuken49.jpg, hou toch op zeg.
Al kan ik me heel goed voorstellen dat pubers leraren expres willen irriteren, ze uitdagen. En vooral de VWO-pubers kunnen dat heel sneaky doen hoor!quote:Op zondag 30 april 2006 00:20 schreef Claudia_x het volgende:
Leraren zijn natuurlijk ook gewoon mensen die wel eens geïrriteerd raken, alleen mogen ze dat nooit op leerlingen persoonlijk afgeven. Dat is natuurlijk niet altijd even makkelijk.
Ik denk dat VWO-pubers dat nog wel het sneakiest doen. VMBO'ers zijn doorgaan wat rechter voor hun raap.quote:Op zondag 30 april 2006 00:30 schreef wyccie het volgende:
[..]
Al kan ik me heel goed voorstellen dat pubers leraren expres willen irriteren, ze uitdagen. En vooral de VWO-pubers kunnen dat heel sneaky doen hoor!
Ik schaam me er bijna voorquote:Op zondag 30 april 2006 00:34 schreef Claudia_x het volgende:
Maar VMBO-pubers zijn echt véél moeilijker. Op het VWO wordt er ook vrijwel geen leerling uitgestuurd, alleen in de onderbouw wat omdat die leraren niet zoveel kunnen hebben. En inderdaad, als er dan eens een oudere VWO-leerling uitgestuurd wordt, is dat vanwege 'bijdehand gedrag' (dus: leraar eruit geluld).
Brugklassertjes zijn zó lief.quote:Op zondag 30 april 2006 00:46 schreef ALTER-EGO het volgende:
Niks lelijks over VWO-pubers heh...![]()
Mijn uk is na de zomervakantie ook een VWO-puber.
De brugklas is het begin van alle ellendequote:
Jip heeft het geluk dat hij qua lengte ver uitsteekt boven de gemiddelde brugpieper, ze zullen hem eerder als 2e of 3e jaars aanzien.quote:
Gelukkig denkt mijn uk daar (nu nog) anders over.quote:Op zondag 30 april 2006 00:48 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
De brugklas is het begin van alle ellende.
Dat is in ieder geval al een voordeel.quote:Op zondag 30 april 2006 00:49 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Jip heeft het geluk dat hij qua lengte ver uitsteekt boven de gemiddelde brugpieper, ze zullen hem eerder als 2e of 3e jaars aanzien.
quote:Op zondag 30 april 2006 00:51 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval al een voordeel.. Zeg 'm wel dat hij niet publiekelijk moet gaan rennen, dat is namelijk hetgeen wat lachen en wijzen opwekt bij oudere leerlingen.
Ik was niet groot, niet zo slank en niet zo stoer. Ik kende maar één iemand uit mijn klas, een meisje, die had meteen haar plaats gevonden. Contacten leggen is niet mijn sterkste punt en vooral niet met van die jongens die allemaal "stoer" (willen) doen.quote:Op zondag 30 april 2006 00:50 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Gelukkig denkt mijn uk daar (nu nog) anders over.
Maar vertel... waarom zie jij dat zo?
Ik realiseer me net dat het nog steeds van toepassing is, met uizondering van het ene meiske wat ik kendequote:Op zondag 30 april 2006 00:52 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik was niet groot, niet zo slank en niet zo stoer. Ik kende maar één iemand uit mijn klas, een meisje, die had meteen haar plaats gevonden. Contacten leggen is niet mijn sterkste punt en vooral niet met van die jongens die allemaal "stoer" (willen) doen.
Als je minder sterk bent in contacten leggen is de brugklas inderdaad een stuk moeilijker... de overgang is ineens best groot. Maar je hebt je er toch mooi doorheengeslagen en waarschijnlijk ben je er ook een stuk sterker door geworden.quote:Op zondag 30 april 2006 00:52 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik was niet groot, niet zo slank en niet zo stoer. Ik kende maar één iemand uit mijn klas, een meisje, die had meteen haar plaats gevonden. Contacten leggen is niet mijn sterkste punt en vooral niet met van die jongens die allemaal "stoer" (willen) doen.
Het was gewoon lastig om mijn plaats te vinden, en dat is me pas na dat jaar eigenlijk gelukt.
Nee, mijn brugklas ervaringen zijn grotendeels niet positief.
Een gevoel van sterker worden heb ik niet echt, maar dat had ook andere oorzakenquote:Op zondag 30 april 2006 00:57 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Als je minder sterk bent in contacten leggen is de brugklas inderdaad een stuk moeilijker... de overgang is ineens best groot. Maar je hebt je er toch mooi doorheengeslagen en waarschijnlijk ben je er ook een stuk sterker door geworden.
Hmmz, je bent nog jong he, alle tijd om te groeien.quote:Op zondag 30 april 2006 00:58 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Een gevoel van sterker worden heb ik niet echt, maar dat had ook andere oorzaken.
Ja, groeien zal ik zeker nog wel, maar ik heb het gevoel dat ik te laat begin met groeien. Ik had het liever eerder gehad.quote:Op zondag 30 april 2006 00:59 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Hmmz, je bent nog jong he, alle tijd om te groeien.
Hier spreekt een laterdanlaatbloeier tegen je: Beter laat en weelderig groeien en bloeien, dan vroeg uitgebloeid zijn...quote:Op zondag 30 april 2006 01:01 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, groeien zal ik zeker nog wel, maar ik heb het gevoel dat ik te laat begin met groeien. Ik had het liever eerder gehad.
Je twijfelt niet langer?quote:Op zondag 30 april 2006 01:05 schreef Tha_Erik het volgende:
Inderdaad, beter laat dan nooit. Maar ik heb in ieder geval nu wél echt het gevoel dat ik vooruit kan. En dat doet me toch goed.
Eigenlijk ook tijd om mijn sig te veranderen
Nee, al een tijdje niet meer. En dat is een fijn gevoel, dat zeg ik je.quote:
Altijd fijn je te zien broedert!quote:Op zondag 30 april 2006 01:06 schreef broer het volgende:
Ik dacht dat ik 'Pi' nog op video of avi had, maar ik kan hem nergens vinden. Godver.
quote:Op zondag 30 april 2006 01:08 schreef broer het volgende:
O, sorry. Jullie waren in gesprek. Nu voel ik me net Do2.
Dat is dan in elk geval al een hele stap vooruit.quote:Op zondag 30 april 2006 01:07 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nee, al een tijdje niet meer. En dat is een fijn gevoel, dat zeg ik je.
Waarover twijfelde je dan?quote:Op zondag 30 april 2006 01:07 schreef Tha_Erik het volgende:
Nee, al een tijdje niet meer. En dat is een fijn gevoel, dat zeg ik je.
Do2 is net als jij, altijd welkom.quote:Op zondag 30 april 2006 01:08 schreef broer het volgende:
O, sorry. Jullie waren in gesprek. Nu voel ik me net Do2.
'Lief' neem ik onmiddellijk van je aan. 'Raar' had ik inderdaad ook in de gaten.quote:Op zondag 30 april 2006 01:09 schreef wyccie het volgende:
Do2 is lief. En raar.
De grote mededelingquote:
Wat jij je niet voelt, vind ik je wel...quote:Op zondag 30 april 2006 01:11 schreef broer het volgende:
[..]
'Lief' neem ik onmiddellijk van je aan. 'Raar' had ik inderdaad ook in de gaten.
En ik voel me geen van beide, dus kennelijk was ik dus toch niet net als Do2...
Dat moet vast een hele opluchting voor je zijn...quote:Op zondag 30 april 2006 01:11 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
De grote mededeling.
Nou, in de brugklas was het zo dat iedereen vriendinnetjes kreeg enzo, dat hoorde erbij. Ik wilde wel meedoen, maar ja, ik was al niet zo goed emt contacten en het deed me allemaal niks.
Na veel wikken en wegen kwam ik er achter dat de meisjes niets voor mij waren. Ik val op jongens. En dat is in die tijd best lastig om te realiseren. Maar sinds een tijdje heb ik het gewoon omarmd, en sinds anderhalve week ook gedeeld met het gezin hier thuis..
Oh, nog net gelezen voor ik ging slapen....quote:
Dit is trouwens de eerste keer dat ik dit op 't forum deelquote:Op zondag 30 april 2006 01:14 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Dat moet vast een hele opluchting voor je zijn...
Goed dat je de stap zowel voor jezelf, alswel openlijk hebt genomen.
Ja, maar toen wilde ik er nog niet op ingaan, en al helemaal niet van zijn vragenvuur.quote:
Nou, geen idee wat je zegt. Want op zich verandert er niks.quote:Maar wel goed dat je het hebt omarmd en ook thuis hebt gedeeld. Kan me zo voorstellen dat dat niet de gemakkelijkste mededeling is om te doen.
Wat zeg je in zo'n geval eigenlijk? Gefeliciteerd?
Raar, dus. Want lief voelde ik me stiekem wél.quote:Op zondag 30 april 2006 01:12 schreef ALTER-EGO het volgende:
Wat jij je niet voelt, vind ik je wel...
Wees trots op WIE je bent, niets om je voor te schamen.quote:Op zondag 30 april 2006 01:14 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dit is trouwens de eerste keer dat ik dit op 't forum deel. Dus de aanwezigen mogen zich wel gelukkig prijzen
.
En met dat in mijn hoofd, ga ik naar bedje toe. Trusten allemaal! Voor vragen kun je een andere keer bij me terechtquote:Op zondag 30 april 2006 01:16 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Wees trots op WIE je bent, niets om je voor te schamen.
Mijn kat is met slaperige ogen uit de slaapkamer gekomen om te kijken wat er aan de hand was. Ik had feestmuziek aangezet en danste door de kamer. Dus ja: ik prijs me gelukkig.quote:Op zondag 30 april 2006 01:14 schreef Tha_Erik het volgende:
Dus de aanwezigen mogen zich wel gelukkig prijzen.
Dan voel jij je toch enigzins zoals ik vind.quote:Op zondag 30 april 2006 01:16 schreef broer het volgende:
[..]
Raar, dus. Want lief voelde ik me stiekem wél.
Dank je wel.
Slaap lekker Erik!quote:Op zondag 30 april 2006 01:16 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En met dat in mijn hoofd, ga ik naar bedje toe. Trusten allemaal! Voor vragen kun je een andere keer bij me terecht.
Eindelijk broer...quote:Op zondag 30 april 2006 01:18 schreef broer het volgende:
We zijn met ons tweeën, AE.
Meen me te herinneren dat jij niet van cyberneuken houdt...?quote:Op zondag 30 april 2006 01:18 schreef broer het volgende:
Neuken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |