abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37656744
quote:
Op maandag 8 mei 2006 14:11 schreef Renesite het volgende:

[..]

Waarom krijgt de mens zo weinig stufi terwijl er juist gestimuleerd word om meer te studeren - terwijl je dan niet meer rond komt!
Dat geld komt helaas niet uit de lucht vallen
Daarom kan je juist bijlenen. Wat dat betreft is zo'n investering in je toekomst niet zo gek en een heel redelijke oplossing, maar ik durf het zelf ook niet aan hoor.
Sweet and innocent...
  maandag 8 mei 2006 @ 14:58:00 #102
119078 McCarthy
communistenjager
pi_37657792
mensen, laten we vooral de werklozen in dit verhaal niet vergeten. Werkloos omdat er geen werk is? Ammehoela, we moeten ze uit polen laten komen om de asperges uit de grond te halen
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  Moderator maandag 8 mei 2006 @ 16:57:31 #103
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_37661735
quote:
Op maandag 8 mei 2006 14:58 schreef McCarthy het volgende:
mensen, laten we vooral de werklozen in dit verhaal niet vergeten. Werkloos omdat er geen werk is? Ammehoela, we moeten ze uit polen laten komen om de asperges uit de grond te halen
Tja..
Ik vertel dood leuk dat ik kassawerk doe bij de albert heijn "Nou, ik wil toch liever in de horeca ofzo, ik wil geen kassalul worden dat is niets voor mij"
Kieskeurigheid bij het kiezen van je werk, dat vind ik dan echt wél belachelijk, als je de tijd hebt (hij heeft immers dezelfde tijden als mij) en je studie loopt goed (Hij heeft echt goede cijfers) dan vind ik als je wíl en kán en altijd klaagt over dat het best duur is op kamers dat je dan niet bij elke baan je neus moet optrekken.

Asperges uit de grond halen laat dat die werklozen maar doen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 8 mei 2006 @ 17:04:46 #104
78228 zhe-devilll
Geniaal...
pi_37662028
quote:
Op maandag 8 mei 2006 14:58 schreef McCarthy het volgende:
niet heel ons land is bezaaid met asperges he
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37663649
quote:
Op maandag 8 mei 2006 16:57 schreef Renesite het volgende:

[..]
Kieskeurigheid bij het kiezen van je werk, dat vind ik dan echt wél belachelijk, als je de tijd hebt (hij heeft immers dezelfde tijden als mij) en je studie loopt goed (Hij heeft echt goede cijfers) dan vind ik als je wíl en kán en altijd klaagt over dat het best duur is op kamers dat je dan niet bij elke baan je neus moet optrekken.
Ik zou dat ook niet elke week willen doen hoor.
Probleem is als je lange dagen college hebt en daarnaast zelf flink wat moet studeren of als je een beetje vrije tijd over wilt houden, je echt een goedbetaald bijbaantje mag vinden, om in korte tijd het benodigde geld te verdienen. Denk dat je dat met kassawerk niet voor elkaar krijgt.
Gelukkig zijn er genoeg echte 'studentenbaantjes' te vinden.
Sweet and innocent...
  Moderator maandag 8 mei 2006 @ 19:44:03 #106
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_37667155
quote:
Op maandag 8 mei 2006 17:58 schreef Innocence het volgende:

[..]

Ik zou dat ook niet elke week willen doen hoor.
Probleem is als je lange dagen college hebt en daarnaast zelf flink wat moet studeren of als je een beetje vrije tijd over wilt houden, je echt een goedbetaald bijbaantje mag vinden, om in korte tijd het benodigde geld te verdienen. Denk dat je dat met kassawerk niet voor elkaar krijgt.
Gelukkig zijn er genoeg echte 'studentenbaantjes' te vinden.
Dat zal je verbazen, kassawerk is eigenlijk enorm flexibel, elk moment van de dag kunnen ze je gebruiken.
Maar oke, de hele week asperges big no no, maar een zaterdag helpen in de kassen of weet ik veel valt wel te doen in de zomermaanden.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_37667511
Ik ben het niet echt eens met de stelling van de TS. Ook om eerdergenoemde redenen: vaak is een baan nodig om rond te komen. Daarnaast zitten studenten op een leeftijd waarop je graag een rijbewijs wil hebben (duur) en als het ff kan ook een auto. Dit kan je luxe noemen, maar voor later is dit bij veel banen een vereiste of erg handig. En niet elke baas is bereid om je rijlessen voor je te betalen. En als je geen ouders hebt die een groot deel betalen, zal je toch echt zelf het collegegeld en geld voor je boeken moeten verdienen, want stufi dekt niet alles. En als je op jezelf woont moet je natuurlijk nog meer betalen. Kan je zeggen: moet je maar bij je ouders blijven wonen, maar voor sommige mensen is dit gewoon geen optie . Daarnaast ben ik het ermee eens dat als de studie eronder lijdt je waarschijnlijk beter kan lenen dan werken, want als je je studie hebt afgerond kan je dat dan terugverdienen. Maar als het met de studie goed gaat, vind ik het alleen maar goed als iemand ernaast werkt.
En wat die werklozen betreft: sommigen willen niet werken, andere kunnen niet werken... Ik zou liever een hardwerkende, slimme student aannemen dan een slome, oude, werkloze.
  maandag 8 mei 2006 @ 20:04:56 #108
119078 McCarthy
communistenjager
pi_37668022
@ trinity

je kan het met me oneens zijn alleen als ik je uitleg lees denk ik toch dat je het niet helemaal begrepen hebt. Het gaat om de perversiteit van een systeem/politiek waar S&S naast hun studie werken omdat ze te weinig geld hebben daar werklozen geld krijgen van de staat omdat ze werkloos zijn.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_37668765
Yep, maar dat komt door de jeugdloon... 15 jarigen werken namelijk ook naast hun middelbare en zo.
  maandag 8 mei 2006 @ 20:25:13 #110
119078 McCarthy
communistenjager
pi_37668902
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:21 schreef Sessy het volgende:
Yep, maar dat komt door de jeugdloon... 15 jarigen werken namelijk ook naast hun middelbare en zo.
aan dit soort reacties heb ik ook gedacht toen ik de OP schreef. Het antwoord op jou reply komt toch echt in de OP voor
pi_37672578
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:25 schreef McCarthy het volgende:

[..]

aan dit soort reacties heb ik ook gedacht toen ik de OP schreef. Het antwoord op jou reply komt toch echt in de OP voor
Je bedoelt het stukje over zakgeld? Daar ging het mij niet om in mijn reply.
pi_37681201
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:04 schreef McCarthy het volgende:
@ trinity

je kan het met me oneens zijn alleen als ik je uitleg lees denk ik toch dat je het niet helemaal begrepen hebt. Het gaat om de perversiteit van een systeem/politiek waar S&S naast hun studie werken omdat ze te weinig geld hebben daar werklozen geld krijgen van de staat omdat ze werkloos zijn.
Mja ok, ik heb ook niet de tijd om alles bij te lezen (ook scholier met bijbaan hè ). Maarja, er zijn genoeg redenen waarom er bepaalde baantjes door scholieren worden uitgevoerd ipv werkloze volwassenen:
Vaak hebben winkels ed. graag mooie jongen vrouwelijke cassieres (op de ALDI na ).
Ze zijn goedkoper.
Ze leren dingen wat makkelijker, en nemen sneller iets aan. Een scholier zal minder snel ertegenin gaan als de baas haar/hem extra inroostert terwijl hij/zij geen zin heeft (over het algemeen).

Ik denk dat als je het systeem zo verandert dan studenten en scholieren niet meer mogen werken omdat de werklozen dat moeten, je heel veel onrust krijgt, en studenten en scholieren die niet meer kunnen rondkomen met hun studie (ze hebben er geen geld meer voor), er daardoor mee moeten stoppen en werkloos worden. Om vervolgens de rest van hun leven achter de kassa te zitten.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:11:35 #113
119078 McCarthy
communistenjager
pi_37688502
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 07:22 schreef -Trinity- het volgende:

Ik denk dat als je het systeem zo verandert dan studenten en scholieren niet meer mogen werken omdat de werklozen dat moeten, je heel veel onrust krijgt, en studenten en scholieren die niet meer kunnen rondkomen met hun studie (ze hebben er geen geld meer voor), er daardoor mee moeten stoppen en werkloos worden. Om vervolgens de rest van hun leven achter de kassa te zitten.
oh tering
lees de OP nou eens goed
pi_37689202
De discussie over werk voor kinderen/jongeren wordt ook gevoerd met betrekking tot ontwikkelingslanden. Het is belangrijk om een onderscheid te maken tussen werk naast schooltijd voor een paar uurtjes per week, of werk dat de scholing belemmert. Vind je het een interssant onderwerp en zou je graag meer weten over de relatie tussen onderwijs en arbeid? Kijk dan ook even op www.jongerentegenkinderarbeid.nl
pi_37690138
In Nederland gaat het ondertussen de scholing belemmeren bij velen.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 14:24:44 #116
119078 McCarthy
communistenjager
pi_37690177
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:22 schreef Sessy het volgende:
In Nederland gaat het ondertussen de scholing belemmeren bij velen.
who cares, als onze steuntrekkertjes er maar warm bij zitten
het hoogst haalbare in onze maatschappij: uitkering trekken, dan laat je namelijk anderen voor je werken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')