Dat geld komt helaas niet uit de lucht vallenquote:Op maandag 8 mei 2006 14:11 schreef Renesite het volgende:
[..]
Waarom krijgt de mens zo weinig stufi terwijl er juist gestimuleerd word om meer te studeren - terwijl je dan niet meer rond komt!
Tja..quote:Op maandag 8 mei 2006 14:58 schreef McCarthy het volgende:
mensen, laten we vooral de werklozen in dit verhaal niet vergeten. Werkloos omdat er geen werk is? Ammehoela, we moeten ze uit polen laten komen om de asperges uit de grond te halen![]()
niet heel ons land is bezaaid met asperges hequote:Op maandag 8 mei 2006 14:58 schreef McCarthy het volgende:
mensen, laten we vooral de werklozen in dit verhaal niet vergeten. Werkloos omdat er geen werk is? Ammehoela, we moeten ze uit polen laten komen om de asperges uit de grond te halen![]()
Ik zou dat ook niet elke week willen doen hoor.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:57 schreef Renesite het volgende:
[..]
Kieskeurigheid bij het kiezen van je werk, dat vind ik dan echt wél belachelijk, als je de tijd hebt (hij heeft immers dezelfde tijden als mij) en je studie loopt goed (Hij heeft echt goede cijfers) dan vind ik als je wíl en kán en altijd klaagt over dat het best duur is op kamers dat je dan niet bij elke baan je neus moet optrekken.
Dat zal je verbazen, kassawerk is eigenlijk enorm flexibel, elk moment van de dag kunnen ze je gebruiken.quote:Op maandag 8 mei 2006 17:58 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ik zou dat ook niet elke week willen doen hoor.
Probleem is als je lange dagen college hebt en daarnaast zelf flink wat moet studeren of als je een beetje vrije tijd over wilt houden, je echt een goedbetaald bijbaantje mag vinden, om in korte tijd het benodigde geld te verdienen. Denk dat je dat met kassawerk niet voor elkaar krijgt.
Gelukkig zijn er genoeg echte 'studentenbaantjes' te vinden.
aan dit soort reacties heb ik ook gedacht toen ik de OP schreef. Het antwoord op jou reply komt toch echt in de OP voorquote:Op maandag 8 mei 2006 20:21 schreef Sessy het volgende:
Yep, maar dat komt door de jeugdloon... 15 jarigen werken namelijk ook naast hun middelbare en zo.
Je bedoelt het stukje over zakgeld? Daar ging het mij niet om in mijn reply.quote:Op maandag 8 mei 2006 20:25 schreef McCarthy het volgende:
[..]
aan dit soort reacties heb ik ook gedacht toen ik de OP schreef. Het antwoord op jou reply komt toch echt in de OP voor
Mja ok, ik heb ook niet de tijd om alles bij te lezen (ook scholier met bijbaan hèquote:Op maandag 8 mei 2006 20:04 schreef McCarthy het volgende:
@ trinity
je kan het met me oneens zijn alleen als ik je uitleg lees denk ik toch dat je het niet helemaal begrepen hebt. Het gaat om de perversiteit van een systeem/politiek waar S&S naast hun studie werken omdat ze te weinig geld hebben daar werklozen geld krijgen van de staat omdat ze werkloos zijn.
oh teringquote:Op dinsdag 9 mei 2006 07:22 schreef -Trinity- het volgende:
Ik denk dat als je het systeem zo verandert dan studenten en scholieren niet meer mogen werken omdat de werklozen dat moeten, je heel veel onrust krijgt, en studenten en scholieren die niet meer kunnen rondkomen met hun studie (ze hebben er geen geld meer voor), er daardoor mee moeten stoppen en werkloos worden. Om vervolgens de rest van hun leven achter de kassa te zitten.
who cares, als onze steuntrekkertjes er maar warm bij zittenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:22 schreef Sessy het volgende:
In Nederland gaat het ondertussen de scholing belemmeren bij velen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |