Wally de 1-1 gemaakt, wie maakte de 1-2?
En ze kijken NIET naar doelsaldo. Als alle drie de ploegen gelijk eindigen, gaat de hoogst geëindigde ploeg in de competitie verder. Waren jullie tweede of Vitesse Delft?
Eenzelfde scenario namelijk bij de match die ik vanmiddag heb bekeken: Nieuw-Lekkerland - Roda Boys / Bommelerwaard uit 1C. Beide teams speelden eerder gelijk tegen VVGZ en een gelijkspel vandaag had betekend dat VVGZ, als nummer twee van de competitie, tegen Hoek mocht aantreden. Het werd echter Nieuw-Lekkerland. Ze waren daar al vanaf negen uur vanmorgen in touw en hadden allerlei leuke dingen opgehangen en voor dik zeshonderd euro vuurwerk gehaald.
De wedstrijd was redelijk, duidelijk geen hoofdklasseniveau. De gasten begonnen aardig, maar toen het 1-0 werd via Seat Nezerivic waren ze vrijwel gebroken. Diezelfde kerel, een boomlange maar trage spits, maakte ook koppend de 2-0. Daarmee ging men rusten. Opmerkelijk dat hij de corners nam ipv te proberen koppend voor gevaar te zorgen, maar volgens een fan van Lekkerland (zwager van een vriend van me) is hij de enige die een goede trap heeft.
![]()
Na rust maakten de drie broers voorin het kundig af. Perry, Joey en Serginho van Axel-Dongen, alle drie snel, technisch vaardig en donker, waren op de counter een plaag voor de bezoekers. Die moesten wel ruimte weggeven. Joey van Axel-Dongen, die ook gevolgd wordt door ASWH, mocht de score nog uitbouwen naar 4-0. Meer had gekund, als men wat beter afgerond had.
Kortom, Nieuw-Lekkerland volgende week tegen Hoek. Ik geef ze een kansje op basis van de voorhoede, maar ik vrees dat Hoek met mannen als Destorme en Ysebaert meer kan profiteren van de gaten die achterin vielen dan Roda Boys deed.