Bij het gemiddelde grote tuincentrum kun je de grond van je tuin vaak laten testen, lijkt me dat terpentine wel gevonden wordt bij zo'n test.quote:Op zaterdag 29 april 2006 16:59 schreef Saffron het volgende:
Nou, het zit echt op verschillende plaatsten in de tuin. Het lijkt wel alsof het door de hele tuin heen zit.
Wat lijkt je niet? Dat het iets kunstmestachtigs is of dat mijn tuin verontreinigd is?
De meeste planten groeien wel op verontreinigde grond hoor. Of het moet zo verontreinigd zijn dat zelfs de vogels vanuit de lucht spontaan dood naar beneden vallen als ze er over heen vliegen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 17:14 schreef Saffron het volgende:
Is het niet vreemd dat er dan wel planten bloeien? Of kan dat gewoon op een verontreinigde bodem?
Ik wil het idd zowiezo laten testen. Bij welke tuincentra kan dat dan?
http://www.neerlandstuin.nl/grond/bodem2.htmlquote:Op zaterdag 29 april 2006 17:14 schreef Saffron het volgende:
Is het niet vreemd dat er dan wel planten bloeien? Of kan dat gewoon op een verontreinigde bodem?
Ik wil het idd zowiezo laten testen. Bij welke tuincentra kan dat dan?
Zou dit de zuurgraad niet aantasten? Dat zou een test dan weer wel oppikken.quote:Op zaterdag 29 april 2006 17:24 schreef Tuinman het volgende:
Die man (vorige bewoner) was wel ongediertebestreider
hij dus al die oude zooi in de tuin gegooid, die die niet meer mocht gebruiken
kan een tuincentra niet testen
moet je een klacht indienen bij wooncorperatie/verhuurder dat je de grond niet vertrouwd vanwege die peutlucht
Lijkt me die zooi niet in dermate grote hoeveelheden gebruikt mag worden dat je het door de hele tuin ruikt, misschien ff wachten met schoffelen en graven tot je uitsluitsel hebt, mijn neef heeft in de bollenstreek bollen gepeld en is door bestrijdingsmiddelen best wel ziek geweest.quote:Op zaterdag 29 april 2006 17:31 schreef Saffron het volgende:
Ja, dat zou t misschien wel kunnen zijn. Gebruiken ze bestreidingsmiddelen die zo ruiken?
Zou het niet kunnen dat hij het heeft gedaan om ongedierte uit zijn tuin te bestreiden? Dus niet als lozing maar als bestreiding? Stinken die bestreidingsmiddelen naar peut?
Dit lijkt me een test waarin ze testen op bodembemesting en zuurtegraad, ik weet niet of ze hier ook expliciet op gifstoffen testen, tuinman zijn advies lijkt me beter.............succes.quote:Op zaterdag 29 april 2006 17:32 schreef Saffron het volgende:
Ik kwam deze site tegen: http://www.gaiabodem.nl/
Ik denk dat ik dat ga doen
Post je de uitslag?quote:Op maandag 1 mei 2006 12:07 schreef Saffron het volgende:
Ik heb dus idd zelf zo'n testje uitgevoerd, en dat zag er niet goed uit nee:-( Gisteren is het monster naar het lab gegaan en ik krijg vrijdag de uitslag.
Nou... inderdaad, er vormden zich wel belletjes. Kan je wat meer vertellen over benzeen in de bodem?quote:Op maandag 1 mei 2006 12:56 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Hmmmmmzz.. Ik heb zelf een jaartje veldwerk gedaan voor bodem-onderzoek.
En je kan inderdaad testen of er een oliesoort in zit door het in een bakje met water te doen.
Als er zich belletjes vormen zit er benzeen in, maar het kan ook een natuurlijke olie zijn.
Maar zoals je het omschrijft lijkt het mij eerder stookolie, dat blijf je heel lang ruiken.
Misschien heeft er bij jouwn huis vroeger een stookolie tank gestaan, of misschien stonden er voor voor die tijd huizen met stookolie?
Of je het dan wel of niet moet laten saneren hangt van de waardes af, hoeveel er nog inzit.
Maar dat zullen ze je vrijdag wel uitleggen.
In ieder geval succ6 er mee!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |