Kut-muziek, goor voedsel en bang voor nieuwe dingen zijn.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:31 schreef Urvin het volgende:
En wat zijn volgens TS de nederlandse gewoontes?
Flemming's koninginnedag liedjequote:Op zaterdag 29 april 2006 14:32 schreef Isabeau het volgende:
Wat wil jij dan horen? Gordon? Mieke Telkamp? Marco Borsato? Wat is dan Koninginnedagmuziek?
[afbeelding]
Inderdaadquote:Op zaterdag 29 april 2006 14:35 schreef tonks het volgende:
Alsof er nederlanders op een vrijmakt komen
Stakkerquote:Op zaterdag 29 april 2006 14:30 schreef Syytön het volgende:
Loop je door de stad, hoor je ergens, vanuit een kraampje met her en der neergepleurde telefoons, videorecorders en spelcomputers, plus allerlei nieuw ingepakte waren, van die Arabisch of Turkse muziek klanken. Je weet wel, die oosterse klanken. Op de vrijmarkt op koninginnedag! Please, fijn dat ze mee feesten (alhoewel... feesten.. ok, mee doen aan de vrijmarkt), maar verpest het dan niet door er een oosters tintje aan te geven. Doe dan mee aan de Nederlandse gewoontes van koninginnedag, of hoepel op.![]()
Niet onbelangrijk detail is trouwens dat ik in Lelystad vanochtend was.Dat verklaart alles waarschijnlijk.
![]()
Zo. En ik ben fucking chagrijnig.
doe's wat nationalistischer.quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:15 schreef dfens het volgende:
Gewoon kappen met die hele kut K-dag.
Boeie, ze doen gewoon gezellig mee.quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:29 schreef Syytön het volgende:
Ze doen helemaal niet mee, ze verkopen hun waren en draaien hun eigen muziek.![]()
Dus? In Hoogvliet was er bijna niemand die iets oranje aanhad en het waren voor de meerderheid toch autochtonen hoor.quote:En de kleur oranje was ze ook onbekend.![]()
Idd had ik ook vannacht rond een uurtje of half 1 gehoord. schijt irritant. (Ook in Lelystad dus)quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:30 schreef Syytön het volgende:
Loop je door de stad, hoor je ergens, vanuit een kraampje met her en der neergepleurde telefoons, videorecorders en spelcomputers, plus allerlei nieuw ingepakte waren, van die Arabisch of Turkse muziek klanken. Je weet wel, die oosterse klanken. Op de vrijmarkt op koninginnedag! Please, fijn dat ze mee feesten (alhoewel... feesten.. ok, mee doen aan de vrijmarkt), maar verpest het dan niet door er een oosters tintje aan te geven. Doe dan mee aan de Nederlandse gewoontes van koninginnedag, of hoepel op.![]()
Niet onbelangrijk detail is trouwens dat ik in Lelystad vanochtend was.Dat verklaart alles waarschijnlijk.
![]()
Ik zag gisteren een allochtoon en een blanke zwaar onder invloed van pillen schreeuwend door de spuistraat lopen.. "VOOR DE KONINGIN!!" "Groepsknuffel voor de koningin!!!"quote:
warom koop doen als ook kan stelen?quote:Op zaterdag 29 april 2006 18:14 schreef postmortum het volgende:
Waarom heb je niet gevraagd of ze ook cd's verkochten![]()
Ze moeten het toch ook doorverkopen of nietquote:Op zaterdag 29 april 2006 18:16 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
warom koop doen als ook kan stelen?
En dan weer stelenquote:Op zaterdag 29 april 2006 18:17 schreef postmortum het volgende:
[..]
Ze moeten het toch ook doorverkopen of niet![]()
Opbokken.quote:Op zaterdag 29 april 2006 18:25 schreef Dromenvanger het volgende:
Turken en Marokkanen horen net zoveel bij Nederland als de rest.
Welcome to the multiculture samenleving
En Arabische of Turkse muziek is niets mis mee
quote:Op zaterdag 29 april 2006 18:25 schreef Dromenvanger het volgende:
Ja fijn.... en naar Frans of Amerikaans model zeker.....quote:
Wat hij zegt inderdaad.quote:Op zaterdag 29 april 2006 18:25 schreef Dromenvanger het volgende:
Mee eens.quote:Op zaterdag 29 april 2006 18:25 schreef Dromenvanger het volgende:
Sterker nog, we hebben hier een "international street festival" elke zomer, en daar staat dan ook een Nederlandse tent bij..... die heel vrolijk oudbollige Nederlandse muziek staat te draaien.quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:12 schreef Plots het volgende:
in de touristische steden in Turkije wordt toch ook NEderlandse muziek gedraaid, niet ouwehoeren het is feest
Wie heeft het over een verbod of rechten? Mijn hemel, ik zeg alleen dat ik me er aan erger. Laat er alsjeblieft een oud-hollandsch feest in stand gehouden worden. Iedereen is welkom, het zal mij aan m'n reet roesten of ze in burka staan te hossen op de vrijmarkt of waar dan ook... maar dan niet op turkse, arabische, chinese of wat dan ook voor muziek. Op zo'n dag wil ik gewoon Hollandse bagger horen, of het nou klinkt of niet! Het is hun goed recht hoor, maar IK PERSOONLIJK MIJZELF vind het niet echt tof op zo'n dag.quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:11 schreef LXIV het volgende:
Wat wil je dan? Dat de staat haar burgers gaat voorschrijven wat voor muziek wel en niet op een koninginnedag gedraaid mag worden?![]()
Wie gaat dan bepalen welke muziek in Nederland wél en niet toegestaan wordt? Ik heb persoonlijk een grote hekel aan het gedreun van house-muziek. Op iedere kermis erger ik mij daaraan. Kan daar dan ook een verbod voor komen?
Zo zijn er ook veel mensen die klassieke muziek afschuwelijk vinden. Krijgen die dan het recht om te eisen dat deze muziek ook verboden wordt?
Op die manier houden we tenslotte enkel nog het slappe gekweel van Sky-Radio over. Totdat ook dat verboden gaat worden.
En dan zijn we net zo ver als Afghanistan was toen de Taliban het daar nog voor het zeggen had. Een algeheel verbod om muziek.![]()
De staat mag niks te zeggen krijgen over wat voor muziek gedraaid wordt, of wat voor boeken mensen lezen.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:12 schreef Plots het volgende:
in de touristische steden in Turkije wordt toch ook NEderlandse muziek gedraaid, niet ouwehoeren het is feest
Yeah... maar zeg nu zelf, zou jij op een Turkse nationale feestdag het een goed idee vinden als een stel zuipende, lawaaierige nederlanders, keihard Frans Bauer door de straat laat galmen?quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Mee eens.
Ik mag als Nederlander toch ook fijn naar Marco Borsato luisteren als ik dat wil, terwijl ik als immigrant in de Verenigde Staten woon? En als ik gewoon Nederlands wil praten met andere Nederlanders, dan doe ik dat gewoon!
Zijn plaatsen als Salou nu Nederlands of Spaans?quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Sterker nog, we hebben hier een "international street festival" elke zomer, en daar staat dan ook een Nederlandse tent bij..... die heel vrolijk oudbollige Nederlandse muziek staat te draaien.
Dat geklaag over die Turken ook altijd, wij Nederlanders doen precies hetzelfde in het buitenland .
Ga dan zelf een kraam openen met Nederlandse baggermuziek. Of ga Koninginedag vieren in een dorp waar geen allochtonen wonen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:15 schreef Syytön het volgende:
Op zo'n dag wil ik gewoon Hollandse bagger horen, of het nou klinkt of niet! Het is hun goed recht hoor, maar IK PERSOONLIJK MIJZELF vind het niet echt tof op zo'n dag.
Wel eens in Turkije op vakantie geweest?quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:17 schreef Syytön het volgende:
Yeah... maar zeg nu zelf, zou jij op een Turkse nationale feestdag het een goed idee vinden als een stel zuipende, lawaaierige nederlanders, keihard Frans Bauer door de straat laat galmen?
Ik heb weinig moeite met muziek uit een ander land. Het is denk een persoonlijke kwestie.quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:17 schreef Syytön het volgende:
[..]
[..]
Yeah... maar zeg nu zelf, zou jij op een Turkse nationale feestdag het een goed idee vinden als een stel zuipende, lawaaierige nederlanders, keihard Frans Bauer door de straat laat galmen?
Daar heb ik ook geen probleem mee, en het heeft ook helemaal niets met mijn standpunt te maken. Ik heb er geen probleem mee wat men voor muziek doorgaans draait, alleen, waar het hele effin topic over gaat, mijn punt dus, is dat ik tijdens een koninginnedagviering ik graag echt Nederlandse muziek wil horen, en geen Turkse muziek. Ik vind het zelfs tamelijk provocerend.quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Wel eens in Turkije op vakantie geweest?Wellicht niet perse op de nationale feestdag, maar je hoeft niet lang te zoeken naar de zuipende, lawaaierige Nederlanders die een grote radio dragen met idd.... Frans Bauer!
Wat is daar nou provecerend aan?quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:25 schreef Syytön het volgende:
[..]
Daar heb ik ook geen probleem mee, en het heeft ook helemaal niets met mijn standpunt te maken. Ik heb er geen probleem mee wat men voor muziek doorgaans draait, alleen, waar het hele effin topic over gaat, mijn punt dus, is dat ik tijdens een koninginnedagviering ik graag echt Nederlandse muziek wil horen, en geen Turkse muziek. Ik vind het zelfs tamelijk provocerend.
Ik heb geen probleem met allochtonen die koninginnedag vieren. het zou te belachelijk voor worden zijn als ik speciaal naar een ander dorp ging om ze te ontlopen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:20 schreef maartena het volgende:
[..]
Ga dan zelf een kraam openen met Nederlandse baggermuziek. Of ga Koninginedag vieren in een dorp waar geen allochtonen wonen.
Zeik niet, hufter.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:30 schreef Syytön het volgende:
![]()
Holemensen die zich zelfs door exotische muziek geprovoceerd voelen, horen hier misschien helemaal niet thuis.quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:25 schreef Syytön het volgende:
waar het hele effin topic over gaat, mijn punt dus, is dat ik tijdens een koninginnedagviering ik graag echt Nederlandse muziek wil horen, en geen Turkse muziek. Ik vind het zelfs tamelijk provocerend.
Het is geen Wij-houden-van-Nederland-en-alle-bijbehorende-kneuterige-gewoontes-viering, het is een feest voor de koningin! Het is toch juist geweldig dat die Nederlandse Turken ook de verjaardag van Juliana vieren, en hoe ze dat doen maakt helemaal niets uit. Ik denk dat de koningin de dreunende housemuziek die ik hier 7 straten verderop hoor ook niet echt zou waarderen, maar wat maakt het uit?quote:
Hoe vaak hoor jij überhaupt Turkse muziek in de VS?quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:45 schreef Cool_Runner het volgende:
Harde Turkse muziek in het openbaar, daar heb ik ook een hekel aan.
Wat dat betreft kan ik de TS helemaal begrijpen.
gewoon volgende x in de shoarmatent fransje bauer gaan draaienquote:Op zaterdag 29 april 2006 19:52 schreef Syytön het volgende:
Nou, provocerend was misschien wel een beetje overdreven, maar ik vind het wel iets "wij zetten ons af tegen Hollandse muziek op koninginnedag, wij vieren het op onze eigen manier" hebben.
Ach ja, iedereen viert het op zijn/haar eigen manier.quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:52 schreef Syytön het volgende:
Nou, provocerend was misschien wel een beetje overdreven, maar ik vind het wel iets "wij zetten ons af tegen Hollandse muziek op koninginnedag, wij vieren het op onze eigen manier" hebben.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:53 schreef postmortum het volgende:
[..]
gewoon volgende x in de shoarmatent fransje bauer gaan draaien![]()
Tja. Jammer alleen dat het hele marktplein het dan indirect ook zo viert.quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:54 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ach ja, iedereen viert het op zijn/haar eigen manier.
Zij vieren het tenminste. Toen ik gisteren aan twee Turkse collega's vroeg of ze nog de stad in gingen, keken ze me aan met een 'nee-dat-doen-wij-nooit-op-vrijdag'-blik en het commentaar was: "waarom zouden we? wij vieren geen koninginnedag".quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:54 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ach ja, iedereen viert het op zijn/haar eigen manier.
Ja, dat mag. Maar je mag niet zoveel Nederlanders meenemen of fokken waardoor de VS uit 20 % allochtonen gaat bestaan en je mag er ook niet voor zorgen dat jouw muziek het straatbeeld in heel de VS overheerst. Tevens mag je ook geen activiteiten ondernemen om MC-Donalds dicht te krijgen om er meteen een eetgelegenheid van je eigen cultuur in te plaatsen en door het hele land oerlelijke gebouwen neerzetten zodat de Amerikanen hun feest moeten vieren met op de achtergrond die rotzooi is ook niet toegestaan. "That's my bush" zingen in een taal die hij niet begrijpt is ook niet echt sociaal.quote:Ik mag als Nederlander toch ook fijn naar Marco Borsato luisteren als ik dat wil, terwijl ik als immigrant in de Verenigde Staten woon? En als ik gewoon Nederlands wil praten met andere Nederlanders, dan doe ik dat gewoon!
En ik durf te wedden dat je het niet vervelend vond toen je 200 meter verderop typisch Amerikaanse muziek uit een speaker hoorde knallen.... zoals rap, rock, moderne pop, etc....quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:25 schreef Syytön het volgende:
Daar heb ik ook geen probleem mee, en het heeft ook helemaal niets met mijn standpunt te maken. Ik heb er geen probleem mee wat men voor muziek doorgaans draait, alleen, waar het hele effin topic over gaat, mijn punt dus, is dat ik tijdens een koninginnedagviering ik graag echt Nederlandse muziek wil horen, en geen Turkse muziek. Ik vind het zelfs tamelijk provocerend.
Nee. Het is gewoon: "Het is feest vandaag, en we draaien lekkere feestelijke muziek". Het moet niet mogen uitmaken of die muziek nu uit Turkije, Amerika, of Nederland komt.quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:52 schreef Syytön het volgende:
Heb er dan ook geen problemen mee dat iedereen dit op z'n eigen manier doet. Ze zijn niet minder Nederlander omdat ze Turkse muziek willen draaien.quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:29 schreef Syytön het volgende:
Ik heb geen probleem met allochtonen die koninginnedag vieren.
Moet jij eens opletten, in de V.S. wonen meer moslims als je denkt. Die financieren gewoon hun eigen gebouw. En ik meen mij eigen te herinneren dat er in San Francisco gewoon chinees nieuwjaar gevierd word midden op straat. Dus wat je zegt gaat weer helemaal nergens over.quote:Op zondag 30 april 2006 03:05 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Ja, dat mag. Maar je mag niet zoveel Nederlanders meenemen of fokken waardoor de VS uit 20 % allochtonen gaat bestaan en je mag er ook niet voor zorgen dat jouw muziek het straatbeeld in heel de VS overheerst. Tevens mag je ook geen activiteiten ondernemen om MC-Donalds dicht te krijgen om er meteen een eetgelegenheid van je eigen cultuur in te plaatsen en door het hele land oerlelijke gebouwen neerzetten zodat de Amerikanen hun feest moeten vieren met op de achtergrond die rotzooi is ook niet toegestaan. "That's my bush" zingen in een taal die hij niet begrijpt is ook niet echt sociaal.
En daarom zouden we dat soort ongein in Nederland ook niet moeten accepteren.
quote:Op zondag 30 april 2006 03:05 schreef Neuralnet het volgende:
Ja, dat mag. Maar je mag niet zoveel Nederlanders meenemen of fokken waardoor de VS uit 20 % allochtonen gaat bestaan en je mag er ook niet voor zorgen dat jouw muziek het straatbeeld in heel de VS overheerst. Tevens mag je ook geen activiteiten ondernemen om MC-Donalds dicht te krijgen om er meteen een eetgelegenheid van je eigen cultuur in te plaatsen en door het hele land oerlelijke gebouwen neerzetten zodat de Amerikanen hun feest moeten vieren met op de achtergrond die rotzooi is ook niet toegestaan. "That's my bush" zingen in een taal die hij niet begrijpt is ook niet echt sociaal.
En daarom zouden we dat soort ongein in Nederland ook niet moeten accepteren.
Buitenlandse feestdagen worden hier overal gevierd.... bijvoorbeeld het Vietnamese Tet om maar eens een voorbeeld te noemen.quote:Op zondag 30 april 2006 04:49 schreef MrSASO het volgende:
Moet jij eens opletten, in de V.S. wonen meer moslims als je denkt. Die financieren gewoon hun eigen gebouw. En ik meen mij eigen te herinneren dat er in San Francisco gewoon chinees nieuwjaar gevierd word midden op straat. Dus wat je zegt gaat weer helemaal nergens over.
Jajajaja, je bent gewoon een xenofobe kuthuilie, nou weten we het wel..quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:25 schreef Syytön het volgende:
[..]
Welkom in klaagbaak, het forum waar gezeken wordt op de topicstarterquote:Op zondag 30 april 2006 14:43 schreef Syytön het volgende:
Wat een moraalridders weer, hele topic wordt gekaapt. Ik wou alleen zeiken over oosterse muziek op koninginnedag, maar tegenwoordig moet je je helemaal verantwoorden in KLB![]()
whehe, maar dat mag toch niet meer tegenwoordig!!quote:Op zondag 30 april 2006 14:47 schreef ErikT het volgende:
[..]
Welkom in klaagbaak, het forum waar gezeken wordt op de topicstarter![]()
Die newsflash heb ik iig gemist.quote:Op zondag 30 april 2006 14:49 schreef Fatality het volgende:
[..]
whehe, maar dat mag toch niet meer tegenwoordig!!
En terecht. Je klacht is ondoordacht en ongegrond. Wat had je anders verwacht? Dat we de polonaise met je mee zouden dansen?quote:Op zondag 30 april 2006 14:43 schreef Syytön het volgende:
Wat een moraalridders weer, hele topic wordt gekaapt. Ik wou alleen zeiken over oosterse muziek op koninginnedag, maar tegenwoordig moet je je helemaal verantwoorden in KLB![]()
Hé, geef mij niet de schuld ja. Ik was nog één van de mildste hier.quote:Op zondag 30 april 2006 14:43 schreef Syytön het volgende:
Sinds wanneer moet je een klacht doorgronden en doordenken? Mijn hemel, voordat jij gaat klagen ga je zeker eerst helemaal wikken en wegen of het wel een goed doordachte klacht is?quote:Op zondag 30 april 2006 15:02 schreef Capa het volgende:
[..]
En terecht. Je klacht is ondoordacht en ongegrond. Wat had je anders verwacht? Dat we de polonaise met je mee zouden dansen?
En daar ben je nog steeds niet mee klaar, zo te zien.quote:Op zondag 30 april 2006 15:12 schreef Syytön het volgende:
Het was een klacht, niets meer en niets minder. Ik wilde er verder niets mee bereiken, alleen mijn gal spuwen![]()
Misschien draaide die Turk in Lelystad het origineel van deze cover, nl. "Tulpen uit Turkije"...quote:Op zaterdag 29 april 2006 16:26 schreef Cheesecake het volgende:
...Tulpen uit Amsterdam...
Het is inderdaad een feit dat Tulpen uit Turkije komen.quote:Op zondag 30 april 2006 15:59 schreef PhatRabbit het volgende:
[..]
Misschien draaide die Turk in Lelystad het origineel van deze cover, nl. "Tulpen uit Turkije"...
ja daar waren we dus ook mee bezigquote:Op zondag 30 april 2006 16:45 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het woord is Turks, over de afkomst van het product wordt er hevig gediscussieerd..
Je te kenker zuipenquote:Op zaterdag 29 april 2006 14:31 schreef Urvin het volgende:
En wat zijn volgens TS de nederlandse gewoontes?
Het uitzetbeleid hoort nu ook bij Nederland.quote:Op zaterdag 29 april 2006 18:25 schreef Dromenvanger het volgende:
quote:Op zaterdag 29 april 2006 18:25 schreef Dromenvanger het volgende:
pwned!quote:Op zondag 30 april 2006 17:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik wil op koninginnedag graag een topicstarter draadopener met een Nederlandse username gebruikersnaam, een Nederlandse ondertitel en een Nederlandse signature handtekening.![]()
toegePweigend.quote:Op maandag 1 mei 2006 17:48 schreef maartena het volgende:
[..]
pwned!
ehm... hoe vertaal ik pwned nou weer in het Nederlands?
Ga dan naar Hoogvliet.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 08:41 schreef MLF het volgende:
ik vind de vrijmarkt ook niets meer aan, wat je ziet is idd telefoons, sokken, Marokkaanse muziek, Surinaamse CD's, 10 kraampjes met bara
Het is geen vrijmarkt meer maar een doorsnee markt
Overigens, vrijmarkt was het weinig in Den Haag, want er zat maar 1 kind met spulletjes op een deken, de rest waren kraampjes met bovengenoemde zooi
In Amsterdam (Slotermeer) was het niet andersquote:Op zaterdag 29 april 2006 14:30 schreef Syytön het volgende:
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |