Kijk anders op http://www.antnest.co.uk/. Daar heb ik ook veel van mijn informatie vandaan, en die gast heeft zelf ook heel veel spul van antstore staan. Als je hem een mailtje stuurt krijg je altijd vrij snel (meestal de zelfde dag nog) een mailtje terug met goede informatie.quote:Op zondag 2 september 2007 13:31 schreef Neerio het volgende:
opzich lijkt zon mierarium mij ook wel vet.
alleen niet zon ant works ding.
dan zou ik gewoon zo'n basis ding van antstore willen. weet iemand toevallig wat een goede basisset is en met welke mieren het best begonnen kan worden
Ik denk zelf dat een koningin met werkers het veiligst is, maar ik denk niet dat het heel veel verschil uitmaakt. De koningin zal toch wel weten hoe ze de eieren groot moet brengen?quote:Op maandag 3 september 2007 23:19 schreef Ja.dus. het volgende:
Wat kun je t beste doen als je die mieren bestelt, Koningin met eieren of koningin met werkers?
Voorlopig nog vrij weinig, ze heeft dr plekkie gevonden onder een stuk schors en blijft daar een beetje zitten, hopelijk heeft ze er eierenquote:Op dinsdag 11 september 2007 22:30 schreef Koenholio het volgende:
Gave foto's!
En, is er al vooruitgang geboekt?![]()
Je kan in principe gewoon een glazen aquarium aanschaffen (deze van 80x40x35 cm was 40 euro) en vervolgens de zijkanten van het glas insmeren met parafineolie. Dit zorgt ervoor dat de mieren naar beneden glijden zodra ze in de olie stappen en zo niet bij de bovenkant/deksel kunnen.quote:Op maandag 24 september 2007 19:11 schreef paultjuhhh het volgende:tsja een heel aquarium maken voor mieren vind ik ook wel erg ver gaan ( zie foto's Robier)
Ja, als je het echt leuk vindt om te zien is deze oplossing echt geweldig. Zo zagen we gisteren bijvoorbeeld een "snelweg" van werkmieren die van het oude nest naar het nieuwe nest aan het rennen waren en allemaal poppen en larven meesleepten. Soms zagen we zelfs hoe werksters de koninginnen bij de kop pakten en zo het nest uit probeerden te slepen. Blijkbaar zagen de koninginnen zelf nog niet in dat het nieuwe nest klaar was voor gebruiktquote:Op maandag 24 september 2007 20:59 schreef Litso het volgende:
Je hebt je flink uitgesloofd voor die mieren zo te zien Robier
Ziet er wel enorm gaaf uit, het lijkt me een stuk leuker eigenlijk dan zo'n Antworks. Wel wat arbeidsintensiever ook
En ofquote:Op dinsdag 25 september 2007 00:23 schreef Siegfried het volgende:
Maar Robier heb jij nu al werkelijk werkende mieren in je bak gehad?
De mierensoort die we nu hebben staat er om bekend zijn nest boven de grond te "weven" van al het materiaal wat ze kunnen vinden. In plaats van een ondergronds gangenstelsel bouwen ze dus een soort flat waarin ze verschillende gangen en kamers maken.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:10 schreef GateWayX het volgende:
@ Robier,
Waarom maak je de aarde/zandlaag in je bak niet hoger ?
Het lijkt mij juist wel tof om die tunnelstelsels te kunnen zien.
Ahquote:Op dinsdag 25 september 2007 17:55 schreef Robier het volgende:
[..]
De mierensoort die we nu hebben staat er om bekend zijn nest boven de grond te "weven" van al het materiaal wat ze kunnen vinden. In plaats van een ondergronds gangenstelsel bouwen ze dus een soort flat waarin ze verschillende gangen en kamers maken.
Let wel op dat als je een dergelijk nest besteld je de mieren (vooral in de begin periode) weinig zult zien. Ze zullen proberen met zand al het licht van buiten tegen te houden door de wanden af te plakken. Ook is het bevochtigen van een zand nest zeer lastig (mieren hebben een vochtige omgeving nodig om hun broed in groot te brengen). Ik raad je aan om (vooral omdat het bekijken van een kolonie leuk is) voor een opstelling te gaan waar je de mieren houd in een reageer buisje aangesloten op een bak. het reageer buisje kan je heel makkelijk bedekken met aluminium folie (wat je ook weer snel kunt verwijderen als je even wilt kijken).quote:* Kickje - na 2 jaar *
Mijn zoon van 9 wil graag een mierenkolonie, ik vind het zelf stiekem ook wel leuk. Is dit wat:
http://www.mierenboerderi(...)-Mierenkolonie!.html
We beginnen gewoon simpel, met de huis-tuin-keukenmier erbij en wie weet...
Vooral de Antworks moet je niet doen. De mierenboerderij is ook niet ideaal maar beter dan de Antworks, want je kan ze daar tenminste bijvoeren en het nest vochtig houden (= meer broed). User ushugun heeft hierboven echter al de nadelen uitgelegd van de mierenboerderij: bevochtigen gaat lastig (het nest dus het zand dient goed vochtig te zijn) en bovendien zullen de mieren de wanden afplakken met zandkorrels waardoor je ze niet goed kan bekijken.quote:Op zondag 14 november 2010 19:05 schreef microgids het volgende:
Levolution, dus die mierenboerderij moet je niet doen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |