Goed he.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mooie sig he, naaperHet was een moslim ook nog die dat zei
![]()
Moslims zijn wel hetzelfde. Of lees je niet dezelfde posts die ik lees.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:16 schreef ScienceFriction het volgende:
Er zijn Moslims, maar niet iedere Moslim is hetzelfde... en nu is er een organisatie die wetgeving wil speciaal voor Moslims... welke Moslims dan? Want niet alle Moslims zijn toch hetzelfde? Hoe gaat zulk recht daar onderscheid in maken?
Oh, nu zijn ze ineens allemaal hetzelfde...quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moslims zijn wel hetzelfde. Of lees je niet dezelfde posts die ik lees.
Ja hoor. Vecht maar lekker door.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vecht voor het democratisch recht dat de moslims in deze hebben om dergelijke stellingen te deponeren.
Ooit gehoord van het fenomeen sarcasme.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:23 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Oh, nu zijn ze ineens allemaal hetzelfde...Dus de extremisten en zo... allemaal hetzelfde? Kom op zeg. De Moslimorganisaties buitelen over elkaar heen om uit te leggen dat je niet alle Moslims over één kam mag scheren, dat er wel degelijk verschillen zijn, dat mensen als Bin Laden een heel ander soort Moslim is, dat Hirsi Ali een foute Moslim is, dat Aboutaleb een afvallige is, etc etc...
Jouw posts lezende zijn moslim niet allemaal hetzelfde maar toch weer wel? Graag wat uitleg.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moslims zijn wel hetzelfde. Of lees je niet dezelfde posts die ik lees.
Ik zie nu pas je PI...quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ooit gehoord van het fenomeen sarcasme.
Er zijn mensen die hier in deze thread posten, die moslims wel allemaal "hetzelfde" beschouwen.
Dank je, en ik ben het helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:24 schreef Capa het volgende:
[..]
Ja hoor. Vecht maar lekker door.
Men heeft het recht om zulke stellingen te deponeren. Fijn. Succes ermee.
Verder heeft 'men' (want de rechtstaat spreekt liever in algemene termen) ook het recht dit soort stellingen af te doen als
1) stompzinnig
2) gevaarlijk
3) ondoordacht
4) uiterst discriminerend
5) anti-emancipatoir
en uiteindelijk
6) anti-democratisch
Ik ben niet geïnteresseerd in dit soort malafide ideeën, ook al heeft iedereen het recht om ze te verzinnen en er een manifest omheen te kleien.
Ik verwerp ze, simpelweg. Met een groots gebaar, zodat iedereen het zien kan.
Verder wens ik jou veel succes toe in de strijd die je ongetwijfeld voert tegen het Onbegrip.![]()
Mijn opmerking slaat wel degelijk ergens op. Dat jij dat niet vindt betekend niet dat het niet zo is.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, je opmerking sloeg gewoon nergens op. Eerst ben je indirect moslims aan het verwijten dat ze geen onderscheid kunnen maken tussen Islam en Politiek (dan zeg je dat het niet de Islam is, maar de arabische cultuur/versie van de Islam), vervolgens blijkt dat je zelf dat onderscheid niet eens kan makenHet toont alleen maar je onwetendheid aan imo. Daarna zeg je dat de Islam en Politiek een geheel zijn, terwijl het aan het begin van je verhaal alleen nog in de arabische versie was. En nu is het zelfs zo dat er hier MILJOENEN (Volgens jou) moslims in Europa zitten die MASSAAL je levenswijze afkeurt en middels politiek invloed proberen te krijgen. Eerst zij je nog dat je geen angst had, maar wat blijkt uit deze tekst, gewoon pure angst gebaseerd op niet rationele argumenten of feiten.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:26 schreef Mutant01 het volgende:
Dank je, en ik ben het helemaal met je eens.![]()
Als je nou eens de moeite nam om het te lezen alvorens je een oordeel velt, die stukjes zijn wetenschappelijk tot stand gekomen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 10:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is topicspam en dat mag niet. Je topics waar je naar linkt hebben namelijk niks met het onderwerp te maken en dienen alleen om je eigen lulkoek verhaaltjes te spammen.
Allemaal leuk en aardig, maar ondertussen zeg je wel dat de Islam en Politiek toch niet van elkaar te scheiden zijn (volgens jou interpretatie kennelijk). Wat voor soort Islam wil je wel dan? Blijkbaar helemaal geen, zeg dat dan gewoon. Dat is namelijk een stuk duidelijker dan dat rare verhaal m.b.t de arabische cultuur.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:29 schreef PhoenixPerry het volgende:
Mijn opmerking slaat wel degelijk ergens op. Dat jij dat niet vindt betekend niet dat het niet zo is.
Ik wil je nog een keer uiitleggen wat ik bedoel:
- Islam en politiek is niet van elkaar te scheiden.
- De Arabische cultuur staat mij niet aan.
- Ik denk dat je de Islam op veel manieren kan interpreteren maar dat dat in Europa op dit moment volgens een Arabisch rolmodel gaat.
[quote]
Dus dan kun je volgens mij heel duidelijk eruit op maken dat wat ik bedoel is dat de Islam zoals hij nu in Europa wordt beleefd naar mijn insziens gebaseerd is op het Arabische rolmodel en dat ik die dus liever zie vertrekken.
Wat een dooddoener, ik plaats mezelf niet in een slachtofferrol, dat doe jij op dit moment. Zodra iemand het niet me je eens is, hem in een slachtofferrol plaatsen is ook lekker makkelijk zeg. Ik ben het niet eens met de toch wel vage kritiek die je uit op mijn cultuur, puur omdat ik het helemaal niet herken in mijn cultuur (al die dingen die jij hier nu vertelt).quote:En nogmaals het is geen angst en geen onwetendheid ik denk gewoon dat je al zo lang in je slachtofferrol zit dat je het verschil niet meer ziet. Je probeert elk puntje aan kritiek op jouw cultuur en geloof weg te wuiven door het onwetendheid te noemen.
Dat recht heb je, maar ondertussen deponeer je wel stellingen waarvan je ze niet onderbouwd. "De arabische cultuur staat mij niet aan" en de Islam en politiek is niet van elkaar te scheiden" zijn natuurlijk zaken waar ik als andere user niets mee kan, je onderbouwd het niet namelijk.quote:Zoals jij vind dat zij het recht hebben om dit te deponeren heb ik het recht om aan te geven dat ik niets van de Islam moet hebben zoals hij nu in Europa zichzelf presenteerd.
Luister, ik scheld nergens naar je en gebruik ook geen denigrerende woorden tegen je. Ik vind het dus ook een beetje ongepast dat je me dus voor huillie e.d. gaat uitmaken. Misschien is het een idee om deze discussie met elkaar dan maar gewoon te staken als je het nodig vind om elkaar voor van alles en nog wat uit te gaan maken?quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik was al bezig met aanpassen voordat jij gereageerd was, en ik was klaar met aanpassen nadat jij gereageerd had huilie. Ik kan maar 1 ding tegelijk.
Ja ik ben niet gediend van valse beschuldigingen en insinuaties.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:36 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Luister, ik scheld nergens naar je en gebruik ook geen denigrerende woorden tegen je. Ik vind het dus ook een beetje ongepast dat je me dus voor huillie e.d. gaat uitmaken. Misschien is het een idee om deze discussie met elkaar dan maar gewoon te staken als je het nodig vind om elkaar voor van alles en nog wat uit te gaan maken?
Hij heeft wel een punt dat de manier, zoals deze organisatie bezigt, juist de Islam in een politieke hoek drukt, omdat er met name wordt gericht op aparte wetgeving, scholing en sociale indeling qua man en vrouw.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:35 schreef Mutant01 het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar ondertussen zeg je wel dat de Islam en Politiek toch niet van elkaar te scheiden zijn (volgens jou interpretatie kennelijk). Wat voor soort Islam wil je wel dan? Blijkbaar helemaal geen, zeg dat dan gewoon. Dat is namelijk een stuk duidelijker dan dat rare verhaal m.b.t de arabische cultuur.
Ja, daar ben ik het mee eens. Echter ik blijf erbij dat dit nog altijd iets vanuit de organisatie zelf komt en dus niet van "de Islam", "de arabische cultuur" of "de moslims". Volgens de Islam zoals ik het ken is het zelfs verboden om in een niet-islamitisch land, islamitisch getinte wetten op te dringen. Ook is het verplicht je te houden aan de regels van het desbetreffende land waar je zit.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:42 schreef ScienceFriction het volgende:
Hij heeft wel een punt dat de manier, zoals deze organisatie bezigt, juist de Islam in een politieke hoek drukt, omdat er met name wordt gericht op aparte wetgeving, scholing en sociale indeling qua man en vrouw.
Aparte wetgeving is gewoon onzin. je woont in een land en je hebt je te houden aan de wetgeving van dat land. Ben je het daar niet mee eens, dan zijn er genoeg landen die wel een gelijksoortige wetgeving hebben. Ik vraag me overigens af hoe die organisatie denkt over zorgverzekring, uitkeringen, etc.
De scholing lijkt mij ook niet zo'n succes, omdat je al een, volgens "Moslims" aparte rol hebt in de samenleving, ga je je ook nog onderscheiden door apart onderwijs, met zeer waarschijnlijk een andere levensvisie dan de openbare, danwel Christelijke scholen. Je voelt je al in een aparte positie gezet en vervolgens ga je jezelf nog verder isoleren. Lijkt me niet echt een logische manier.
Qau sociale rolverdeling van man en vrouw en gescheiden zwemmen van kinderen gaat de klok gewoon decennia terug. Lijkt me ook geen goede ontwikkeling.
Wat voor Islam ik wil? Het maakt voor mij niet zoveel uit waar iemand in gelooft zolang dat geloof geen invloed heeft op mijn dagelijkse leven. De Islam begint dat wel te krijgen nu dus dan kun je inderdaad concluderen dat ik dan liever helemaal geen Islam heb. Hetzelfde geldt overigens ook voor de Christelijke invloed. Dus als dat het wat duidelijker voor je maakt: ik wil geen enkel geloof dat invloed heeft op mijn dagelijkse bestaan geuit d.m.v. politiek. Dus misschien had ik het wat meer kunnen nuanceren door dat direct aan te geven.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ondertussen zeg je wel dat de Islam en Politiek toch niet van elkaar te scheiden zijn (volgens jou interpretatie kennelijk). Wat voor soort Islam wil je wel dan? Blijkbaar helemaal geen, zeg dat dan gewoon. Dat is namelijk een stuk duidelijker dan dat rare verhaal m.b.t de arabische cultuur.
Het is zeker een dooddoener. Dat weet ik zelf ook maar jij begint tegen mij te praten alsof ik de grootste mongool op aarde ben terwijl mijn antwoorden echt niet zo debiel zijn. Het is toch ergens heel logisch dat iemand die niets tegen bloot bij vrouwen heeft, die niets tegen homosexualiteit heeft, die niets begrijpt van het bedekken van een vrouw, die het dominante gedrag van de Islamitische man niet begrijpt, die vind dat je zelf je keuze's moet maken i.p.v. ze te baseren op een eeuwenoud boek, die sex helemaal niet als een zonde ziet weinig kan vinden in de Islamitische cultuur?quote:Wat een dooddoener, ik plaats mezelf niet in een slachtofferrol, dat doe jij op dit moment. Zodra iemand het niet me je eens is, hem in een slachtofferrol plaatsen is ook lekker makkelijk zeg. Ik ben het niet eens met de toch wel vage kritiek die je uit op mijn cultuur, puur omdat ik het helemaal niet herken in mijn cultuur (al die dingen die jij hier nu vertelt).
Nou, bij deze dan ^^quote:Dat recht heb je, maar ondertussen deponeer je wel stellingen waarvan je ze niet onderbouwd. "De arabische cultuur staat mij niet aan" en de Islam en politiek is niet van elkaar te scheiden" zijn natuurlijk zaken waar ik als andere user niets mee kan, je onderbouwd het niet namelijk.
Dat krijg je er dus van als je onzin clubjes subsidie gaat verlenen.quote:Een pikante bijzonderheid is dat het Zweedse ministerie van Integratie de organisatie 200.000 euro heeft geschonken en de brochures daarmee zelf heeft gefinancierd.
Nee het is niet gek dat je er dan weinig in kan vinden. Maar de perceptie die jij zelf hebt van de Islam strookt anders ook niet met de perceptie die de moslims in het dagelijks leven van de Islam hebben. Mijnsinsziens heb je een veel te radicaal beeld van de Islam die eerder strookt met de wahabistische versie dan met de versie die in opkomst is. Heb je wel eens een islamitisch land bezocht?quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:47 schreef PhoenixPerry het volgende:
Wat voor Islam ik wil? Het maakt voor mij niet zoveel uit waar iemand in gelooft zolang dat geloof geen invloed heeft op mijn dagelijkse leven. De Islam begint dat wel te krijgen nu dus dan kun je inderdaad concluderen dat ik dan liever helemaal geen Islam heb. Hetzelfde geldt overigens ook voor de Christelijke invloed. Dus als dat het wat duidelijker voor je maakt: ik wil geen enkel geloof dat invloed heeft op mijn dagelijkse bestaan geuit d.m.v. politiek. Dus misschien had ik het wat meer kunnen nuanceren door dat direct aan te geven.
[..]
[quote]
Het is zeker een dooddoener. Dat weet ik zelf ook maar jij begint tegen mij te praten alsof ik de grootste mongool op aarde ben terwijl mijn antwoorden echt niet zo debiel zijn. Het is toch ergens heel logisch dat iemand die niets tegen bloot bij vrouwen heeft, die niets tegen homosexualiteit heeft, die niets begrijpt van het bedekken van een vrouw, die het dominante gedrag van de Islamitische man niet begrijpt, die vind dat je zelf je keuze's moet maken i.p.v. ze te baseren op een eeuwenoud boek, die sex helemaal niet als een zonde ziet weinig kan vinden in de Islamitische cultuur?
En nu worden weer Moslims op een hoop gegooidquote:Op zaterdag 29 april 2006 14:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee het is niet gek dat je er dan weinig in kan vinden. Maar de perceptie die jij zelf hebt van de Islam strookt anders ook niet met de perceptie die de moslims in het dagelijks leven van de Islam hebben. Mijnsinsziens heb je een veel te radicaal beeld van de Islam die eerder strookt met de wahabistische versie dan met de versie die in opkomst is. Heb je wel eens een islamitisch land bezocht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |