abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 april 2006 @ 04:27:20 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_37395748
Hoeveel benzine verbruikt een scooter ?
En gaat daar normale benzine in of mengsmering ?

* Volkomen leek is
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_37396021
Een scooter die snel optrekt gebruikt veel meer dan een scooter waar alles wat langzamer gaat. Gemiddeld moet je rekenen op 1 op 25 met behoorlijke uitschieters naar boven en naar beneden.
De meeste scooters hebben een tank voor benzine en één voor 2 takt olie. Deze worden gemengd en worden dan samen mengsmering. Soms zijn er ook scooters die direct op mengsmering rijden, al kom je die niet meer zo veel tegen.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_37396179
Dat hangt af van hoe ver je er mee rijdt.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_37396218
de mijne gebruikte vroagah ongeveer 1 liter voor 25 kilometer, ding was niet extreem opgevoerd, reed rond de 80 en dan vooral wat langere stukken, was een aprillia sr, reed ik alleen in de stad en veel optrekken enzo dan verbruikte die wel gruwelijk veel meer, er zat een apparte tank in voor de olie en dat was ongeveer om de 300/400 kilometer een paar liter, weet niet meer precies hoeveel erin ging
  zaterdag 29 april 2006 @ 08:37:16 #5
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37396222
Veel te veel. 1:25 voor tweetakt, 1:55 voor viertakt. (die laatste kom je in azie veel meer tegen dan hier)

Het hoge verbruik komt voor een groot deel door de variomaatkoppeling. Een puch maxi verbruikt bijvoorbeeld maar 1:40.

En een fiat panda slechts 1:20, om eea eens in perspectief te plaatsen
Vampire Romance O+
  zaterdag 29 april 2006 @ 08:41:38 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_37396232
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 08:37 schreef MouseOver het volgende:
Veel te veel. 1:25 voor tweetakt, 1:55 voor viertakt. (die laatste kom je in azie veel meer tegen dan hier)
Waarom maken ze die niet allemaal viertakt dan, als dat zoveel zuiniger is ?
Mijn reisverslagen
  zaterdag 29 april 2006 @ 08:45:40 #7
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37396252
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 08:41 schreef SeLang het volgende:

[..]

Waarom maken ze die niet allemaal viertakt dan, als dat zoveel zuiniger is ?
Iets duurder en ze hebben een minder sportief geluid en motorkarakter. De doelgroep "jeugd" vind ze ouwelullenbakken. De trekkracht zit met name in lage- en middentoeren. Tweetakt zit hoger in de toeren en om tweetakts op te voeren is minder kennis nodig dan bij viertakt.

Ze worden in azie voor een groot deel door zhongyu gemaakt. Heb je toevallig connecties daar? Ik heb een conflictje met ze
Vampire Romance O+
  zaterdag 29 april 2006 @ 08:50:13 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_37396278
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 08:45 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Iets duurder en ze hebben een minder sportief geluid en motorkarakter. De doelgroep "jeugd" vind ze ouwelullenbakken. De trekkracht zit met name in lage- en middentoeren. Tweetakt zit hoger in de toeren en om tweetakts op te voeren is minder kennis nodig dan bij viertakt.

Ze worden in azie voor een groot deel door zhongyu gemaakt. Heb je toevallig connecties daar? Ik heb een conflictje met ze
Lage toeren is toch juist veel cooler (maar ik ben misschien een ouwe lul )
En hier zie ik vooral zwaardere scooters rondrijden (100-125cc). Er zijn hier trouwens meer scooters dan autos.
Maar ik was dus vooral nieuwsgierig naar het verbruik van die lichte scootertjes (50cc) die je in NL hebt.
Mijn reisverslagen
pi_37407415
Ik heb een 'lichte' scooter, qua CC dan, qua gewicht niet.. Die van mij is een TSDI op euro 95, en ik haal zo'n 1:40 / 1:45. Met een tank van 8 liter is mijn actieradius dus ook wel lekker groot..
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')