bron: www.graz.nl
Rammstein (afsluiter hoofdpodium maandag)
The Strokes (afsluiter 3fm tent maandag)
Alien Ant Farm (hoofdpodium maandag)
Kane (hoofdpodium)
Lenny Kravitz (hoofdpodium maandag)
Starsailor (maandag 3 fm tent)
Faithless (afsluiter zondag)
Rayn adams
Daryll-Ann
Black Rebel Motorcycleclub
Live
Jewel
After forever
Dropkick Murphy's
Heather Nova
Millionaire
OZZfest (Ozzy Osbourne, Tool, POD, SOAD)
Foo Fighters
No Doubt
An Pierle
Racoon
Def P & de Beatbusters
dat zijn dan 25 artiesten!!!
K hoop dat t meeste klopt dan is t echt een dikke programmering waarvoor ik dus zeker een kaartje ga kopen
quote:Er komt meer, want dit jaar hebben we voor de eerste keer drie volwaardige dagen met hoofdpodium ook op zaterdag en zondag. Ik heb inmiddels kaartjes besteld a 88¤
Op zondag 17 februari 2002 22:28 schreef rubbereend het volgende:
tis nu bijna dinsdag dus ff samenvatten wat we her en der verzameld hebben kunne we kijken of we ons best hebben gedaan. Volgens de diverse pagina's van dit topic komt t volgende:Rammstein (afsluiter hoofdpodium maandag)
Kane (hoofdpodium)
Rayn adams
Daryll-Ann
Live
Jewel
After forever
Dropkick Murphy's
Heather Nova
Millionaire
Foo Fighters
No Doubt
An Pierle
Racoon
Def P & de Beatbustersdat zijn dan 25 artiesten!!!
K hoop dat t meeste klopt dan is t echt een dikke programmering waarvoor ik dus zeker een kaartje ga kopen
quote:Ik heb ff snel gezocht, maar ik kan nog nergens kaartjes kopen of bestellen. Of is een soort voor-voorverkoop?
Op zondag 17 februari 2002 22:56 schreef KingShakur het volgende:Ik heb inmiddels kaartjes besteld a 88¤
Oftewel: Waar heb jij die kaartjes besteld?
quote:No Doubt kan je wel afschrijven, die komen waarschijnlijk niet en ook Ozzfest komt zeer waarschijnlijk niet. SOAD maakt nog wel een kans. En je kan denk ik Bush aan dit lijstje toevoegen, speelt waarschijnlijk op de maandag.
Op zondag 17 februari 2002 22:28 schreef rubbereend het volgende:
tis nu bijna dinsdag dus ff samenvatten wat we her en der verzameld hebben kunne we kijken of we ons best hebben gedaan. Volgens de diverse pagina's van dit topic komt t volgende:Rammstein (afsluiter hoofdpodium maandag)
Kane (hoofdpodium)
Rayn adams
Daryll-Ann
Live
Jewel
After forever
Dropkick Murphy's
Heather Nova
Millionaire
Foo Fighters
No Doubt
An Pierle
Racoon
Def P & de Beatbustersdat zijn dan 25 artiesten!!!
Ook zeker:
Zero 7
Lamb
[Dit bericht is gewijzigd door mouzzer op 18-02-2002 17:55]
quote:www.pedaal.nl hier kan je kaartjes bestellen, voorverkoop begint 23 februari.
Op zondag 17 februari 2002 23:58 schreef Melluh het volgende:[..]
Ik heb ff snel gezocht, maar ik kan nog nergens kaartjes kopen of bestellen. Of is een soort voor-voorverkoop?
Oftewel: Waar heb jij die kaartjes besteld?
Dinsdag worden 34 bands bekend gemaakt.
quote:shit ja die had ik ook opgeschreven maar ben k er vergeten bij te zetten
Op maandag 18 februari 2002 00:05 schreef mouzzer het volgende:[..]
No Doubt kan je wel afschrijven, die komen waarschijnlijk niet en ook Ozzfest komt zeer waarschijnlijk niet. SOAD maakt nog wel een kans. En je kan denk ik Bush aan dit lijstje toevoegen.
Ook zeker:
Zero 7
Lamb
quote:Jah! Ow je bedoelde mij vast niet
Op maandag 18 februari 2002 17:52 schreef Ascaroth het volgende:
Maarten, jij hier?
quote:sjees k vertel ook eens wat in de bus. jij met je stoere shirtje.
Op maandag 18 februari 2002 17:52 schreef Ascaroth het volgende:
Maarten, jij hier?
maar ff ontopic nog een nachie slapen
Ik heb er zin aan.
quote:klopt in dat reclame spotje voor strax maar daar noemen ze gewoon wat grote bands zit er geloof ook een bij die zeker nie kan. K heb alleen ff samengevat wat we her end er hier in t topic al bij elkaar gevonden hebben.
Op dinsdag 19 februari 2002 09:18 schreef Da hopman het volgende:
Vorige week werd op 3FM ook nog Alanis Morrisette genoemt. Die zie ik hier echter niet terug. Weet iemand daar iets van.Ik heb er zin aan.
quote:Hmmm, die pagina ziet er wel zo knullig uit dat ik het niet vertrouw...
Op maandag 18 februari 2002 00:07 schreef mouzzer het volgende:www.pedaal.nl hier kan je kaartjes bestellen, voorverkoop begint 23 februari.
quote:Precies ik ga ze wel gewoon bij het postkantoor halen.
Op dinsdag 19 februari 2002 10:00 schreef Melluh het volgende:[..]
Hmmm, die pagina ziet er wel zo knullig uit dat ik het niet vertrouw...
quote:
18 februari - Morgen wordt het programma van Pinkpop 2002 bekend gemaakt. Er is al het een en ander uitgelekt. Ik zal hieronder mijn verwachtingen op een rijtje zetten.Het is bevestigd dat het hoofdpodium drie dagen open is. Er zullen dan ook drie grote afsluiters zijn. Voor de zaterdag heb ik nog maar 1 naam gehoord als afsluiter en dat is Live. Volgens het Live-forum spelen ze zeker op Pinkpop en op 16 en 17 mei staan ze in een uitverkochte Heineken Music Hall. De afsluiter van zondag is ook al bekend. Faithless zal dan op het hoofdpodium staan. Voor maandag is het nog niet bevestigd, maar de kans is heel groot, dat Rammstein zal afsluiten. Op de Pinkstermaandag staat ook Lenny Kravitz zeker op het hoofdpodium. Ik verwacht als één na laatste. Meestal zijn er dan nog 3 grote acts op het hoofdpodium en 1 kleinere die opent. Welke 3 dat zijn is niet bekend, maar ik denk aan bijvoorbeeld Alien Ant Farm, Muse en Bush. In de 3FM-tent verwacht ik op maandag Starsailor en The Strokes als afsluiter. Ik weet nog niemand die op de hoofddag op het Noordpodium zal afsluiten. Misschien een dance-act, zoals vorig jaar? Als dance-acts zijn naast Faithless ook Lamb en Zero 7 bekend, maar die spelen beide op zondag (in de tent?). Verder heeft Jan Smeets geegd dat Moby en The Chemical Brothers in ieder geval niet komen. Blijft als klassieke Pinkpop-live-dance-act met een nieuw album dit jaar over: The Prodigy. Maar of die komen is helemaal niet bekend. Wel is bekend dat ze dit jaar nog eens naar Nederland en/of België komen en dat ze in april op een festival in Californië spelen. Andere dance-acts die naar mijn idee kans maken, zijn Timo Maas, X-Press 2, SI Futures en Groove Armada.
Als Nederlandse acts komen in ieder geval After Forever (zaterdag in 3fm-tent), Racoon (opener op zondag) en Def P & The Beatbusters. Zij spelen namelijk alledrie op de persconferentie morgen, dus ook op Pinkpop. Ook Daryll-Ann heeft gezegd dat ze op Pinkpop spelen. Daarnaast lijkt het me niet eerlijk, als Pinkpop buitenlandse rock-act op een Nederlands festival laat spelen en dan niet een Nederlandse Rock-act die heel graag dit jaar internationale bekendheid wil krijgen. Dus ik verwacht ook Kane op Pinkpop. En het kan bijna niet dat je de afgelopen maanden niet hebt gehoord van Di-rect of Within Temptation. Ook zij zijn momenteel erg populair. Di-rect doet veel festivals deze zomer. Within Temptation had vorig jaar veel succes met hun optreden voor Pinkpop en heeft nu, een paar maanden voor Pinkpop, een single uit die het heel goed doet. Lijkt mij hetzelfde verhaal als Krezip. Ook hebben ze internationale bekendheid. Ik denk dat ze de mogelijkheid moeten krijgen om nog een keer op Pinkpop te spelen. Of ze die ook aannemen is een ander verhaal. Ik heb namelijk ook een gerucht gehoord, dat ze als enige Nederlandse band op het internationale Ozzfest Festival mogen spelen. Als er nog meer Nederlandse bands zouden komen geef ik 16 Down en Beef een goede kans.
En dan onze zuiderburen. Meestal staan er een stuk of drie Belgische bands op Pinkpop. Dit jaar komen in ieder geval Millionaire (zondag) en An Pierlé (3FM-tent). Of er nog een komt is mij niet bekend. Zou dat zo zijn, dan kunnen we denken aan Zornik of Ozark Henry ofzo.
Bands die al als eerste bekend waren zijn Jewel en Dropkick Murphy's (zondag). Later heb ik van onbevestigde bronnen vernomen dat ook Ryan Adams en The Black Rebel Motorcyle Club komen. Ozzfest komt niet op Pinkpop. Dit metalfestival van Ozzy Osbourne staat wel 17 mei op Rock im Park, 19 mei op Rock am Ring en 20 mei in Braunschweig (D). Aan Ozzfest doen in ieder geval ook Tool en Bad Religion mee. die verwacht ik niet op Pinkpop. Of System of a Down in Duitsland mee doet is nog niet helemaal duidelijk. Er is dus nog wel een goede kans dat zij op Pinkpop staan.
Jan Smeets had het tot slot nog over een grote verassingsact. Welke dat gaat worden zou ik niet weten. Het kan het hierboven genoemde Prodigy zijn, maar ook Creed of Foo Fighters zijn al vaak genoemd voor mei-festivals in Europa. Als verdere kanshebbers voor Pinkpop zie ik bijvoorbeeld Alanis Morissette, Five For Fighting, Heather Nova, Trail of Dead, Six By Seven, Macy Gray, Jamiroquai of The Hives.
Zeker:
Lenny Kravitz, maandag 20 meiAfter Forever, zaterdag 18 mei
Faithless, afsluiter zondag 19 mei
Dropkick Murphy's, zondag 19 mei
Jewel
Lamb, zondag 19 mei
Zero 7, zondag 19 mei
Millionaire, zondag 19 mei
Racoon, opent op zondag 19 mei
An Pierlé, 3fm-tent
Def P & The Beatbusters
Zeer waarschijnlijk:
Rammstein, afsluiter op maandagLive, afsluiter zaterdag
Muse, maandag
Ryan Adams
Alien Ant Fam, maandag hoofdpodium
Daryll-Ann
Starsailor, maandag 3fm-tent
The Strokes, afsluiter in 3fm-tent
Black Rebel Motorcycle Club
Bush, zaterdag of maandag
Ook waarschijnlijk:
KaneDi-rect
16 Down
Beef
Within Temptation
Heather Nova
Jewel
System of a Down
Five For Fighting
Misschien:
Foo FightersThe Prodigy
Creed
P.O.D.
Alanis Morissette
Ozark Henry
Zornik
Timo Maas
X-Press2
Groove Armada
SI Futures
The Hives
Macy Gray
...Trail of Dead
Six By Seven
zondag 19 mei: 13.00-23.00 uur
FAITHLESS - LAMB
DROPKICK MURPHYS - DEF P & BEATBUSTERS
RACOON - DI-RECT - ZERO 7 - MILLIONAIRE - AN PIERLE
zaterdag 18 mei: 17.00-23.00 uur
LIVE, live at pinkpop
HEATHER NOVA - BUSH - P.O.D.
GROOVE ARMADA - AFTER FOREVER
Hmm, de topacts dus erg verspreid dit keer! Maar volgens mij is dit niet de complete line-up. Iig voor de maandag lijkt het wel of er nog een paar bands nodig zijn om de dag te vullen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |