Nou je mag je in NL pas advocaat noemen na het voltooien van de beroepsopleiding (drie jaar), het probleem is dat je daar niet binnenkomt zonder juridische universitaire vooropleiding (en terecht!). Heb je trouwens een bron voor dat Engelse advocatenverhaal, lijkt me namelijk flauwekul.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:05 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
In Engeland heb je helemaal geen juridische opleiding nodig om advocaat te worden. Advocatenbureau's nemen liever mensen van o.a. filosofie aan en bieden die mensen een eigen cursus aan. Zit dat ook zo in Nederland?
Klopt helemaal! Ach, zo'n onderzoek zegt ook niet alles...het zijn slechts gemiddeldes. Ik heb onderwijskunde gestudeerd en zou dus 1500 netto moeten verdienen (als startsalaris). Het startsalaris wat ik heb (ben net met mijn eerste baan begonnen) zit daar netto per maand toch nog wel een paar 100 euro's bovenquote:Op maandag 1 mei 2006 08:57 schreef Drive-r het volgende:
Het heeft weinig zin om een studie te kiezen met als hoofd motief je toekomstige salaris. Als een dergelijk studie je niet interesseert, zul je er weinig plezier aan beleven. Dat komt ook weer tot uiting in cijfers, voortgang, salaris, etc....
Natuurlijk is het vervelend als je passie helemaal blijft te liggen bij een gekke alfa studie, die toevallig weinig kans biedt op een goed salaris. Aan de andere kant, kan iedereen met een goed stel hersen na elke studie genoeg geld verdienen, dat mag je niet vergeten.
Uitzonderingen zijn er sowieso altijd, kan daar zelf (gelukkig) ook over mee praten.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:53 schreef Marije het volgende:
[..]
Klopt helemaal! Ach, zo'n onderzoek zegt ook niet alles...het zijn slechts gemiddeldes. Ik heb onderwijskunde gestudeerd en zou dus 1500 netto moeten verdienen (als startsalaris). Het startsalaris wat ik heb (ben net met mijn eerste baan begonnen) zit daar netto per maand toch nog wel een paar 100 euro's boven. Kortom; natuurlijk geeft een dergelijk onderzoek wel een algemeen beeld, maar daar kan natuurlijk in elke situatie van af worden geweken
Krijgen tandartsen dan een vaste vergoeding of per behandeling en is dit salaris meer een inschatting aan de hand van het gebruikelijke aantal behandelingen?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:56 schreef KonnieKipke het volgende:
Volgens mij heb je als beginnend tandarts echt wel meer dan 2900 netto. Die zitten toch al gauw op 3500. Ik begon overigens met 2400 netto per maand.
per verrichting, net zoals ieder ander bedrijf(je)quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Krijgen tandartsen dan een vaste vergoeding of per behandeling en is dit salaris meer een inschatting aan de hand van het gebruikelijke aantal behandelingen?
(in het laatste geval snap ik namelijk waarom mijn tandarts zo graag hakken en boren wil...)
Tandartsen worden betaald per behandeling. Het hangt echter van de arbeidsconstructie (percentage/loondienst/zelfstandig ondernemer) af hoeveel de beginnende tandarts daarvan overhoudt.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Krijgen tandartsen dan een vaste vergoeding of per behandeling en is dit salaris meer een inschatting aan de hand van het gebruikelijke aantal behandelingen?
(in het laatste geval snap ik namelijk waarom mijn tandarts zo graag hakken en boren wil...)
"Aan de respondenten van Studie & Werk werden enkele vragen voorgelegd over fraude tijdens de studie. Zonder het begrip vooraf te definiëren vroegen we eerst of respondenten ‘in hun directe omgeving gevallen van studiefraude’ hebben meegemaakt. Deze vraag impliceert dat mensen zelf ergens een grens trekken tussen wat wel en wat niet als fraude moet worden aangemerkt."quote:Op dinsdag 30 mei 2006 18:14 schreef Drive-r het volgende:
Het stukje over fraude is een mooie toevoeging... Hoe hoger de opleiding van de ouders, hoe meer fraude het kind pleegt?
je zal versteld staan over de inkomens van tandartsen rond middelbare leeftijd!quote:
die jongens zitten rond de 30k per week.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:15 schreef EsDe het volgende:
[..]
je zal versteld staan over de inkomens van tandartsen rond middelbare leeftijd!![]()
Anderhalf miljoen per jaar, voor de gemiddelde tandarts?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:28 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
die jongens zitten rond de 30k per week.
Daarvoor zou ik mijn ziel aan de duivel verkopen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:28 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
dan verdienen ze 1,5 miljoen per jaarquote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:28 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Nee, balen is dat hequote:Op donderdag 1 juni 2006 21:54 schreef Sud het volgende:
Frappant dat elke keer weer, hbo'ers meer kans hebben op een baan en gemiddeld sneller aan werk komen. En vaak niet eens zoveel minder verdienen.
Een tandarts verdient zeker wel dat bedrag van 1000-1500 per dag, maar daar gaat nog ontzettend veel vanaf, wat denk je dat een assistent, een baliemedewerker, een praktijk kost? 30K per maand moet het zijn.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 08:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daarvoor zou ik mijn ziel aan de duivel verkopen.
Als het waar zou zijn
Omzet gemiddelde tandarts is iets van ¤1000-1500 per dag.
Reken dan verder maar uit. Die 30K per week is BS.
'Praktijk' is overrated.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 09:00 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Nee, balen is dat heDat krijg je als universiteiten zo bal weinig doen aan praktijkervaring.
Goed, als je het zo bekijkt. De tandarts die ik ken, komen inderdaad hoog uit, maar groeien niet snel verder door. Je startsalaris is erg goed, maar daarna wordt het verschil gewoon minder. Je kunt je patienten tenslotte niet steeds meer vragen...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:06 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Een tandarts verdient zeker wel dat bedrag van 1000-1500 per dag, maar daar gaat nog ontzettend veel vanaf, wat denk je dat een assistent, een baliemedewerker, een praktijk kost? 30K per maand moet het zijn.
Om dezelfde reden heb ik tien jaar geleden hetzelfde gedaan. Een mooie manier om jezelf tegen te komen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 08:14 schreef Sud het volgende:
Fiscaal recht, zit er nu serieus aan te denken om dat te studeren. Lijkt me niet zo'n heel lastige studie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |