Je leest verkeerd.quote:Op maandag 1 mei 2006 00:45 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Hij vroeg of het allerbelangrijkst was. Niet of het van groot belang is.
Helemaal mee eens, je kunt beter doen wat je leuk vindt en zorgen dat je daar erg goed in wordt. Het is niet voor niks dat er een grote behoefte is aan fiscaal-juristen, daar is namelijk geen bal aan en niemand wil dat doenquote:Op maandag 1 mei 2006 08:57 schreef Drive-r het volgende:
Het heeft weinig zin om een studie te kiezen met als hoofd motief je toekomstige salaris. Als een dergelijk studie je niet interesseert, zul je er weinig plezier aan beleven. Dat komt ook weer tot uiting in cijfers, voortgang, salaris, etc....
Wat is dan de waarde van vakkenis geworden? Ik weet niet of dit wel zo'n wenselijke ontwikkeling is. Persoonlijk zie ik liever niet een gekke alfa afgestudeerde als partner in mijn advocatenkantoor.quote:Op maandag 1 mei 2006 08:57 schreef Drive-r het volgende:
Het heeft weinig zin om een studie te kiezen met als hoofd motief je toekomstige salaris. Als een dergelijk studie je niet interesseert, zul je er weinig plezier aan beleven. Dat komt ook weer tot uiting in cijfers, voortgang, salaris, etc....
Natuurlijk is het vervelend als je passie helemaal blijft te liggen bij een gekke alfa studie, die toevallig weinig kans biedt op een goed salaris. Aan de andere kant, kan iedereen met een goed stel hersen na elke studie genoeg geld verdienen, dat mag je niet vergeten.
In Nederland zie je dit steeds meer, maar in het buitenland is het al veel normaler om minder naar studie, maar meer naar iemands capaciteiten te kijken. In Londen kom je niet alleen economen tegen bij banken, maar ook ingenieurs, filosofen, taalkundigen... Ze doen hetzelfde werk, het gaat alleen om hun capaciteiten, niet om hun studie.... Zelfde in de Vs trouwens.
PS: Ik zou me vrij ongelukkig voelen als ik iet studeer, alleen voor het geld. Natuurlijk is het belangrijk, maar het maakt je geestelijk op je 18e al behoorlijk arm, vrees ik.
Ik zie niet in waarom ik daar problemen mee zou hebben. Als die persoon capabel is, graag! Liever een slimme, capabele alfa zonder vakkennis, dan een minder capabele rechten student... Natuurlijk is een deel vakkennis bij sommige zaken nodig, rechten lijkt me daar wel een voorbeeld van. Maar goed, bij meeste vakken is vakkennis nou niet echt vereist. Waarom moet een bankier economie hebben? Geloof me, dat maakt echt geen donder uit...quote:Op maandag 1 mei 2006 11:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat is dan de waarde van vakkenis geworden? Ik weet niet of dit wel zo'n wenselijke ontwikkeling is. Persoonlijk zie ik liever niet een gekke alfa afgestudeerde als partner in mijn advocatenkantoor.
Dat is inderdaad waar, maar alleen op gebieden waar een deugdelijke vooropleiding niet zo relevant is.quote:Op maandag 1 mei 2006 11:41 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom ik daar problemen mee zou hebben. Als die persoon capabel is, graag! Liever een slimme, capabele alfa zonder vakkennis, dan een minder capabele rechten student...
Nergens voor. Dat is nou ook niet echt het moeilijkste beroep dat er is. Een beetje gezond verstand en helder nadenken is al voldoende.quote:Natuurlijk is een deel vakkennis bij sommige zaken nodig, rechten lijkt me daar wel een voorbeeld van. Maar goed, bij meeste vakken is vakkennis nou niet echt vereist. Waarom moet een bankier economie hebben?
Ben ik het mee eens.quote:Geloof me, dat maakt echt geen donder uit...
Dat was juist sarcasme, dodo.quote:Op maandag 1 mei 2006 00:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je leest verkeerd.
ja, geld is natuurlijk ook het allerbelangrijkste motief om een studie te kiezen. ben je 12 ofzo?
Daaruit spreekt toch echt dat diegene weinig waarde hecht aan een verstandige studiekeuze.
Helemaal mee eens,quote:Op maandag 1 mei 2006 11:41 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom ik daar problemen mee zou hebben. Als die persoon capabel is, graag! Liever een slimme, capabele alfa zonder vakkennis, dan een minder capabele rechten student... Natuurlijk is een deel vakkennis bij sommige zaken nodig,
Zelf dat waagt ik te betwijfelen, enige basis en gevoel moet je hebben natuurlijk maar voor de rest..... toch veel opzoeken en puzzelen. Een afgestudeerde rechten student weet ook niet alle jurisprudentie uit zijn/haar hoofdquote:rechten lijkt me daar wel een voorbeeld van.
Nee, bovendien leer je veel vakkennis toch wel als je aan een baan begint. Ik ben zelf een alfastudent en volg tweede en derdejaars vakken Financiering en Internationale Economie. En ik doe het prima, hoor. Alsof een alfastudent niet bij een bank kan werkenquote:Op maandag 1 mei 2006 11:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat is dan de waarde van vakkenis geworden? Ik weet niet of dit wel zo'n wenselijke ontwikkeling is. Persoonlijk zie ik liever niet een gekke alfa afgestudeerde als partner in mijn advocatenkantoor.
Ooit (vroegah!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:54 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Nee, bovendien leer je veel vakkennis toch wel als je aan een baan begint. Ik ben zelf een alfastudent en volg tweede en derdejaars vakken Financiering en Internationale Economie. En ik doe het prima, hoor. Alsof een alfastudent niet bij een bank kan werken
btw is rechten sowieso helemaal niet zo anders dan een alfastudie.
Met geen enkele studie mag je direct een kerncentrale ontwerpen. Volgens mij krijg je dan nog behoorlijk zware vervolgcursussen.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 08:42 schreef Keksi het volgende:
[..]
Hoe graag ik ook een kerncentrale zou willen ontwerpen en bouwen, ik denk niet dat mijn studie Econometrie daar echt aan bijdraagt.
Bijvoorbeeld! ....quote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:19 schreef Wackyduck het volgende:
Met geen enkele studie mag je direct een kerncentrale ontwerpen. Volgens mij krijg je dan nog behoorlijk zware vervolgcursussen.
Onderschat je jezelf toch wel een beetje denk ik (of de studie die je gedaan hebt, is matigquote:Op dinsdag 2 mei 2006 08:42 schreef Keksi het volgende:
[..]
Maar goed ik denk wel dat het een stuk makkelijker is om van een technische naar een niet-technische functie over te stappen. Hoe graag ik ook een kerncentrale zou willen ontwerpen en bouwen, ik denk niet dat mijn studie Econometrie daar echt aan bijdraagt.
Hij somde het op als een voorbeeldje, dan ga je meteen erop vitten en miereneuken. Doe normaal zegquote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:19 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Met geen enkele studie mag je direct een kerncentrale ontwerpen. Volgens mij krijg je dan nog behoorlijk zware vervolgcursussen.
Wat doe jij dan?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:30 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Hij somde het op als een voorbeeldje, dan ga je meteen erop vitten en miereneuken. Doe normaal zeg.
Huh? Algemene TelevisieTaal?quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:10 schreef JelleS het volgende:
Meeste werklozen:
4: Film, televisie en theaterwetenschappen
9: Algemene taal- en cultuurstudies (wo)
Ik doe daar een combinatie vanLekker na het afstuderen bij de c1000 vakken vullen \0/
Deze mensen worden vaak AIO; en die verdienen eenmaal niet zoveel.quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:57 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[ code verwijderd ]
Best laag, had ik niet verwacht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |