quote:
Heeft het zin om een duurdere camera te kopen voor deze doeleinden, of moet het met veel instellen met deze kamera ook lukken?
Lastig om te zeggen aangezien je niet aangeeft wat je momenteel niet lukt met je camera, of wat je bijvoorbeeld mist.
quote:
Ik zie de term Digitaal Spiegelreflex regelmatig voorbijkomen, maar kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen 'gewoon digitaal' en 'digitaal spiegelreflex'?
Je kunt geen verschil noemen tussen een digitale camera en een digitale spiegelreflex camera, want dit is hetzelfde als vragen wat het verschil is tussen een auto en een rode auto bij wijze van spreken.
Je kunt bijvoorbeeld wel een digitale camera vergelijken met een analoge camera.
Of een digitale compact camera met een digitale spiegelreflex camera.
Een digitale compact is klein, heeft een vast objectief en je gebruikt meestal het LCD-scherm als zoeker. Bij een spiegelreflex kijk je door de lens heen, waarbij het beeld wel door spiegels gespiegeld wordt zodat het beeld weer normaal is (als je normaal door een lens kijkt ziet alles er onderteboven en gespiegeld uit). Deze spiegel zit voor je sensor en klapt opzij op het moment dat je de foto maakt (als je dan door je camera kijkt zie je dus niks). Tevens kun je de lens vaak verwisselen voor andere lenzen, maar dat is niet een specifieke eigenschap die alleen een spiegelreflex heeft.
quote:
Wat voor een camera is hier het meest geschikt voor? Ik ben zoals ik al vertelde een scholier, met dus a weinig geld, en b niet héél veel ervaring.
Dat is wederom lastig te zeggen omdat je niet laat weten tegen welke obstakels je aanloopt met je huidge camera.
Wil je eens met een spiegelreflex fotograferen, koop dan voor een paar tientjes tijdens koninginnedag een oud analoog setje (spiegelreflexbody + lens) van iemand. Wil je het per sé digitaal, kijk dan eens naar een 2e hands Canon eos D30 of 300D.
Al lijkt het me handiger als je eerst eens een boek leest (bijvoorbeeld de national geographic fotogids) voordat je een andere camera gaat kopen, want je weet nu alleen wat een compactcameraatje is.