Je woont dan ook niet in de randstad. In Friesland heb je zelfs een belbus. Een bélbus!quote:Op donderdag 27 april 2006 18:49 schreef Wolter het volgende:
Volgens mij komt het idd door het hoofd en de taal die je misschien gebruikt. Ik heb met stappen heel vaak dat als ik iemand aanstoot en ik zeg sorry, hij/zij vaak lacht en meteen zegt: Maakt niks uit joh! Als je er dan ook nog een grapje bij maakt lul je zo een eind weg, zonder dat je het doorhebt. Iets in de geest van ok, en dan doen alsof je er weer op gaat staan of keihard gaat duwen.
Het irritante in de bus is bijvoorbeeld een persoon die je aan staat te gapen. Zo'n blik als die van een hond, doe wat. Vermaak mij. Geef me aandacht. Das dus irritant. Of mensen die over helemaal niks praten. (weer, werk, gezeur, ziekenhuisverhalen) Daar zit ik dus niet op te wachten want ik geniet helaas wel..
Sommige mensen vinden het ook fijn om even geen gepraat te hebben. Gewoon zitten. Onthaasten. Even tijd voor zich zelf. En waar lukt dat beter dan in de trein/bus?
Maar nee hoor. Alles moet zo sociaal mogelijk. Zo sociaal dat het asociaal voelt..

Soms schaam ik me dat ik Nederlander ben... maar ik ben wel blij dat ik zo niet ben (vind ik dan tenminste).quote:Op vrijdag 28 april 2006 00:34 schreef maartena het volgende:
Nederlanders zijn eigenlijk best wel onbeschofte boeren die altijd haantje de voorste willen zijn....

Maar uiteindelijk is het in elk land hetzelfde . .quote:Op vrijdag 28 april 2006 08:52 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Soms schaam ik me dat ik Nederlander ben... maar ik ben wel blij dat ik zo niet ben (vind ik dan tenminste).
Op de weg zie je ook gewoon van dat soort dingen, vooral bij uit en invoeg stroken. Alsof hun leven er van afhangt wisselen ze als een gek van banen.

quote:Op vrijdag 28 april 2006 02:59 schreef Capa het volgende:
Situatie: Kees loopt hand-in-hand met Joop. Beiden smoorverliefd.
Amerika: Er komt een redneck vloekend op hen af. Hardhandig slaat-ie hen tegen de grond. Niemand reageert.
Saoedi-Arabië: Onder luid gejuich wordt het paar gestenigd.
Nederland: Behalve de jongen die hun naar de tijd heeft gevraagd, zijn Kees en Joop de hele dag met rust gelaten. Het lijkt warempel wel alsof er niets met ze aan de hand is!

Als ik naar je fotoboek kijk zou ik het ook doenquote:Op donderdag 27 april 2006 15:50 schreef no1uknow het volgende:
Wat is er vandaag de dag toch aan de hand met de nederlandse maatschappij?
Ik kan me zo kapot ergeren aan mensen.
Laat ik een voorbeeld noemen. Vandaag liep ik naar de bus en ik was aan het fluiten, zag je zo'n man heel argwanend naar me kijken van wat fluit je.
Als ik in de bus zit, kijkt iedereen elkaar zwaar argwanend aan.
Je kan niet meer een gesprek beginnen ofzo, want mensen zijn zo zelfingenomen vandaag de dag.
Het gaat steeds meer om het individu tegenwoordig.
De nederlandse maatschappij is naar de klote.![]()
Laat ik nog een voorbeeld geven.
Als je in de bus staat, en je gaat per ongeluk op iemands voet staan, en je zegt sorry, krijg je niet iets van Oke of Geeft niet te horen, nee, je krijgt te horen dat een stoot krijgt als je dat nog een keer doet.

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |