abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37344860
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
pi_37344888
quote:
En daarom is hij een oetlul? sterf... pijnlijk en langzaam aub..
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_37344985
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:37 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij het niet was? Waaruit maak je dat op? Zijn alle slachtoffers van 'zinloos' geweld dan persé lieverdjes? En is het niet mogelijk geweest dat het niet zo had hoeven lopen als beste Floor, als militair met voorliefde voor 'gepimpte' auto's, het anders had aangepakt die avond?? Wat is er precies gebeurd.... Hoe objectief is zoiets...
pi_37345007
http://www.destentor.nl/apeldoorn/article252740.ece

Over de andere incidenten. De dader heeft er nogal een handje van "zomaar" klappen uit de delen. Geintjes.
Dat soort geintjes mogen lang weggestopt worden, zodat anderen er geen last meer van hebben.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 27 april 2006 @ 14:41:32 #26
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_37345014
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:37 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Ah, hier spreekt een volwassen exmod.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_37345027
quote:
AMSTERDAM - ZWOLLE - De 23-jarige K. U. uit Apeldoorn is donderdag veroordeeld tot vier jaar celstraf, waarvan twee jaar voorwaardelijk. De rechtbank in Zwolle acht bewezen dat U. de 20-jarige Floor Garst tijdens de kerstnacht in Deventer heeft mishandeld met de dood tot gevolg.

De officier van justitie had twee jaar cel en tbs met dwangverpleging geëist. De rechtbank rekende het de verdachte zwaar aan dat hij in drie maanden tijd drie mishandelingen met zinloos geweld heeft gepleegd.
quote:
De rechtbank rekende het de verdachte zwaar aan dat hij in drie maanden tijd drie mishandelingen met zinloos geweld heeft gepleegd.
Dat is niet echt op te maken uit de opgelegde straf
pi_37345078
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:40 schreef The_Langolier het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij het niet was? Waaruit maak je dat op? Zijn alle slachtoffers van 'zinloos' geweld dan persé lieverdjes? En is het niet mogelijk geweest dat het niet zo had hoeven lopen als beste Floor, als militair met voorliefde voor 'gepimpte' auto's, het anders had aangepakt die avond?? Wat is er precies gebeurd.... Hoe objectief is zoiets...
En dat is dan een reden om iemand een klap te geven waar die persoon dan indirect aan overlijdt?
pi_37345088
Normaal krijg je voorwaardelijk of enkele weken cel, dus ja, die straf is vrij hoog.
pi_37345214
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:43 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
En dat is dan een reden om iemand een klap te geven waar die persoon dan indirect aan overlijdt?
Natuurlijk niet.
pi_37345232
quote:
dus op basis van zn uiterlijk maak jij op dat hij een oetlul was? indrukwekkend!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 april 2006 @ 14:49:06 #32
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_37345258
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:26 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat weet je toch niet ? 2 Jaar cel is ook niet niks. Bedenk eens wat jij de afgelopen 2 jaar hebt gedaan en probeer je dan eens in te beelden hoe je dat tussen 4 muren had moeten doen. Er wordt vaak te makkelijk gedacht over een cel straf.
Ga dat aan Floor z'n moeder uitleggen
pi_37345264
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:40 schreef The_Langolier het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij het niet was? Waaruit maak je dat op?
omdat ik zijn vriendin ken.
quote:
Zijn alle slachtoffers van 'zinloos' geweld dan persé lieverdjes? En is het niet mogelijk geweest dat het niet zo had hoeven lopen als beste Floor, als militair met voorliefde voor 'gepimpte' auto's, het anders had aangepakt die avond?? Wat is er precies gebeurd.... Hoe objectief is zoiets...
zie boven. Wat is jouw redenatie om maar hier te blaten dat Floor een oetlul was? Ken je hem? Heb je met hem geknikkerd? Heb je ook een gepimpte auto en heb je verloren bij de laatste straat race?

Je praat als een kip zonder kop. Je kent hem niet, je kent zijn vriendin niet, je kent de situatie niet. Objectieviteit is niet jouw ding, even als iets goed lezen en ergens in gaan verdiepen voordat je wat rond mekkert.

Dus sterf..
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_37345278
Daarom legt een rechter de straf ook op en niet de moeder.
pi_37345342
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:49 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

omdat ik zijn vriendin ken.
[..]

zie boven. Wat is jouw redenatie om maar hier te blaten dat Floor een oetlul was? Ken je hem? Heb je met hem geknikkerd? Heb je ook een gepimpte auto en heb je verloren bij de laatste straat race?

Je praat als een kip zonder kop. Je kent hem niet, je kent zijn vriendin niet, je kent de situatie niet. Objectieviteit is niet jouw ding, even als iets goed lezen en ergens in gaan verdiepen voordat je wat rond mekkert.

Dus sterf..
Hoe objectief ben jij in deze?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 april 2006 @ 14:53:02 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_37345373
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:49 schreef gelly het volgende:
Daarom legt een rechter de straf ook op en niet de moeder.
En.... daarom is een strafmaat ok?

Straffen zijn in Nederland per definitie buiten elke proportie en krom.
40 kilometer te hard op een verlaten Noord-Nederlandse rijksweg in het holst van de nacht is al bijna goed voor een vergelijkbare straf.

De discussie of dit soort incidenten niet te laag gestraft worden mag wat mij betreft vaker gevoerd worden. Persoonlijk vind ik het 'twee jaar tussen 4 muren zitten' zoals je het zo dichterlijk beschrijft inderdaad geen straf voor het al dan niet bedoeld om het leven brengen van een 20 jarig persoon.
pi_37345401
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Straffen zijn in Nederland per definitie buiten elke proportie en krom.
In Nederland liggen de straffen idd ver boven het europees gemiddelde, maar dat zal je vast niet bedoelen.
pi_37345407
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:51 schreef The_Langolier het volgende:

[..]

Hoe objectief ben jij in deze?
Niet, maar ik heb nog nooit over iemand gezegd dat hij een oetlul is, zonder ik ooit met diezelfde persoon gesproken heb. Ik breng ook nooit oneliners die aanstoot kunnen geven aan mensen die de situatie wel kennen, alvorens me in de situatie te verdiepen. En al was hij een oetlul, verdient hij dan ook om een klap te krijgen en vervolgens aan de gevolgen te overlijden?
burgerweeshuis
pi_37345451
De Nederlandse wet zou eens uit moeten gaan van minimum straf ipv
een maximumstraf voor een misdrijf.
Dan hadden we deze belachlijk lage straf niet gehad.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_37345501
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:54 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Niet, maar ik heb nog nooit over iemand gezegd dat hij een oetlul is, zonder ik ooit met diezelfde persoon gesproken heb. Ik breng ook nooit oneliners die aanstoot kunnen geven aan mensen die de situatie wel kennen, alvorens me in de situatie te verdiepen. En al was hij een oetlul, verdient hij dan ook om een klap te krijgen en vervolgens aan de gevolgen te overlijden?
Absoluut niet, hij had niet vermoord mogen worden. De wereld is echter grijs, niet zwart-wit. De Goeden zijn niet helemaal goed en de slechten niet helemaal slecht, niets is absoluut.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')