...hij doelde op 't feit dat je nu al actief orgaandonor zou zijn...*hardiharhar*quote:
Ohquote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:36 schreef Make-Yourself het volgende:
[..]
...hij doelde op 't feit dat je nu al actief orgaandonor zou zijn...*hardiharhar*
ja.. dat had ik de laatste keer ook.. paar dagen een stijve elleboog. maar verder niets levensbedreigendsquote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:36 schreef Make-Yourself het volgende:
...moet zeggen dat ik na 60+ donaties "goed" te zijn geprikt, een twee- drietal keren wat minder prettig te zijn geprikt, ik er nu wel iets meer tegen opzie om te worden aangeprikt....
Dat is de reden dat ik sowieso opzie om uberhaupt bloeddonor te wordenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:36 schreef Make-Yourself het volgende:
...moet zeggen dat ik na 60+ donaties "goed" te zijn geprikt, een twee- drietal keren wat minder prettig te zijn geprikt, ik er nu wel iets meer tegen opzie om te worden aangeprikt....
Ik dacht juist AB, tenminste mijn moeder zecht altijd dat ik belangrijk bloed heb, en ik heb AB.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:43 schreef Hephaistos. het volgende:
Volgens mij heb ik het meest nutteloze bloed dat er is. Daar zullen ze vast al een overschot van hebben...
Wat was ook alweer het ideale bloedtype? O-negatief?
Was eigenlijk een retorische vraag van mij.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:42 schreef Creative1972 het volgende:
Nee, maar dat hoef ik ook niet. Het is hier vlakbij en het kost me slechts een uurtje per keer ongeveer.
2 uur per jaar dus. Daar ga ik niet moeilijk over doen
Ik weet het ook niet precies, maar ik was indertijd gevraagd door het ziekenhuis. Ik schijn een nogal zeldzame bloedgroep te hebben. Daarom ben ik er destijds mee begonnen en tot nu toe heb ik gewoon braaf gehoor gegeven aan de oproepen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:43 schreef Hephaistos. het volgende:
Volgens mij heb ik het meest nutteloze bloed dat er is. Daar zullen ze vast al een overschot van hebben...
Wat was ook alweer het ideale bloedtype? O-negatief?
AB komt het minst voor.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:45 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik dacht juist AB, tenminste mijn moeder zecht altijd dat ik belangrijk bloed heb, en ik heb AB.Of geldt dat voor ontvangen?
Maar met AB kun je toch juist ieder bloed ontvangen dat je wil. In geen van de gevallen gaat het bloed klonteren.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:48 schreef PrintScreen het volgende:
[..]
AB komt het minst voor.
Voor mij was dat een reden om bloed te gaan geven.
Volgens mij is dat met O.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:49 schreef Steijn het volgende:
[..]
Maar met AB kun je toch juist ieder bloed ontvangen dat je wil. In geen van de gevallen gaat het bloed klonteren.
Nee, O geeft aan dat je antistoffen tegen A, B en AB hebt. O gaat klonteren als het iets anders dan O krijgt. AB gaat nooit klonteren.quote:
goeie sexpartij en ik ga bloed gevenquote:Op donderdag 27 april 2006 13:20 schreef Hik het volgende:
Wie - o -wie wil er in mijn plaats donor worden?
Ik heb een aantal keer bloed gegeven, maar moet nu (helaas) stoppen, omdat ik voor werk te vaak in malariagebieden zit. Ik vind bloed geven een simpele manier om iets zeer nuttigs te doen en ben altijd heel erg te spreken geweest over de professionaliteit van de bloedbanken. Daarom heb ik me voorgenomen minimaal één iemand zo ver te krijgen dat-ie bloed gaat geven, nu ik dat niet langer kan.
Wie?
Je krijgt er een dikkevoor! (en mijn eeuwige dankbaarheid)
Is O dan de universele gever?quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:52 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nee, O geeft aan dat je antistoffen tegen A, B en AB hebt. O gaat klonteren als het iets anders dan O krijgt. AB gaat nooit klonteren.
Deze kennis pluk ik overigens van Wiki:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedgroep
Ik geef lieverquote:
Bij grote transfusies moet iemand met AB overigens wel AB ontvangen, anders gaat het alsnog mis. Misschien dat het ziekenhuis daarom zo naar op zoek is naar AB donoren.quote:Op woensdag 3 mei 2006 03:35 schreef PrintScreen het volgende:
[..]
Ik geef liever
Maar leuk om te weten.
In principe mag Sanquin (de bloedbankfirma) geen winst maken op de bloedproducten die ze in NL verkopen. Ze moeten ook eerst de NL markt voorzien, en daarna mogen ze pas verkopen aan het buitenland.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:47 schreef Steijn het volgende:
[..]
Was eigenlijk een retorische vraag van mij.Ik meen dat het niet betaald vanuit ethische overwegingen, maar eigenlijk vind ik dat raar want het ziekenhuis verkoopt het zelf wel weer. Ik wil dus een deel van die omzet hebben eigenlijk.
De eerste keer testen ze je ook dacht ik? Bij de keuring voor de allereerste keer nemen ze toch ook buizen af? En als daaruit blijkt dat je HIV/hepatitis/weet-ik-wat hebt, dan hoeven ze niet eerst een halve liter onnodig uit je te tappen. Daarna testen ze je ook nog bij elke gift idd, omdat er in de tussentijd ook iets kan gebeurenquote:Op woensdag 3 mei 2006 14:42 schreef Perzikje het volgende:
Even een vraagje: ze testen je pas op die vijf ernstige bloedoverdraagbare infecties als je de 1e keer bloed hebt gegeven, dus elke keer zeg maar dat je bloed hebt gegeven wordt dat getest op die vijf ziektes, en niet voordat je bloed gaat doneren, omdat er dan in de tussentijd (tussen die test en die eerste donatie) nog wat kan gebeuren?
Het stelt inderdaad niks voor.quote:Op maandag 1 mei 2006 08:58 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dát stelt echt niets voor hoor. Ik heb nooit bloed gegeven, maar wel al vaak onderzoekjes gehad waar het ook met buizen tegelijk gingZiet er wel raar uit ja, dat wel.
het stelt niet zoveel voor.. als je goed eet vantevoren merk je er bijna niets van dat je een halve liter bloed kwijt bent.. misschien word je wat duizelig. Het is echt niet eng.. misschien kun je wel eens een keer komen kijken op een donorcentrum in de buurt?quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:53 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik zou op zich wel willen, maar ik durf niet goed. Ik ben maar een klein iel meisje en ben bang dat ik een beetje omval na zo'n donatie, het is toch een halve liter per keer wat ze afnemen ongeveer? daarbij heb ik geen flauw idee wat voor bloedgroep ik heb... en ik heb ook het lef niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |