Wat levert dat op?? Geld??quote:Op donderdag 27 april 2006 13:20 schreef Hik het volgende:
Wie - o -wie wil er in mijn plaats donor worden?
Ik heb een aantal keer bloed gegeven, maar moet nu (helaas) stoppen, omdat ik voor werk te vaak in malariagebieden zit. Ik vind bloed geven een simpele manier om iets zeer nuttigs te doen en ben altijd heel erg te spreken geweest over de professionaliteit van de bloedbanken. Daarom heb ik me voorgenomen minimaal één iemand zo ver te krijgen dat-ie bloed gaat geven, nu ik dat niet langer kan.
Wie?
Je krijgt er een dikkevoor! (en mijn eeuwige dankbaarheid)
Dan ben ik benieuwd wat voor principe je hier hanteert?quote:
Krijg ik een vergoeding als ik bloed geef?quote:
hepatitis c en d zijn de soorten die je van tattoos en piercings kan krijgen geloof ikquote:Op donderdag 27 april 2006 14:02 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb hepatitis b prikken gehad ruim een jaar geleden..
b van bloedcontact, dus kan ook van pierings, onbeschermde sex, enz. enz.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:05 schreef Rnej het volgende:
[..]
hepatitis c en d zijn de soorten die je van tattoos en piercings kan krijgen geloof ik
*geloof* ...
weet wel dat hepatitis b van fruit en oppervlaktewater komt
nja.. kweethetooknietmeer
....ben plasmadonor....de donatie duurt 40-45 min....quote:Op donderdag 27 april 2006 14:02 schreef Rnej het volgende:
[..]
-
[..]
uurtje?
ik heb een keer in 7 minuten een zak gevuld ... was al met al in 10 minuten klaar... je had die mensen moeten zien...![]()
..dus?quote:Op donderdag 27 april 2006 14:03 schreef zakjapannertje het volgende:
sorry maar mijn vader is al een bloeddonor
echooo....quote:Op donderdag 27 april 2006 14:04 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd wat voor principe je hier hanteert?
Ook donor worden en dan wedstrijdjes doen wie het hoogste Hb heeft, of het snelste klaar is met de donatie.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:03 schreef zakjapannertje het volgende:
sorry maar mijn vader is al een bloeddonor
..ja!....en en en....wie 't snelst flauwvalt!..en de meeste gratis gevulde koeken naar binnen geschrokt krijgt...en 't verst komt met bloedspuiten als jezelf de naald eruit trektquote:Op donderdag 27 april 2006 14:16 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ook donor worden en dan wedstrijdjes doen wie het hoogste Hb heeft, of het snelste klaar is met de donatie.![]()
Ze prikte je slagader in je lies zeker?quote:Op donderdag 27 april 2006 14:02 schreef Rnej het volgende:
ik heb een keer in 7 minuten een zak gevuld ... was al met al in 10 minuten klaar... je had die mensen moeten zien...![]()
Dus als je een griepje met koorts hebt gehad mag je 12 maanden geen bloed geven en als je wat voor medicijn dan ook slikt kennelijk ook niet.quote:Het lijkt er op dat u (nog) geen bloed kunt geven omdat u:
* de laatste 12 maanden een koortsende ziekte of perioden met koorts hebt gehad
* de laatste 12 maanden medicijnen hebt gebruikt of een vaccinatie of inenting hebt gehad
...als je een koortsende periode hebt gehad, mag je ca 10 (werk)dagen niet doneren en idd bij sommige medicijnen mag 't ook niet.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:52 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dus als je een griepje met koorts hebt gehad mag je 12 maanden geen bloed geven en als je wat voor medicijn dan ook slikt kennelijk ook niet.
Niet dat het er iets toe doet want ik heb zelf een keer bloed ontvangen en dan mag het sowieso niet meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |