Texshop werkt erg fijnquote:Op donderdag 28 februari 2008 12:34 schreef Norrage het volgende:
Stom misschien maar het houdt bij mij een beetje op bij het begin. Ik wil Latex gaan gebruiken op mijn nieuwe macbook, maar het Miktex wat ik altijd gebruikte op mijn PC werkt uiteraard niet....Nu heb ik al verschillende mac versies van TeX (packages whatever) op mijn computer gehad en niks is wat ik eigenlijk zocht...Wie heeft gewoon een duidelijke link en weet welke versie ik in godsnaam moet downloaden om gewoon weer wetenschappelijke artikelen te kunnen typen op mijn mac?
plz help!
Maar het is toch niet (veel) anders dan de installatie van andere mac-programma's? Ik heb trouwens nooit met MikTeX gewerkt, dus wat dat betreft kan ik je ook niet helpen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:11 schreef Norrage het volgende:
ik zelf had inderdaad die mactex gedownload...kwam er gewoon niet helemaal uit....is allemaal best wel wat anders om een of andere reden dan voor windows..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 | \usepackage{graphicx} \begin{document} \begin{titlepage} \hbox{ \mbox { \hspace{4pt} \includegraphics[scale=0.3, angle=90]{logo.png} \hspace{4pt} } \vrule \mbox{\hspace{1em}} \vspace*{\fill} \vtop { \begin{flushleft} \Huge \textbf{De titel \\ van het verslag} \vspace{-2ex} \rule[14pt]{\textwidth}{0.5bp} \rule[15pt]{\textwidth}{5.5bp} \vspace{-0.5cm} \LARGE \textit{De ondertitel van het verslag} \vspace{2cm} \large Datum: \textsl{\today} \vspace{0.5cm} Door: \textsc{Achternaam}, Voornaam \\ Begeleider: \textsc{Achternaam}, Voornaam \end{flushleft} } } \end{titlepage} \end{document} |
Hij is ingewikkeld! Maar, het probleem dat je hebt dat \fill niet werkt is omdat het in een hbox zit, en die sluit zich per definitie strak om z'n content heen. \fill introduceert in feite een witruimte die zo ver kan schalen als nodig! Dus, als het nodig is om de hele pagina te vullen, dan wordt dat gedaan. Maar nu zit het in een hbox, en die probeert zo klein mogelijk te zijn. \fill doet dus niets.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 19:06 schreef Wouser het volgende:
Hallo ik weer,
Heb een vraag waar ikzelf niet uitkom...
Ik heb op mijn titelblad een verticale lijn echter loopt deze niet helemaal door naar onderen wat ik wel wil hebben. Hij loopt maar door tot de content van het titelblad... ikzelf heb al verschillende dingen geprobeerd met de \vline \vrule en \rule functies maar niks heeft geholpen ook heb ik dan maar geprobeerd de content op te vullen met \vfull \vspace \fill alleen helaas lukte het mij niet (misschien dat ik het gewoon bagger heb opgemaakt maar dat terzijde... Iemand die me hierbij kan helpen?
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 | \usepackage{graphicx} \begin{document} \begin{titlepage} \hbox{ \mbox{ \hspace{4pt} LOGO \hspace{4pt} } \vrule␣ \mbox{\hspace{1em}} \vtop to 545pt { \begin{flushleft} \Huge \textbf{De titel \\ van het verslag} \vspace{-2ex} \rule[14pt]{\textwidth}{0.5bp} \rule[15pt]{\textwidth}{5.5bp} \vspace{-0.5cm} \LARGE \textit{De ondertitel van het verslag} \vspace{2cm} \large Datum: \textsl{\today} \vspace{0.5cm} Door: \textsc{Achternaam}, Voornaam \\ Begeleider: \textsc{Achternaam}, Voornaam␣ \end{flushleft} \vspace*{\fill} } } \end{titlepage} \end{document} |
1 2 3 4 5 6 7 | \input{./tex/hoofdstuk3.tex} \begin{appendices} \input{./tex/bijlage1.tex} \input{./tex/bijlage2.tex} \input{./tex/bijlage3.tex} \end{appendices} |
Het is moeilijk gokken waar het probleem zit als je niet vertelt welke (relevante) packages je gebruikt m.b.t. dit probleem? Gebruik je appendix, of gebruik je memoir? Ik vermoed dat:quote:Op maandag 3 maart 2008 14:56 schreef znarch het volgende:
Stom vraagje weer wat ik zo 123 niet kan vinden![]()
In mijn main document gaat het zo:
[ code verwijderd ]
Maar op het moment dat de bijlages beginnen (in de inhoudsopgave en in de document), zegt hij Appendices, en niet Bijlages. Dit terwijl ik wel mijn babel package heb om alles in het nederlands te krijgen. Hoe zorg ik ervoor dat hij van Appendices gewoon Bijlages maakt?
1 2 3 4 5 | \renewcommand{\maketitle}{\begin{titlepage} \textbf{blaat \titel blaat} \\ \end{titlepage} } |
1 2 3 4 5 | \titel{Testing} \begin{document} \maketitle \end{document} |
Ja, dat heb ik. :) En ik zal het ook vertellen. TeX werkt niet op de manier die jij lijkt aan te nemen. Als je:quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:12 schreef Wouser het volgende:
Ik heb weer een vraagje...
Ben nu bezig met me eigen template en nu heb ik een .cls bestand gemaakt... met o.a.
[ code verwijderd ]
nu pas ik dit zo toe in me .tex bestand...
[ code verwijderd ]
Echter nu zijn er twee problemen...
1. \titel wordt op 1ste pagina geplaatst. Het lijkt erop dat de 2de regel in tex bestand gewoon meteen wordt gedisplayed.
2. \titel wordt niet gedisplayed in \maketitle maar commando doet wel gewoon want er wordt wel gewoon andere test die bij de commando \maketitle zit toegevoegd (blaat blaat) dus.
Iemand enig idee wat ik fout doe???
1 |
1 |
1 2 3 4 | \textbf{blaat \mijntitel{} blaat} \\ \end{titlepage} } |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |