abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37471702
quote:
Op maandag 1 mei 2006 23:01 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Het maakt mij niet uit wat hij van andere bands vindt. Smaken verschillen. Maar ik viel echt van mijn stoel toen ik las 'Ik pas voor die herhaling.' en 'Daarom willen we iets anders maken, dat weer een hele stap verder is.' Ik dacht juist van de week toen ik de laatste hit hoorde van Kane 'Tjonge, het is ook altijd dezelfde bak met reverb reverb reverb: je hoort nauwelijks wat er gespeeld wordt'. Melodieus stelt het echt niets voor: het gaat maar een beetje op en neer en zo. Pure herhaling van eerdere zetten. En dan DAT zeggen... Pfffff... Kom dan MINSTENS met het hedendaagse Nederlandse equivalent van Strawberry Fields of zo. Maar zeg dit niet als je laatste single gewoon niets anders is dan 1 2 3 4 en gaan met alle gitaren (voor zover ik ze kan horen door de reverb).
Arrogantie mag, maar dan moet het niet misplaatst zijn.
Hij zegt toch nergens dat Kane goed is?
  maandag 1 mei 2006 @ 23:04:04 #77
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_37471754
quote:
Op maandag 1 mei 2006 23:03 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Hij zegt toch nergens dat Kane goed is?
Dat zou dan ook een gotspe zijn
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_37471773
nou dan.
pi_37472018
LOL

Wat ik trouwens ook erg opvallend vind, is dat hij het alleen maar over overbekende bands heeft: schijnbaar reikt zijn blik niet verder. Als hij echt in muziek geinteresseerd is, is er genoeg te vinden. Maar schijnbaar komt hij ook niet verder dan de Free Record Shop. Maar ja, da's aan de andere kant ook wel weer logisch... Hij kan het natuurlijk moeilijk over bijvoorbeeld The Spirit That Guides Us hebben, want die blazen zijn hobbybandje 1000 keer van het podium.
pi_37472102
quote:
Op maandag 1 mei 2006 23:09 schreef hello_goodbye het volgende:
LOL

Wat ik trouwens ook erg opvallend vind, is dat hij het alleen maar over overbekende bands heeft: schijnbaar reikt zijn blik niet verder. Als hij echt in muziek geinteresseerd is, is er genoeg te vinden. Maar schijnbaar komt hij ook niet verder dan de Free Record Shop. Maar ja, da's aan de andere kant ook wel weer logisch... Hij kan het natuurlijk moeilijk over bijvoorbeeld The Spirit That Guides Us hebben, want die blazen zijn hobbybandje 1000 keer van het podium.
Wat een gelul. Ze komen niet eens op de podia waar Kane staat, hoe kunnen ze Kane er dan af blazen? Op Fok is het een trend om Kane te bashen, terwijl ik me afvraag in hoeverre diezelfde users zich in Kane hebben verdiept.
pi_37473220
quote:
Op maandag 1 mei 2006 22:48 schreef Tobbes het volgende:
Hij geeft aan voor zichzelf altijd het idee te willen hebben dat hij beter wordt, dat er ontwikkeling zit in de muziek.
Het is ook goed om dat idee te willen hebben, maar het zou getuigen van zelfkennis als hij zich eens hardop zou realiseren dat die wil nog niet zo 100% is uitgekomen als hij graag zou willen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_37474102
Dinand Woesthoff zou eens wat meer naar Racoon moeten luisteren, da's een Nederlandse band die wel een eigen identiteit en stijl heeft, qua Engels zingende Nederlandse artiesten.
Daar zit hij met zijn bandje nog mijlen ver achter, qua inspiratie, kwaliteit en emotie.
Of anders the Gathering, waar precies hetzelfde voor geldt.
Het is wel een stakkertje, zeg...
pi_37474284
quote:
Op maandag 1 mei 2006 23:58 schreef Lamon het volgende:
Dinand Woesthoff zou eens wat meer naar Racoon moeten luisteren, da's een Nederlandse band die wel een eigen identiteit en stijl heeft
pi_37474432
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:02 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Moet je lachen, ja?
Je mag ook van de muziek genieten, zonder dwangmatig alle uitspraken van de zanger te hoeven verdedigen, hoor.
pi_37474489
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:07 schreef Lamon het volgende:

[..]

Moet je lachen, ja?
Je mag ook van de muziek genieten, zonder dwangmatig alle uitspraken van de zanger te hoeven verdedigen, hoor.
Dat doet er niet toe. Ik lach in dit geval om jouw achterlijke uitspraak.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 00:11:47 #86
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_37474573
quote:
Op maandag 1 mei 2006 23:58 schreef Lamon het volgende:
Dinand Woesthoff zou eens wat meer naar Racoon moeten luisteren, da's een Nederlandse band die wel een eigen identiteit en stijl heeft, qua Engels zingende Nederlandse artiesten.
Amen
Je hoeft er niet van te houden, maar Racoon heeft idd een geheel eigen stijl.
pi_37474583
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:09 schreef Tobbes het volgende:
Dat doet er niet toe. Ik lach in dit geval om jouw achterlijke uitspraak.
Het is goed met je...
Je bent fan, ik kan het je ook niet kwalijk nemen..
pi_37474696
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:11 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Amen
Je hoeft er niet van te houden, maar Racoon heeft idd een geheel eigen stijl.
Beschrijf de stijl van Racoon eens.

Nummers als Feels Like Flying en The Hero is in Town bestaan uit riffjes die de elk rockgroepje kan produceren (ook een kritiek op Kane). Daarnaast zijn nummers van Racoon in 2 categorieen op te delen. 1. rustige liedjes (Love You More, Laugh About it) en wat meer rocknummers, bijv Feels Like flying. En binnen deze categorieen lijkt alles op elkaar. Ook een kritiek op Kane.

Ik vind Racoon zeker vermakelijke muziek maar ga hier niet lopen doen alsof ze het paradepaardje van de Nederlandse muziek zijn. Daarnaast Bart is een matige zanger.
pi_37475000
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:15 schreef Tobbes het volgende:

Nummers als Feels Like Flying en The Hero is in Town bestaan uit riffjes die de elk rockgroepje kan produceren (ook een kritiek op Kane). Daarnaast zijn nummers van Racoon in 2 categorieen op te delen. 1. rustige liedjes (Love You More, Laugh About it) en wat meer rocknummers, bijv Feels Like flying. En binnen deze categorieen lijkt alles op elkaar. Ook een kritiek op Kane.

Ik vind Racoon zeker vermakelijke muziek maar ga hier niet lopen doen alsof ze het paradepaardje van de Nederlandse muziek zijn. Daarnaast Bart is een matige zanger.
Racoon maakt altijd hele melancholieke muziek. En het echte bijzondere zit em vaak in de teksten, die echt ongelooflijk direct en eerlijk zijn, over de meest uiteenlopende onderwerpen.
De zangkwaliteiten zijn minder dan de zanger van Kane, maar wel meer eigen. En daar ging het om.
Je hebt trouwens ook nog Spinvis, al is dat dan Nederlandstalig.
Ook redelijk succesvol en volledig eigen en origineel.

En ik heb niet eens een hekel aan Kane, maar over de armoede van Nederlandse muziek lullen is gewoon onzin. En over originaltiteit praten is al helemaal misplaatst in zijn geval.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 00:27:25 #90
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_37475043
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:15 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Dat bedoel ik juist. Racoon maakt zeker geen wereldschokkende muziek, maar je hoort wel dat ze zichzelf zijn, niemand proberen na te doen.
Bij Kane hoor ik alleen een slechte afgeleide van U2. Woesthoff vervormt zijn stem dusdanig dat ik er eng van word. Vraag me af hoe hij over pakweg tien jaar klinkt
Overigens had ik er geen weet van dat het hier usance zou zijn om Kane te bashen
  dinsdag 2 mei 2006 @ 00:28:39 #91
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_37475073
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 12:27 schreef Frollo het volgende:
Maar goed, ontopic: Kane Dinand Bløf
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 2 mei 2006 @ 00:30:15 #92
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37475125
quote:
Op maandag 1 mei 2006 23:11 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Wat een gelul. Ze komen niet eens op de podia waar Kane staat, hoe kunnen ze Kane er dan af blazen? Op Fok is het een trend om Kane te bashen, terwijl ik me afvraag in hoeverre diezelfde users zich in Kane hebben verdiept.
nee dat komt omdat Kane zich te groot voelt voor het Nederlandse clubcircuit, de kleine intieme zaaltjes waar je hard moet werken. Nee hij kiest voor het grote, 30.000 mensen, waar een foutje minder opvalt. Waar hij kan volksmennen!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 2 mei 2006 @ 00:32:59 #93
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_37475201
Overigens kan Racoon ook niet tippen aan de Nits (een Nederlandse band die wél internationale klasse heeft), maar is het natuurlijk wel veel aangenamer dan Kane.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_37475307
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
Overigens kan Racoon ook niet tippen aan de Nits (een Nederlandse band die wél internationale klasse heeft), maar is het natuurlijk wel veel aangenamer dan Kane.
Ja, maar ik wilde het wat meer contemporary houden, anders ga ik mijn Ramses Shaffy kaart spelen.
pi_37475329
* knijpt neus dicht en doet Dinand imitatie *
'D0h, het is niet te ontkennen dat wij de beste band zijn'

Gatver, de arrogantie
My kingdom for a kiss upon his shoulder...
pi_37475482
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:30 schreef rubbereend het volgende:

[..]

nee dat komt omdat Kane zich te groot voelt voor het Nederlandse clubcircuit, de kleine intieme zaaltjes waar je hard moet werken. Nee hij kiest voor het grote, 30.000 mensen, waar een foutje minder opvalt. Waar hij kan volksmennen!
Lees je eens goed in voordat je onzin post.

Vorig jaar heeft Kane een keer of 14 in kleine zaaltjes (een man of 1500) gespeeld.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 2 mei 2006 @ 00:49:20 #97
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37475573
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:44 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Lees je eens goed in voordat je onzin post.

Vorig jaar heeft Kane een keer of 14 in kleine zaaltjes (een man of 1500) gespeeld.
om vervolgens mee te delen dat ze dat nooit meer willen doen!
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_37475664
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:49 schreef rubbereend het volgende:

[..]

om vervolgens mee te delen dat ze dat nooit meer willen doen!
Ach hij roept wel vaker wat. Het gaat erom dat ze podia willen vermijden waar het publiek niet geinteresseerd is. Je moet voor Kane wel open staan, dat is ook iets wat op dit forum ontbreekt. Veel mensen baseren hun mening slechts op het mediaoptreden van Dinand, de eerste jaren van Kane, en sommige commerciele singles.

Je moet er voor open staan. Ik zou ook geen zin hebben om te spelen voor wat lamme boeren op een festival in Gelderland of voor omhooggevallen zakenmannen op een bedrijfsvest van Delta Lloyd.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 2 mei 2006 @ 00:57:25 #99
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37475756
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:53 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ach hij roept wel vaker wat. Het gaat erom dat ze podia willen vermijden waar het publiek niet geinteresseerd is. Je moet voor Kane wel open staan, dat is ook iets wat op dit forum ontbreekt. Veel mensen baseren hun mening slechts op het mediaoptreden van Dinand, de eerste jaren van Kane, en sommige commerciele singles.
nou dan heb je hier de goede ik kon het werk van kane redleijk waarderen tot ik ze live zag, wat een bagger. En na ze meerdere keren te hebbeng ezien is mijn mening alleen maar negatiever geworden.
quote:
Je moet er voor open staan. Ik zou ook geen zin hebben om te spelen voor wat lamme boeren op een festival in Gelderland of voor omhooggevallen zakenmannen op een bedrijfsvest van Delta Lloyd.
waarom doen ze dat dan?
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 2 mei 2006 @ 00:59:05 #100
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_37475794
Volgens mij noemt hij in hetzelfde interview 'Cruel Man' van Intwine wel een te gek nummer, dus dat zegt genoeg over de reikwijdte van de muziek die hij luistert.
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')