abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 maart 2007 @ 11:07:22 #201
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_47258452
Leuke pics! Santa Martha vind ik zelf niet zo bijzonder qua baai, uitzicht wel.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_47713885
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:38:28 #203
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_47714323
Grote Knip.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_48662280
Ik ga 20 augustus naar curacao. Dit topic dus maar even doorlezen. Nog andere tips of andere dingen die ik zeker moet zien of doen zijn uiteraard altijd welkom
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:43:51 #205
32346 Xebrozius
tactloze lul
  dinsdag 24 april 2007 @ 16:02:05 #206
53851 BoNi
pi_48671417
quote:
Damn, wat moet jij een pijn gehad hebben!
Met dat windje voel je de zon niet zo hard branden hé....!
Schitterend!
pi_48674381
Waar zat je ergens? In de buurt van Mahuma oid? En die foto PICT0266, was dat (weer ) een brand bij de freezone, dat zal toch niet het affakkelen van Isla geweest zijn?
pi_48675190
ik ga volgende week woensdag 8 dagen heen, hopen dat er nog wat te beleven is daar . Met het weer zit het wel goed geloof ik
pi_48685860
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:19 schreef DaMayan het volgende:

[..]

Damn wat ik mis ik dat, elke zondag WetNWild...
Ik mis inmiddels ook wel aardig wat van curaçao, maar dat net niet... ;p
tsja
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:55:03 #210
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_48687242
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:02 schreef BoNi het volgende:

[..]

Damn, wat moet jij een pijn gehad hebben!
Met dat windje voel je de zon niet zo hard branden hé....!
Ik was godsgruwelijk eigenwijs, in de zomer hier heb ik nooit zonnebrand nodig omdat ik echt nooit verbrand (lang leve mijn donkere vader ). In Curacao had ik factor 12. Maar ik heb nog nooit mijn voeten en benen ingesmeerd, dus ik daar ook niet doen.

Ik heb een dag niet kunnen lopen .
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:59:43 #211
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_48687460
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 17:15 schreef knnth het volgende:
Waar zat je ergens? In de buurt van Mahuma oid? En die foto PICT0266, was dat (weer ) een brand bij de freezone, dat zal toch niet het affakkelen van Isla geweest zijn?
Nee, is de raffinaderij.
pi_48687588
Ah, zulk groot affakelen heb ik nooit gezien daar

Maar, waarzo zat je? Ergens richting Mahuma, Suffisant?
pi_48690610
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:02 schreef knnth het volgende:
Ah, zulk groot affakelen heb ik nooit gezien daar

Maar, waarzo zat je? Ergens richting Mahuma, Suffisant?
Zoals je kan zien aan de foto, heeft het een erg lange sluiterstijd waardoor die vlam natuurlijk 40x zo groot lijkt.
Vanuit ons huis (Steenrijk) leek het regelmatig alsof er een paar huizen in de fik stonden, aangezien het enige wat we af en toe zagen, een roodgloeiende horizon met een vlam was...
tsja
pi_50168937
Een oefening op de grote Knip

pi_50169731
Hopelijk schieten ze dit keer geen vissersboten lek
pi_51077259
Gave foto Snatsie!

Het is zeker, in september gaan we weer naar Curacao. We hebben ongeveer een maand vrij geregeld en willen deze reis combineren met een bezoekje aan Cuba . Ik heb al begrepen dat dit het handigste via Venezuela is. Er zullen hier ws geen mensen rondlopen die dit ook gedaan hebben?

Ik heb er nu al zo ontzettend veel zin in!!! Lekker snorkelen bij de afgelegen strandjes, aardbeienmilkshakes bij ondergaande zon en gewoon lekker relaxed op een strandbedje liggen genieten van het uitzicht.
Wij zitten dan weer bij de Jan Thiel baai. Was goed te doen, zeker met een autootje.

[ Bericht 2% gewijzigd door Etoile op 02-07-2007 23:00:33 ]
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 21:06:03 #217
180015 Aryon
bla die bla die bla
pi_51214142
Ik ga 22 juli naar Bonaire voor 2 weken met familie. Voor de 3e keer en heb er zin in. Deze keer niet in een resort maar een eigen huis, dus lekker je eigen gang gaan. En niet het ontbijt missen, omdat je te laat opstaat. Net zoals de vorige keer bij Wanna Dive Hut en Divi Flamingo Beach Resort.

Hopelijk ook naar Washington Slagbaai Park, want die heb ik nog niet gezien. Mangrove bossen en de grotten ook nog in. En verder weer lekker surfen en snorkelen.

Iemand verder nog leuke plekjes?
Slay the dragon in your dreams!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:46:53 #218
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_51325325
Ik ga 22 september 2 weken naar Curacao. Ik blijf daar bij kennissen slapen maar wil denk ik toch ook een paar nachten in een hotel verblijven.
Wat is nu het slimst? Boeken via nederlandse reisorganisaties omdat die goedkoper zijn ivm schaalgrootte. Of is het goedkoper wanneer ik op het eiland zelf ben een hotel binnen loop om een kamer te reserveren?
Wat moet je anders?
pi_51366437
Zondag teruggekomen vanaf Curacao.

Even om de sfeer sfeer te proeven:

Klein Curacao

Willemstad

Grote Knip.

Helemaal verliefd geworden op de zee daar!
pi_51366533
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:55 schreef Étoile het volgende:
Gave foto Snatsie!

Het is zeker, in september gaan we weer naar Curacao. We hebben ongeveer een maand vrij geregeld en willen deze reis combineren met een bezoekje aan Cuba . Ik heb al begrepen dat dit het handigste via Venezuela is. Er zullen hier ws geen mensen rondlopen die dit ook gedaan hebben?

Ik heb er nu al zo ontzettend veel zin in!!! Lekker snorkelen bij de afgelegen strandjes, aardbeienmilkshakes bij ondergaande zon en gewoon lekker relaxed op een strandbedje liggen genieten van het uitzicht.
Wij zitten dan weer bij de Jan Thiel baai. Was goed te doen, zeker met een autootje.
Wij wilden ook eerst een auto huren, maar toch niet gedaan..
Bent best veel geld kwijt aan verzekeringen enzo, terwijl je voor F1,50 naar Willemstad kunt, en voor misschien 1 gulden meer naar de andere kant van het eiland.
pi_51366743
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 17:22 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Wij wilden ook eerst een auto huren, maar toch niet gedaan..
Bent best veel geld kwijt aan verzekeringen enzo, terwijl je voor F1,50 naar Willemstad kunt, en voor misschien 1 gulden meer naar de andere kant van het eiland.
Hm wij hadden gehuurd bij een kleinere garage (tip van een bekende op het eiland) en dat viel best mee. We hadden dat ook vantevoren in het budget gepland en benzine kost geen drol. Opzich is openbaar vervoer wel ok natuurlijk. Je bent alleen wel minder flexibel wanneer je kan gaan en waar je kan gaan. Wij vonden het fijn om gewoon rond te toeren, stoppen bij kleine afgelegen strandjes en baaitjes, bij kennissen op bezoek etc.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_51367572
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 17:30 schreef Étoile het volgende:

[..]

Hm wij hadden gehuurd bij een kleinere garage (tip van een bekende op het eiland) en dat viel best mee. We hadden dat ook vantevoren in het budget gepland en benzine kost geen drol. Opzich is openbaar vervoer wel ok natuurlijk. Je bent alleen wel minder flexibel wanneer je kan gaan en waar je kan gaan. Wij vonden het fijn om gewoon rond te toeren, stoppen bij kleine afgelegen strandjes en baaitjes, bij kennissen op bezoek etc.
Ja idd, en de bussen gaan maar 1x per uur, das ook wel wat anders dan hier. Maar spot goedkoop zeg!
F 1.50 voor zowat het hele eiland.. en geen gezeur met strippenkaarten enzo!
pi_51369270
Ja dat is zeker handig!
Wij zijn overigens 1 keer met de bus gegaan bedenk ik me net, na het wegbrengen van de auto. Was wel erg apart dat die vent halverwege de prijs voor ons verhoogde en vervolgens enorm omreed om iemand anders op te halen Maargoed dat was ook wel weer grappig.
  woensdag 11 juli 2007 @ 19:51:41 #224
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_51371492
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:46 schreef Wutangtony het volgende:
Ik ga 22 september 2 weken naar Curacao. Ik blijf daar bij kennissen slapen maar wil denk ik toch ook een paar nachten in een hotel verblijven.
Wat is nu het slimst? Boeken via nederlandse reisorganisaties omdat die goedkoper zijn ivm schaalgrootte. Of is het goedkoper wanneer ik op het eiland zelf ben een hotel binnen loop om een kamer te reserveren?
In Nederland boeken. Toen ik stage liep in Curacao en een hotelletje wou boeken was praktisch alles al vol, de grote organisatie boeken alles alvast in en moeten zelf maar zorgen dat het vol komt. Dan komen natuurlijk de extra aanbiedingen etc.
En als ze al plek hadden was het even duur en vaak zelfs duurder dan de nederlandse prijzen.
Kleine verhuurders kun je altijd proberen maar ook die raken vaak volgeboekt.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  donderdag 12 juli 2007 @ 00:00:16 #225
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_51380799
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 19:51 schreef DaMayan het volgende:

[..]

In Nederland boeken. Toen ik stage liep in Curacao en een hotelletje wou boeken was praktisch alles al vol, de grote organisatie boeken alles alvast in en moeten zelf maar zorgen dat het vol komt. Dan komen natuurlijk de extra aanbiedingen etc.
En als ze al plek hadden was het even duur en vaak zelfs duurder dan de nederlandse prijzen.
Kleine verhuurders kun je altijd proberen maar ook die raken vaak volgeboekt.
Ook in september?
Wat moet je anders?
pi_51440179

[ Bericht 100% gewijzigd door Smart_ass op 13-07-2007 19:41:50 ]
  zondag 9 september 2007 @ 12:16:11 #227
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_53046586
tis al september, heb nog niets geboekt, maar ga ervan uit dat er daar nog wel een vet hotel is
Wat moet je anders?
pi_53148310
Ik ga in December weer even 2 weekjes relaxen daar. Kijk er wel weer naar uit, lang geleden dat ik ben geweest!
pi_53812412
Ik ga in november 12 daagjes naar Curacao, Jan thiel Livingstone resort in een laguna huisje.. Iemand ervaringen mee ?

( heb een trouwerij dan op het strand , en nee niet van mezelf hehe )
pi_53816032
Wij zijn net terug van onze vakantie en het is nog heeerlijk toeven op Curacao nu, lekker 35 graden en bijna elke dag wel zon. Als er buitjes zijn zijn ze meestal later op de dag en maar kort. soms staat er weinig wind en dan is het wel heel erg warm (zweten!), maargoed, gewoon actief zijn sochtends en in de namiddag en in de tussentijd in het water vertoeven . Ik wil weer terug!

realbase ik heb ervaring met het Livingstone, aangezien wij daar ook verblijven (omdat kennissen daar een privé huisje hebben). Het resort is opzich prima en mooi, maar ik vind dat het er de laatste jaren nogal op achteruit gegaan is qua service helaas. Je kan bijv. gratis strandhanddoeken krijgen, maar die zijn regelmatig op, het restaurant is maar beperkt beschikbaar (om 10 uur ontbijten kan vaak niet meer omdat de kok al weg is) en 1 van de baliemedewerksters is een onbeschofte troel (de rest is wel behulpzaam).

Maar on a positive note, de huisjes zijn mooi, het park ziet er netjes en verzorgd uit, de schoonmaaksters werken over t algemeen hard en er is een winkeltje waar je dingetjes kan kopen en het zwembad is netjes. De supermarkt Vreugdenhil is 10 minuutjes rijden dus zelf koken is zeker ook goed te doen. Op het resort zitten telefoons, 1 met een belkaart de ander voor creditcards en er zijn 2 pc's waarop je kan internetten door kaartjes bij de balie te kopen.

Gelukkig is de baai vlakbij echt heel erg leuk, zorg ervoor dat je snorkelsetjes koopt daar, het zit helemaal vol met vissen en links net buiten de baai zit prachtig koraal! Je mag als gast gratis het strand op en betaalt een klein beetje voor strandbedjes (ik geloof 10 naf voor 2). De Zanzibar zit daar ook en daar kan je heerlijk eten, zowel lunch als avondeten is er erg goed. In de buurt zitten ook de Kleine Wereld en Brakkeput Mei Mei, beiden leuk om te eten, bij de laatste is reserveren aan te raden.

Een autootje is dan zeker fijn omdat je toch wel vaak richting Willemstad wil of het eiland gaat verkennen. Op het resort zit een autoverhuur en bij het strand ook (ik geloof Alamo en Herz). Reken op ongeveer 40 tot 70 naf per dag voor een auto. De Naf volgt de dollar dus het is nu zeker heel gunstig om dingen daar te kopen en doen.

Al met al is het gewoon heerlijk om daar te zijn
pi_55101403
Inmiddels al bijna een jaar weg uit Curacao, en hoe erg ik daar ook soms heimwee naar Nederland had, nu wil; ik echt gewoon weer terug.

Aangezien ik daar alleen maar lokale vrienden heb gemaakt, mis ik ze toch al heel erg. Plus het weer, de cultuur, de gastvrijheid... *zucht*
tsja
pi_55192788
15 Februari gaan we weer
pi_55222559
Ik hoor niemand over Janchie??? Lekker vis eten naast de voiliere/veranda...

Jeremybaai?

Het laatste stuk strand van Spaanse water voordat je zee opgaat waar je nu nog alleen met een bootje kan komen waarvan ik niet meer weet hoe het heet?

De laatste keer dat wij er woonden/waren gingen we naar een internetcafe en betaalden we voor een uurtje 5 gulden dus die prijzen vallen heel erg mee itt een vast abonnement.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_55229048
Ja Jaanchies! Echt geweldig leuk en lekker daar!
pi_55236705
En El Sobrino??? Ook erg lekker en klein en met een wk voetbal is het daar errugg gezellig...
pi_55236711
Of het fort bij Otrobanda??? Ja hallo de helft wordt hier overgeslagen gewoon.
pi_55242503
Allemaal leuke dingen . Jaanchi's is wel heel erg toeristisch geworden alleen, busladingen worden gedropt daar.
pi_55250797
de Sint Joris Baai is ook super (maar alles behalve toeristisch, nog. Er worden lokaal wat (gratis, natuurlijk) excursies geregeld, wat ik erg de moeite waard vond.
tsja
pi_56592247
Nog 7 dagen
pi_56592366
tvp

Nog 2 weken
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_56649164
Nog 4 dagen!!!
Is het strand bij Jan Thiel mooi?
pi_56651959
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Nog 4 dagen!!!
Is het strand bij Jan Thiel mooi?
Ik vind het strand daar weinig aan. Een groot deel van het strand is niet eens echt een strand (je moet een rand af om het water in te komen) en het stuk waar je wel het water in kan zit vol met stenen wat nogal verrot is. Het strand staat (nog meer dan de andere 'commerciele' stranden) volgepropt met strandbedden. De strandtent die er staat is wel ok.

Maar als je een strand zoekt met een paar leuke strandtenten kan je imo beter naar seaquarium beach toe. Als je wilt gaan snorkelen en dergelijke kan je beter richting Westpunt gaan waar wat rustigere stranden zijn met erg helder water. In dat geval is klein curacao ook leuk, vooral vanwege de zeeschildpadden
pi_56974027
Alweer terug
pi_56974207
quote:
Op zondag 10 februari 2008 21:09 schreef kipknots het volgende:

[..]

Ik vind het strand daar weinig aan. Een groot deel van het strand is niet eens echt een strand (je moet een rand af om het water in te komen) en het stuk waar je wel het water in kan zit vol met stenen wat nogal verrot is. Het strand staat (nog meer dan de andere 'commerciele' stranden) volgepropt met strandbedden. De strandtent die er staat is wel ok.

Maar als je een strand zoekt met een paar leuke strandtenten kan je imo beter naar seaquarium beach toe. Als je wilt gaan snorkelen en dergelijke kan je beter richting Westpunt gaan waar wat rustigere stranden zijn met erg helder water. In dat geval is klein curacao ook leuk, vooral vanwege de zeeschildpadden
Maar die duikplank bij Jan Thiel is wel helemaal da bomb!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_56981421
Iemand hier een baan incl. vliegreis voor me ?
Secrets never die. Only people.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:07:49 #246
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_56990553
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 10:29 schreef PizzaSalami het volgende:
http://www.wereldjob.com/
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_56991842
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:12 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Maar die duikplank bij Jan Thiel is wel helemaal da bomb!
Waarvoor ben je een duikplank nodig?
http://youtube.com/watch?v=5cLLANCGg5I
  woensdag 27 februari 2008 @ 09:14:56 #248
53851 BoNi
pi_57004580
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:57 schreef kipknots het volgende:

[..]

Waarvoor ben je een duikplank nodig?
http://youtube.com/watch?v=5cLLANCGg5I
Zodat je niet plat op je pens valt
Schitterend!
pi_57004625
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 10:29 schreef PizzaSalami het volgende:
Duur grapje.
Secrets never die. Only people.
pi_57015111
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 09:17 schreef PizzaSalami het volgende:

[..]

Duur grapje.
Een vliegticket naar Curacao is idd geen jodenfooi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: