abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 april 2006 @ 18:16:46 #176
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_37383875
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 11:58 schreef LadyXochi het volgende:

[..]

Misschien heeft 't topic dan nog een positief gevolg...
[..]

Dat heb je helemaal zelf in de hand. En je kunt dan echt niet aankomen met "Ik ben nog vrijgezel omdat ik lelijk ben". D'r zijn genoeg lelijke mensen die ook gewoon relaties hebben. Er zijn zelfs mensen met een verschrikkelijk karakter die een partner hebben. Dan vraag ik me toch echt af hoe dat komt... maar het kan dus gewoon. Als je (ongewenst) vrijgezel bent, ligt het aan jezelf, niet aan de rest van de wereld (als een relatie net uit is, is 't een ander verhaal).
[..]

Slechte vrienden dan. En echt niet iedereen met vrouw (of man) en kinderen sluit de rest van de wereld buiten. Daar is trouwens hier een topic voor.
Dat heb ik echt nog nooit iemand horen zeggen...

Ontopic:Tuurlijk kan dat, al kan je er veel van leren. Maar dat is eigenlijk bij alle dingen zo, waarbij je een drempel over moet. Dat zelfstandig wonen onmisbaar is voor je ontwikkeling als persoon is wel wat overdreven. De 30+ers die nog thuiswonen, die ik ken, zijn gewoon sociale leuke mensen met een normaal leven.
  vrijdag 28 april 2006 @ 19:06:23 #177
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_37385294
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 18:10 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja,wie weet.Het zet me iig wel aan het denken.
Allereerst vraag ik me af waar ik zal gaan wonen.Wil ik in dit dorp blijven dan ben ik over 5 jaar pas aan de beurt en idd,verandering van spijs doet eten.
Ga ik in een groot dorp of in een stad wonen?

Ik heb voor mijn werk bijvoorbeeld een maand in Purmerend gewoond,maar dat is niet een plek waar je gelukkig wordt.
Alhoewel ik dat eerder aan de mentaliteit van de mensen daar toe dicht.Groningers zijn toch vriendelijker.

Hou ik geld genoeg over om ook leuke dingen te doen?
Lijkt me ook belangrijk.Zonder geld kun je niet op stap(want je gaat ook niet zonder kloten naar de hoeren) en dan is er dus minder kans op een ontmoeting met andere mensen die misschien wel je vrienden zouden kunnen worden.

En natuurlijk de vraag die mij heel erg bezighoud;word ik wel gelukkig?Ben ik in staat om in mijn uppie nieuwe mensen te leren kennen? De meeste mensen die ik ken ken ik via vrienden.

Ja,ik ben een mietje wat dat betreft.(maar geloof me,ik heb ook sterke kanten)

Ach je bekijkt het iig al pragmatisch

Purmerend daar zou ik ook niet dood gevonden willen worden dus laat je daar niet door ontmoedigen.

Geld zou een probleem kunnen zijn. Maar daar heb ik niet echt zicht op. Ook niet of je huursubsidies kan krijgen ofzo. Je zou het eens moeten berekenen en informeren.

Wat betreft niet in staat zijn nieuwe mensen te leren kennen. Misschien niet. Maar zou je het niet willen leren? En daar zijn zeker in een stad best mogelijkheden voor. Je kan lid worden van een sportclub, lid worden van een politieke partij die ook daar actief is, vrijwilligerswerk doen, cursussen volgen enz. etc. Inventariseer eens wat je allemaal leuk/interessant vind. Mensen die overeenkomstige interesses hebben zijn de fijnste vrienden.
pi_37386128
En als je een vaste baan hebt, dan moet het daar in Groningen volgens mij ook makkelijk lukken om evt. iets te kopen, dan heb je niet het probleem van jaren op een huurwoning moeten wachten. Ik heb 6 jaar geleden als 25-jarige in Utrecht een appartement gekocht, als ik een hypotheek kan krijgen, dan kan vrijwel iedereen een hypotheek krijgen, ik heb een heel modaal salaris en 6 jaar geleden verdiende ik nog een stuk minder. Ik ben nu ook goedkoper uit dan toen ik nog huurde. En ik heb plenty money om leuke dingen te doen, ik heb de komende drie maanden 7 concerten voor de boeg waar ik naar toe ga, ik ben gisteren uit eten geweest, vandaag uit lunchen en morgen ga ik ook weer uit eten, om maar wat voorbeelden te geven.

Ik vind het trouwens heel goed van je dat je toch zo openstaat voor wat anderen te zeggen hebben nadat je aanvankelijk zo verontwaardigd reageerde.
pi_37390929
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 19:39 schreef _Floddertje_ het volgende:
En als je een vaste baan hebt, dan moet het daar in Groningen volgens mij ook makkelijk lukken om evt. iets te kopen, dan heb je niet het probleem van jaren op een huurwoning moeten wachten.
Ja,ik heb een vaste baan ,maar ik maar een 20 uurs contract.Dit omdat ze bij ons bedrijf nooit weten hoeveel werk er is.(koeriersbedrijf).Dus dat wordt huren.En laat ik eerst maar eens bedenken wat ik wil.In elk geval wil ik alles voor mezelf (sanitair en keuken).En waarschijnlijk is Groningen,ondanks dat ik geen stadsmens ben,wel een goed idee.Ik kan op de fiets naar het werk(want dan wil ik zeker in Oosterpoort wonen,dat is een redelijk fatsoenlijke wijk en bij het centrum in de buurt)(ook bij mijn werk trouwens) en in Groningen kun je goed stappen.Een dorp trekt mij qua mentaliteit van de bewoners wat meer,maar dat komt misschien ook door het Purmerend-uitstapje.(waar overigens nog minder te doen is dan in Habbekuttenveen)
quote:
Ik vind het trouwens heel goed van je dat je toch zo openstaat voor wat anderen te zeggen hebben nadat je aanvankelijk zo verontwaardigd reageerde.
Ach ja, je gaat er eens over na denken en komt dan tot de conclusie dat je mede-fokkertjes best gelijk hadden in het feit dat je misschien wel een beetje een mietje bent in dat soort dingen.Als het me ergens goed gaat heb ik niet echt de drang om weg te gaan uit angst dat het dan minder wordt.

Maar goed,ik weet ook wel dat mijn leven op deze manier blijft hangen en dat ik op den duur steeds minder mensen om me heen krijg (omdat iedereen het bekende huisje,boompje en beestje heeft).
Kijk,ik word wel 30 dit jaar ,maar ik voel me nog helemaal geen 30.Dat heeft er ook wel mee te maken.
Misschien moet ik her en der maar eens informeren,het hoeft niet binnen een week immers.
En ik heb dingen in het verschiet staan die best geld kosten.(weekend-weg,vakantie naar Zweden,garagerekening is onderweg).Maar goed,ik kan me in elk geval vast inschrijven.(punten sparen)

En ik reageerde misschien ook wel zo aangebrand omdat ik nooit zo besefte dat ik zo'n kneus was.
pi_37392834
Ik ben 31 en voel me ook geen 31 en van mensen van 50 hoor ik dat die zich ook nog steeds net zo voelen als dertig jaar geleden, dus waarschijnlijk gaat dat gevoel nooit over.

Ik heb vijf jaar in de stad Groningen gewoond en ik vond het daar ontzettend leuk. Het is dat ik het zo'n uithoek van Nederland vind, maar anders zou ik er nog steeds graag willen wonen.
  zaterdag 29 april 2006 @ 07:00:25 #181
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_37395984
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 22:31 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja,ik heb een vaste baan ,maar ik maar een 20 uurs contract.Dit omdat ze bij ons bedrijf nooit weten hoeveel werk er is.(koeriersbedrijf).Dus dat wordt huren.En laat ik eerst maar eens bedenken wat ik wil.In elk geval wil ik alles voor mezelf (sanitair en keuken).En waarschijnlijk is Groningen,ondanks dat ik geen stadsmens ben,wel een goed idee.Ik kan op de fiets naar het werk(want dan wil ik zeker in Oosterpoort wonen,dat is een redelijk fatsoenlijke wijk en bij het centrum in de buurt)(ook bij mijn werk trouwens) en in Groningen kun je goed stappen.Een dorp trekt mij qua mentaliteit van de bewoners wat meer,maar dat komt misschien ook door het Purmerend-uitstapje.(waar overigens nog minder te doen is dan in Habbekuttenveen)
[..]

Ach ja, je gaat er eens over na denken en komt dan tot de conclusie dat je mede-fokkertjes best gelijk hadden in het feit dat je misschien wel een beetje een mietje bent in dat soort dingen.Als het me ergens goed gaat heb ik niet echt de drang om weg te gaan uit angst dat het dan minder wordt.

Maar goed,ik weet ook wel dat mijn leven op deze manier blijft hangen en dat ik op den duur steeds minder mensen om me heen krijg (omdat iedereen het bekende huisje,boompje en beestje heeft).
Kijk,ik word wel 30 dit jaar ,maar ik voel me nog helemaal geen 30.Dat heeft er ook wel mee te maken.
Misschien moet ik her en der maar eens informeren,het hoeft niet binnen een week immers.
En ik heb dingen in het verschiet staan die best geld kosten.(weekend-weg,vakantie naar Zweden,garagerekening is onderweg).Maar goed,ik kan me in elk geval vast inschrijven.(punten sparen)

En ik reageerde misschien ook wel zo aangebrand omdat ik nooit zo besefte dat ik zo'n kneus was.
Het moet me toch even van het hart dat het toch wel van ontzettend veel lef getuigd als je na zo'n discussie het voor elkaar krijgt dit openlijk te bekennen.
  zaterdag 29 april 2006 @ 07:25:07 #182
78918 SeLang
Black swans matter
pi_37396027
Ik moet er zelf niet aan denken, maar voor de meerderheid van de wereldbevolking is het normaal dat mensen pas het ouderlijk huis verlaten als ze getrouwd zijn. De enige uitzonderingen hierop zijn volgens mij Noord Europa, delen van de USA en Australie/ N.Z
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 29 april 2006 @ 07:50:21 #183
78918 SeLang
Black swans matter
pi_37396066
Ik ging trouwens ook pas op m'n 22ste het huis uit.

De reden dat ik zo laat was, was omdat mijn mede TU-studenten allemaal in studentenhuizen woonden met uitsluitend nerds, terwijl ik thuis gewoon een stel lekkere geile wijven in de straat had wonen .
En ik woonde toch op fietsafstand van de universiteit, dus....

Ik heb me wel vrij snel ingeschreven voor een zelfstandige eenheid, en toen ik na een paar jaar wachten eindelijk aan de beurt was heb ik m'n vriendin (die overigens in een andere stad studeerde) lekker de helft van de huur laten betalen (elk 210 gulden, we kregen ook nog 80 piek huursubsidie). Gelukkig kwam zij maar 3x per week langs, maar zij profiteerde ook van ongestoord nuecken dus was het wel terecht dat ze de helft mee betaalde
Mijn reisverslagen
  zaterdag 29 april 2006 @ 08:25:29 #184
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37396192
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 07:50 schreef SeLang het volgende:
Ik ging trouwens ook pas op m'n 22ste het huis uit.

De reden dat ik zo laat was, was omdat mijn mede TU-studenten allemaal in studentenhuizen woonden met uitsluitend nerds, terwijl ik thuis gewoon een stel lekkere geile wijven in de straat had wonen .
En ik woonde toch op fietsafstand van de universiteit, dus....

Ik heb me wel vrij snel ingeschreven voor een zelfstandige eenheid, en toen ik na een paar jaar wachten eindelijk aan de beurt was heb ik m'n vriendin (die overigens in een andere stad studeerde) lekker de helft van de huur laten betalen (elk 210 gulden, we kregen ook nog 80 piek huursubsidie). Gelukkig kwam zij maar 3x per week langs, maar zij profiteerde ook van ongestoord nuecken dus was het wel terecht dat ze de helft mee betaalde
Kerel, realiseer je je wel dat je gewoon betaald kreeg om haar te nuecken?
Vampire Romance O+
  zaterdag 29 april 2006 @ 08:43:10 #185
78918 SeLang
Black swans matter
pi_37396239
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 08:25 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Kerel, realiseer je je wel dat je gewoon betaald kreeg om haar te nuecken?

Ik ben ook van mening dan een vriendin op z'n minst kostenneutraal moet zijn
Mijn reisverslagen
pi_37396803
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 08:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben ook van mening dan een vriendin op z'n minst kostenneutraal moet zijn

Oftewel: je wil wel alle voordelen, maar je hebt er niets voor over?

Anyway, ik ben blij dat we Zeus aan het denken hebben gezet. Alleen kreeg ik nu dus weer wat nieuwe info binnen. Zeus, een 20 uur contract? Da's niet veel... Da's dan ook de helft van iemand die gewoon 40 uur werkt. En als je even uitgaat van hetzelfde loon per eenheid, verdien je dan ook de helft minder... Dan wordt op jezelf wonen een stuk lastiger... Maar met een lager inkomen kun je ook wel weer meer huurtoeslag krijgen. Dat scheelt. En ja, je moet dan inleveren op sommige dingen, omdat je minder geld overhoud. Maar dat kun je opvangen door je geld bewuster uit te geven. Dat valt allemaal best mee. Maar ik denk echt dat als je een jaar op jezelf hebt gewoond en voor jezelf hebt gezorgd, je echt niet meer terug wil naar je ouders.

Waar wil je wonen? Ja'da's heel persoonlijk. In iedere regio is de sfeer en mentaliteit heel anders. Ook een groot verschil tussen grote en kleine steden en dorpen. Daarnaast is het, gezien je inkomen, ook niet onverstandig om te kijken naar de huurprijs. Die verschilt per locatie ook enorm. Zo heb ik een heel huis gehad met 3 slaapkamers voor nog geen ¤ 350,- p.m. maar er zijn ook apartementen van > ¤ 1.500,- en dat heeft nog niet eens zozeer met status van het gebouw te maken, maar meer met locatie. Rand van de grote stad v.s. hartje centrum en zo.

Nog even iets anders.... Zo zijn er ook mensen die stomme excuses gaan verzinnen om het maar goed te praten dat ze nog thuis wonen. Zoals "Ik wil niet huren, maar ik heb nog geen geld om te kopen", maar vervolgens duizenden Euro's uitgeven aan iets wat ik "soldaatje spelen" noem.
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_37397939
Dat kan best. Ik ben 45, woon nog steeds thuis. Mijn moeder kookt geweldig, en ze strijkt al mijn kleren, ik ben er heel tevreden mee!
pi_37397966
En je leest de Donald Duck nog?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37398007
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 11:15 schreef Isabeau het volgende:
Natuurlijk, dat houdt me jong en vitaal.
pi_37398955
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 11:15 schreef Isabeau het volgende:
Hoe wist je dat eigenlijk
  Moderator / Miss SHO zaterdag 29 april 2006 @ 13:14:28 #191
22592 crew  Ole
pi_37400607
En slaap je onder een dekbed van K3?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_37400813
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 13:14 schreef Ole het volgende:
Transformers
pi_37403393
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 13:14 schreef Ole het volgende:
Nee, natuurlijk niet . Ik ben een volwassen kerel.
  zaterdag 29 april 2006 @ 15:40:18 #194
104871 remlof
Europees federalist
pi_37404123
Ik ging op m'n 23e het huis uit en dat vond ik al heel erg laat
  zaterdag 29 april 2006 @ 15:43:50 #195
78918 SeLang
Black swans matter
pi_37404183
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 11:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dat kan best. Ik ben 45, woon nog steeds thuis. Mijn moeder kookt geweldig, en ze strijkt al mijn kleren, ik ben er heel tevreden mee!
Ik hoop maar dat dit een grapje is
Mijn reisverslagen
pi_37405183
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 10:02 schreef LadyXochi het volgende:

[..]

Anyway, ik ben blij dat we Zeus aan het denken hebben gezet. Alleen kreeg ik nu dus weer wat nieuwe info binnen. Zeus, een 20 uur contract? Da's niet veel... Da's dan ook de helft van iemand die gewoon 40 uur werkt. En als je even uitgaat van hetzelfde loon per eenheid, verdien je dan ook de helft minder... Dan wordt op jezelf wonen een stuk lastiger.
Ik had het even duidelijker moeten schrijven:ik heb idd een 20 uur contract,maar ik werk en verdien wel meer.Het is alleen voor het bedrijf een zekerheid dat,mocht er weinig werk zijn,ze me dan niet hoeven te betalen.
Maar feitelijk gezien heb ik nog nooit onder de 30 uur per week gezeten,het schommelt tussen de 36 en 46 uur.
quote:
Nog even iets anders.... Zo zijn er ook mensen die stomme excuses gaan verzinnen om het maar goed te praten dat ze nog thuis wonen. Zoals "Ik wil niet huren, maar ik heb nog geen geld om te kopen", maar vervolgens duizenden Euro's uitgeven aan iets wat ik "soldaatje spelen" noem.
Wat bedoel je met soldaatje spelen???
pi_37405310
Even weer een update: ik heb namelijk wat leuks gezien.Klein detail:het moet nog gebouwd worden.
En het is koop,maar wel zo goedkoop dat je maandlasten net zo hoog worden als met huren,alleen is het dan van jezelf.
Dus daar moet ik even wat informatie over vragen en dan moet ik eens kijken hoe dat met hypotheken zit.

En anders maar even vriendelijk bij de baas informeren of het niet eens tijd wordt voor een 30 uur contract.
pi_37405326
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 16:35 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik had het even duidelijker moeten schrijven:ik heb idd een 20 uur contract,maar ik werk en verdien wel meer.Het is alleen voor het bedrijf een zekerheid dat,mocht er weinig werk zijn,ze me dan niet hoeven te betalen.
Kerel dat tolereer je toch niet? Solliciteren!
quote:
Maar feitelijk gezien heb ik nog nooit onder de 30 uur per week gezeten,het schommelt tussen de 36 en 46 uur.
[..]

zaterdag 29 april 2006 @ 16:43:18 #199
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_37405390
Zooi off topic geneuzel verwijderd
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_37405459
quote:
Oooooooh!!!
quote:
Dit, dit en dit. Kost klauwen vol geld aan kleding en materiaal, je moet er ook nog eens regelmatig vrij voor vragen (omdat je bijvoorbeeld de slag om Bastogne niet in 2 dagen kunt naspelen), etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')