Ik heb nu al een vriendquote:Op woensdag 26 april 2006 15:46 schreef xman het volgende:
[..]
Nee..als je een partner hebt en kinderen dan ben je natuurlijk al lang het huis uit. Want dat is een gezin op zich. En op je 30e al partner en kinderen. Ach dat valt soms flink tegen hoor. Veel mensen op die leeftijd zijn nog vrijgezel. Hebben geen geluk in de liefde gehad of willen helemaal niemand.
Waarom zou het niet slim zijn om een paar jaartjes door te sparen. Een voorbeeld: een maat van me is net afgestudeerd en werkt al een jaar fulltime ergens. Maar hij woont nog bij z'n ouders. (ok hij is wel jonger dan 25). Maarja al het geld dat hij bespaart kan hij sparen voor een huisje. En hij heeft al flink wat geld gespaard.
Had hij nu een huisje genomen in Amsterdam Zuid dan had het hem ten kosten:400 euro voor een kamertje (wat hij nu al heeft) 600 euro voor een 1 kamer woning in dezelfde buurt. nogeens 200 euro extra aan belastingen/gast /licht/internet en dergelijke En dan nog uitgaan/ eten en kleding en z'n woning.
Dus waarom niet nog wat langer blijven hangen en sparen. Het wordt hem niet verboden om vriendinnen mee naar huis te nemen.
Ik begrijp het wel. Ik had toen ik 23 was ook ontzettend de behoefte om buitenshuis te gaan wonen. Ik had daar ook m'n redenen voor. Vooral wegens m'n geaardheid en de geloofsovertuiging van m'n ouders (vooral m'n vader) zou het niet mogelijk geweest zijn om een leuke jongen mee naar huis te nemen. Maar als die problemen er niet waren geweest dan had ik nogsteeds thuis gezeten.
Nopez, ik zit lekker achter mn eigen pc, in mn eigen huis te FOK!kenquote:
Hij heeft een goed betaalde baan. En hij betaald mee met zaken in het huis.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:57 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Boeiuh wat ie met zn geld doet. Moet ie een betere baan zoeken als ie dat niet meer kan doen wanneer hij op zichzelf woont. Ik ben nog student en woon op mezelf maar echt beperkingen in mn doen en laten levert t niet op. Net alsof je pas op jezelf gaat wonen wanneer er jongens/meisjes langskomen. T hoort gewoon bij de opvoeding en vooral de ouders vind ik slappe hap. op je eigen benen staan...
Daarom kneuzenzooi![]()
Tsja, dat vind ik persoonlijk ook wel wat waard, your personal space... Ik zou me een beetje te opgesloten voelen bij 'the parents' om eerlijk te zijn, maar ja, ik woonde ook niet echt ruim thuis vroegah..quote:Op woensdag 26 april 2006 16:00 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Nopez, ik zit lekker achter mn eigen pc, in mn eigen huis te FOK!ken![]()
Ja ik weet wat je bedoeld. Ik praat het ook niet goed. Maar het is ook niet dat het meteen 'kneuzenzooi' is. Als je ouders heel erg ruim wonen, net als bij die vriend van mij. Waarom zou hij dan elke maand 600-800 euro moeten afdragen voor een triest appartement ergens in een nog triestere wijk, als je daar veel leukere dingen mee kan doen.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:05 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Tsja, dat vind ik persoonlijk ook wel wat waard, your personal space... Ik zou me een beetje te opgesloten voelen bij 'the parents' om eerlijk te zijn, maar ja, ik woonde ook niet echt ruim thuis vroegah..
Ik ben student en heb t totaal niet ruim, maar ik kan ook gewoon op vakantie. Dus als hij een goed betaalde baan heeft dan kan hij heus wel op zichzelf wonen en nog steeds reisjes maken. Zo duur is t op jezelf wonen nou ook weer niet. Je moet alleen wat beter met je geld omgaan en dat hoort nou bij volwassen worden. Mensen die zo oud zijn en nog thuis wonen zijn waarschijnlijk gewoon bang om op eigen benen te staanquote:Op woensdag 26 april 2006 16:04 schreef xman het volgende:
[..]
Hij heeft een goed betaalde baan. En hij betaald mee met zaken in het huis.
Verder.. ach.. je zal nu naar Brazillie moeten reizen om hem te vertellen dat hij een kneus is. Hij is daar namelijk nu voor een paar weekjes.![]()
En daarom blijf ik nog thuiswonen. Ben zelf 24. En was al een tijdje naar een huisje op zoek, maar nadat ik weer besloten heb om weer te gaan studeren ben ik daarmee gestopt.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:50 schreef Liewec het volgende:
Ik vind overigens de opmerking die iemand maakte over sommige studenten die dan wel uit huis wonen maar eigenlijk zó ondersteund worden door pap en mam dat het niet echt uit huis wonen is zeer terecht. Pap en mam mogen best een beetje meehelpen, maar het grootste deel moet je zelf doen (mijn pap betaalde wel mijn collegegeld, maar niets meer dan dat, en hij flikkerde me ook gelijk uit zijn verzekering zodat ik dat soort dingen ook gelijk leerde, en daar is best iets voor te zeggen)
Hoezo? toen ik studeerde ben ik gewoon thuis blijven wonen? Ik woonde op loopafstand van de hogeschool waarom zou ik dan op kamers gaan zitten?quote:Op woensdag 26 april 2006 14:02 schreef Repeat het volgende:
Sowieso is het bij studenten ook een beetje vreemd als jij > 2e jaars bent en nog thuis woont...
ik wil hier trouwens aan toevoegen dat het volgens mij bij hbo wel anders ligt...quote:Op woensdag 26 april 2006 16:24 schreef harryharry het volgende:
[..]
Hoezo? toen ik studeerde ben ik gewoon thuis blijven wonen? Ik woonde op loopafstand van de hogeschool waarom zou ik dan op kamers gaan zitten?
Idd, net zoals je tijdens de studie absoluut veel meer leert, of: hoort te leren, dan enkel de theorie van je opleiding. Je zou tijdens je studie ook jezelf écht moeten leren kennen, en waar kan dat beter dan in je eigen huisje?quote:Op woensdag 26 april 2006 16:27 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik wil hier trouwens aan toevoegen dat het volgens mij bij hbo wel anders ligt...
Maar op kamers gaan gaat over meer dan alleen dicht bij je studie wonen...
Hier ben ik het mee eens. Een kennis van me heeft tot z'n 34e thuisgewoond. Alleen maar omdat hij het wel makkelijk vond. Hij hoefde geen huur te betalen, maar deed ook geen reet in het huishouden en zo.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:59 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Op je 30e nog steeds op die slaapkamer wonen waar je vanaf je geboorte al woont, dan is er toch iets goed misgegaan tijdens je algemene ontwikkeling. Ik kan me niet voorstellen dat ouders dat ook fantastisch vinden.
Nou dat vind ik toch zo iets vreemds. Van die mannen die niet kunnen koken omdat hun moeder dat altijd heeft gedaan. En dan neemt later hun vrouw de taken over van hun moeder. Oh oh wat zelfstandig.quote:Op woensdag 26 april 2006 21:05 schreef Typmuts het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Een kennis van me heeft tot z'n 34e thuisgewoond. Alleen maar omdat hij het wel makkelijk vond. Hij hoefde geen huur te betalen, maar deed ook geen reet in het huishouden en zo.
Hij werkt fulltime en is uiteindelijk naar een appartement gegaan, maar daar had ie nog best wel veel moeite mee, zodat ie nog bijna iedere dag bij z'n ouders at.... Ik vind dat niet helemaal gezond.
M'n ex-vriend woont nog thuis (is nu ergens in de 30), maar blijft daar om z'n moeder enigszins te verzorgen. Ze kan niet alles meer en daarom blijft hij thuiswonen. Toch zal dat ook vast wel anders opgelost kunnen worden, maar ja, dat zijn hun zaken verder. Daarbij vind ik dit dus wel weer een goeie reden om thuis te blijven wonen.
En zo mag ik het horen/lezen.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:47 schreef Isabeau het volgende:
Zolang zowel de 30+ er als de ouders er blij mee zijn vind ik het prima. Met dien verstande dat je dan wèl voor jezelf moet kunnen zorgen. Dus als de ouders een maandje door Amerika gaan trekken moet het huishouden ook op rolletjes lopen incl. gezond koken + de was doen etc.
Verder is het niet aan ons om te oordelen over individuele situaties en wat wel of niet normaal zou zijn.
Bij mij was het juist andersom. Ik betaalde zelf mijn collegegeld, maar ik bleef onder de verzekering van mijn ouders. Nog steeds, trouwens. Maar da's meer omdat dat voordeliger is (complete plaatje, niet alleen voor mij). Heb ook nog geen full-time baan om mezelf 100% te onderhouden. Dat scheelt ook.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:50 schreef Liewec het volgende:
(mijn pap betaalde wel mijn collegegeld, maar niets meer dan dat, en hij flikkerde me ook gelijk uit zijn verzekering zodat ik dat soort dingen ook gelijk leerde, en daar is best iets voor te zeggen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |