Daar heb ik een gedeelte van gezien en de mannen die ik zag, waren wel erg triest. Vooral die ene wiens moeder niets liever wilde dan dat hij het huis uit zou gaan (en hem elke dag moest vertellen dat ie zijn tanden moest poetsen).quote:Op woensdag 26 april 2006 13:51 schreef Ole het volgende:
Hebben jullie zondag niet dat programma gezien over Engeland, over mannen die nog bij hun moeder wonen?
Dat was echt niet gezond nee!!!
je wilt niet weten hoe vaak het voorkomt (zeker in wat volksere wijken) waar de kinderen in dezelfde straat of nog liever naast pappa en mamma wonenquote:Op woensdag 26 april 2006 13:53 schreef Speedski het volgende:
Ik vind het zeker niet normaal als je als 30-jarige nog steeds thuis woont. Tot je 25e is naar mijn inziens wel een beetje de maximum.
Wat ik wel weet is dat in andere culturen - wonende in nederland - het redelijk normaal is, dat kinderen of nog thuis wonen of een paar huizen verder op wonen. Kijk maar naar mensen uit Indonesië.
dat een gast van 40 zn nagels liet knippen door zn moederquote:Op woensdag 26 april 2006 13:51 schreef Ole het volgende:
Hebben jullie zondag niet dat programma gezien over Engeland, over mannen die nog bij hun moeder wonen?
Dat was echt niet gezond nee!!!
Nee, dat is zo. Maar ze gaven aan het begin van het programma statische gegevens (Over UK, dat wel). Dat van de mannen die op hun 30e nog thuis woonden meer dan 80% nooit wegging. Bij vrouwen speelde dit probleem amper.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daar heb ik een gedeelte van gezien en de mannen die ik zag, waren wel erg triest. Vooral die ene wiens moeder niets liever wilde dan dat hij het huis uit zou gaan (en hem elke dag moest vertellen dat ie zijn tanden moest poetsen).
Dat waren inderdaad ongezonde situaties. Maar dat hoeft ook weer niet voor iedere situatie op te gaan.
Maar je hebt van die moeders die dat niet kunnen latenquote:Op woensdag 26 april 2006 13:56 schreef Aventura het volgende:
Tuurlijk kan dat. Maar dan moeten de verhoudingen op een volwassen manier liggen. Dus als huisgenoten, en niet als ouders/kind. Het is dus niet de bedoeling dat mams de was nog voor je doet, of alle boodschappen, of het koken.
Niks moet.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:48 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Dat is inderdaad niet normaal meer nee. Als je 30 bent moet je al zelfstandig door het leven kunnen gaan. Uitzonderingen zijn natuurlijk (zware) ziekte of inderdaad als iemand geen onderdak heeft na een scheiding, maar goed dan heb ik het over een tijdelijk verblijf.
Ik denk ook niet dat je bij een potentiele vriend/vriendin kan aankomen met het verhaal dat je nog bij je ouders woont
Dat gedeelte heb ik gemistquote:Op woensdag 26 april 2006 13:57 schreef Ole het volgende:
Hoe vond je trouwens dat die moeder ook nog zijn nagels knipte![]()
![]()
![]()
Hoezo dat?quote:Op woensdag 26 april 2006 14:02 schreef Repeat het volgende:
Sowieso is het bij studenten ook een beetje vreemd als jij > 2e jaars bent en nog thuis woont...
Omdat?quote:Op woensdag 26 april 2006 14:02 schreef Repeat het volgende:
Sowieso is het bij studenten ook een beetje vreemd als jij > 2e jaars bent en nog thuis woont...
beetje zelfstandigheid mag ook wel. Kom je ook na je studie aan bij een sollicitatie "ja ik woon nog bij mn moeder"quote:
Dat is waarquote:Op woensdag 26 april 2006 13:58 schreef Ole het volgende:
[..]
Maar je hebt van die moeders die dat niet kunnen laten![]()
Mee eens.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
beetje zelfstandigheid mag ook wel. Kom je ook na je studie aan bij een sollicitatie "ja ik woon nog bij mn moeder"
Iemand die uit huis is is in jouw ogen dus ook per definitie zelfstandig? Ik zie genoeg mensen om mij heen op kamers die er een zooi van maken. Zelfstandig zijn kan je dus niet zo zwart/wit zien.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
beetje zelfstandigheid mag ook wel. Kom je ook na je studie aan bij een sollicitatie "ja ik woon nog bij mn moeder"
Ik woon nog thuis en ik val onder alles behalve een "geek". Was dat de reden dat je het vreemd vond?quote:Op woensdag 26 april 2006 14:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
nouja, het zijn toch meestal een beetje de "geeks" die nog thuiswonen....
of je er nou een zooi van maakt of niet, zelfstandig is het wel.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:11 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Iemand die uit huis is is in jouw ogen dus ook per definitie zelfstandig? Ik zie genoeg mensen om mij heen op kamers die er een zooi van maken. Zelfstandig zijn kan je dus niet zo zwart/wit zien.
[..]
Ik woon nog thuis en ik val onder alles behalve een "geek". Was dat de reden dat je het vreemd vond?
Hangt er van af wat je aan zelfstandig hangt. Jij en ik verschillen daarover dus duidelijkquote:Op woensdag 26 april 2006 14:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
of je er nou een zooi van maakt of niet, zelfstandig is het wel.
--Edit: ja leuk hè, foto weg--quote:Op woensdag 26 april 2006 14:11 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Iemand die uit huis is is in jouw ogen dus ook per definitie zelfstandig? Ik zie genoeg mensen om mij heen op kamers die er een zooi van maken. Zelfstandig zijn kan je dus niet zo zwart/wit zien.
[..]
Ik woon nog thuis en ik val onder alles behalve een "geek". Was dat de reden dat je het vreemd vond?
Misschien niet het aller zelfstandigst als je er een zooitje van maakt, maar dan weet je iig wel wat het is om op jezelf te wonen.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
of je er nou een zooi van maakt of niet, zelfstandig is het wel.
Nou dan schaam je je toch kapot. Omgekeerd zou ik het ook niet erg vinden. Als er iets gebeurd waardoor m'n ouders bij mij zouden moeten wonen. Als je een goede relatie hebt met je ouders en ze zijn zelf heel modern. Ja ach dan is er helemaal niets aan de hand.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:19 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Misschien niet het aller zelfstandigst als je er een zooitje van maakt, maar dan weet je iig wel wat het is om op jezelf te wonen.
30 en nog thuiswonen.Zou me echt kapot schamen!
![]()
Maar 20 en 22 vind ik nog wel meevallen.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:32 schreef Aventura het volgende:
Ik denk soms ook weleens, ik ben stom geweest. Ik moest en zou op mijn 18de het huis uit. Was ook omdat ik vaak botste met mijn ouders. Daardoor heb ik nu, 10 jaar later, nog altijd een studieschuld. Ik heb een zus en een broer van 20 en 22 die nog thuis wonen. Ze hebben alle ruimte (groot huis). Tuin, alle moderne gemakken, noem maar op. Gratis eten, gratis wonen. Ze doen allebei een tweede studie (de een HBO na MBO, de ander WO na HBO), die ook door mijn ouders wordt betaald. Ik heb sinds mijn 18de 10-20 uur poer week moeten werken om rond te komen, en moest na mijn studie meteen aan de bak, hoewel ik ook wel verder had willen studeren. Maarja, zoals mijn ouders zeggen, dat was je eigen keuze. En ja daar ben ik het wel mee eens. Maar soms heb ik weleens spijt!
Zo'n slimmerikje was ik dus ook...ik ga wel ff lekker alles zelf doen...en studeren en huishouden runnen. Ik was nog jonger zelfs.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:32 schreef Aventura het volgende:
Ik denk soms ook weleens, ik ben stom geweest. Ik moest en zou op mijn 18de het huis uit. Was ook omdat ik vaak botste met mijn ouders. Daardoor heb ik nu, 10 jaar later, nog altijd een studieschuld. Ik heb een zus en een broer van 20 en 22 die nog thuis wonen. Ze hebben alle ruimte (groot huis). Tuin, alle moderne gemakken, noem maar op. Gratis eten, gratis wonen. Ze doen allebei een tweede studie (de een HBO na MBO, de ander WO na HBO), die ook door mijn ouders wordt betaald. Ik heb sinds mijn 18de 10-20 uur poer week moeten werken om rond te komen, en moest na mijn studie meteen aan de bak, hoewel ik ook wel verder had willen studeren. Maarja, zoals mijn ouders zeggen, dat was je eigen keuze. En ja daar ben ik het wel mee eens. Maar soms heb ik weleens spijt!
Zou je raar opkijken als Aventura nu zou besluiten om alsnog verder te studeren en weer bij haar ouders zou intrekken?quote:Op woensdag 26 april 2006 14:34 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Maar 20 en 22 vind ik nog wel meevallen.
30(+) daarentegen:
Niet? Dat is toch iets wat iedereen iedere dag wel doet... oordelenquote:Op woensdag 26 april 2006 13:47 schreef Isabeau het volgende:
Verder is het niet aan ons om te oordelen over individuele situaties en wat wel of niet normaal zou zijn.
Ja, dat zijn voor mij zeker twee valide uitzonderingen. En dat laatste, daar zat ik ook aan te denken, ja.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:48 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Uitzonderingen zijn natuurlijk (zware) ziekte of inderdaad als iemand geen onderdak heeft na een scheiding, maar goed dan heb ik het over een tijdelijk verblijf.
Ik denk ook niet dat je bij een potentiele vriend/vriendin kan aankomen met het verhaal dat je nog bij je ouders woont
Ik vond 25 ook wel de grens...quote:Op woensdag 26 april 2006 13:53 schreef Speedski het volgende:
Tot je 25e is naar mijn inziens wel een beetje de maximum.
Wat ik wel weet is dat in andere culturen - wonende in nederland - [...]
Good point.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:56 schreef Aventura het volgende:
Tuurlijk kan dat. Maar dan moeten de verhoudingen op een volwassen manier liggen. Dus als huisgenoten, en niet als ouders/kind. Het is dus niet de bedoeling dat mams de was nog voor je doet, of alle boodschappen, of het koken.
quote:Op woensdag 26 april 2006 13:57 schreef Ole het volgende:
[...] Dat van de mannen die op hun 30e nog thuis woonden meer dan 80% nooit wegging.
Dat doe je dus wel. En je oordeel is in dit geval dat het wel kanquote:Op woensdag 26 april 2006 13:58 schreef Duiveltja het volgende:
[...] Ik vel er iig geen oordeel over.
Hangt er vanaf. Als je ouders 5 minuten fietsen van je opleiding wonen, vind ik het niet raar... Maar een vriend van me, wiens ouders 5 minuten lopen van zijn school woonden, is ook uit huis gegaan. En toen woonde ie verder van schoolquote:Op woensdag 26 april 2006 14:02 schreef Repeat het volgende:
Die laatste 4 woorden maken alles weer goedquote:Op woensdag 26 april 2006 14:03 schreef Pulsy het volgende:
Men oom is altijd bij zen ouders blijven wonen... intussen zou ik niet meer zeggen dat hij bij zen ouders woont, maar dat die ouders bij hem wonen. Dan kan het weer wel vind ik, meer nog, ik vind het best mooi dat hij aangezien hij toch geen gezin heeft, voor zijn ouders zorgt.
IMO is dat niet zo raar. Jouw situatie valt dus onder mijn "uitzonderingen".quote:Op woensdag 26 april 2006 14:10 schreef xman het volgende:
[knip hele zooi tekst]
Mwoah. Ik ben er wel heel zelfstandig door geworden. Of misschien ben ik sowieso wel uit een heel ander hout gesneden dan mijn broer en zus. Want die zie ik dus echt nooit zelf een huis kopen of hun belastingen doen, et cetera. Maar wellicht onderschat ik ze nuquote:Op woensdag 26 april 2006 14:37 schreef SHE het volgende:
[..]
Zo'n slimmerikje was ik dus ook...ik ga wel ff lekker alles zelf doen...en studeren en huishouden runnen. Ik was nog jonger zelfs.
Heel slim![]()
Beiden broers zijn wat dat betreft slimmer..1 is 21 en woont nog thuis, mijn oudste broer ging pas rond zijn 26e de deur uit.
Die drang naar zelfstandigheid heeft niet bepaald de gewenste vruchten afgeworpen..behalve dat ik heeeel goed kan koken en servetten persen .
yay
Ghehe. Ik weet dat ik welkom ben als ik bijvoorbeeld ziek zou worden ofzo. Dat zou een reeel scenario zijn, want ik heb geen partner momenteel en met de WAO-regelingen van tegenwoordig zit mijn huis aanhouden er dan zeker niet meer inquote:Op woensdag 26 april 2006 14:37 schreef xman het volgende:
[..]
Zou je raar opkijken als Aventura nu zou besluiten om alsnog verder te studeren en weer bij haar ouders zou intrekken?
Helemaal met je eens. Iedere week met de was naar mammie is niet zelfstandig. Als je em vervolgens zelf in de wasmachine gooit etc is het weer een ander verhaalquote:Op woensdag 26 april 2006 14:19 schreef Dementor het volgende:
Mwah ik vind studenten die op zichzelf wonen helemaal niet zo zelfstandig.
Of ze krijgen geld van paps en mams om de huur te betalen of ze lenen het.
De groep die er zelf hard voor werkt en net rond komt is echt niet zo groot als iedereen denkt.
Studenten vallen over het algemeen ook nog heel vaak terug op het ouderlijk nest.
Als je bent afgestudeerd je hebt een goede baan en je kunt het allemaal zelf betalen dan noem ik dat pas echt zelfstandig.
De wasmachine aanzetten,je kamer schoonhouden en andere schoonmaakwerkzaamheden doe je als het goed is ook al eens voordat je het huis uitgaat.
Rekeningen betalen ook trouwens
Nee, dat doe ik niet. Woon sinds augustus op mezelf.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:28 schreef xman het volgende:
[..]
Nou dan schaam je je toch kapot. Omgekeerd zou ik het ook niet erg vinden. Als er iets gebeurd waardoor m'n ouders bij mij zouden moeten wonen. Als je een goede relatie hebt met je ouders en ze zijn zelf heel modern. Ja ach dan is er helemaal niets aan de hand.
Zelfstandigheid heeft ook helemaal niets met de ouders te maken, maar of iemand zich kan redden zonder z'n ouders. Als iemand een fulltime baan heeft en nog bij z'n ouders woont...en het huis is groot genoeg...ach. Waarom dubbele huur/gas/licht/belastingen betalen?
Iedereen krijgt stufi van de staat? Ook de thuiswonenden? Wat is jouw probleem daarmee?quote:Op woensdag 26 april 2006 14:55 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
en die stufi krijg je van de staat en ouderlijke bijdrage waarschijnlijk?
Dat is ook een heel ander verhaal, vind ik.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:56 schreef ennuik het volgende:
Zoals al eerder gezegd: als de verhoudingen maar goed liggen zie ik het probleem niet zo. De oudste broer van mijn vriend, nu 32 jaar, woont nog (of beter: woont samen) met zijn vader. Vader heeft Parkinson, scharrelt nog wel rond maar zou niet meer helemaal zelfstandig kunnen wonen.
In plaats van vader in een verpleeghuis te stoppen is er stilzwijgend besloten dat de oudste broer bij hem blijft wonen en zal helpen tot het moment dat het niet meer gaat. Tja, dan ben je 32 en woon je "nog steeds thuis" maar hier is natuurlijk niets zieligs of kneuserigs aan. Dit is gewoon lief en goed voor je ouders zorgen.
dat je helemaal niet zelfstandig bent als je op andermans zak teert.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:01 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Iedereen krijgt stufi van de staat? Ook de thuiswonenden? Wat is jouw probleem daarmee?
Geen ouderlijke bijdrage.Ze hebben wel al m'n schoolboeken betaald (zes in totaal).
Edit: m'n ouders kopen af en toe wel dingen voor me, sportattributen, dingen voor in m'n huisje etc, maar zij vinden dat ze ouders zijn om toch de kinderen af en toe te verwennen wat dat betrefd.
Dan zou 'n student dat toch gewoon niet kunnen? Elke student krijgt toch stufi? Behalve de mensen die 'n particuliere hogeschool/universiteit hebben gekozen voor hen studie, maar die zijn toch beduidend in de minderheid, lijkt mij.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:17 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
[..]
dat je helemaal niet zelfstandig bent als je op andermans zak teert.
Ja. Als het niet hoeft tenminste.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:37 schreef xman het volgende:
[..]
Zou je raar opkijken als Aventura nu zou besluiten om alsnog verder te studeren en weer bij haar ouders zou intrekken?
Ik krijg ook geen stufi meer, maar da's meer omdat ik al te lang studeerquote:Op woensdag 26 april 2006 15:34 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Dan zou 'n student dat toch gewoon niet kunnen? Elke student krijgt toch stufi? Behalve de mensen die 'n particuliere hogeschool/universiteit hebben gekozen voor hen studie, maar die zijn toch beduidend in de minderheid, lijkt mij.
Kneuzenzooi... Bij papa en mama blijven om t grote huis... Yeah surequote:Op woensdag 26 april 2006 14:20 schreef xman het volgende:
Een andere vriend is 28 en woont ook nog bij z'n ouders in Aalsmeer. Hij werkt al jaren nu fulltime. Maar dat huis waar ze in wonen is zo gigantisch groot en mooi. 't Zou eigenlijk wel dom zijn om daar niet te wonen vind ik. Ze hebben laatst een zwembad bijgebouwd.
Maar die vriend van mij wil binnenkort in Barcelona gaan wonen en werken, omdat hij Nederland niet leuk meer vind. Dus uit huis gaan?
Stukken zelfstandiger dan andere studenten iig.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:35 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
ja je loopt dus met zelfstandigheid te pronken die naar mijn definitie geen zelfstandigheid is. Naar de jouwe blijkbaar wel. Meningsverschil dus.
Je moet t gewoon weer terug betalenquote:Op woensdag 26 april 2006 15:35 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
ja je loopt dus met zelfstandigheid te pronken die naar mijn definitie geen zelfstandigheid is. Naar de jouwe blijkbaar wel. Meningsverschil dus.
Nee..als je een partner hebt en kinderen dan ben je natuurlijk al lang het huis uit. Want dat is een gezin op zich. En op je 30e al partner en kinderen. Ach dat valt soms flink tegen hoor. Veel mensen op die leeftijd zijn nog vrijgezel. Hebben geen geluk in de liefde gehad of willen helemaal niemand.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:53 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Woon sinds augustus op mezelf.![]()
![]()
Was toen 18, nu 19.
Ik heb een goede relatie met mijn ouders, ze zijn op zich ook wel modern. Maar toch, de drang om op eigen pootjes te staan hé! De één heeft 't natuurlijk vroeger dan de ander, maar 30...Heb je op een gegeven moment 'n partner en 'n kind (of twee, of drie, ...), allemaal bij paps en mams in!
Want we willen niet dubbele gas/water/licht/belastingen betalen!
![]()
![]()
![]()
Waarom dubbele huur/gas/licht/belastingen te betalen? Omdat ouders toch een kind op de wereld zetten zodat die op den duur zelfstandig kan worden? Dat weten zij, en als het goed is jij zelf ook, toch van te voren????
Ja maar je moet niet weten wat die jongen allemaal met z'n geld doet.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:38 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Kneuzenzooi... Bij papa en mama blijven om t grote huis... Yeah sure![]()
Boeiuh wat ie met zn geld doet. Moet ie een betere baan zoeken als ie dat niet meer kan doen wanneer hij op zichzelf woont. Ik ben nog student en woon op mezelf maar echt beperkingen in mn doen en laten levert t niet op. Net alsof je pas op jezelf gaat wonen wanneer er jongens/meisjes langskomen. T hoort gewoon bij de opvoeding en vooral de ouders vind ik slappe hap. op je eigen benen staan...quote:Op woensdag 26 april 2006 15:53 schreef xman het volgende:
[..]
Ja maar je moet niet weten wat die jongen allemaal met z'n geld doet.
Hij gaat om de paar weken wel naar het buitenland op vakantie. Kan alles betalen wat hij wil. Gaat veel uit eten en naar concerten en koopt wat hij wil. Plus hij woont riant en hoeft het huishouden niet te doen.
Ik zeg dan vaak tegen hem dat hij niet goed met z'n geld omgaat, maarja hij geniet wel van al het geld dat hij uitspaart. En hij heeft nog geen vriendje, dus who cares?
Hij heeft ook nog de vrijheid om te zeggen: "Nou vind deze baan niks, ik wil doorstuderen." of "Ik wil een tijdje in het buitenland gaan werken/ op reis".
Iets wat je niet kunt doen als je al die lasten hebt.
Beetje frusti gast?quote:Op woensdag 26 april 2006 15:57 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Boeiuh wat ie met zn geld doet. Moet ie een betere baan zoeken als ie dat niet meer kan doen wanneer hij op zichzelf woont. Ik ben nog student en woon op mezelf maar echt beperkingen in mn doen en laten levert t niet op. Net alsof je pas op jezelf gaat wonen wanneer er jongens/meisjes langskomen. T hoort gewoon bij de opvoeding en vooral de ouders vind ik slappe hap. op je eigen benen staan...
Daarom kneuzenzooi![]()
Ik heb nu al een vriendquote:Op woensdag 26 april 2006 15:46 schreef xman het volgende:
[..]
Nee..als je een partner hebt en kinderen dan ben je natuurlijk al lang het huis uit. Want dat is een gezin op zich. En op je 30e al partner en kinderen. Ach dat valt soms flink tegen hoor. Veel mensen op die leeftijd zijn nog vrijgezel. Hebben geen geluk in de liefde gehad of willen helemaal niemand.
Waarom zou het niet slim zijn om een paar jaartjes door te sparen. Een voorbeeld: een maat van me is net afgestudeerd en werkt al een jaar fulltime ergens. Maar hij woont nog bij z'n ouders. (ok hij is wel jonger dan 25). Maarja al het geld dat hij bespaart kan hij sparen voor een huisje. En hij heeft al flink wat geld gespaard.
Had hij nu een huisje genomen in Amsterdam Zuid dan had het hem ten kosten:400 euro voor een kamertje (wat hij nu al heeft) 600 euro voor een 1 kamer woning in dezelfde buurt. nogeens 200 euro extra aan belastingen/gast /licht/internet en dergelijke En dan nog uitgaan/ eten en kleding en z'n woning.
Dus waarom niet nog wat langer blijven hangen en sparen. Het wordt hem niet verboden om vriendinnen mee naar huis te nemen.
Ik begrijp het wel. Ik had toen ik 23 was ook ontzettend de behoefte om buitenshuis te gaan wonen. Ik had daar ook m'n redenen voor. Vooral wegens m'n geaardheid en de geloofsovertuiging van m'n ouders (vooral m'n vader) zou het niet mogelijk geweest zijn om een leuke jongen mee naar huis te nemen. Maar als die problemen er niet waren geweest dan had ik nogsteeds thuis gezeten.
Nopez, ik zit lekker achter mn eigen pc, in mn eigen huis te FOK!kenquote:
Hij heeft een goed betaalde baan. En hij betaald mee met zaken in het huis.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:57 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Boeiuh wat ie met zn geld doet. Moet ie een betere baan zoeken als ie dat niet meer kan doen wanneer hij op zichzelf woont. Ik ben nog student en woon op mezelf maar echt beperkingen in mn doen en laten levert t niet op. Net alsof je pas op jezelf gaat wonen wanneer er jongens/meisjes langskomen. T hoort gewoon bij de opvoeding en vooral de ouders vind ik slappe hap. op je eigen benen staan...
Daarom kneuzenzooi![]()
Tsja, dat vind ik persoonlijk ook wel wat waard, your personal space... Ik zou me een beetje te opgesloten voelen bij 'the parents' om eerlijk te zijn, maar ja, ik woonde ook niet echt ruim thuis vroegah..quote:Op woensdag 26 april 2006 16:00 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Nopez, ik zit lekker achter mn eigen pc, in mn eigen huis te FOK!ken![]()
Ja ik weet wat je bedoeld. Ik praat het ook niet goed. Maar het is ook niet dat het meteen 'kneuzenzooi' is. Als je ouders heel erg ruim wonen, net als bij die vriend van mij. Waarom zou hij dan elke maand 600-800 euro moeten afdragen voor een triest appartement ergens in een nog triestere wijk, als je daar veel leukere dingen mee kan doen.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:05 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Tsja, dat vind ik persoonlijk ook wel wat waard, your personal space... Ik zou me een beetje te opgesloten voelen bij 'the parents' om eerlijk te zijn, maar ja, ik woonde ook niet echt ruim thuis vroegah..
Ik ben student en heb t totaal niet ruim, maar ik kan ook gewoon op vakantie. Dus als hij een goed betaalde baan heeft dan kan hij heus wel op zichzelf wonen en nog steeds reisjes maken. Zo duur is t op jezelf wonen nou ook weer niet. Je moet alleen wat beter met je geld omgaan en dat hoort nou bij volwassen worden. Mensen die zo oud zijn en nog thuis wonen zijn waarschijnlijk gewoon bang om op eigen benen te staanquote:Op woensdag 26 april 2006 16:04 schreef xman het volgende:
[..]
Hij heeft een goed betaalde baan. En hij betaald mee met zaken in het huis.
Verder.. ach.. je zal nu naar Brazillie moeten reizen om hem te vertellen dat hij een kneus is. Hij is daar namelijk nu voor een paar weekjes.![]()
En daarom blijf ik nog thuiswonen. Ben zelf 24. En was al een tijdje naar een huisje op zoek, maar nadat ik weer besloten heb om weer te gaan studeren ben ik daarmee gestopt.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:50 schreef Liewec het volgende:
Ik vind overigens de opmerking die iemand maakte over sommige studenten die dan wel uit huis wonen maar eigenlijk zó ondersteund worden door pap en mam dat het niet echt uit huis wonen is zeer terecht. Pap en mam mogen best een beetje meehelpen, maar het grootste deel moet je zelf doen (mijn pap betaalde wel mijn collegegeld, maar niets meer dan dat, en hij flikkerde me ook gelijk uit zijn verzekering zodat ik dat soort dingen ook gelijk leerde, en daar is best iets voor te zeggen)
Hoezo? toen ik studeerde ben ik gewoon thuis blijven wonen? Ik woonde op loopafstand van de hogeschool waarom zou ik dan op kamers gaan zitten?quote:Op woensdag 26 april 2006 14:02 schreef Repeat het volgende:
ik wil hier trouwens aan toevoegen dat het volgens mij bij hbo wel anders ligt...quote:Op woensdag 26 april 2006 16:24 schreef harryharry het volgende:
[..]
Hoezo? toen ik studeerde ben ik gewoon thuis blijven wonen? Ik woonde op loopafstand van de hogeschool waarom zou ik dan op kamers gaan zitten?
Idd, net zoals je tijdens de studie absoluut veel meer leert, of: hoort te leren, dan enkel de theorie van je opleiding. Je zou tijdens je studie ook jezelf écht moeten leren kennen, en waar kan dat beter dan in je eigen huisje?quote:Op woensdag 26 april 2006 16:27 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik wil hier trouwens aan toevoegen dat het volgens mij bij hbo wel anders ligt...
Maar op kamers gaan gaat over meer dan alleen dicht bij je studie wonen...
Hier ben ik het mee eens. Een kennis van me heeft tot z'n 34e thuisgewoond. Alleen maar omdat hij het wel makkelijk vond. Hij hoefde geen huur te betalen, maar deed ook geen reet in het huishouden en zo.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:59 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Op je 30e nog steeds op die slaapkamer wonen waar je vanaf je geboorte al woont, dan is er toch iets goed misgegaan tijdens je algemene ontwikkeling. Ik kan me niet voorstellen dat ouders dat ook fantastisch vinden.
Nou dat vind ik toch zo iets vreemds. Van die mannen die niet kunnen koken omdat hun moeder dat altijd heeft gedaan. En dan neemt later hun vrouw de taken over van hun moeder. Oh oh wat zelfstandig.quote:Op woensdag 26 april 2006 21:05 schreef Typmuts het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Een kennis van me heeft tot z'n 34e thuisgewoond. Alleen maar omdat hij het wel makkelijk vond. Hij hoefde geen huur te betalen, maar deed ook geen reet in het huishouden en zo.
Hij werkt fulltime en is uiteindelijk naar een appartement gegaan, maar daar had ie nog best wel veel moeite mee, zodat ie nog bijna iedere dag bij z'n ouders at.... Ik vind dat niet helemaal gezond.
M'n ex-vriend woont nog thuis (is nu ergens in de 30), maar blijft daar om z'n moeder enigszins te verzorgen. Ze kan niet alles meer en daarom blijft hij thuiswonen. Toch zal dat ook vast wel anders opgelost kunnen worden, maar ja, dat zijn hun zaken verder. Daarbij vind ik dit dus wel weer een goeie reden om thuis te blijven wonen.
En zo mag ik het horen/lezen.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:47 schreef Isabeau het volgende:
Zolang zowel de 30+ er als de ouders er blij mee zijn vind ik het prima. Met dien verstande dat je dan wèl voor jezelf moet kunnen zorgen. Dus als de ouders een maandje door Amerika gaan trekken moet het huishouden ook op rolletjes lopen incl. gezond koken + de was doen etc.
Verder is het niet aan ons om te oordelen over individuele situaties en wat wel of niet normaal zou zijn.
Bij mij was het juist andersom. Ik betaalde zelf mijn collegegeld, maar ik bleef onder de verzekering van mijn ouders. Nog steeds, trouwens. Maar da's meer omdat dat voordeliger is (complete plaatje, niet alleen voor mij). Heb ook nog geen full-time baan om mezelf 100% te onderhouden. Dat scheelt ook.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:50 schreef Liewec het volgende:
(mijn pap betaalde wel mijn collegegeld, maar niets meer dan dat, en hij flikkerde me ook gelijk uit zijn verzekering zodat ik dat soort dingen ook gelijk leerde, en daar is best iets voor te zeggen)
Ik gaf al aan dat ik waarschijnlijk wat dingen vergeten zou zijnquote:Op donderdag 27 april 2006 01:00 schreef RealZeus het volgende:
TS is namelijk één groep vergeten bij haar uitoznderingen:
Nu vraag ik me af: hoe gaat het met relaties? Hoeveel vaste vriendinnen hebt je al gehad? Hoe gingen die relaties? Hoe is je sociale leven?quote:Op donderdag 27 april 2006 01:00 schreef RealZeus het volgende:
-de groep die wel op zich zelf kan wonen maar het prima heeft thuis en ook niet inziet wat er leuk is aan alleen in een huisje zitten.(ik kan het niet bedenken iig)
Ja hoor! Daar kom je vanzelf achter als je een keer met die persoon mee naar huis gaat. En nee, eerder weet je het misschien niet, maar ik knap er ook pas op af zodra ik het weet. Nu pas, helaas, want een ex van mij woont ook nog thuis. Waarom ik toen niet al inzag dat het een kneus is, is mij een raadsel.quote:Op donderdag 27 april 2006 01:24 schreef RealZeus het volgende:
En kunnen de vrouwen, die afknappen op een man van boven de [insert leeftijd] die nog thuis woont ,mij vertellen hoe ze zien dat iemand nog thuis woont???
Dat is in ieder geval al iets. Maar wat iemand anders eerder ook al zei, als je op jezelf woont leer je dingen die je als volwassene gewoon behoort te weten, en die dingen leer je niet zolang er voor je gezorgd wordt. En ja, iedere avond je prakkie klaar hebben staan is ook voor je gezorgd worden.quote:Op donderdag 27 april 2006 01:24 schreef RealZeus het volgende:
Ik betaal gewoon kostgeld,ik doe mijn eigen was,ik doe de vaat,ik doe de klusjes,dus ik snap jullie aversie niet.
Overdrijven is ook een vak. Maar goed, dat soort reacties ben ik wel gewend van mensen die .... een sociale achterstand hebben... wat vaak ook geldt voor mannen die na hun 30e nog thuis wonenquote:Op donderdag 27 april 2006 01:24 schreef RealZeus het volgende:
Maar goed,in jullie ogen ben ik natuurlijk een gigantische randmongool [...]
ja, zo kun je wel doorgaan. ik zie ook niet in waarom je zonodig een eigen auto moet kopen, of moet kunnen koken, je kunt toch ook de auto van je ouders lenen en lekker aanschuiven bij de stampot van je ouders?quote:Op woensdag 26 april 2006 14:22 schreef Dementor het volgende:
....
Dan zie ik niet in waarom iemand zo heel nodig een eigen huis wil huren of nog erger kopen (30 jaar krom liggen).
Waarom woon je nou echt thuis? Ben je zo bang om op eigen benen te staan? Vind je t zo eng om jezelf te moeten vermaken. Er zal zeker een diepere psychologische gedachte achter zitten. Mijn ouders wonen ook beter dan dat ik doe... Lijkt me logisch, ik sta aan het begin van mn carriere en zij zijn daar al veel verder in. Maar dat is geen excuus om niet aan je eigen leven te beginnen. Of blijf je je hele leven thuis wonen?quote:Op donderdag 27 april 2006 01:24 schreef RealZeus het volgende:
*leest rest van topic
Mooi hoor,hoe iedereen alle vooroordelen weer uit de kast trekt.
Eigenlijk zou ik boos moeten worden om dat kortzichtige gelul,maar ik heb alleen maar medelijden.
Wat een kneuzen.
En kunnen de vrouwen, die afknappen op een man van boven de [insert leeftijd] die nog thuis woont ,mij vertellen hoe ze zien dat iemand nog thuis woont???
Daar ben ik op zich wel nieuwsgierig naar.
En waarom ben ik dan zo'n triangeljosti volgens jullie?
Waarom is het ongezond?
Ik wil wel even uitleggen waarom ik nog thuis woon.
Heel simpel,ik heb het goed thuis.Ik zou echt niet weten wat een huisje voor mezelf toevoegt aan mijn leven.
We wonen nu in het centrum van het dorp dus qua plek ga ik er dan sowieso op achteruit.
En het scheelt waarschijnlijk ook dat ik leuke ouders heb.Een moeder die niet zeikt als je dronken thuis komt maar dat zelf ook gewoon wel eens doet.
Ik betaal gewoon kostgeld,ik doe mijn eigen was,ik doe de vaat,ik doe de klusjes,dus ik snap jullie aversie niet.
Maar goed,in jullie ogen ben ik natuurlijk een gigantische randmongool die elke morgen kwijlend tegen het raam van het debielenbusje naar zijn werk gaat en die nog geen bloemperk mag wieden.Enkel wasknijpers in elkaar zetten is mijn doel in het leven.Uiteraard draag ik een luier en moet mama mij voeren.
Dus daarom zal ik het wel niet snappen.
*kwijlt op monitor
Kom Zeus. Vanuit je ouderlijk huis trouwen en dan in het dorp van je ouders gaan wonen is behoorlijk 1890.quote:Op donderdag 27 april 2006 01:00 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En zo mag ik het horen/lezen.
Ik woon ook nog thuis en dat heeft niks te maken met het feit dat ik niet voor mezelf zou kunnen zorgen,dat gaat prima.
De werking van de wasmachine,droogtrommel en vaatwasser ken ik uit mijn hoofd en zonder er bij na te hoeven denken.
Ok,ik geef toe dat koken niet mijn sterkste kant is maar de rest van het huishouden is geen probleem.
TS is namelijk één groep vergeten bij haar uitoznderingen:
-de groep die wel op zich zelf kan wonen maar het prima heeft thuis en ook niet inziet wat er leuk is aan alleen in een huisje zitten.(ik kan het niet bedenken iig)
Generaliseren is zo 1990.![]()
20+ al laat?quote:Op donderdag 27 april 2006 01:43 schreef Manono het volgende:
OK is je huis afgebrand dan heb je een soort van reden maar 30+ en thuiswonen is een regelrechte afknapper natuurlijk, 20+ is eigenlijk al laat. Zou zelf nog liever op de bank van een vriendin of onder een brug gaan liggen, met iemand die de ambitie mist om los van zijn/haar ouders een leven op te bouwen heb ik niks.
quote:Op donderdag 27 april 2006 11:35 schreef MouseOver het volgende:
Als je thuiswoont en alles zelf doet denk je misschien dat je zelfstandig bent maar dat is maar schijn. Je doet alles misschien wel zelf maar het hoeft niet, als je het niet doet komt uiteindelijk alles ook goed. De verantwoordelijkheid ontbreekt dus.
Waarom zou het te zien moeten zijn? Je komt daar op een gegeven moment toch achter?quote:Op donderdag 27 april 2006 01:24 schreef RealZeus het volgende:
Afwijzen is een meer precieze term als meneer geen duidelijke reden heeft waarom dat zo is.quote:Op donderdag 27 april 2006 10:50 schreef JoeyT het volgende:
Ik ken je nog uit t singles topic en t spijt me zeer maar als je aan een meisje vertelt dat je een zelfstandige jongen van 30 bent die bij papa en mama woont, zal ze zich toch echt ff achter de oren krabben.
Dat iemand je moet nemen zoals je bent is het grootste zwaktebod van de eeuw. Niemand neemt je echt zoals je bent behalve jezelf, de rest zal altijd bepaalde dingen van je bij willen schaven.quote:Op donderdag 27 april 2006 13:00 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik bedoel het niet vervelend, maar jij bent als ik jouw reactie zo lees voor mij echt het prototype man waar ik hard voor zou wegrennen. Je kunt wel vinden dat een vrouw je moet nemen zoals je bent, maar iedereen heeft zo z'n dingen die hij/zij belangrijk vindt in een potentiële partner en zelfstandigheid is er daar voor mij één van. En na jdertigste nog bij je ouders wonen valt bij mij niet onder de noemer zelfstandigheid.
Tja, als je 30+ bent en je woont nog bij je ouders, moet je niet raar staan te kijken als de meeste vrouwen op je afknappen.quote:Op donderdag 27 april 2006 13:00 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Waarom zou het te zien moeten zijn? Je komt daar op een gegeven moment toch achter?
Je kunt hier wel heel erg verontwaardigd en niet-begrijpend gaan reageren, maar je zou jezelf ook eens kunnen afvragen of er niet een kern van waarheid in zit.
Ouders voeden hun kinderen op naar zelfstandigheid. Daar hoort bij dat je op een gegeven moment het ouderlijk huis verlaat, ook al heb je nog zulke leuke en gezellige ouders die nooit zeiken. Het gaat er helemaal niet om of je ouders leuke mensen zijn of niet. En natúúrlijk ga je er financieel gezien op achteruit! Dat geldt voor iedereen die voor het eerst zelfstandig gaat wonen. Maar het gaat om echt zelfstandig zijn, jezelf van je ouders losmaken, volwassen worden.
Ik bedoel het niet vervelend, maar jij bent als ik jouw reactie zo lees voor mij echt het prototype man waar ik hard voor zou wegrennen. Je kunt wel vinden dat een vrouw je moet nemen zoals je bent, maar iedereen heeft zo z'n dingen die hij/zij belangrijk vindt in een potentiële partner en zelfstandigheid is er daar voor mij één van. En na jdertigste nog bij je ouders wonen valt bij mij niet onder de noemer zelfstandigheid.
"Het dorp"? Heb je nooit overwogen om "het dorp" te verlaten?quote:Op donderdag 27 april 2006 01:24 schreef RealZeus het volgende:
Ik wil wel even uitleggen waarom ik nog thuis woon.
Heel simpel,ik heb het goed thuis.Ik zou echt niet weten wat een huisje voor mezelf toevoegt aan mijn leven.
We wonen nu in het centrum van het dorp dus qua plek ga ik er dan sowieso op achteruit.
Misschien kom je er dan ook achter wat het kan toevoegenquote:Op donderdag 27 april 2006 19:14 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
"Het dorp"? Heb je nooit overwogen om "het dorp" te verlaten?
Ja, misschien wil ik dan ook wel in "het dorp" gaan wonen.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:18 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Misschien kom je er dan ook achter wat het kan toevoegen
Een vrouw hoeft mij niet achter mijn kont aan te lopen om te zorgen dat ik mijn brood mee krijg en schone kleren aan doe en de stofzuiger even door het huis heen trek(en uiteraard met de knop op aan) en dergelijke.quote:Op donderdag 27 april 2006 09:52 schreef LadyXochi het volgende:
Oh, bedenk me net nog iets... Waarom het een afknapper is voor mij als ik er achter kom dat een man nog thuis woont? Ik wil een man die zijn eigen leven op orde heeft. Want als dat niet zo is, hoe kan hij dan voor mij zorgen? Dan ben ik constant bezig achter zijn reet aan te lopen om er voor te zorgen dat hij zijn boterhammetjes niet vergeet, en dat hij schone kleren heeft, en weet ik wat voor shit die hij zelf allemaal moet kunnen. Daarnaast wil ik niet een poetsvrouw worden die alles alleen moet doen in het huishouden. Mijn vriend draagt ook een steentje bij qua huishoudelijke taken . En zo hoort het vandaag de dag. We leven niet meer in 1866.
Trouwen? *rilquote:Op donderdag 27 april 2006 11:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kom Zeus. Vanuit je ouderlijk huis trouwen en dan in het dorp van je ouders gaan wonen is behoorlijk 1890.
Natuurlijk heeft dat er mee te maken,maar met zulke onregelmatige werktijden als ik heb is een verenigingsleven niet echt haalbaar.Ik ben al blij als ik een keer naar de sportschool kan.quote:En ik ken je uit het singles topic. Dus ik zie wel een verband eigenlijk. Je bent te bang voor veranderingen in je leven. Als je alleen woont dan ben je alleen, dat klopt. Maar daar kun je wat aan doen. Daarvoor bouw je een nieuw, eigen leven op
De te besteden hoeveelheid geld speelt ook mee.Ik wil niet alleen maar voor mijn huis hoeven werken(zoals ik vrienden zie doen),ik wil ook nog op stap kunnen.Als dat niet kan kan ik nieuwe sociale contacten helemaal wel vergeten en daar mee dus ook de kans dat ik een leuek vrouw ontmoet.quote:Je oplossing tegen alleen zijn is veel te conservatief door thuis te blijven wonen. Beter doe je het progressief door je leven verder op te bouwen en veranderingen te ondergaan. Je kunt wel denken "ik heb het goed thuis". Maar stilstand is achteruitgang. Stap liever uit dat kleine wereldje.
Ik kan ook wel bij mn ouders gaan wonen. Dan heb ik meer geld en minder dingen te doen.
Nee,ik kijk weinig TV.quote:En toch koos ik ervoor op mn 20e om weg te gaan. Gewoon in een week kwam die behoefte aanwaaien. En 2 maanden later was ik weg. En ik kan zeggen dat ik er niet slechter van ben geworden.
Ken je het programma schoondochter gezocht? Zo wil je toch niet worden?
Jawel,maar om mezelf nou een stadsmens te noemen en naar Groningen te verhuizen.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:14 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
"Het dorp"? Heb je nooit overwogen om "het dorp" te verlaten?
Natuurlijk heeft dat er mee te maken,maar met zulke onregelmatige werktijden als ik heb is een verenigingsleven niet echt haalbaar.Ik ben al blij als ik een keer naar de sportschool kan.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:57 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Trouwen? *ril
En ik ken je uit het singles topic. Dus ik zie wel een verband eigenlijk. Je bent te bang voor veranderingen in je leven. Als je alleen woont dan ben je alleen, dat klopt. Maar daar kun je wat aan doen. Daarvoor bouw je een nieuw, eigen leven op
Meteen vanuit je ouderlijk huis gaan samenwonen vind ik trws ook behoorlijk kansloos. Ben je straks 80 en dan heb je nooit geweten hoe t zou zijn om op jezelf te wonen.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:03 schreef Isabeau het volgende:
Wat een onzin. Mijn vriend, geen 30+ maar wel mid-20, woonde ook gewoon thuis toen we elkaar leerden kennen. Niets mis mee en nu wonen we heel gelukkig samen en we doen samen het huishouden.
Het was trouwens verschrikkelijk prettig dat hij nog niet op zichzelf woonde. Ik had namelijk al een huis vol spullen en ik moet er niet aan denken dat we ineens alles dubbel zouden hebben en moesten kiezen wat bleef en weg moest.Dus mannen die nog thuis wonen
Ik ben koerier,dus ik weet niet hoe laat ik 's avonds thuis ben,tenzij ik late dienst heb,dan ben ik rond 2.00u thuis.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:00 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja je hebt veel smoesjes... T spijt me zeer maar het is heel triest. Bang dat je niet meer uit kan gaan als je op jezelf woont. Kom op gast, ga in de grote stad wonen en leer op eigen benen staan. In t begin miss beetje eenzaam maar op een gegeven moment zal je jezelf dwingen om erop uit te gaan en leer je zat mensen kennen
![]()
Ik. Ik woon nu ook vlakbij mijn ouders. 4 km geloof ik. En ik ga ook iedere donderdag bij mijn moeder lunchen, want dan moet ik om 11 uur bij de fysio zijn en die is vlak bij mijn ouders.quote:Op donderdag 27 april 2006 09:57 schreef Lucille het volgende:
Ik ken ook mensen die getrouwd zijn en dan bewust vlakbij de ouders gaan wonen en elke ochtend bij mams ontbijten, de honden bij mams dumpen en de was ook. Dat vind ik persoonlijk vreemder dan nog thuis wonen.
Niks hoef. Of bedoel je eigenlijk dat jij vindt dat een ander daar niet over mag oordelen?quote:Op donderdag 27 april 2006 12:34 schreef whosvegas het volgende:
Ik vind niet dat een ander daar hoeft over te oordelen
Hmmm.... ik was het eigenlijk met deze post eens... en ik was blij dat ik eindelijk eens iemand vond die er ook zo over dacht... En dan eindigt ie met "Damn ik klink oud"quote:Op donderdag 27 april 2006 13:36 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Dat iemand je moet nemen zoals je bent is het grootste zwaktebod van de eeuw. Niemand neemt je echt zoals je bent behalve jezelf, de rest zal altijd bepaalde dingen van je bij willen schaven.![]()
Mensen nemen elkaar niet zoals ze zijn, mensen zien elkaar zoals ze elkaar willen zien en zichzelf willen zien.![]()
Damn ik klink oud.![]()
Ik denk dat je daar fout zit. Ik denk namelijk dat je die sociale achterstand niet hebt omdat je niet knap bent, maar omdat je uitstraalt dat je een moederskindje bent. Ik zou zeggen: ga er op uit! Hup, 't huis uit. Misschien niet meteen op jezelf gaan wonen, maar in ieder geval de mensen opzoeken. En dan niet de mensen in je dorp, want die ken je al. Stap uit je oude patroon en trek er op uit. Maak nieuwe kennissen en vrienden. Doorbreek die afhankelijkheid van je huidige situatie en je zult zien dat het niets met je uiterlijk te maken heeft dat je nog nooit een vriendin hebt gehad!quote:Op donderdag 27 april 2006 20:49 schreef RealZeus het volgende:
Wat vriendinnen betreft:nee die heb ik nooit gehad.Maar dat was ook al zo toen ik nog thuis mocht wonen volgens jullie norm.Dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik niet de knapste ben dus ja,op dat vlak heb ik idd een sociale achterstand.
Nou, dump je vriend (want die woont nu dus niet meer thuis) en ga uit met Zeus! Iedereen blij!quote:
Ach, kom je vanzelf achter als je gedumpt wordt, omdat je partner het beu is alles zelf te moeten doen.... of als de partner om een andere reden wegvalt....quote:Op donderdag 27 april 2006 21:07 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Meteen vanuit je ouderlijk huis gaan samenwonen vind ik trws ook behoorlijk kansloos. Ben je straks 80 en dan heb je nooit geweten hoe t zou zijn om op jezelf te wonen.
Vooral lekker je hele leven bij papa en mama wonen... Dan kom je er welquote:Op donderdag 27 april 2006 21:07 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik ben koerier,dus ik weet niet hoe laat ik 's avonds thuis ben,tenzij ik late dienst heb,dan ben ik rond 2.00u thuis.
In het begin eenzaam....nou,ik verheug me er nu al op.
En dat mensen leren kennen?Ja,daar ben ik ook zo goed in,ik ben helemaal niet verlegen.![]()
Ik geloof dat ik niet duidelijk had gezegd dat ik een superrelatie hebquote:Op donderdag 27 april 2006 21:08 schreef LadyXochi het volgende:
Nou, dump je vriend (want die woont nu dus niet meer thuis) en ga uit met Zeus! Iedereen blij!![]()
Ik bedoelde meer te zeggen dat het klinkt alsof je leven zich vrijwel helemaal in dat dorp afspeelt en dat het misschien tijd wordt om eens verder te gaan kijken.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:59 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Jawel,maar om mezelf nou een stadsmens te noemen en naar Groningen te verhuizen.
En het is best een mooi en gezellig dorp.
Je ouders hebben toch ook ooit voor hun huis moeten werken?quote:Op donderdag 27 april 2006 20:57 schreef RealZeus het volgende:
De te besteden hoeveelheid geld speelt ook mee.Ik wil niet alleen maar voor mijn huis hoeven werken(zoals ik vrienden zie doen),ik wil ook nog op stap kunnen.Als dat niet kan kan ik nieuwe sociale contacten helemaal wel vergeten en daar mee dus ook de kans dat ik een leuek vrouw ontmoet.
Ook dat vind ik nonsens, als iemand daar nou gelukkig is?quote:Op donderdag 27 april 2006 21:17 schreef Plato1980 het volgende:
Ik bedoelde meer te zeggen dat het klinkt alsof je leven zich vrijwel helemaal in dat dorp afspeelt en dat het misschien tijd wordt om eens verder te gaan kijken.
Punt is gewoon dat je heel veel leert van zelfstandig gaan wonen.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:22 schreef Isabeau het volgende:
Wat wordt er trouwens makkelijk geoordeeld/veroordeeld in dit topic en er wordt van alles ingevuld betreffende de persoonlijheid van mensen. Zegt mijns inziens meer over de oordeelvellers dan over de thuiswoners.
Idd jesus he... Hoe kan je ooit zelf iets opbouwen met deze denkwijze. Mijn papa en mama hebben ook meer geld dan ik... Logisch lijkt mij... Net zoals ik over 30 jaar meer geld zal hebben dan mijn kind.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:19 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Je ouders hebben toch ook ooit voor hun huis moeten werken?Wat een ontzettend non-argument.
En het is heel goed om eens te leren om alles in je eentje te rooien, en alleen te zijn. Je klinkt als een enorm papventje.
Ging ik eigenlijk vanuit, maar 't was dan ook maar een geintje, natuurlijkquote:Op donderdag 27 april 2006 21:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik geloof dat ik niet duidelijk had gezegd dat ik een superrelatie hebIk heb een superrelatie.
Deze doe ik niet meer weg hoor, bekijk het maar![]()
Was dat nou een oordeel, dat je net velde?quote:Op donderdag 27 april 2006 21:22 schreef Isabeau het volgende:
Wat wordt er trouwens makkelijk geoordeeld/veroordeeld in dit topic en er wordt van alles ingevuld betreffende de persoonlijheid van mensen. Zegt mijns inziens meer over de oordeelvellers dan over de thuiswoners.
Alleen voor mensen die zich aangesproken voelenquote:Op donderdag 27 april 2006 21:31 schreef LadyXochi het volgende:
Was dat nou een oordeel, dat je net velde?![]()
![]()
Mja, ik voelde me niet echt aangesproken, omdat ik zelf al een aantal keer in mijn posts zei dat ik aan het oordelen ben en dat ik vind dat het niet meer dan normaal is dat mensen oordelen over andere mensen.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Alleen voor mensen die zich aangesproken voelen![]()
In dat geval kunnen we R&P beter sluiten!quote:Op donderdag 27 april 2006 21:38 schreef Isabeau het volgende:
Nah, ik ben van mening dat je niet zomaar over iemand kan oordelen via een internetforum.
Advies geven en een luisterend oor zijn is ook niet meer mogelijk?quote:Op donderdag 27 april 2006 21:39 schreef Plato1980 het volgende:
In dat geval kunnen we R&P beter sluiten!
Advies geven en een luisterend oor zijn is ook niet meer mogelijk?quote:Op donderdag 27 april 2006 21:39 schreef Plato1980 het volgende:
In dat geval kunnen we R&P beter sluiten!
Advies geven is precies wat in dit topic gebeurt, ten minste aan het adres van RZ.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Advies geven en een luisterend oor zijn is ook niet meer mogelijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |