Helemaal met je eens. Iedere week met de was naar mammie is niet zelfstandig. Als je em vervolgens zelf in de wasmachine gooit etc is het weer een ander verhaalquote:Op woensdag 26 april 2006 14:19 schreef Dementor het volgende:
Mwah ik vind studenten die op zichzelf wonen helemaal niet zo zelfstandig.
Of ze krijgen geld van paps en mams om de huur te betalen of ze lenen het.
De groep die er zelf hard voor werkt en net rond komt is echt niet zo groot als iedereen denkt.
Studenten vallen over het algemeen ook nog heel vaak terug op het ouderlijk nest.
Als je bent afgestudeerd je hebt een goede baan en je kunt het allemaal zelf betalen dan noem ik dat pas echt zelfstandig.
De wasmachine aanzetten,je kamer schoonhouden en andere schoonmaakwerkzaamheden doe je als het goed is ook al eens voordat je het huis uitgaat.
Rekeningen betalen ook trouwens
Nee, dat doe ik niet. Woon sinds augustus op mezelf.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:28 schreef xman het volgende:
[..]
Nou dan schaam je je toch kapot. Omgekeerd zou ik het ook niet erg vinden. Als er iets gebeurd waardoor m'n ouders bij mij zouden moeten wonen. Als je een goede relatie hebt met je ouders en ze zijn zelf heel modern. Ja ach dan is er helemaal niets aan de hand.
Zelfstandigheid heeft ook helemaal niets met de ouders te maken, maar of iemand zich kan redden zonder z'n ouders. Als iemand een fulltime baan heeft en nog bij z'n ouders woont...en het huis is groot genoeg...ach. Waarom dubbele huur/gas/licht/belastingen betalen?
Iedereen krijgt stufi van de staat? Ook de thuiswonenden? Wat is jouw probleem daarmee?quote:Op woensdag 26 april 2006 14:55 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
en die stufi krijg je van de staat en ouderlijke bijdrage waarschijnlijk?
Dat is ook een heel ander verhaal, vind ik.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:56 schreef ennuik het volgende:
Zoals al eerder gezegd: als de verhoudingen maar goed liggen zie ik het probleem niet zo. De oudste broer van mijn vriend, nu 32 jaar, woont nog (of beter: woont samen) met zijn vader. Vader heeft Parkinson, scharrelt nog wel rond maar zou niet meer helemaal zelfstandig kunnen wonen.
In plaats van vader in een verpleeghuis te stoppen is er stilzwijgend besloten dat de oudste broer bij hem blijft wonen en zal helpen tot het moment dat het niet meer gaat. Tja, dan ben je 32 en woon je "nog steeds thuis" maar hier is natuurlijk niets zieligs of kneuserigs aan. Dit is gewoon lief en goed voor je ouders zorgen.
dat je helemaal niet zelfstandig bent als je op andermans zak teert.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:01 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Iedereen krijgt stufi van de staat? Ook de thuiswonenden? Wat is jouw probleem daarmee?
Geen ouderlijke bijdrage.Ze hebben wel al m'n schoolboeken betaald (zes in totaal).
Edit: m'n ouders kopen af en toe wel dingen voor me, sportattributen, dingen voor in m'n huisje etc, maar zij vinden dat ze ouders zijn om toch de kinderen af en toe te verwennen wat dat betrefd.
Dan zou 'n student dat toch gewoon niet kunnen? Elke student krijgt toch stufi? Behalve de mensen die 'n particuliere hogeschool/universiteit hebben gekozen voor hen studie, maar die zijn toch beduidend in de minderheid, lijkt mij.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:17 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
[..]
dat je helemaal niet zelfstandig bent als je op andermans zak teert.
Ja. Als het niet hoeft tenminste.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:37 schreef xman het volgende:
[..]
Zou je raar opkijken als Aventura nu zou besluiten om alsnog verder te studeren en weer bij haar ouders zou intrekken?
Ik krijg ook geen stufi meer, maar da's meer omdat ik al te lang studeerquote:Op woensdag 26 april 2006 15:34 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Dan zou 'n student dat toch gewoon niet kunnen? Elke student krijgt toch stufi? Behalve de mensen die 'n particuliere hogeschool/universiteit hebben gekozen voor hen studie, maar die zijn toch beduidend in de minderheid, lijkt mij.
Kneuzenzooi... Bij papa en mama blijven om t grote huis... Yeah surequote:Op woensdag 26 april 2006 14:20 schreef xman het volgende:
Een andere vriend is 28 en woont ook nog bij z'n ouders in Aalsmeer. Hij werkt al jaren nu fulltime. Maar dat huis waar ze in wonen is zo gigantisch groot en mooi. 't Zou eigenlijk wel dom zijn om daar niet te wonen vind ik. Ze hebben laatst een zwembad bijgebouwd.
Maar die vriend van mij wil binnenkort in Barcelona gaan wonen en werken, omdat hij Nederland niet leuk meer vind. Dus uit huis gaan?
Stukken zelfstandiger dan andere studenten iig.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:35 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
ja je loopt dus met zelfstandigheid te pronken die naar mijn definitie geen zelfstandigheid is. Naar de jouwe blijkbaar wel. Meningsverschil dus.
Je moet t gewoon weer terug betalenquote:Op woensdag 26 april 2006 15:35 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
ja je loopt dus met zelfstandigheid te pronken die naar mijn definitie geen zelfstandigheid is. Naar de jouwe blijkbaar wel. Meningsverschil dus.
Nee..als je een partner hebt en kinderen dan ben je natuurlijk al lang het huis uit. Want dat is een gezin op zich. En op je 30e al partner en kinderen. Ach dat valt soms flink tegen hoor. Veel mensen op die leeftijd zijn nog vrijgezel. Hebben geen geluk in de liefde gehad of willen helemaal niemand.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:53 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Woon sinds augustus op mezelf.![]()
![]()
Was toen 18, nu 19.
Ik heb een goede relatie met mijn ouders, ze zijn op zich ook wel modern. Maar toch, de drang om op eigen pootjes te staan hé! De één heeft 't natuurlijk vroeger dan de ander, maar 30...Heb je op een gegeven moment 'n partner en 'n kind (of twee, of drie, ...), allemaal bij paps en mams in!
Want we willen niet dubbele gas/water/licht/belastingen betalen!
![]()
![]()
![]()
Waarom dubbele huur/gas/licht/belastingen te betalen? Omdat ouders toch een kind op de wereld zetten zodat die op den duur zelfstandig kan worden? Dat weten zij, en als het goed is jij zelf ook, toch van te voren????
Ja maar je moet niet weten wat die jongen allemaal met z'n geld doet.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:38 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Kneuzenzooi... Bij papa en mama blijven om t grote huis... Yeah sure![]()
Boeiuh wat ie met zn geld doet. Moet ie een betere baan zoeken als ie dat niet meer kan doen wanneer hij op zichzelf woont. Ik ben nog student en woon op mezelf maar echt beperkingen in mn doen en laten levert t niet op. Net alsof je pas op jezelf gaat wonen wanneer er jongens/meisjes langskomen. T hoort gewoon bij de opvoeding en vooral de ouders vind ik slappe hap. op je eigen benen staan...quote:Op woensdag 26 april 2006 15:53 schreef xman het volgende:
[..]
Ja maar je moet niet weten wat die jongen allemaal met z'n geld doet.
Hij gaat om de paar weken wel naar het buitenland op vakantie. Kan alles betalen wat hij wil. Gaat veel uit eten en naar concerten en koopt wat hij wil. Plus hij woont riant en hoeft het huishouden niet te doen.
Ik zeg dan vaak tegen hem dat hij niet goed met z'n geld omgaat, maarja hij geniet wel van al het geld dat hij uitspaart. En hij heeft nog geen vriendje, dus who cares?
Hij heeft ook nog de vrijheid om te zeggen: "Nou vind deze baan niks, ik wil doorstuderen." of "Ik wil een tijdje in het buitenland gaan werken/ op reis".
Iets wat je niet kunt doen als je al die lasten hebt.
Beetje frusti gast?quote:Op woensdag 26 april 2006 15:57 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Boeiuh wat ie met zn geld doet. Moet ie een betere baan zoeken als ie dat niet meer kan doen wanneer hij op zichzelf woont. Ik ben nog student en woon op mezelf maar echt beperkingen in mn doen en laten levert t niet op. Net alsof je pas op jezelf gaat wonen wanneer er jongens/meisjes langskomen. T hoort gewoon bij de opvoeding en vooral de ouders vind ik slappe hap. op je eigen benen staan...
Daarom kneuzenzooi![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |