abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 april 2006 @ 14:06:19 #26
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_37310676
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:58 schreef Ole het volgende:

[..]

Maar je hebt van die moeders die dat niet kunnen laten
Dat is waar Mijn oom heeft trouwens tot zijn 43ste ofzo bij zijn ouders (mijn grootouders dus) gewoond. Dat kwam door verschillende omstandigheden, zo heeft hij tot twee keer toe kanker gehad. Ik denk dat hij daardoor gewoon niet zelfstandig genoeg is geworden.
Maar ik denk ook dat het gemakzucht van hem was. Hij is toch inmiddels al jaren en nog eens jaren ziektevrij. Bovendien had ik niet de indruk dat hij veel deed in huis. Sterker nog, nu hij alleen woont, komen mijn moeder en mijn tante af en toe bij hem schoonmaken. Iets waarover ik mijn afkeur duidelijk heb laten blijken. Ik woon immers ook alleen, en ik doe wel zelf mijn hele huishouden naast mijn fulltime baan. Maar dat is weer meer een man/vrouw ding denk ik. Fulltime werkende mannen mogen vertroeteld, fulltime werkende vrouwen werken thuis gewoon nog even wat uurtjes door...
  woensdag 26 april 2006 @ 14:09:23 #27
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_37310777
WAarom zou dat niet normaal zijn.
Gebeurt volgens mij wel meer.

Of je daar trots op moet zijn is een ander verhaal...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_37310804
Ik ben 28 en ga binnenkort na 5 jaar op mezelf gewoond te hebben mogelijk weer bij m'n ouders wonen. Dit omdat ik nog studeer en mijn ouders samen met mij een huis gaan kopen. M'n ouders gaan remigreren over 3 jaar en willen dat ik goed achterblijf. Dus zolang ze hier zijn kunnen ze de hypotheek betalen en zodra ik klaar ben met m'n studie (dit jaar nog hopelijk), kan ik alles overnemen.

We wilden niet wachten met een huis kopen, omdat de huizenprijzen hier in Amsterdam zo enorm blijven stijgen en omdat we zo'n gigantisch mooie en grote 4 kamer appartement hebben gevonden op een perfecte locatie,weggedaan door een woningbouwvereniging en voor een redelijke prijs die nooit en tenimmer meer zal terugkomen. Het was dus nu of nooit.

Trouwens ik ben er niet echt veel mee opgeschoten toen ik op mezelf ging wonen. Ja ik kon wel liefdes mee naar huis nemen, maar verder heeft het alleen geld gekost. Ik woon in de Bijlmer in een klein appartement ergens achter en vond het eigenlijk altijd wel gezellig met m'n ouders. De appartement bied genoeg privacy voor iedereen en ik neem het over enkele jaren gewoon over.

Dus nee het is niet altijd ongewoon voor een man om weer bij z'n ouders te wonen. Vooral niet met zulke lieve ouders als ik heb.
pi_37310842
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:05 schreef Repeat het volgende:

[..]

beetje zelfstandigheid mag ook wel. Kom je ook na je studie aan bij een sollicitatie "ja ik woon nog bij mn moeder"
Mee eens.

Bij het 20e jaar vind ik het eigk al tijd om uit huis te gaan, laat staan om op je 30e nog thuis te wonen. Zo'n iemand kan ik dan gewoon niet eens serieus meer nemen.
Ernstige dingen als scheiding (maar da's dan tijdelijk verblijf) of ziekte hier buitengelaten uiteraard.
pi_37310844
quote:

[..]

beetje zelfstandigheid mag ook wel. Kom je ook na je studie aan bij een sollicitatie "ja ik woon nog bij mn moeder"
Iemand die uit huis is is in jouw ogen dus ook per definitie zelfstandig? Ik zie genoeg mensen om mij heen op kamers die er een zooi van maken. Zelfstandig zijn kan je dus niet zo zwart/wit zien.
quote:

[..]

nouja, het zijn toch meestal een beetje de "geeks" die nog thuiswonen....
Ik woon nog thuis en ik val onder alles behalve een "geek". Was dat de reden dat je het vreemd vond?
pi_37310900
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:11 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Iemand die uit huis is is in jouw ogen dus ook per definitie zelfstandig? Ik zie genoeg mensen om mij heen op kamers die er een zooi van maken. Zelfstandig zijn kan je dus niet zo zwart/wit zien.
[..]

Ik woon nog thuis en ik val onder alles behalve een "geek". Was dat de reden dat je het vreemd vond?
of je er nou een zooi van maakt of niet, zelfstandig is het wel.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:18:13 #32
107780 bermuda17
Huup Huup Barbatruc
pi_37311046
Ik hoop niet dat het mij overkomt
Zo Nu Eerst Een Bavaria !
pi_37311077
Mwah ik vind studenten die op zichzelf wonen helemaal niet zo zelfstandig.
Of ze krijgen geld van paps en mams om de huur te betalen of ze lenen het.
De groep die er zelf hard voor werkt en net rond komt is echt niet zo groot als iedereen denkt.
Studenten vallen over het algemeen ook nog heel vaak terug op het ouderlijk nest.
Als je bent afgestudeerd je hebt een goede baan en je kunt het allemaal zelf betalen dan noem ik dat pas echt zelfstandig.
De wasmachine aanzetten,je kamer schoonhouden en andere schoonmaakwerkzaamheden doe je als het goed is ook al eens voordat je het huis uitgaat.
Rekeningen betalen ook trouwens
pi_37311088
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:13 schreef Repeat het volgende:

[..]

Hangt er van af wat je aan zelfstandig hangt. Jij en ik verschillen daarover dus duidelijk
pi_37311091
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:11 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

[..]

--Edit: ja leuk hè, foto weg--
geek

[ Bericht 4% gewijzigd door Duiveltja op 26-04-2006 14:21:01 ]
pi_37311093
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:13 schreef Repeat het volgende:

[..]

Misschien niet het aller zelfstandigst als je er een zooitje van maakt, maar dan weet je iig wel wat het is om op jezelf te wonen.

30 en nog thuiswonen. Zou me echt kapot schamen!
pi_37311136
Mijn twee beste vrienden wonen trouwens nog bij hun ouders.

1 vriend van mij is 34 en woont in een penthouse van z'n ouders. Z'n ouders zijn dan wel expats en wonen in de Emiraten en hebben meerdere woningen, dus dat telt nog niet echt. Maarja eens in de zoveel tijd komt z'n mammie thuis. En dat is echt een tof wijf.

Een andere vriend is 28 en woont ook nog bij z'n ouders in Aalsmeer. Hij werkt al jaren nu fulltime. Maar dat huis waar ze in wonen is zo gigantisch groot en mooi. 't Zou eigenlijk wel dom zijn om daar niet te wonen vind ik. Ze hebben laatst een zwembad bijgebouwd.
Maar die vriend van mij wil binnenkort in Barcelona gaan wonen en werken, omdat hij Nederland niet leuk meer vind. Dus uit huis gaan?
pi_37311189
Het is in de lagere sociale klasse in Nederland gebruikelijk dat je zo snel mogelijk uit het huis oprot omdat men elkaar vaak niet kan luchten en de boel veel te klein is.

Als je ouders in een lekker groot huis wonen en er is een manier om de boel toch op een mooie manier af te scheiden (andere voordeur of trap).
Dan zie ik niet in waarom iemand zo heel nodig een eigen huis wil huren of nog erger kopen (30 jaar krom liggen).
  woensdag 26 april 2006 @ 14:24:15 #39
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_37311234
Doe even volwassen.

[ Bericht 96% gewijzigd door Copycat op 26-04-2006 15:06:34 (Bagger reactie is weg) ]
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_37311359
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:19 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Misschien niet het aller zelfstandigst als je er een zooitje van maakt, maar dan weet je iig wel wat het is om op jezelf te wonen.

30 en nog thuiswonen. Zou me echt kapot schamen!
Nou dan schaam je je toch kapot. Omgekeerd zou ik het ook niet erg vinden. Als er iets gebeurd waardoor m'n ouders bij mij zouden moeten wonen. Als je een goede relatie hebt met je ouders en ze zijn zelf heel modern. Ja ach dan is er helemaal niets aan de hand.

Zelfstandigheid heeft ook helemaal niets met de ouders te maken, maar of iemand zich kan redden zonder z'n ouders. Als iemand een fulltime baan heeft en nog bij z'n ouders woont...en het huis is groot genoeg...ach. Waarom dubbele huur/gas/licht/belastingen betalen?
  woensdag 26 april 2006 @ 14:32:27 #41
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_37311467
Ik denk soms ook weleens, ik ben stom geweest. Ik moest en zou op mijn 18de het huis uit. Was ook omdat ik vaak botste met mijn ouders. Daardoor heb ik nu, 10 jaar later, nog altijd een studieschuld. Ik heb een zus en een broer van 20 en 22 die nog thuis wonen. Ze hebben alle ruimte (groot huis). Tuin, alle moderne gemakken, noem maar op. Gratis eten, gratis wonen. Ze doen allebei een tweede studie (de een HBO na MBO, de ander WO na HBO), die ook door mijn ouders wordt betaald. Ik heb sinds mijn 18de 10-20 uur poer week moeten werken om rond te komen, en moest na mijn studie meteen aan de bak, hoewel ik ook wel verder had willen studeren. Maarja, zoals mijn ouders zeggen, dat was je eigen keuze. En ja daar ben ik het wel mee eens. Maar soms heb ik weleens spijt!
pi_37311532
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:32 schreef Aventura het volgende:
Ik denk soms ook weleens, ik ben stom geweest. Ik moest en zou op mijn 18de het huis uit. Was ook omdat ik vaak botste met mijn ouders. Daardoor heb ik nu, 10 jaar later, nog altijd een studieschuld. Ik heb een zus en een broer van 20 en 22 die nog thuis wonen. Ze hebben alle ruimte (groot huis). Tuin, alle moderne gemakken, noem maar op. Gratis eten, gratis wonen. Ze doen allebei een tweede studie (de een HBO na MBO, de ander WO na HBO), die ook door mijn ouders wordt betaald. Ik heb sinds mijn 18de 10-20 uur poer week moeten werken om rond te komen, en moest na mijn studie meteen aan de bak, hoewel ik ook wel verder had willen studeren. Maarja, zoals mijn ouders zeggen, dat was je eigen keuze. En ja daar ben ik het wel mee eens. Maar soms heb ik weleens spijt!
Maar 20 en 22 vind ik nog wel meevallen.

30(+) daarentegen:
  woensdag 26 april 2006 @ 14:37:42 #43
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37311624
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:32 schreef Aventura het volgende:
Zo'n slimmerikje was ik dus ook...ik ga wel ff lekker alles zelf doen...en studeren en huishouden runnen. Ik was nog jonger zelfs.
Heel slim
Beiden broers zijn wat dat betreft slimmer..1 is 21 en woont nog thuis, mijn oudste broer ging pas rond zijn 26e de deur uit.
Die drang naar zelfstandigheid heeft niet bepaald de gewenste vruchten afgeworpen..behalve dat ik heeeel goed kan koken en servetten persen .

yay
pi_37311630
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:34 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Maar 20 en 22 vind ik nog wel meevallen.

30(+) daarentegen:
Zou je raar opkijken als Aventura nu zou besluiten om alsnog verder te studeren en weer bij haar ouders zou intrekken?
pi_37311645
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:47 schreef Isabeau het volgende:
Verder is het niet aan ons om te oordelen over individuele situaties en wat wel of niet normaal zou zijn.
Niet? Dat is toch iets wat iedereen iedere dag wel doet... oordelen Maar ik snap wat je bedoelt. En toch denk ik dat er weinig mensen zijn die niet oordelen.
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:48 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Uitzonderingen zijn natuurlijk (zware) ziekte of inderdaad als iemand geen onderdak heeft na een scheiding, maar goed dan heb ik het over een tijdelijk verblijf.

Ik denk ook niet dat je bij een potentiele vriend/vriendin kan aankomen met het verhaal dat je nog bij je ouders woont
Ja, dat zijn voor mij zeker twee valide uitzonderingen. En dat laatste, daar zat ik ook aan te denken, ja.

Bedenk me trouwens nog een uitzondering. Komt niet echt voor in Nederland, maar als je als zoon/dochter in een soort pool house, or portierswoning o.i.d. zou wonen, is het ook niet echt meer thuis wonen.
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:53 schreef Speedski het volgende:
Tot je 25e is naar mijn inziens wel een beetje de maximum.
Wat ik wel weet is dat in andere culturen - wonende in nederland - [...]
Ik vond 25 ook wel de grens...
En even voor de duidelijkheid: ik bedoel inderdaad in onze cultuur. Andere culturen nemen bijvoorbeeld ook de bejaarde ouders in huis i.p.v. ze in een verzorgingshuis te stoppen. Daar moet ik persoonlijk niet aan denken
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:56 schreef Aventura het volgende:
Tuurlijk kan dat. Maar dan moeten de verhoudingen op een volwassen manier liggen. Dus als huisgenoten, en niet als ouders/kind. Het is dus niet de bedoeling dat mams de was nog voor je doet, of alle boodschappen, of het koken.
Good point.
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:57 schreef Ole het volgende:
[...] Dat van de mannen die op hun 30e nog thuis woonden meer dan 80% nooit wegging.
Die moet ik onthouden!!!!
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:58 schreef Duiveltja het volgende:
[...] Ik vel er iig geen oordeel over.
Dat doe je dus wel. En je oordeel is in dit geval dat het wel kan
Altijd leuk, mensen die zeggen dat ze niet oordelen... Maar goed, da's iets voor een ander topic
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:02 schreef Repeat het volgende:
Sowieso is het bij studenten ook een beetje vreemd als jij > 2e jaars bent en nog thuis woont...
Hangt er vanaf. Als je ouders 5 minuten fietsen van je opleiding wonen, vind ik het niet raar... Maar een vriend van me, wiens ouders 5 minuten lopen van zijn school woonden, is ook uit huis gegaan. En toen woonde ie verder van school Maar wel op zichzelf.
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:03 schreef Pulsy het volgende:
Men oom is altijd bij zen ouders blijven wonen... intussen zou ik niet meer zeggen dat hij bij zen ouders woont, maar dat die ouders bij hem wonen. Dan kan het weer wel vind ik, meer nog, ik vind het best mooi dat hij aangezien hij toch geen gezin heeft, voor zijn ouders zorgt.
Die laatste 4 woorden maken alles weer goed
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:10 schreef xman het volgende:
[knip hele zooi tekst]
IMO is dat niet zo raar. Jouw situatie valt dus onder mijn "uitzonderingen".
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_37311650
30+ nog thuis? = LOSER
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  woensdag 26 april 2006 @ 14:40:00 #47
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_37311700
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:37 schreef SHE het volgende:

[..]

Zo'n slimmerikje was ik dus ook...ik ga wel ff lekker alles zelf doen...en studeren en huishouden runnen. Ik was nog jonger zelfs.
Heel slim
Beiden broers zijn wat dat betreft slimmer..1 is 21 en woont nog thuis, mijn oudste broer ging pas rond zijn 26e de deur uit.
Die drang naar zelfstandigheid heeft niet bepaald de gewenste vruchten afgeworpen..behalve dat ik heeeel goed kan koken en servetten persen .

yay
Mwoah. Ik ben er wel heel zelfstandig door geworden. Of misschien ben ik sowieso wel uit een heel ander hout gesneden dan mijn broer en zus. Want die zie ik dus echt nooit zelf een huis kopen of hun belastingen doen, et cetera. Maar wellicht onderschat ik ze nu Handicapje als je de oudste bent.
pi_37311718
Tsja, zelfstandigheid heeft ook z'n prijs...
  woensdag 26 april 2006 @ 14:41:53 #49
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_37311769
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:37 schreef xman het volgende:

[..]

Zou je raar opkijken als Aventura nu zou besluiten om alsnog verder te studeren en weer bij haar ouders zou intrekken?
Ghehe. Ik weet dat ik welkom ben als ik bijvoorbeeld ziek zou worden ofzo. Dat zou een reeel scenario zijn, want ik heb geen partner momenteel en met de WAO-regelingen van tegenwoordig zit mijn huis aanhouden er dan zeker niet meer in
pi_37311836
Als er echt een duidelijke reden voor is (ziekte, voor je ouders zorgen, onoverkomelijke financiële obstakels) is het wat anders, maar als er geen speciale reden voor is vind ik het heel ongezond om zo lang bij je ouders te blijven wonen. Ik zou er absoluut heel erg op afknappen bij een man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')