Dat is waarquote:Op woensdag 26 april 2006 13:58 schreef Ole het volgende:
[..]
Maar je hebt van die moeders die dat niet kunnen laten![]()
Mee eens.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
beetje zelfstandigheid mag ook wel. Kom je ook na je studie aan bij een sollicitatie "ja ik woon nog bij mn moeder"
Iemand die uit huis is is in jouw ogen dus ook per definitie zelfstandig? Ik zie genoeg mensen om mij heen op kamers die er een zooi van maken. Zelfstandig zijn kan je dus niet zo zwart/wit zien.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
beetje zelfstandigheid mag ook wel. Kom je ook na je studie aan bij een sollicitatie "ja ik woon nog bij mn moeder"
Ik woon nog thuis en ik val onder alles behalve een "geek". Was dat de reden dat je het vreemd vond?quote:Op woensdag 26 april 2006 14:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
nouja, het zijn toch meestal een beetje de "geeks" die nog thuiswonen....
of je er nou een zooi van maakt of niet, zelfstandig is het wel.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:11 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Iemand die uit huis is is in jouw ogen dus ook per definitie zelfstandig? Ik zie genoeg mensen om mij heen op kamers die er een zooi van maken. Zelfstandig zijn kan je dus niet zo zwart/wit zien.
[..]
Ik woon nog thuis en ik val onder alles behalve een "geek". Was dat de reden dat je het vreemd vond?
Hangt er van af wat je aan zelfstandig hangt. Jij en ik verschillen daarover dus duidelijkquote:Op woensdag 26 april 2006 14:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
of je er nou een zooi van maakt of niet, zelfstandig is het wel.
--Edit: ja leuk hè, foto weg--quote:Op woensdag 26 april 2006 14:11 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Iemand die uit huis is is in jouw ogen dus ook per definitie zelfstandig? Ik zie genoeg mensen om mij heen op kamers die er een zooi van maken. Zelfstandig zijn kan je dus niet zo zwart/wit zien.
[..]
Ik woon nog thuis en ik val onder alles behalve een "geek". Was dat de reden dat je het vreemd vond?
Misschien niet het aller zelfstandigst als je er een zooitje van maakt, maar dan weet je iig wel wat het is om op jezelf te wonen.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
of je er nou een zooi van maakt of niet, zelfstandig is het wel.
Nou dan schaam je je toch kapot. Omgekeerd zou ik het ook niet erg vinden. Als er iets gebeurd waardoor m'n ouders bij mij zouden moeten wonen. Als je een goede relatie hebt met je ouders en ze zijn zelf heel modern. Ja ach dan is er helemaal niets aan de hand.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:19 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Misschien niet het aller zelfstandigst als je er een zooitje van maakt, maar dan weet je iig wel wat het is om op jezelf te wonen.
30 en nog thuiswonen.Zou me echt kapot schamen!
![]()
Maar 20 en 22 vind ik nog wel meevallen.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:32 schreef Aventura het volgende:
Ik denk soms ook weleens, ik ben stom geweest. Ik moest en zou op mijn 18de het huis uit. Was ook omdat ik vaak botste met mijn ouders. Daardoor heb ik nu, 10 jaar later, nog altijd een studieschuld. Ik heb een zus en een broer van 20 en 22 die nog thuis wonen. Ze hebben alle ruimte (groot huis). Tuin, alle moderne gemakken, noem maar op. Gratis eten, gratis wonen. Ze doen allebei een tweede studie (de een HBO na MBO, de ander WO na HBO), die ook door mijn ouders wordt betaald. Ik heb sinds mijn 18de 10-20 uur poer week moeten werken om rond te komen, en moest na mijn studie meteen aan de bak, hoewel ik ook wel verder had willen studeren. Maarja, zoals mijn ouders zeggen, dat was je eigen keuze. En ja daar ben ik het wel mee eens. Maar soms heb ik weleens spijt!
Zo'n slimmerikje was ik dus ook...ik ga wel ff lekker alles zelf doen...en studeren en huishouden runnen. Ik was nog jonger zelfs.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:32 schreef Aventura het volgende:
Ik denk soms ook weleens, ik ben stom geweest. Ik moest en zou op mijn 18de het huis uit. Was ook omdat ik vaak botste met mijn ouders. Daardoor heb ik nu, 10 jaar later, nog altijd een studieschuld. Ik heb een zus en een broer van 20 en 22 die nog thuis wonen. Ze hebben alle ruimte (groot huis). Tuin, alle moderne gemakken, noem maar op. Gratis eten, gratis wonen. Ze doen allebei een tweede studie (de een HBO na MBO, de ander WO na HBO), die ook door mijn ouders wordt betaald. Ik heb sinds mijn 18de 10-20 uur poer week moeten werken om rond te komen, en moest na mijn studie meteen aan de bak, hoewel ik ook wel verder had willen studeren. Maarja, zoals mijn ouders zeggen, dat was je eigen keuze. En ja daar ben ik het wel mee eens. Maar soms heb ik weleens spijt!
Zou je raar opkijken als Aventura nu zou besluiten om alsnog verder te studeren en weer bij haar ouders zou intrekken?quote:Op woensdag 26 april 2006 14:34 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Maar 20 en 22 vind ik nog wel meevallen.
30(+) daarentegen:
Niet? Dat is toch iets wat iedereen iedere dag wel doet... oordelenquote:Op woensdag 26 april 2006 13:47 schreef Isabeau het volgende:
Verder is het niet aan ons om te oordelen over individuele situaties en wat wel of niet normaal zou zijn.
Ja, dat zijn voor mij zeker twee valide uitzonderingen. En dat laatste, daar zat ik ook aan te denken, ja.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:48 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Uitzonderingen zijn natuurlijk (zware) ziekte of inderdaad als iemand geen onderdak heeft na een scheiding, maar goed dan heb ik het over een tijdelijk verblijf.
Ik denk ook niet dat je bij een potentiele vriend/vriendin kan aankomen met het verhaal dat je nog bij je ouders woont
Ik vond 25 ook wel de grens...quote:Op woensdag 26 april 2006 13:53 schreef Speedski het volgende:
Tot je 25e is naar mijn inziens wel een beetje de maximum.
Wat ik wel weet is dat in andere culturen - wonende in nederland - [...]
Good point.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:56 schreef Aventura het volgende:
Tuurlijk kan dat. Maar dan moeten de verhoudingen op een volwassen manier liggen. Dus als huisgenoten, en niet als ouders/kind. Het is dus niet de bedoeling dat mams de was nog voor je doet, of alle boodschappen, of het koken.
quote:Op woensdag 26 april 2006 13:57 schreef Ole het volgende:
[...] Dat van de mannen die op hun 30e nog thuis woonden meer dan 80% nooit wegging.
Dat doe je dus wel. En je oordeel is in dit geval dat het wel kanquote:Op woensdag 26 april 2006 13:58 schreef Duiveltja het volgende:
[...] Ik vel er iig geen oordeel over.
Hangt er vanaf. Als je ouders 5 minuten fietsen van je opleiding wonen, vind ik het niet raar... Maar een vriend van me, wiens ouders 5 minuten lopen van zijn school woonden, is ook uit huis gegaan. En toen woonde ie verder van schoolquote:Op woensdag 26 april 2006 14:02 schreef Repeat het volgende:
Sowieso is het bij studenten ook een beetje vreemd als jij > 2e jaars bent en nog thuis woont...
Die laatste 4 woorden maken alles weer goedquote:Op woensdag 26 april 2006 14:03 schreef Pulsy het volgende:
Men oom is altijd bij zen ouders blijven wonen... intussen zou ik niet meer zeggen dat hij bij zen ouders woont, maar dat die ouders bij hem wonen. Dan kan het weer wel vind ik, meer nog, ik vind het best mooi dat hij aangezien hij toch geen gezin heeft, voor zijn ouders zorgt.
IMO is dat niet zo raar. Jouw situatie valt dus onder mijn "uitzonderingen".quote:Op woensdag 26 april 2006 14:10 schreef xman het volgende:
[knip hele zooi tekst]
Mwoah. Ik ben er wel heel zelfstandig door geworden. Of misschien ben ik sowieso wel uit een heel ander hout gesneden dan mijn broer en zus. Want die zie ik dus echt nooit zelf een huis kopen of hun belastingen doen, et cetera. Maar wellicht onderschat ik ze nuquote:Op woensdag 26 april 2006 14:37 schreef SHE het volgende:
[..]
Zo'n slimmerikje was ik dus ook...ik ga wel ff lekker alles zelf doen...en studeren en huishouden runnen. Ik was nog jonger zelfs.
Heel slim![]()
Beiden broers zijn wat dat betreft slimmer..1 is 21 en woont nog thuis, mijn oudste broer ging pas rond zijn 26e de deur uit.
Die drang naar zelfstandigheid heeft niet bepaald de gewenste vruchten afgeworpen..behalve dat ik heeeel goed kan koken en servetten persen .
yay
Ghehe. Ik weet dat ik welkom ben als ik bijvoorbeeld ziek zou worden ofzo. Dat zou een reeel scenario zijn, want ik heb geen partner momenteel en met de WAO-regelingen van tegenwoordig zit mijn huis aanhouden er dan zeker niet meer inquote:Op woensdag 26 april 2006 14:37 schreef xman het volgende:
[..]
Zou je raar opkijken als Aventura nu zou besluiten om alsnog verder te studeren en weer bij haar ouders zou intrekken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |