Persoonlijk denk ik dat het absoluut magie moet zijn. Ik ben er alleen nog niet over uit of het zwarte of witte is.quote:Op donderdag 27 april 2006 08:53 schreef FuifDuif het volgende:
Ja, maar die opstap truc is heel anders dan 1,5 meter de lucht in vanaf een vlakke bodem. En hoe verklaar je dat hij die mensen die hij onder hypnose brengt kan laten zweven? Daar hoor ik hier niemand over.
Denk na! Als hij echt kan vliegen heeft hij die opstap truc ook niet nodig. Conclusie: hij kan niet echt vliegen, en ook anderhalve meter de lucht in moet dus een illusie zijn. Als hij geen 'gezeur' wil dan moet ie maar niet leviteren.quote:Op donderdag 27 april 2006 08:53 schreef FuifDuif het volgende:
Ja, maar die opstap truc is heel anders dan 1,5 meter de lucht in vanaf een vlakke bodem.
...
...quote:Op donderdag 27 april 2006 09:13 schreef FuifDuif het volgende:
Heb je er ooit aan gedacht dat hij slechts zegt dat het trucage is om van het gezeur van sceptici af te zijn?
quote:Op donderdag 27 april 2006 09:13 schreef FuifDuif het volgende:
Heb je er ooit aan gedacht dat hij slechts zegt dat het trucage is om van het gezeur van sceptici af te zijn?
en ondertussen zegt hij tegen jou dat het wel echt waar is om van jouw gezeur af te zijnquote:Op donderdag 27 april 2006 09:13 schreef FuifDuif het volgende:
goeiendag zegquote:Op donderdag 27 april 2006 09:13 schreef FuifDuif het volgende:
Hier heeft ie eigenlijk wel gelijk in..quote:Op donderdag 27 april 2006 16:25 schreef FuifDuif het volgende:
Een hoop flauwe reacties hier, maar ik heb nog geen één persoon daadwerkelijk een gedegen verklaring zien ophoesten.
Het is nep, dat is de verklaring. Met acteurs en special effects kom je een eind. Het is onmogelijk om in de lucht te blijven zweven zonder dat er een opwaartse kracht op je werkt. Die is er niet als hij echt in de lucht zweeft, oftewel, het is bullshit.quote:Op donderdag 27 april 2006 16:25 schreef FuifDuif het volgende:
Een hoop flauwe reacties hier, maar ik heb nog geen één persoon daadwerkelijk een gedegen verklaring zien ophoesten.
Je hebt het zeker nog nooit gezien, hij zweeft zo die stoel opquote:Op donderdag 27 april 2006 16:30 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Het is nep, dat is de verklaring. Met acteurs en special effects kom je een eind. Het is onmogelijk om in de lucht te blijven zweven zonder dat er een opwaartse kracht op je werkt. Die is er niet als hij echt in de lucht zweeft, oftewel, het is bullshit.
Wat verwacht je nou, dat we elke overtuigende googeltruuk gaan uitleggen, en als we dat niet kunnen, dan is het automatisch magie?quote:Op donderdag 27 april 2006 16:25 schreef FuifDuif het volgende:
je hebt wel gelijk, alleen zou het tegenwoordig toch wel bekend moeten zijn...alle trucs worden tegenwoordig uitgeled.quote:Op donderdag 27 april 2006 17:02 schreef MrData het volgende:
[..]
Wat verwacht je nou, dat we elke overtuigende googeltruuk gaan uitleggen, en als we dat niet kunnen, dan is het automatisch magie?![]()
Een kat gelovige in het nauw maakt rare sprongen...
Gelukkig heb je de moeite genomen om het topic door te lezen en de links te volgenquote:Op donderdag 27 april 2006 17:13 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
je hebt wel gelijk, alleen zou het tegenwoordig toch wel bekend moeten zijn...alle trucs worden tegenwoordig uitgeled.
ojeequote:Op donderdag 27 april 2006 17:16 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Gelukkig heb je de moeite genomen om het topic door te lezen en de links te volgen![]()
Ondanks dat het hele logisch lijkt wat hij doet in dat reveal filmpje, had ik er toch nooit aan gedacht dat ie het zo deed, het ziet er echt goed uit, zo goed creëert hij de illusie eromheen. Als ie een andere truc verklaard had, had je waarschijnlijk gezegd dat dat deze truc nog niet verklaart en dat dit wel echt moet zijn.quote:Op donderdag 27 april 2006 08:53 schreef FuifDuif het volgende:
Ja, maar die opstap truc is heel anders dan 1,5 meter de lucht in vanaf een vlakke bodem. En hoe verklaar je dat hij die mensen die hij onder hypnose brengt kan laten zweven? Daar hoor ik hier niemand over.
Er zijn niet voor niets heel wat goochelaars actieve sceptici. Denk aan Derren Brown of James Randi. Waarom juist goochelaars? Omdat die uit de praktijk weten hoe ontzettend makkelijk mensen voor de gek kunnen worden gehouden en hoe gemakkelijk het is om mensen dingen te laten geloven die klinkklare nonsens zijn.quote:Op donderdag 27 april 2006 09:13 schreef FuifDuif het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |