abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37302472
gister het halselement van mn epiphone dot studio van humbucker naar single coil getoverd
het klinkt n beetje goedkoop maar dat deed ze al
nu is ze in ieder geval beter geschikt als backup gitaar, als ik nu een snaar van mn strat-kopie breek hoef ik niet meer zo aan mn versterker te rommelen
bovendien is die dot nu een stuk veelzijdiger
  woensdag 26 april 2006 @ 08:09:43 #52
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_37302607
quote:
Op woensdag 26 april 2006 07:53 schreef S_T_W het volgende:
gister het halselement van mn epiphone dot studio van humbucker naar single coil getoverd
het klinkt n beetje goedkoop maar dat deed ze al
nu is ze in ieder geval beter geschikt als backup gitaar, als ik nu een snaar van mn strat-kopie breek hoef ik niet meer zo aan mn versterker te rommelen
bovendien is die dot nu een stuk veelzijdiger
Oef, ik wil volgens mij niet weten hoe dat eruit ziet...
Foto?
pi_37302752
je ziet er nix van, dat element was al eh.. hoe noem je dat.. omschakelbaar
even het rode draadje verwisselen met de witte en voila
  woensdag 26 april 2006 @ 12:44:26 #54
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_37308259
*meldt zich weer
  woensdag 26 april 2006 @ 13:20:12 #55
139154 DoNirvana
Nir fucking vana
pi_37309220
maar je humbucker is toch wel een stukie breder als je singel coil neem ik ana ??
[TK] Marshall valvestate 8200e
Marshalls to da bône
pi_37310045
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:20 schreef DoNirvana het volgende:
maar je humbucker is toch wel een stukie breder als je singel coil neem ik ana ??
hij heeft er dus geen nieuw element ingezet.
pi_37310730
PS4 online: micro_nl
pi_37315618
Ik speel dus ongeveer 1.5 jaar akoestisch gitaar en af en toe bij een vriend elektrisch. Nu wil natuurlijk zelf een elektrische kopen. Ik vroeg me dus af of ik nou beter een tweede hands gitaar moet kopen of gewoon een nieuwe uit de winkel? Heeft iemand hier ervaring mee?
pi_37315828
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 21:33 schreef Marcel_V het volgende:
Gaat dus over gitaristen ?
Dan is toch Tom Delonge wel het beste
[afbeelding]
zijn nieuwste bandje Angels and Airwaves heeft wel paar grappige nummers, zoals The War en It Hurts, maar beste gitarist
pi_37315999
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:45 schreef -Dries- het volgende:
Ik speel dus ongeveer 1.5 jaar akoestisch gitaar en af en toe bij een vriend elektrisch. Nu wil natuurlijk zelf een elektrische kopen. Ik vroeg me dus af of ik nou beter een tweede hands gitaar moet kopen of gewoon een nieuwe uit de winkel? Heeft iemand hier ervaring mee?
Als je zeker weet dat je lang elektrisch gaat spelen zou ik zelf een nieuwe kopen, maar niet van een bagger merk maar gelijk 1 van de betere. Ik vind zelf Fender's echt heerlijk, maarja het is maar wat je zelf leuk vind.
pi_37316163
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:58 schreef Sloavink het volgende:

[..]

Als je zeker weet dat je lang elektrisch gaat spelen zou ik zelf een nieuwe kopen, maar niet van een bagger merk maar gelijk 1 van de betere. Ik vind zelf Fender's echt heerlijk, maarja het is maar wat je zelf leuk vind.
Ok,

Iemand die me iets kan aanraden trouwens? Budget rond de 500 euro
pi_37316256
quote:
Ik vind de tweede "echter" klinken... maar goed dat hoeft niks te zeggen want die John Frusciante kan aardig spelen met effectjes...
quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:02 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Ok,

Iemand die me iets kan aanraden trouwens? Budget rond de 500 euro
Hangt natuurlijk van jouw smaak qua geluid af... maar je zou heel prima voor een Fender Standard Strat of Tele kunnen gaan (maar dan omgekeerde volgorde natuurlijk ).
Zie http://www.fender.com

Andere opties zijn de Epiphones en Ibanezjes... check de OP
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_37317006
Ik vind een Gibson eigenlijk het mooist kwa uiterlijk.. Iemand die een bepaalde Gibson kan aanraden?
  woensdag 26 april 2006 @ 17:31:00 #64
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_37317045
dan moet je denk ik gaan voor een epiphone met betere elementen. een gibson vind je niet snel voor 500 euro.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_37317390
quote:
een tweedehands scheelt natuurlijk een hoop geld, het hoeft ook niet te betekenen dat je dan een slechter exemplaar hebt dan nieuw
maar het kan natuurlijk wel, dus als je daar voor gaat zou ik wel iemand meenemen die er verstand van heeft

t voordeel van een nieuwe is natuurlijk de service/garantie en je kunt een hoop verschillende gitaren proberen
pi_37317494
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:53 schreef Fentoozler het volgende:

[..]

zijn nieuwste bandje Angels and Airwaves heeft wel paar grappige nummers, zoals The War en It Hurts, maar beste gitarist
*eMule klikt*
I will not mention Dean in this topic.
I Will not mention Dean in this topic.
....
pi_37318313
quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:31 schreef Jorikjet het volgende:
dan moet je denk ik gaan voor een epiphone met betere elementen. een gibson vind je niet snel voor 500 euro.
Of beter gezegd: helemaal niet
Epiphone is trouwens wel goed, wordt ook gemaakt door Gibson.

Ik ga morge nieuwe acoustische gitaar kopen, een richwoord
......Signature-loos......
  woensdag 26 april 2006 @ 18:28:21 #68
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_37318520
Vanmiddag een werkstuk voor muziek op school gedaan. Dan moet je een liedje spelen en wij moesten vandaag het werkstuk inhalen die we eigelijk afgelopen december hadden moeten doen. In plaats van één nummer speelden we er twee, respectievelijk Purple Haze en Wild Thing. Ik deed het samen met iemand die op een keyboard met elektrisch orgelgeluid de akkoorden en de bas speelde en een knul die zeer puik zingt.
Ik speelde met m'n middelste singlecoil, want daar krijg je mooie feedback mee, in een EQpedaal die de middenhogetonen luider maakt, in een overdrive apparaat van DOD met de drive vol open en uiteraard met de gain op de versterker ook helemaal open. De toneknop had ik dicht gedraaid zodat het geluid wel een beetje rauw wordt anders is er niets aan. Bij de solo’s deed ik ‘m open voor meer feedback.
De leraar was er niet bij dus hadden we het op zijn minidisc speler opgenomen. De eerste 2 minuten hoor je mij m’n gitaar stemmen en zeggen ‘klinkt van geen kut’ en als je het dan nog 9 minuten volhoudt is er weer stilte na een hele tijd gepiep, gekraak en ruis.
Heerlijk, schaamteloos teringherrie maken!

Mooi trouwens dat die tekst uit de OP is weg gehaald.
feest
pi_37318731
Mijn nieuwste aanwist, voor een vintage marshall geluid uit een fender deville
PS4 online: micro_nl
pi_37319349
Iemand belang bij een Ibanez SP-5 [Slam Punk]? 30 euro.

http://www.harmony-centra(...)nez/Slam_Punk-1.html

Ziet er nog piekfijn uit. Met veel plezier op gespeeld en met liefde behandeld.
Niet mee op tour geweest [want zover zijn we nog niet ]

[ Bericht 38% gewijzigd door Desensitized op 26-04-2006 19:18:43 ]
I Will not mention Dean in this topic.
....
  woensdag 26 april 2006 @ 19:37:26 #71
47781 Jorikjet
pi_37320603
quote:
Op woensdag 26 april 2006 18:35 schreef guitarist.nl het volgende:
[afbeelding]
en is het wat? ik heb altijd gemengde gevoels bij zulke pedaaltjes
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  woensdag 26 april 2006 @ 19:56:09 #72
47781 Jorikjet
pi_37321359
ow en ik heb GFS Premium Overwound Alnico Strat Pickups besteld
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  woensdag 26 april 2006 @ 20:05:16 #73
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_37321762
quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:56 schreef Jorikjet het volgende:
ow en ik heb GFS Premium Overwound Alnico Strat Pickups besteld
Goede keus... leuke pickups voor die prijs!
pi_37323927
quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:29 schreef -Dries- het volgende:
Ik vind een Gibson eigenlijk het mooist kwa uiterlijk.. Iemand die een bepaalde Gibson kan aanraden?
Zoals Jorikjet al zei is een Gibson over het algemeen duurder dan E 500. Epiphone is een merk van Gibson en maakt allerlei zeer geslaagde imitaties.

Het makkelijkst is natuurlijk bij de lokale gitaarboer binnen te lopen voor een goed advies. Daar kan je er waarschijnlijk ook een aantal testen.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_37324418
quote:
Op woensdag 26 april 2006 18:35 schreef guitarist.nl het volgende:
[afbeelding]
Vet, ik ben wel benieuwd hoe dat nou klinkt .

edit- en hoeveel heb je er voor betaald? (2e hands, nieuw?)

edit2- JH1 , schaamteloos of toeval?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')