Zoiets vermoedde ik al. En idd aangezien de meeste ander appartement gebruik maken van de lift willen ze dat ik meebetaal.quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:50 schreef foralezer het volgende:
Nee hier kun je niets aan doen. Tenzij 2/3 van de vereniging stemt dat jij niet mee hoeft te betalen maar dat lijkt me niet waarschijnlijk![]()
....
Je mist de "ook" in zijn verhaal.quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:17 schreef frederik het volgende:
Minder betalen?
Ik zou juist meer willen betalen, zo te lezen hebben jullie namelijk een zeer ongezonde VVE, als er alleen maar de directe kosten (contract voor de lift, en een post voor de administrateur) betaald worden. Je kunt nog voor leuke verrassingen komen te staan wanneer er wat mankeert aan het hele gebouw (hoezo afschuiven zoals hierboven geschreven, de bijbehorende kosten zijn toch voor de leden indien de knip van de VVE leeg is)
Dat is wel een goeie, zal die splitsingakte eens opvragen. Via anderen heb ik gehoord dat navraag bij de huidige bewoners over de huidige verdeling ook de nodige achtergrond informatie geeft.quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:43 schreef WaSTeiL het volgende:
Kijk eens of er een splitsingsakte bestaat van de VVE. Hierin kan best opgenomen zijn dat de onderste appartementen geen kosten betalen voor de lift of in ieder geval minder. Bij onze VVE is daarin bijvoorbeeld rekening gehouden met een aantal factoren.
In elk geval niet meer als je ruzie hebt gezocht om die paar euro's liftquote:Op woensdag 26 april 2006 02:02 schreef RabarberKing het volgende:
En natuurlijk zul je never-nooit-niet met de lift naar de buren gaan
quote:Op woensdag 26 april 2006 01:55 schreef ElisaB het volgende:
Je wilt zeker liever ook niet meebetalen aan het dak, omdat jij droog blijft door de vloer van de bovenburen
Dit kan en mag je doorberekenen aan de nieuwe bewoners. Het heeft een bepaalde naam waar ik even niet op kom, maar het stukje wat je gespaard of gereserveert hebt moet dan gekocht worden door de nieuwe bewoners. Gaat natuurlijk niet om het totale bedrag, maar wel om een bepaald percentage.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:37 schreef Gompy58 het volgende:
vanaf 2008 hoeft een VVE geen meerjarenplan te hebben. Het komt wel in de buurt maar is anders.
Vanf 1/1/07 mogen vve's niet meer slapen, en zullen dus minimale kosten moeten dragen als opstal ed. vanaf 2008 moet er een minimaal bedrag voor onderhoud worden gestort. Of ze een plan hebben is een heel ander verhaal. Goeie vve's hebben idd een plan en sparen nu al voor uitgaves voor bijvoorbeeld groot onderhoud in 2010 ofzo.
Rottige met meerjarenplan is dat jij als huidige bewoner bijvoorbeeld geld aan het uitgeven bent voor iets dat nog ver weg ligt, vertrek jij voor die tijd dan ben jij dat geld mooi kwijt.
Ja, ik weet wat je bedoelt. Formeel mag je de reserveringen voor groot onderhoud optellen bij de waarde van het pand (natuurlijk gedeeld door het apparementsrecht wat je hebt; als je 1/42 bezit van een appartementencomplex, mag je ook maar 1/42 van de groot-onderhoudsreserve meetellen). Da's interessant bij de verkoop.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:59 schreef WaSTeiL het volgende:
Dit kan en mag je doorberekenen aan de nieuwe bewoners. Het heeft een bepaalde naam waar ik even niet op kom, maar het stukje wat je gespaard of gereserveert hebt moet dan gekocht worden door de nieuwe bewoners. Gaat natuurlijk niet om het totale bedrag, maar wel om een bepaald percentage.
In principe kan je het vermogen van de VvE / aantal appartementen bij tellen in de waarde van je appartementquote:Op woensdag 26 april 2006 14:37 schreef Gompy58 het volgende:
vanaf 2008 hoeft een VVE geen meerjarenplan te hebben. Het komt wel in de buurt maar is anders.
Vanf 1/1/07 mogen vve's niet meer slapen, en zullen dus minimale kosten moeten dragen als opstal ed. vanaf 2008 moet er een minimaal bedrag voor onderhoud worden gestort. Of ze een plan hebben is een heel ander verhaal. Goeie vve's hebben idd een plan en sparen nu al voor uitgaves voor bijvoorbeeld groot onderhoud in 2010 ofzo.
Rottige met meerjarenplan is dat jij als huidige bewoner bijvoorbeeld geld aan het uitgeven bent voor iets dat nog ver weg ligt, vertrek jij voor die tijd dan ben jij dat geld mooi kwijt.
2 minuten te laatquote:Op woensdag 26 april 2006 16:09 schreef bleiblei het volgende:
Ik was weer lekker op tijd met mijn verhaal.
Dat is dan toch echt het probleem van die eigenaren, aangezien ze gewoon een rekening van 1/40 van de totale kosten krijgen voor de gedane werkzaamheden.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:18 schreef WaSTeiL het volgende:
Er zijn alleen mensen in het complex die zeggen dat ze het niet kunnen betalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |