Ik heb hier geen scanner dus dat is gewoon van fotoquote:Op dinsdag 25 april 2006 18:48 schreef imported_sphinx het volgende:
k vind die fotosoep wel cool gedaan
edit: heb je die gewoon ingescanned?
Ik teken Rissa na, of tenminste in hoever ik het leuk vind. Vervolgens heb ik met carbonpapier de hoofdlijnen op paier gezet en mijn eigen versie van 'Suzanne' gemaakt. Het klopt voor geen meter, maar de gezichtsuidrukking vind ik min of meer gelukt.quote:Op woensdag 26 april 2006 21:48 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Smurfin!.
Teken je dat gewoon uit je hoofd of teken je iemand na?.
Klopt. Ik heb gemerkt dat ik een grafische manier van schilderen tof vind. Rissa is ook zo eentje. Het enige weet is dta het een vrouw is met een hoofddoek.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:03 schreef veldmuis het volgende:
Ik vind de jouwe meer "dood" lijken dan die je hieronder plaatst. Wel cool gedaan hoor, daar niet van.
Maare...wie of wat is Rissa?.
Probeersels enzo. Schaduwen, licht en donker is verdomd moeilijk.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:19 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor wiskundige vormen in d'r hoofd?.
quote:Op woensdag 26 april 2006 22:19 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor wiskundige vormen in d'r hoofd?.
Vast wel, ik heb zelf thuis het boekje 'Cartoon Tekenen' liggen en daarin wordt cartoon tekenen op de pc ook behandeld. Leuk boekje, vol met voorbeelden. Als je meer over cartoon tekenen wilt weten, dan mag je dit boek zeker niet missen.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:30 schreef DennisMoore het volgende:
Zijn er ook ergens handige tutorials ofzo, of gewoon wat tips, hoe je handig met de computer kunt tekenen op een soort cartoon-achtige manier?
Dan ga je zitten, pak je een potlood en een stuk papier, kras je 5 minuten terwijl je met een schuin oog naar die tekening kijkt, zie je dat het niks wordt, en dan kap je er weer mee. Dat gebeurde me zojuist weer eensquote:Op woensdag 26 april 2006 21:56 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Ik teken Rissa na, of tenminste in hoever ik het leuk vind. Vervolgens heb ik met carbonpapier de hoofdlijnen op paier gezet en mijn eigen versie van 'Suzanne' gemaakt. Het klopt voor geen meter, maar de gezichtsuidrukking vind ik min of meer gelukt.
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:49 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dan ga je zitten, pak je een potlood en een stuk papier, kras je 5 minuten terwijl je met een schuin oog naar die tekening kijkt, zie je dat het niks wordt, en dan kap je er weer mee. Dat gebeurde me zojuist weer eens.
Laat eens zien dan.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:55 schreef veldmuis het volgende:
'k vind 't wel leuk hoor, maar niet leuk dat het steeds mislukt.
Jij hebt echt een geweldige tekenstijl. Het zit een beetje tussen getekend en realistisch in, en dat is tóf.quote:Op donderdag 27 april 2006 12:58 schreef jaap393 het volgende:
De laatste tijd ook weer redelijk produktief geweest.
En een nieuwe bron van inspiratie gevonden: http://conceptart.org/forums/
Zeker de moeite van t checken waard, handige tips & tricks, tutorials, advies en kritiek
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Niks mis mee tochquote:Op zaterdag 29 april 2006 18:35 schreef Croupouque het volgende:
Ik tekende vroeger altijd graag. Ik had echter één groot manco, ik gooide al mijn tekeningen na een paar dagen weg omdat ik ze walgelijk vond. Ze voelden nooit 'af', en hoe langer ik er naar keek des te lelijker ze werden. Dat heb ik overigens met alles wat ik maak, het is erg frustrerend.
Door dit topic kreeg ik zin om weer eens een tekening te maken en ik had toch niets beters te doen. Dus ik heb na jaren mijn potloden weer eens uit de kast gehaald:
[afbeelding]
Je moet er dus niet gek van opkijken als over twee dagen deze afbeelding weer weggehaald is. Old habits die hard.
Ja, misschien... Had ik het in moeten kleuren? En dat die kerk niet af is kwam omdat ik geen tijd meer had.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:46 schreef ThE_ED het volgende:
Ziet in beginsel wel mooi uit, maar volgens mij doe je hetzelfde als ik en werk je het te weinig uit...
Thanks. Ik schets ook heel veel, maar het zijn toch altijd karikaturen. En door de vele penlijnen krijg je altijd een heel mooi effect.. en de strakke cartoons met de dikke en vaak dubbele outlines blijf ik gaaf vinden.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:16 schreef SoSolid het volgende:
Cosmick, ziet er strak en netjes zuit. Ben persoonlijk niet zo van dat soort dingen. Heb je ook tekeningen in die stijl van een omgeving ofzo, dat vind ik vaak wel tof, kromme huisjes, mensen en auto's
Die kerk heeft een naam en zult u noemen: `De nieuwe kerk.` Verder: lof.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:37 schreef Gewas het volgende:
Twee oude tekeningen van mij die ik toen voor school heb moeten maken. De kop en de schouder van de vogel zijn in het echt minder donker maar dat komt door de flits van de camera. En de onderkant van de tekening is in het echt juist weer donkerder.
[afbeelding]
Dit is een kerk in Den Haag tegenover het Spuiplein.
[afbeelding]
Het werkt eigenlijk heel erg goed. Het geeft nog een klein beetje af op mijn vingers, maar niet meer op het papier. En het ruikt nu heerlijk naar Haarstudio Priscilla.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Haarlak moet best wel werken,. Niet om iets duurzaam te verlakken, maar als fixeer wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |