abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46439550
Daar zit een fenolieten pom op....daar kan je niet fatsoenlijk mee spelen.
  zondag 18 februari 2007 @ 21:52:43 #252
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46440712
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:24 schreef Faxie het volgende:
Daar zit een fenolieten pom op....daar kan je niet fatsoenlijk mee spelen.
Balen. Trouwens, is een stalensluiting beter of een houtensluiting?
pi_46440933
Neuh maakt ook niet echt uit. Als het maar een stevige sluiting is. De delen moeten goed in elkaar passen. Houten sluiting schijnt de keu meer als een geheel te doen laten aanvoelen, maar ik merk geen verschil met de biljartkeu van m'n pa en m'n eigen keu wat dat betreft. Zal wel tussen de oren zitten.
pi_46441424
In rotterdam kan je bij de poolcentra's toch wel keu's kopen?

ik weet dat Thurston Rotterdam wel keu's verkoopt vanaf 50euro al..
Nothing to see here, carry on
  zondag 18 februari 2007 @ 22:17:18 #255
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46441712
quote:
Op zondag 18 februari 2007 22:11 schreef RijstNatie het volgende:
In rotterdam kan je bij de poolcentra's toch wel keu's kopen?

ik weet dat Thurston Rotterdam wel keu's verkoopt vanaf 50euro al..
Ik ben niet zo'n voorstander om bij een poolcentrum keuen te kopen. Maar ik denk dat ik wel uit kom.
pi_46443949
die keuken van een poolcentrum bestellen ze gewoon bij de groothandel hoor.. de prijs verschilt echt niet gek veel, en je zal hem ook wel kunnen testen.
pi_46444016
In een goede zaak zal er weinig mis zijn met die keus.
pi_46493690
Afgelopen maandag weer meegedaan met toernooi in thurston 9ball

Ik zat in de winnaars ronde en win daarna me volgende match. Kom ik in de 2e partij iemand tegen die stukke beter is dan mij, met een beetje geluk kom ik 2-1 voor, hij komt trug op 2-2 omdat ik de 9ball mis. gaat hij de laatste partij 3x safe spelen zodat ik 3 fauls maak, wat een basterd !
Hij kreeg dus al 2x ball in hand en wilde de tafel nog niet leegspelen

zn excuus; ja je bent te goed in potten...
pi_46496193
Tja en als je dan met iemand op 3 foul zetten kan winnen dan moet je die kans grijpen

Is ook goed om de tegenstander te demotiveren... hoewel je soms pech en ze juist gemotiveerder zullen worden
pi_46499484
Ik wist niet eens dat die regel bestond, speel net een aantal maanden 9ball, zelfs die push strategie ken ik pas net een paar weken

die kerel zei wel dat je het moest aangeven bij de 2e foul. Maar hoe durven ze zo te spelen tegen een 9ball newbie als mij
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:55:02 #261
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46501115
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:12 schreef RijstNatie het volgende:
Ik wist niet eens dat die regel bestond, speel net een aantal maanden 9ball, zelfs die push strategie ken ik pas net een paar weken

die kerel zei wel dat je het moest aangeven bij de 2e foul. Maar hoe durven ze zo te spelen tegen een 9ball newbie als mij
Tja, regels zijn regels. Een Push Out is toch wel iets wat redelijk vaak voorkomt, dat moet je als 9-baller toch wel kennen.
  woensdag 21 februari 2007 @ 19:57:58 #262
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46536549
Kent iemand het poolfabriek "de graafschap" in buren? Zijn ze beetje goed geprijsd?
pi_46660161
Ik was laatst in ppolcentrum Blaak in Rdam, best een kleine tent maar toch wel redelijk wat goeie spelers daar..
  zondag 25 februari 2007 @ 16:51:58 #264
146730 R81
Ech wel...
pi_46660952
quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:30 schreef RijstNatie het volgende:
Ik was laatst in ppolcentrum Blaak in Rdam, best een kleine tent maar toch wel redelijk wat goeie spelers daar..
Leuker dan Thurston.
The most beautiful view is the one I share with you.
Mijn trots!
pi_46679826
Bleh daar was ik vandaag voor de 4e bekerronde... heel het team had een off day, konden niks afmaken.... 1 puntje gepakt... bummer...

Blaak ben ik nog niet geweest. Maarja....Feijen die's wel redelijk jah

'k Mag dit weekend trouwens voor de vereninging uitkomen voor de PTL Promotie klasse in Leeuwarden Jeej
pi_46721096
Faxie weet jij waar ik in de buurt van roosendaal mn pommerans kan laten vervangen?
en hoeveel kost dat en moet dat op afsrpaak of is dat in 5minuten gedaan?

pi_46722011
Hm in Oudenbosch is er iemand die dat doet, alleen ik heb geen naam of nummer...

Alleen ik heb wel al een klacht gehoord van iemand... die had last van lijmresten....

In een willekeurige biljartwinkel kan het ook wel denk ik
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:07:52 #268
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46740291
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 02:33 schreef RijstNatie het volgende:
Faxie weet jij waar ik in de buurt van roosendaal mn pommerans kan laten vervangen?
en hoeveel kost dat en moet dat op afsrpaak of is dat in 5minuten gedaan?

Je hebt net een keu gekocht, nu al een nieuwe pommerans?

Ik zie overigens dat in Roosendaal een winkeltje is dat Cue Partners heeft aan de burgerhoutsestraat 115, misschien kan je het daar wel vervangen.
pi_46750476
Ik heb deze keu nu ongeveer 8 maanden, ik break ook altijd met deze keu, vandaar dat hij misschien iets platter is geworden.

ik denk dat een nieuwe pommie weinig kost dus vervangen kan geen kwaad
pi_46760134
, de nieuwe wedstrijdtafels hier zijn er, de twee tafels van de Mosconi Cup staan er nu... Prima te doen .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_46761291
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:55 schreef RijstNatie het volgende:
Ik heb deze keu nu ongeveer 8 maanden, ik break ook altijd met deze keu, vandaar dat hij misschien iets platter is geworden.

ik denk dat een nieuwe pommie weinig kost dus vervangen kan geen kwaad
Ligt eraan wat voor een... een Moori of een Sniper betaal je tussen de 15 en 25 euro voor. Een Elkmaster of een Triangle, Cylcone whatever betaal je slechts een euro ofzo.
  zondag 4 maart 2007 @ 15:31:25 #272
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46906534
Faxie, gezien jij wel met verschillende keuen hebt gespeeld, merk jij ook het verschil tussen dure keuen van laat ik zeggen 500-1000 euro en keuen van 100-200 euro?

ps. het is trouwens een carambole keu geworden van Longoni, wel 19oz en 12mm pomerans.
http://www.nir.cz/pictures/452.jpg
pi_46912763
Tja, d'r is verschil, maar dat betekent niet dat een dure keu automatisch beter is.

Kijk zo'n dure keu word vaak met de hand gemaakt/exotische materialen/apart ontwerp/meer research/kwalitatiever hout enzovoorts. Dat verklaart het prijsverschil. En dan kan een goedkope keu nog net zo fijn spelen.

Nu ben ik zelf wel steeds met duurdere keuen gaan spelen, en ze speelden steerds fijner, maar dat komt meer doordat je op een gegeven moment weet waar een keu voor je aan moet voldoen.

Je moet het maar zo zien, de kans dat een dure keu fijner speelt is wel groter.
  maandag 5 maart 2007 @ 01:03:24 #274
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46928202
Trouwens, op welk niveau worden huistoernooien in de randstad gespeeld? Persoonlijk speel ik bij 8-ball zeg maar in 6-10 beurten per spel (ofwel: geen moeite om van een gemiddelde pooler in een poolcentrum te winnen). Kan je dan wel redelijk meespelen, of ben je gewoon kansloos als je op dit niveau speelt?
pi_46929586
de meeste spelers spelen in een huistoernooi een 8ball rack wel in 3 of 4 beurten leeg...

de goeie spelers in 1 of 2beurten

kansloos ben je nooit, tenzij het tegen hele goeie spelers is..
pi_47497582
Afgelopen maandag 9ball tour gespeeld in thurston, ik krijg bal in hand met een 2-1 achterstand.
Ik speel een combo shot 1 tegen 9 en in de pocket.. die dude keek chagerijnig tering zeg...
Ik weet niet of jullie dat ook doen maarja hij was gewoon beter en ik stond achter, is toch geen naaierij?

Mooie was nog dat ik die partij won via een combo shot, wit tegen 2 en 9 erin via wit
pi_47498330
In wedstrijdverband zou ik altijd voor een haalbare combo gaan. Geen tovercombo's, da's te riskant.

En je tegenstander kan janken wat ie wilt, het is volledig volgens de regels. Dan had ie maar geen fout moeten maken, heel simpel.
  donderdag 22 maart 2007 @ 00:11:41 #278
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_47533936
Tja, waarom ook niet. Het hoort eenmaal bij het spel. Het is alweer een tijdje dat ik 9ball heb gespeeld, maar als ik de kans krijg om de 9 erin te tikken, dan probeer ik dat altijd.
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:47:18 #279
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_47538853
juist!
combinatie-shots zijn gewoon binnen de regels, mag niemand over klagen dus. Ten tweede: als jij moet zitten en je tegenstander staat aan tafel, mag je nergens over klagen (mits er een legal shot gemaakt wordt dus). Je moet hem niet aan tafel laten! En tenslotte: er wordt vaak gemakkelijk gepraat over combo's, omdat het een gemakkelijke weg naar winst lijkt, maar vaak zijn ze verdomd moeilijk - tenzij de 9 tussen de jaws ligt met de 1 er 20cm achter... dat is gewoon geluk - that's 9ball.

Volgen jullie het EK Pool ook op het moment?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_47547830
waar kan ik het ek pool volgen?
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:06:08 #281
94676 Garisson72
pi_47548637
http://www.europeanpoolchampionships.com/

klik Live Coverage om de standen actief te volgen.

Nick is net begonnen!
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:09:37 #282
94676 Garisson72
pi_47548776
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 00:11 schreef Schnabbeltje het volgende:
Tja, waarom ook niet. Het hoort eenmaal bij het spel. Het is alweer een tijdje dat ik 9ball heb gespeeld, maar als ik de kans krijg om de 9 erin te tikken, dan probeer ik dat altijd.
als je een race speelt, of in een wedstrijd zit, en de combo ligt er (maar dan moet hij er écht liggen) dan schiet ik hem ook zonder knipperen.

als je gewoon speelt zonder stand bij te houden, het gaat nergens om (of zelfs als het tegen een tegenstander is die veel minder goed kan spelen) dan doe ik het meestal niet (tenzij om te zieken) - dan vind ik het een leukere uitdaging de tafel te runnen.
pi_47948859
Jammer Faxie, maar goed, straighten tegen Johan en Atong is voor de meesten bij voorbaat kansloos... .
In Southern Sun
pi_47949441
Vorige keer won ik van Johan...

Ik heb echt enorm zwaar bagger staan spelen niet normaal meer....

Zoveel gemist pfffff.... 't ging gewoon niet en ik weet niet waarom....
pi_47951066
ik ga deze woensdag is mee doen aan het huistoernooi van house of billiards in Tilburg. Ben benieuwd wat voor spelers er komen, hopelijk niet te weinig..
pi_47953632
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 00:36 schreef Faxie het volgende:
Vorige keer won ik van Johan...

Ik heb echt enorm zwaar bagger staan spelen niet normaal meer....

Zoveel gemist pfffff.... 't ging gewoon niet en ik weet niet waarom....
Je weet bij voorbaat dat je een goede dag moet hebben tegen hen. Johan speelde zelf ook niet al te best, liet wit twee keer scratchen, doet ie zelden...
In Southern Sun
  dinsdag 3 april 2007 @ 09:55:36 #287
94676 Garisson72
pi_47953745
waar spelen jullie normaliter eigenlijk?
ik speel in Arnhem, House of Billiards.
pi_47963085
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 09:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je weet bij voorbaat dat je een goede dag moet hebben tegen hen. Johan speelde zelf ook niet al te best, liet wit twee keer scratchen, doet ie zelden...
Jij was die ene achter de bar trouwens?
pi_47963963
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:28 schreef Faxie het volgende:

[..]

Jij was die ene achter de bar trouwens?
Nee, zat voor de bar op m'n slippers .
In Southern Sun
pi_48067929
Ik was 1e geworden van 16 spelers op het beginners toernooi in Tilburg
zaten wel een stuk of 6 redelijke spelers bij die ook competitie spelen enzo

won uiteindelijk 15euro, lekker gratis gespeeld
pi_48073818
Ik ben in Gorinchem 2e geworden.

Dat toernooi in Tilburg mag ik niet aan meedoen op een woensdag
pi_48079732
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:37 schreef Faxie het volgende:
Ik ben in Gorinchem 2e geworden.

Dat toernooi in Tilburg mag ik niet aan meedoen op een woensdag
hoe zijn eigenlijk die pool niveau's verdeeld?
of in welke klasse's...
pi_48080290
Nouja, ze kennen mij daar al van een maandagtoernooi, en hoewel ik daar zwaar ruk speelde was het nog altijd stukken beter dan een beginner... dus mag ik op woensdag niet spelen. Dat beoordelen ze zelf gewoon. Denken ze dat je te goed ben, dan mag je niet meedoen.

Paar vrienden van me waren eens gegaan, en ze hadden hun keukoffers achter de hoek verstopt toen ze inschreven, en een daarvan won de finale van de 'kampioen' terwijl ie ladderzat was

Na het toernooi kregen ze te horen dat ze niet meer mee mochten doen

Ik heb trouwens 50,- overgehouden aan Gorinchem

Vanavond weer eens naar Eindhoven
pi_48080392
Er is trouwens niet een bepaald soort klasse waar je aan de hand van je prestaties ingedeeld wordt.

Tja, je hebt de competitieklasses. Je moet maar zo denken, iemand van de 2e klasse zal redelijk kunnen poolen, iemand van de 1e klasse is gewoon goed, 2e en 1e divisie zijn heel goed, en eredivisie zijn zeer goed.

Maar we hebben hier in de 2e klasse spelers die amper een bal kunnen potten... niet genoeg teams voor een 3e of 4e klasse.

Je komt trouwens in een hogere klasse door 1e te worden in de huidige klasse. Promotie/degradatie gebeuren.
pi_48080495
waar ga je spelen in ehv?
pi_48080762
Touch, elke vrijdagavond. Begint half 9 tegenwoordig dacht ik

Kost 10 euro ofzo, misschien wat minder. Dames gratis
pi_48084013
ja daar speelde ik vroeger altijd, toen ik nog eenvriendin had in ehv..
maare niveau is wel hoog daar vind ik, kom je vaak ver in het toernooi daar?
veel aziatische players ook
pi_48084087
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 02:35 schreef RijstNatie het volgende:
ik ga deze woensdag is mee doen aan het huistoernooi van house of billiards in Tilburg. Ben benieuwd wat voor spelers er komen, hopelijk niet te weinig..
Kom eens op maandag, dan is het toernooi voor gevorderden. meestal 32+ spelers
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_48084151
ik zal binnenkort ook eens op maandag komen ja
maar dan zal ik wel niet ver komen, speel niet eens competitie of iets.. ben pas 1,5 jaar begonne met poole
pi_48084186
ik ook niet. speel sinds dit seizoen.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')