425 in het huisquote:Op dinsdag 25 april 2006 15:17 schreef Nega het volgende:
In welk vak zitten degene die morgen naar Ajax-Groningen gaan? Ik zit 426.
Vertel het tegen Blind.quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:14 schreef Radegast het volgende:
Geen Olaf a.u.b.! Da's de eerste die afhaakt mocht het moeilijk worden...
Wie dan?quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:14 schreef Radegast het volgende:
Geen Olaf a.u.b.! Da's de eerste die afhaakt mocht het moeilijk worden...
quote:Van Geel: 'Boukhari heeft ons verrast'
Dinsdag 25 april, door SV, Amsterdam, 16.31u GMT+01.00, ANP
Technisch directeur Martin van Geel heeft laten doorschemeren dat Nourdin Boukhari op korte termijn een contractaanbieding van Ajax kan verwachten. 'Hij heeft ons verrast', was zijn verklaring.
Het is vooralsnog onbekend of Boukhari in gaat op de aanbieding. 'We wisten al dat hij goed kon voetballen. Hij is mentaal echter ook heel sterk gebleken. Daarom willen we hem toch graag voor Ajax behouden', aldus Van Geel.
Voor de breedtequote:
Valt echt mee hoor, je ziet er wat meer met shirtjes lopen enzo maar er lopen ook een hele hoop ajacieden rond in delft, ken der een hele hoopquote:Op dinsdag 25 april 2006 17:01 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Delftse inwoners zijn grotendeels Feyenoorders.
Ik niet trouwens
http://www.nu.nl/news/720040/41/Blind_mist_steun_clubleiding.htmlquote:Blind mist steun clubleiding
Uitgegeven: 25 april 2006 16:04
AMSTERDAM - Trainer Danny Blind mist de onvoorwaardelijke steun van de leiding van Ajax. De oefenmeester betreurt het dat de bestuursleden van de Amsterdamse club weigeren te zeggen dat hij ook volgend seizoen nog hoofdcoach is. Hij heeft dat technisch directeur Martin van Geel inmiddels laten weten.
"Ik wil niet zo heel veel over deze kwestie kwijt", benadrukte Blind dinsdag, een dag voor het eerste duel met FC Groningen in de play-offs om een plaats in de voorronde van de Champions League.
Jammer
"Maar het bestuur had allang veel onrust kunnen wegnemen. Ik vind het jammer dat dit niet is gebeurd. Of ik zelf weet of ik volgend seizoen nog hoofdtrainer van Ajax ben? Ik wil verder niets meer over deze kwestie kwijt."
Blind staat ook volgend seizoen nog bij Ajax onder contract. De oefenmeester kreeg dit jaar veel kritiek als gevolg van de slechte resultaten van de Amsterdamse club. Ajax morste dit seizoen in de reguliere competitie maar liefst 42 punten. Alleen in het seizoen 1964/1965 presteerde de club slechter.
Contract
Blind volgde vorig seizoen trainer Ronald Koeman op. De huidige oefenmeester van Benfica was na Olsen, Wouters en Adriaanse alweer de vierde achtereenvolgende coach die zijn contract bij Ajax niet uitdiende.
Blessureleed
Blind kwam bij Ajax niet in een gespreid bedje terecht. Bepalende spelers als De Jong, Pienaar, Trabelsi, Galasek en Maxwell begonnen het seizoen met de wetenschap dat ze snel naar een andere club zouden vertrekken. Behalve de vele aflopende contracten werd Blind het hele seizoen door groot blessureleed gehinderd.
De beleidsmakers van Ajax laten zich de laatste weken niet over de toekomst van Blind uit. "Dat doen we namelijk nooit", verklaarde technisch directeur Van Geel tegen iedereen die het maar wilde horen. "Nee, ook niet als de trainer daar behoefte aan heeft."
Veranderd
Van Geel wilde dinsdag niet op de kritiek van Blind reageren. "Ik weet dat dit erg leeft bij Blind. Hij heeft dat mij inderdaad tijdens een gesprek laten weten. Maar dat wil niet zeggen dat de situatie nu is veranderd. Ik ga dus ook nu niet zeggen dat Blind volgend seizoen onze trainer is."
Met dank aan de nieuwe opzet van de competitie kan Ajax een bijna verloren seizoen alsnog redden. De club won al de Johan Cruijff-schaal en overleefde de eerste ronde van de Champions League.
PSV
Ajax speelt op 7 mei nog de bekerfinale tegen PSV en kan zich de komende week in de twee duels met FC Groningen nog plaatsen voor de voorronde van de Champions League.
"Wanneer dat allemaal lukt, moet iedereen maar voor zichzelf bepalen of het seizoen van Ajax geslaagd is", vindt Blind. In tegenstelling tot de leiding van de club staan de supporters van Ajax wel pal achter de oefenmeester.
Steunbetuiging
Zij scandeerden zondag na de gewonnen wedstrijd tegen Feyenoord diens naam. Als dank voor de steunbetuiging snelde de trainer na de persconferentie nog even naar de tribunevakken met Ajax-supporters. Blind liet zijn emoties de vrije loop en huilde.
Ontroerd
"Zo ben ik nu eenmaal", aldus Blind. "Iedereen zal wel weer concluderen dat ik huilde vanwege de druk op mijn persoontje. Maar dat was echt niet het geval. Als speler moest ik ook altijd huilen als het publiek mij op zo'n manier bedankte. Dat vind ik prachtig. Dat was nu weer het geval. Ik was ontroerd, niet meer en niet minder."
Engelse krant "The People", ik weet niet hoe betrouwbaar die weer is.quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:45 schreef JeroenV het volgende:
Welke berichten dan? Voetbalzone ed is niet echt betrouwbaar.
Ja inderdaad, dus rustig afwachten. Voor Blind is de onzekerheid slopend, maar dat is het hele seizoen eigenlijk al.quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:45 schreef JeroenV het volgende:
Welke berichten dan? Voetbalzone ed is niet echt betrouwbaar.
Zeker opgericht door Feyenoordersquote:Op dinsdag 25 april 2006 19:15 schreef devv05 het volgende:
http://www.boycotplayoffs.nl
For what it's worth.
Denk dat er minstens net zoveel Ajacieden tegen zijn.quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:16 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Zeker opgericht door Feyenoorders
quote:Play-offs afgekraakt en geboycot
De kritiek op het systeem van de play-offs kende dit weekend een hoogtepunt. Supporters en trainers hebben hun ongenoegen geuit over de 'louter op de commercie gebaseerde' nacompetitie. Fanatieke fanscharen boycotten de play-offs, dat voornamelijk als oneerlijk wordt betiteld.
De Klassieker tussen Ajax en feyenooit was nog nooit eerder niet uitverkocht, maar deze week gebeurde het zelfs twee keer. In de Arena waren de fantiekelingen van Vak410 en de F-Side niet aanwezig, terwijl in De Kuip een deel van Het Legioen thuis bleef. De kraker van de Nederlandse velden werd zowel in Amsterdam als 010 slechts door 35.000 fans bezocht.
Komende woensdag en zondag mogen Ajax en FC Groningen uitmaken wie er naar de Champions League gaat, terwijl beide dit seizoen totaal geen aanspraak hebben gemaakt op de titel. De clubs werden respectievelijk vierde en vijfde, terwijl AZ en feyenooit het hele seizoen meestreden om het kampioenschap en uiteindelijk na één play-offconfrontatie het hele seizoen verspeeld hebben.
Erwin Koeman vindt dat oneerlijk. "De play-offs zijn in mijn ogen niet helemaal eerlijk. Dat heb ik voor de twee duels met Ajax ook gezegd. AZ is over 34 wedstrijden de verdiende nummer twee. Dan is het raar dat Ajax misschien in de voorronde van de Champions League mag spelen", aldus de feyenooit-trainer.
Danny Blind is het eveneens totaal oneens met het systeem. "Ik ben ook nooit voorstander van dit systeem geweest", zei de coach van Ajax. "Eerlijk is anders, maar deze nieuwe opzet van de competitie komt ons mooi uit."
Ondanks alles euforie was FC Groningen-trainer Ron Jans heel eerlijk: "Het zou niet verdiend zijn als wij Champions League halen. Niet dat ik er niet blij mee ben, het zou voor ons fantastisch zijn. Maar AZ hoort daar gewoon te zijn. Zij hebben over het hele jaar liefst zeventien punten meer gehaald!"
Jans vindt dat alle betrokkenen binnenkort maar eens weer om tafel moeten gaan zitten. "Men moet eerlijk in de spiegel kijken en zeggen: is dit eerlijk. Dan luidt er maar één concusie: dat is het niet."
Ajax doet echt alles om supporters naar het stadion te krijgen. Eerst een belachelijke website, dan 40% korting, dan emotionele chantage door te zeggen dat spelers afscheid zullen nemen en nu betalen ze je reis weer.quote:[b]Ajax betaalt vervoer naar Groningen[b]
25-4-2006 Ajax betaalt de buskosten voor fans die op 3 mei het duel FC Groningen - Ajax willen bezoeken.
Voor de wedstrijd in de play-offs geldt een verplichte buscombi. Door de geste van Ajax hoeven supporters nu alleen tien euro en zeventig cent voor het toegangskaartje te betalen.
Ajax hoopt dat door het gebaar meer fans de club zullen steunen in het stadion Euroborg. Er zijn in 1000 kaarten beschikbaar voor Ajax-supporters.
Je kan alles als negatiefs bestempelen maar probeer het nu ook eens positief te zien, zonder die actie zat het uitvak ook wel voor denk ik, dan is het alleen maar een extraatje.quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:21 schreef devv05 het volgende:
[..]
Ajax doet echt alles om supporters naar het stadion te krijgen. Eerst een belachelijke website, dan 40% korting, dan emotionele chantage door te zeggen dat spelers afscheid zullen nemen en nu betalen ze je reis weer.
Ik wacht nog even tot ik geld toe krijg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |