abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37263311
quote:
Op maandag 24 april 2006 11:50 schreef Floridinges het volgende:

Microkrediet is de oplossing!
You've got to have a dollar to make a dollar. Alle goedbedoelde betuttelende initiatieven van de overheden ten spijt werkt dit private initiatief het beste. De banken lenen deze non-haves enkele dollars, en de mensen betalen dit terug tegen een redelijke rente als ze een iegen initiatiefje hebben gestart (een vissersboot gebouwd, een lapje land gekocht, enzovoorts).
Afrikanen zijn niet gek, niet dom, en niet achterlijk, ze moeten de kans krijgen, en niet worden tegengehouden met allerlei regels om hier te komen werken of zelf iets op te zetten, terwijl we ze uit meelij wat melkpoeder toeschuiven als er weer kindjes met vliegen in hun ogen op tv zijn geweest.
Grappig. In de jaren '80 hebben tienduizenden Afrikanen het loodje gelegd omdat ze geen enzym hebben om lactose uit melkpoeder te verteren (lactase). Toch blijven ze dit blijkbaar sturen

Dat micro-krediet is trouwens mijn idee !
You don't need a weather man
To know which way the wind blows
pi_37265033
Waarom moeten de grenzen open en moeten we een eenheid vormen en allemaal mensen hier laten werken?
Om te concurreren met China, India & VS?

Als we dat niet doen, worden we dan op de lange termijn een minder welvarend land die niet mee kan gaan met de 'groten' die veel technologisch en economisch succes hebben?

Ik voel anders barweinig voor eenheid. Het kan nooit als de VS, China of India worden.. dat zijn allemaal 1 land. Europa niet, men kan toch nooit overal over eens worden en er kan niet één iemand over de gehele EU beslissen, want dan voelen anderen zich gepasseerd of benadeeld.

Geen eenheid, geen grenzen open, geen nieuwe 'gastarbeiders' waarover 30 jaar iedereen zit te zeiken of die nieuwe kutallochtonen met de 2e, 3e, 4e en 10e generatie.
Gewoon niet, waar is het goed voor?
  dinsdag 25 april 2006 @ 11:31:20 #28
146580 scubaboy
Als ik nat ben kan het niet di
pi_37274005
quote:
Op maandag 24 april 2006 18:14 schreef basilisk het volgende:

[..]

En dan geen uitkering meer voor die jongeren neem ik aan?
Betalen die polen geen belasting dan, maar afgezien daarvan geen uitkering meer voor de lui die niet willen werken
  dinsdag 25 april 2006 @ 12:34:19 #29
142961 Astrix
Beati pauperes spiritu.
pi_37275925
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:54 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Wat een onzin. Multinationals zijn overgeleverd aan de genade van de consument. Wil de consument niet meer? Dan gaat het bedrijf failliet, exit multinational. Wereldleiders niet, die blijven met geweld hun macht ondersteunen.

Een heel verschil.
Ik denk eerder dat de consument is overgeleverd aan de genade van de multinationals en dus ook de leiders van de landen/wereld. Verschijnt er iets op de markt omdat er vraag naar is of is er vraag naar omdat er iets op de markt verschijnt?

Als wereldleiders echt hun macht wilden aanwenden om armoede uit de wereld te helpen zou dat al lang gebeurd zijn en dat is hun bedoeling dus niet. De zogenaamde sociale gedachte wordt wel graag gebruikt om de eigen zin door te drijven en dat heeft dan vooral te maken met eigenbelang.
Denk maar even aan "het brengen van democratie" in Irak en zie waar de doden vallen en waar de winst heen gaat.
Denk ook aan het zogenaamd gunnen van een beter welvaartsniveau aan de Polen terwijl dan maar even vergeten wordt dat het welvaartsniveau van de oorspronkelijke EU inwoners er dan blijkbaar niet toe doet. Je hoeft ook hier alleen maar even naar de beurs te kijken om te zien wie hier de winst pakt en daarna kijk je naar je bankrekening of je loonstrookje om te zien wie dat betaald.
Donec eris felix, multos numerabis amicos.
pi_37277067
Ik ben het met TS op een groot gedeelte eens. Nationalism is so last millenium en je economie laten ophouden bij de landsgrenzen is nogal deconstructief (vooral voor een klein land). Iedereen in Nederland de mogelijkheid geven om te werken (en belasting te betalen natuurlijk) vind ik ook geen slecht idee. En hoe minder importheffingen en andere taxen hoe beter (tenzij je anders doodgeconcureerd wordt door anderen die het spelletje niet eerlijk meespelen, we gaan niet ons eigen graf graven).

Het is mijns inziens echter wél noodzakelijk dat de overheid een grote rol blijft spelen. Vrijhandel moet er voor de economie zijn en niet voor de basale mensenrechten. I.e. onderwijs, zorg, veiligheid moet een taak blijven van de overheid. Ook blijven investeringen van de overheid noodzakelijk. Voor een goede internationale economie is een perfecte infrastructuur noodzakelijk. Het openbaar vervoer is in nederland allang geprivatiseerd/verzelfstandigd, maar een fatsoenlijk treinlijn Aken-Luik (via Heerlen en Maastricht) of een verbinding Hasselt - Eindhoven/Maastricht is er niet en zal er met private bedrijven ook nooit komen. Dit, terwijl het m.i. wel van vitaal belang is voor de ontwikkeling van een internationale economie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')