abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37323076
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 21:17 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Iran is ook geen arabisch land, die andere zijn dat wel. Zie hier een overeenkomst met Israel.
Ik vind de term arabisch verwarrend. Wat bedoel je?
pi_37324068
quote:
Op woensdag 26 april 2006 01:45 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

exact, een inwoneraantal van 475 miljoen in europa tegenover 250 miljoen in de USA is op zn minst tastbaar te noemen
Goeie kans dat de Amerikaanse krijgsmacht dan nog steeds groter is..

In Europa zit men er niet zo om te springen om meer geld aan defensie uit te geven, en waarom zouden we als de VS toch iedere keer z'n klauwen voor ons in het vuur steekt?
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_37324180
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:35 schreef Frutsel het volgende:

Het verleden wijst uit dat ALLE presidenten die vanaf 1900 aan de macht kwamen, in een jaar eindigend op een 0 om zijn gebracht...
Behalve deze dan...
quote:
The assassination of John F. Kennedy, the thirty-fifth President of the United States, took place on Friday, November 22, 1963
http://en.wikipedia.org/wiki/John_F._Kennedy_assassination

edit: had de post niet gezien dat het alleen tussen 1840 en 1960 zo is.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_37324563
quote:
Op woensdag 26 april 2006 18:30 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Was wel voldoende geweest.
Voor kortzichtige apen wellicht. Nu weet ik niet of je er een bent, of dat je je slechts voordoet als eentje.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37324686
quote:
Op woensdag 26 april 2006 21:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Voor kortzichtige apen wellicht. Nu weet ik niet of je er een bent, of dat je je slechts voordoet als eentje.
Voor mij staat islamistisch gelijk aan vijandig. Islamitisch kan ik nog over discussieren, maar dat is ook net wat anders.
pi_37324748
quote:
Op woensdag 26 april 2006 21:20 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Voor mij staat islamistisch gelijk aan vijandig. Islamitisch kan ik nog over discussieren, maar dat is ook net wat anders.
Islamistisch per definitie als vijandig bestempelen is een teken van kortzichtigheid, klaar. Het is totaal geen eenduidige term.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37324821
Islamisme staat vijandig tegenover tegen mijn normen en waarden, moet ik ze een knuffel geven?
pi_37324985
quote:
Op woensdag 26 april 2006 21:23 schreef Evil_Jur het volgende:
Islamisme staat vijandig tegenover tegen mijn normen en waarden, moet ik ze een knuffel geven?
Uit niets blijkt dat Islamisme vijandig is tegen jouw normen en waarden. Of is iedereen die het niet eens is met jouw normen en waarden meteen een vijand? Zoiets heet relatieve vrijheid, daar ben jij kennelijk voor. "Ik mag iedereen, tenzij iemand het niet met mee eens is". Dat maakt je geen haar beter dan een extremist.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37325027
Iemand niet mogen is wat anders dan burgers vermoorden.
pi_37325249
quote:
Op woensdag 26 april 2006 21:28 schreef Evil_Jur het volgende:
Iemand niet mogen is wat anders dan burgers vermoorden.
Ja en het Islamisme = per definitie burgers vermoorden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37325386
Islamisme = extremisme = burgers vermoorden
pi_37325484
quote:
Op woensdag 26 april 2006 21:36 schreef Evil_Jur het volgende:
Ja kortzichtig denken heet dat dus. Dank je wel, nu kan iedereen zien hoe je redeneert.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 26 april 2006 @ 21:38:59 #138
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_37325820
Oorlog is nog niet begonnen kerel
pi_37325970
quote:
Op woensdag 26 april 2006 21:36 schreef Evil_Jur het volgende:
elke religie heeft zijn extremisten dus dit is complete onzin wat je schrijft

hoezo brainwashed
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_37326055
Ach misschien helpt dit hem een beetje met het nadenken:
quote:
Islamisme of politieke islam is een politieke ideologie gebaseerd op een conservatieve, letterlijke (of 'literalistische') interpretatie van de Koran en de Hadieth. De ideologie komt voort uit het principe van tawhid, eenheid, en is daarmee tegen de scheiding van geloof en staat. De aanhangers van deze ideologie stellen dat Gods wetten boven de door de mens geschreven wetten gaan.

Islamisten willen de staatshuishouding in de islamitische landen strikter in overeenstemming met de Koran brengen. Voor sommigen van hen is het ideaal om opnieuw een kalifaat in te voeren, met een leider die zowel geestelijke als seculiere macht heeft. Zij zien in dit politieke ideaal de oplossing voor alle wereldlijke, economsiche en sociale problemen. Sommigen vinden dat ook andere landen tot de islam bekeerd moeten worden.

Islamistische bewegingen verrichten ook vaak werk op maatschappelijk en sociaal terrein, iets wat ook voortkomt uit het principe van tawhid. Slechts een kleine minderheid van islamisten gaan over tot geweld tegen andersdenkenden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37326064
quote:
Op woensdag 26 april 2006 21:49 schreef huupia34 het volgende:

[..]

elke religie heeft zijn extremisten dus dit is complete onzin wat je schrijft

hoezo brainwashed
Islamisme is niet zozeer een religie, het is een politieke stroming.
pi_37328703
Weinig tijd gehad om het nieuws te volgen, maar als ik het goed heb begrepen had Khamenei het erover nucleaire techniek te leveren aan Soedan. Als dat klopt dan blijkt dat Ahmedinges géén zonderling is binnen het Iraanse establishment en dat zijn politiek de politiek is ván het Iraanse establishment.

Is dat het geval, dan ben ik om, olieprijs irrelevant, knallen maar met die cruise-missiles en bunker-busters.
pi_37330695
quote:
Rusland helpt Israël met satelliet

Moskou, 26 april. Met Russische hulp kan Israël voortaan Iran beter in de gaten houden. Gisteren lanceerde Rusland een satelliet voor Israël, die volgens de Israëlische regering bedoeld is om vanuit de ruimte informatie te verzamelen over de omstreden nucleaire activiteiten van Iran en over de lange-afstandsraketten van het land.

De satelliet, de Eros B, zou zeer nauwkeurige opnamen van de aarde kunnen maken. Met de camera waarmee de Eros B is uitgerust, kunnen volgens een Israëlische krant objecten van zeventig centimeter op de grond worden waargenomen. De producent van de camera bevestigde dat tegenover het persbureau Reuters.

De lancering vond plaats in Svobodny, in het oosten van Rusland, met een Russische Start-1 raket. Alles verliep volgens plan.

Een eerdere versie van de Eros B werd in december 2000 gelanceerd. Daarnaast heeft Israël de Ofek 5 in de ruimte, een spionagesatelliet die regelmatig over Arabische landen komt. Verder zouden de Israëliërs nog werken aan een satelliet die objecten in het donker en bij alle weersomstandigheden kan waarnemen.

Israël beschouwt Iran al jaren als een bedreiging en hecht geen geloof aan de verzekering van Teheran dat het nucleaire programma niet bedoeld is om kernwapens te maken. De Israëlische minister van Defensie, Shaul Mofaz, noemde de nucleaire activiteiten van Iran deze week de ernstigste bedreiging voor joden sinds de holocaust. (AP, Reuters)

26 april 2006
http://www.nrc.nl/buitenland/article295198.ece
pi_37338460
surprise surprise
quote:
Iran’s Petroleum Exchange to be set up next week: Hamaneh

April 26, IRNA

Oil Minister Kazem Vaziri Hamaneh said on Wednesday that the establishment of Petroleum Exchange is in its final stage and the bourse will be launched in Iran in the next week.
He told reporters, upon arrival from Qatar where he attended the 10th General Assembly of International Energy Agency and consultations with OPEC member states, that registration of the Petroleum Exchange is underway and the entity will operate after being approved by Council of Stock Exchange.
He rejected a statement attributed to him saying that Petroleum Exchange will bring to the ground the US economy and said, "I don't know who has speculated that I've not talked about US economy".
http://www.iranoilgas.com/news/details/?type=news&p=current&newsID=2644&restrict=no

ruim op tijd voor het drukke vakantieseizoen begint en geheel in tegenstelling tot eerdere berichten waar men uitstel verwachtte van de beurs tot meer dan een jaar
  donderdag 27 april 2006 @ 12:38:39 #146
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_37341196
quote:
Op donderdag 27 april 2006 11:06 schreef zakjapannertje het volgende:
surprise surprise
http://www.iranoilgas.com/news/details/?type=news&p=current&newsID=2644&restrict=no

ruim op tijd voor het drukke vakantieseizoen begint en geheel in tegenstelling tot eerdere berichten waar men uitstel verwachtte van de beurs tot meer dan een jaar
Lijkt wel een kaartenhuis waar je een kaart uit kunt trekken zonder dat alles omvalt.

Leuke timing trouwens.
pi_37342630
'Iraanse raketten kunnen EU bereiken'
Na de Duitse inlichtingendienst in december heeft nu ook de Israëlische geheime dienst gezegd dat Iran nieuwe raketten voor de lange afstand heeft. Het gaat om zogenoemde BM25-raketten met een bereik van 2500 kilometer.

Daarmee kunnen doelen binnen de Europese Unie worden bereikt, zoals bijvoorbeeld Athene. Nederland ligt met ongeveer 4000 kilometer ver buiten bereik.

Volgens de militaire inlichtingendienst van Israël staat het vast dat Teheran al enkele raketten gereed heeft voor gebruik. De projectielen komen uit Noord-Korea. Zowel Iran als Noord-Korea ligt met de internationale gemeenschap in de clinch over beider nucleaire programma's.

Iran was overigens al in het bezit van raketten die Israël kunnen treffen. Het Israëlische dagblad Haaretz berichtte donderdag dat Iran werkt aan raketten die nog verder kunnen vliegen, alsmede aan projectielen die in staat zijn een kernlading te vervoeren.

Bron: Voorpagina Telegraaf
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_37342644
quote:
Op donderdag 27 april 2006 11:06 schreef zakjapannertje het volgende:
surprise surprise
[..]

ik hoop dat die beurs een groot succes wordt. zijn we eindelijk af van de petro dollar

weet iemand waar je die bedrukte wc rollen kan kopen met dollar afbeelding, lijkt me heerlijk daar men reet mee af te vegen
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_37342729
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:24 schreef laforest het volgende:
'Iraanse raketten kunnen EU bereiken'
Na de Duitse inlichtingendienst in december heeft nu ook de Israëlische geheime dienst gezegd dat Iran nieuwe raketten voor de lange afstand heeft. Het gaat om zogenoemde BM25-raketten met een bereik van 2500 kilometer.

Daarmee kunnen doelen binnen de Europese Unie worden bereikt, zoals bijvoorbeeld Athene. Nederland ligt met ongeveer 4000 kilometer ver buiten bereik.

Volgens de militaire inlichtingendienst van Israël staat het vast dat Teheran al enkele raketten gereed heeft voor gebruik. De projectielen komen uit Noord-Korea. Zowel Iran als Noord-Korea ligt met de internationale gemeenschap in de clinch over beider nucleaire programma's.

Iran was overigens al in het bezit van raketten die Israël kunnen treffen. Het Israëlische dagblad Haaretz berichtte donderdag dat Iran werkt aan raketten die nog verder kunnen vliegen, alsmede aan projectielen die in staat zijn een kernlading te vervoeren.

Bron: Voorpagina Telegraaf
de mossad als bron: en nu moeten we dat allemaal gaan geloven?? pure propaganda lijkt me
Benjamin Franklin
pi_37342770
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:27 schreef huupia34 het volgende:

[..]

de mossad als bron: en nu moeten we dat allemaal gaan geloven?? pure propaganda lijkt me
Mij ook, ik post het alleen maar, ik zeg niet dat ik het geloof of wat dan ook
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')