Dit is de welkomsttekst van de vouwwagengroep op Yahoo http://groups.yahoo.com/group/vouwwagen/quote:Vouwwagenmensen zijn eigenlijk heel zielige mensen. Door "tenters" worden zij genegeerd omdat het volgens hen "niet echt kamperen" is. De "caravanners" accepteren de "vouwers" wel een beetje, maar dan altijd met de mededeling "ha ha, tja, zo zijn wij ook begonnen" of "dat stadium zijn wij al gepasseerd". Nu, in deze groep wordt er NIET gediscrimineerd, we hebben immers ALLEMAAL hetzelfde probleem: hoe, wanneer en waar ontplooien we onze grote liefde!!! De ultieme kampeerbeleving en maximaal comfort in EXACT de juiste verhouding: DE VOUWWAGEN. Alles is bespreekbaar op deze mailing list - van typische belevenissen tot aan handigheidjes en tips bij het restaureren van de vouwwagen waarvan JIJ vindt dat het de VOUWWAGEN DER VOUWWAGENS is, of het nou splinternieuw of zelfbouw is, tweedehands gekocht of zelfs gratis overgenomen! Welkom!
Vincent Hartogsveld
ach met een paar kantelbeugels kan hij in bijna elke garage staan.quote:Op maandag 24 april 2006 11:54 schreef ElectricEye het volgende:
Voorzieningen?
Stalling!
Ken ook zo'n stel. Kochten pas zo'n uitklapaanhanger via Marktplaats, gaan 'm halen, komen thuis - o ja, waar moet-ie staan?
Tuurlijk, en iedereen heeft ook gewoon een garagequote:Op maandag 24 april 2006 11:56 schreef devlinmr het volgende:
[..]
ach met een paar kantelbeugels kan hij in bijna elke garage staan.
weet je hoe zwaar zo'n ding kan zijn!quote:Op maandag 24 april 2006 11:56 schreef devlinmr het volgende:
[..]
ach met een paar kantelbeugels kan hij in bijna elke garage staan.
rond de 450 kg. met 3 man zo gepiept.quote:Op maandag 24 april 2006 12:00 schreef just me het volgende:
[..]
weet je hoe zwaar zo'n ding kan zijn!
Dan moet je wel 3 sterke mannen in de buurt hebbenquote:
Een roadmaster is niet gek veel duurder dan bv een Trigano. Waar bij de roadmaster veel standaard wordt meegeleverd moet je dit bij andere merken vaak nog extra bijkopen. Bovendien, houdt de roadmaster zijn waarde beter.quote:Op maandag 24 april 2006 12:35 schreef Hallahan het volgende:
Vouwwagen bezitter meldt zich!
Wij sinds sinds enkele weken de trotse bezitters van een jaar oude Roadmaster Family S. Een superdegelijke, oer-Nederlands produkt.
Het kost een paar knaken, maar daar heb je dan ook wat voor....
A.S. weekend gaan we voor het eerst kamperen (hopenlijk worden de temps dan iets beter) en daarna hoor je wel of het ons bevallen is...
Oh ja, hiervoor gingen we altijd tenten!
Waarom denk je dat we een Roadmaster genomen hebben? Als je slaapt in het deksel kun je tenminste goed tekeer gaan, deksel kan 1200 kg hebben, dit itt tot zo'n slappe slaapplek van trigano wat niet zwaarder belast nmag worden dan 270 kg....quote:Op maandag 24 april 2006 12:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Een roadmaster is niet gek veel duurder dan bv een Trigano. Waar bij de roadmaster veel standaard wordt meegeleverd moet je dit bij andere merken vaak nog extra bijkopen. Bovendien, houdt de roadmaster zijn waarde beter.
En dan zijn er natuurlijk nog al die andere voordelen die een roadmaster met zich meebrengt.
Uitstekende wegligging
metalen bak ipv die slappe kunstof dingen
zwaar tentdoek
etc
Keukentjes:quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:46 schreef Rory78 het volgende:
Okay, een garage heb ik gelukkig en naast de motor is nog wel ergens plek...
Dus Roadmaster is HET merk waar ik op moet letten voor kwaliteit en een AlpenKreuzer voor de toekomstige aanbiedinkjes?
Zit er trouwens veel verschil in de "keukentjes" die erbij zitten? Niet dat ik echt ga dineren, want meestal wordt er uiteten gegaan of gebbqt door ons..
Ik zou het liefst een wagen willen die minimaal vier volwassen kan herbergen in twee aparte compartimenten. Slaapcomfort is voor mij het allerbelangrijkste. Verder heb ik niet veel eisen, dan makkelijk opbouwen en afbreken.
Budget? Tsjah, als beginner wil ik er voorlopig eens niet meer dan 1000 euro aan uitgeven. Als het voor minder kan, allright. Als ik mijn budget naar boven moet bijstallen moet ik mijn ideeen en eisen wellicht aanpassen aan de situatie.
Bedankt voor de reacties trouwens..
Inderdaad! Klamme lappebak werd de vouwwagen van ons denigrerend genoemd. Maar toen ik klein was hebben we daar leuke vakanties mee gemaakt.quote:
Das goed te horenquote:Op maandag 1 mei 2006 08:56 schreef Hallahan het volgende:
Maw, voor ons een zeer geslaagde eerste kennismaking met de vouwwagen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |