abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37237385
Nee ik meen het, echt.
Heb voor het eerst kennisgemaakt met gerechten ermee in Armenië, en het is dus gewoon lekker! Vertel er wel even bij dat ik spinazie-fan ben, want daar lijkt het qua smaak (als het gekookt is) sterk op.
Tot zover hebben we gehad:

-soep (met wilde paddestoelen) 10+, echt
-salade (met heel jong blad, dat heeft nog geen netels)
-rauwe bladgroente (ook jong en voor de zekerheid even fijnwrijven om de laatste netels onschadelijk te maken) met snufje zout, errug smakelijk
-gekookt en gebakken met ui en beetje ei erdoor

Het is retegezond (ijzer, vitamine C) en gratis verkrijgbaar! Je moet alleen even wennen aan de verbaasde blikken van passanten als je in de bosjes aan die planten staat te snijden

Nog meer ervaringen/recepttips?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_37237478
brandnetelsoep is gewoon erg lekker, meestal lekker romig en met paddestoelen krijg je gewoon een echt aardse smaak, precies zoals je zou verwachten.

Maar tegenwoordig vertrouw ik niet echt meer de kwaliteit van de netels langs de weg bijv. Zo zijn er een keertje flink wat kids ziek geworden omdat ze bramen aten van planten die groeiden op een voormalige gifbelt en daar krijg ik dus de aversie als ik niet weet waar planten op groeien qua grond.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_37237852
Iiih, dat moejje nie hebben idd. Het gebied waar wij ze gehaald hebben is al sinds mensenheugenis een bos, dus ik gok erop. We zijn er nog niet ziek van geworden
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_37237975
brandnetelkaas vind ik super.
Overigens als je zin hebt... onze tuin staat er zo weer vol mee
  maandag 24 april 2006 @ 10:50:27 #5
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_37238078
Ik vind jullie raar
:r Patty Brard :r
  maandag 24 april 2006 @ 10:51:34 #6
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37238102
Klinkt goed. Ik wilde het ook altijd al eens proberen maar het is even zoeken naar een geschikte plek. Hier in de buurt groeien ze voornamelijk op voormalige steenstortplaatsen van de mijnen. En lijkt me erg ongezond.
Vampire Romance O+
pi_37238128
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:45 schreef Xanthe het volgende:
brandnetelkaas vind ik super.
Overigens als je zin hebt... onze tuin staat er zo weer vol mee
Hee, jij hebt die supergezonde vezels-vitamine-mineralen zelluf nodig, met die Uk ijje buik! Ga plukken!
pi_37238147
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:51 schreef MouseOver het volgende:
Klinkt goed. Ik wilde het ook altijd al eens proberen maar het is even zoeken naar een geschikte plek. Hier in de buurt groeien ze voornamelijk op voormalige steenstortplaatsen van de mijnen. En lijkt me erg ongezond.
Hmmm, daar zou ik ook ff over nadenken idd...
pi_37238660
Brandnetelkaas (jonge) is HET ALLERBESTE (imho) product ter wereld

Op een bruin bammetje met roomboter en lekker veel brandnetelkaas! *knorrende maag*
pi_37238703
brandnetel thee!!! erg lekker
pi_37239093
quote:
Op maandag 24 april 2006 11:14 schreef laika het volgende:
brandnetel thee!!! erg lekker
Das het enige wak nie lekker vind van brandnetels: de thee.
Maar die kaas ken ik niet eens
Maar ik moet toch langs de winkel vanmiddag
pi_37239351
Ik zie de kaas bijna nooit meer in de supermarkt Koop het meestal op de markt nu, of bij de kaasboer.
  maandag 24 april 2006 @ 11:44:50 #13
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_37239531
brandnetelkaas en -soep zijn echt top idd! rest nog geen ervaring mee.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_37240880
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:52 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hee, jij hebt die supergezonde vezels-vitamine-mineralen zelluf nodig, met die Uk ijje buik! Ga plukken!
Jij kan ze anders ook goed gebruiken , delen?
ben nog niet zo ver dat ik ze zelf geplukt ga verwerken
pi_37240925
quote:
Op maandag 24 april 2006 11:28 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Das het enige wak nie lekker vind van brandnetels: de thee.
Maar die kaas ken ik niet eens
Maar ik moet toch langs de winkel vanmiddag
Niet in elke supermarkt verkopen ze het , maar op de markt of bij een kaaswinkel hebben ze het eigenlijk altijd wel. Heerlijk om gewoon als een blokje kaas op tafel te zetten. Zelfs Isis vind ze heerlijk maar wat lust dat kind nou niet
  maandag 24 april 2006 @ 13:16:31 #16
111571 klaarover
klaar? over!
pi_37242065
Brandnetels is moord!
Er zijn rupsjes, die hebben het brandnetelblad hard nodig!
pi_37242120
quote:
Op maandag 24 april 2006 13:16 schreef klaarover het volgende:
Brandnetels is moord!
Er zijn rupsjes, die hebben het brandnetelblad hard nodig!
En jij draagt alleen synthetische kleding , eet geen vlees of andere dierlijke produkten?
  maandag 24 april 2006 @ 21:26:20 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37258427
Brandnetelkaas is erg lekker. De rest heb ik nog nooit gegeten.

Zou je hierin Nederland aan eetbare brandnetels (Die ook nog gezond zijn om te eten dus niet bespoten of zo) kunnen komen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 24 april 2006 @ 21:30:04 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37258582
zeker lekker brandnetels. wat ook goed is, is om ze een week of twee te laten rotten in een afgesloten emmer met water. het vocht filteren en gebruiken tegen luizen en ander ongedierte in je tuin.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_37258620
Brandnetelsoep
  dinsdag 25 april 2006 @ 01:31:51 #21
97745 Thorical
finding a way
pi_37268026
Ook hier wordt brandnetelsoep gegeten zeker in het voorjaar, van jongeblaadjes.
pi_37291317
Lekker brandnetelsoep!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_37296878
hoe maak je brandnetelsoep
en hoe zit het met die prikdingesen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 25 april 2006 @ 22:51:25 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37297042
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 22:46 schreef MissyMirjaM het volgende:
hoe maak je brandnetelsoep
en hoe zit het met die prikdingesen
ken je van die dunne handschoentjes? het lekkerst is om ze zo min mogelijk gekneust (die haartjes zijn erg fijn) in de pan te gooien en ze te laten trekken tot boullion. dan roux aanmaken, kookvocht toevoegen en twee kleine gebonden soepjes te serveren.

ze zijn nu nog heerlijk te pluk voor soep, maar wees snel over een paar weken zijn ze vooral goed om je ongedierte mee weg te spoelen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_37297085
stomme vraag misschien, maar die haartjes zijn na het koken niet auw meer? dus je kan het gewoon eten?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')