quote:Op maandag 24 april 2006 21:54 schreef Iblis het volgende:
Bij Gentoo en Debian wordt er toch te veel voor je gedaan.
1: crap, kies dan een andere distro , zijn er zat die kaal zijn.quote:Op maandag 24 april 2006 21:54 schreef Iblis het volgende:
De logheid en overvloedigheid van de Linuxdistributies, alsmede de armetierige staat van de kerneldocumentatie en de algehele slordigheid van die code hebben mij helaas toch genoopt al vele jaren geleden over te schakelen naar NetBSD.
Geen webbrowsers in je baseinstall als je er niet om vraagt, geen bash in je /bin, geen nutteloze installatiehulpmiddeltjes en hippigheid, maar een goed gedocumenteerd, no-nonsense besturingssysteem dat je met beleid kunt volgooien als je dat zou willen.
De linuxemulatie werkt ook goed genoeg om gewoon Maple en Java 1.5 te kunnen draaien – wat dat betreft is het m.i. nog iets fijner voor je desktop dan OpenBSD – en als je het kapotmaakt dan weet je meestal waarom het gebeurt. Bij Gentoo en Debian wordt er toch te veel voor je gedaan.
XGLquote:Op maandag 24 april 2006 22:33 schreef Falcon4ever het volgende:
kororaa!!!!![]()
(gentoo livecd met XGL)
http://kororaa.org/
Dat is allicht waar, maar de eenheid van BSD bevalt me beter.quote:Op woensdag 26 april 2006 10:26 schreef ikwilgeencookies het volgende:
1: crap, kies dan een andere distro , zijn er zat die kaal zijn.
quote:2: doet een fatsoenlijk linux distro ook , en bash rules![]()
Ja, dat is wat spijtig.quote:3: fijn he, linux emulatieaan waar komt de software ook al weer vandaan?
Klopt, maar ik snap niet dat mensen zo gek zijn van Linux als ze ook wat anders kunnen kiezen.quote:linux, vrijheid van keuze in *nix
![]()
quote:Op woensdag 26 april 2006 13:19 schreef Iblis het volgende:
Klopt, maar ik snap niet dat mensen zo gek zijn van Linux als ze ook wat anders kunnen kiezen.
Ik vind het wel een aardige omgeving, ik begin volgend jaar mijn informatica opleiding. Het kan zijn dat ik dan wat dieper duik in het OS. Tot noch toe ben ik hier blij mee!quote:
nadenken en kiezen is lastig en eng als je gewend bent dat er voor je gedacht wordt...quote:Op donderdag 27 april 2006 19:13 schreef whoops het volgende:
Wat me opvalt is dat de onmetelijke keuzevrijheid die je gratis bij Linux krijgt, voor iedereen een probleem lijkt te zijn, behalve voor de daadwerkelijke Linux-gebruikers....
Of is dat een cirkelredenatie?
Precies ook mijn gedachtequote:Op donderdag 27 april 2006 21:36 schreef Dandelion het volgende:
[..]
nadenken en kiezen is lastig en eng als je gewend bent dat er voor je gedacht wordt...
Die keuzevrijheid heeft ook nadelen. Met name op het gebied van standaardisatie heeft Linux nog een flinke weg te gaan.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:13 schreef whoops het volgende:
Wat me opvalt is dat de onmetelijke keuzevrijheid die je gratis bij Linux krijgt, voor iedereen een probleem lijkt te zijn, behalve voor de daadwerkelijke Linux-gebruikers....
Of is dat een cirkelredenatie?
Dat is gewoon de definitie van een shell: hoe kleiner en sneller hoe beter! En het kan dus gewoon altijd beterquote:Op woensdag 26 april 2006 13:19 schreef Iblis het volgende:
Heb je aleens in de manpage van bash gekeken, bij de BUGS:
It's too big and too slow.
Standaardisatie als elk open/close-windowtje hetzelfde uiterlijk geven? Mwah, vind ik niet zo erg...quote:Op vrijdag 28 april 2006 08:00 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Die keuzevrijheid heeft ook nadelen. Met name op het gebied van standaardisatie heeft Linux nog een flinke weg te gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |