En misschien ook nog die kleine mensjes even wegwerken.quote:Op zondag 23 april 2006 21:44 schreef An24 het volgende:
bij deze![]()
@ astridjoh en elefes, zal de hond nog ff aanpakken met de dodgetool!
Leuke foto, mag maybe iets meer kleur inzitten.quote:Op maandag 24 april 2006 16:30 schreef Denocorp het volgende:
Huisdieren... altijd een populair foto-onderwerp![]()
[afbeelding]
Hij is nogal blauwig...quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:17 schreef deepart het volgende:
[..]
Leuke foto, mag maybe iets meer kleur inzitten.
iets als dit fso:
[afbeelding]
da vind ik mooier.![]()
en de horizon rechtzettenquote:Op maandag 24 april 2006 08:00 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En misschien ook nog die kleine mensjes even wegwerken.
Maar echt een toffe foto, mooie kleuren en de hond staat er zeker goed op.
Ja ik heb het als voorbeeld gedaan, ik ben niet echt met de kleuren aan de gang gegaan, als je goed kijkt zie je da blauwige ook op de onbewerkte versie, alleen doordat ik ff snel wat contrast enzo toe heb gevoegt is da versterktquote:
Ik ben niet zo'n fan van photoshoppen en vond de 'naturel' sfeer van de foto juist wel mooi, daarom heb ik het zo gelaten. Maar misschien is iets meer kleur wel goed in dit geval.quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:10 schreef deepart het volgende:
[..]
Ja ik heb het als voorbeeld gedaan, ik ben niet echt met de kleuren aan de gang gegaan, als je goed kijkt zie je da blauwige ook op de onbewerkte versie, alleen doordat ik ff snel wat contrast enzo toe heb gevoegt is da versterkt
Hij is gewoon een beetje licht, waardoor de kleuren een beetje pastellerig worden. Je ziet dat o.a. doordat er geen echt zwart in zit (het diepste is donkergrijs) maar wel wat uitgebeten wit. Verder is het contrast normaal tot zacht, waardoor alle kleurnuances er verder inzitten (volle toonschaal).quote:Op woensdag 26 april 2006 01:16 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Ik vond de kleuren heel mooi geworden,
maar weet niet hoe ik het gedaan heb
Gaaf man!quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:29 schreef Falanx het volgende:
ben vandaag creatief bezig geweesthier het resultaat.
[afbeelding]
voor een grote versie :
GROOT
thnx. ik heb er nog iets aan verandert sinds gisteren. op de twee meest rechtse fotos zie je een blauw kraagje van het shirt dat ik eronder aan had. dat weg gewerkt enzoquote:Op woensdag 26 april 2006 09:49 schreef Esto het volgende:
[..]
Gaaf man!
Met dat idee loop ik ook al een tijdje rond maar heb het nog niet uitgevoerd. Ik vind dat jij het heel goed uitgewerkt hebt. Met iedere keer andere kleding etc. De kleuren vind ik ook heel mooi
![]()
Mooie foto met die hondquote:Op zondag 23 april 2006 21:44 schreef An24 het volgende:
[afbeelding]
bij deze![]()
@ astridjoh en elefes, zal de hond nog ff aanpakken met de dodgetool!
mooie foto's ... hoe doe je die eerste? of is hij achteraf bijgewerkt?quote:Op donderdag 27 april 2006 09:39 schreef gizj het volgende:
van 't weekend eventjes in Londen geweest:
[afbeelding]
[afbeelding]
Niet nodig, geplubiceerd in een open forum zonder copyright attachedquote:
Zo'n afstand bediening heb ik ookquote:Op dinsdag 25 april 2006 18:29 schreef Falanx het volgende:
ben vandaag creatief bezig geweesthier het resultaat.
Copyright ligt ALTIJD bij de maker, of het nou op het geproduceerde werk staat of niet.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:18 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Niet nodig, geplubiceerd in een open forum zonder copyright attached![]()
Maar wel mooie foto hoor
Ja , maar dat mag niet in dit topicquote:Op donderdag 27 april 2006 22:02 schreef DABAMaster het volgende:
[afbeelding]
Link 1
[afbeelding]
Link 2
:$ Een van mijn eerste foto's met mn nieuwe DSLR. Iemand commentaar?
Hoe kom je daar nou weer bij? Zie mijn reactie in FB.quote:
In Feedback staat/stond (weet niet meer welk deel) een stuk over, en volgens mij hoeft die er niet op vermeld te zijn je mag het alleen zomaar gebruiken als er expliciet bij staat, dat er geen copyright op zit. Maar zoals RonaldV al zei, de discussie hoort hier nietquote:Op donderdag 27 april 2006 19:18 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Niet nodig, geplubiceerd in een open forum zonder copyright attached![]()
Maar wel mooie foto hoor
Probeer niet te flitsen (eerste foto), dit is meestal niet mooi, omdat je het nogal duidelijk ziet. Daglicht en zonlicht zijn mooier om bij te fotograferen, zeker voor natuurfoto'squote:Op donderdag 27 april 2006 22:02 schreef DABAMaster het volgende:
[afbeelding]
Link 1
[afbeelding]
Link 2
dat kan wel zijn, maar deze foto is op 550 breed ook nog prima te doen hoor.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:07 schreef Kelles het volgende:
[afbeelding]
Commentaar welkom!![]()
Sorry dat hij een beetje aan de grote kant is, maar als ik hem verklein vallen alle details weg.![]()
Best een mooie foto hoorquote:Op vrijdag 28 april 2006 14:07 schreef Kelles het volgende:
[afbeelding]
Commentaar welkom!![]()
Sorry dat hij een beetje aan de grote kant is, maar als ik hem verklein vallen alle details weg.![]()
Dankjewel!quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:19 schreef Elefes het volgende:
[..]
Best een mooie foto hoor
Heb je iets aan de achtergrond veranderd, die weggehaald ofzo? Het wit komt een beetje onnatuurlijk over, en dat is jammer vind ik.
Verder zou ik ook je foto nog even een klein beetje kleiner maken naar 550 pixels breed, want anders wordt hij ge-edit door de moderators hier.
ow my.. die is wel heel closequote:Op vrijdag 28 april 2006 14:07 schreef Kelles het volgende:
[afbeelding]
Commentaar welkom!
- edit: verkleind -
Wauw die zijn echt prachtig!quote:Op vrijdag 28 april 2006 21:05 schreef Maxcre8 het volgende:
..
Alexxxxx, zou je hem kunnen verkleinen naar 550pixels, zoals in de FAQ staat beschreven?quote:
Tja is meer de kwaliteit van de camera die ik hier zie.. probeer idd een interessantere compositiequote:Op donderdag 27 april 2006 22:02 schreef DABAMaster het volgende:
[afbeelding]
Link 1
[afbeelding]
Link 2
Erg mooie foto's! Ik vind ze zeker niet saai, ze vormen een mooi setje ookquote:Op vrijdag 28 april 2006 21:05 schreef Maxcre8 het volgende:
Ik heb gister ook een paar bloempjes vastgelegd, wel een beetje vervreemdend.
Vandaar de titel: "Different kind of spring."
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Op zich saai, maar de kleuren en het strakke frisse spreken me wel aan![]()
greetings, Kas.
Nicequote:Op vrijdag 28 april 2006 21:12 schreef RedRoses het volgende:
Jaa ik wil ook even mijn pronkstukje showen, ben er nog steeds zo trots op.
Bewerken enzo, daar moet ik nog even inkomen, dus deze is onbewerkt.. Wel verkleind, jammer..
[afbeelding]
(nooit geweten dat vlinders haren hadden!)
Klik hier voor de grote versie
En deze: Wat een beauty (de vogel..) Wederom onbewerkt en verkleind, kwaliteit gaat zwaar achteruit zo..
[afbeelding]
Klik voor de grote versie
Mogelijke antwoorden zijn wel eens langs gekomen bij de knagende vragen.quote:Op donderdag 27 april 2006 17:03 schreef Ymke het volgende:
Je ziet ze wel eens langs de kant van de weg liggen . altijd maar een schoen , ik wil dan weten wat is er gebeurt en waar is die andere? Je mist toch wel 1 schoen???
is dat een bernard senner ?quote:Op zondag 30 april 2006 18:26 schreef Bond het volgende:
ook foto's gemaakt vandaag, vond deze wel erg mooi![]()
Jullie?
[afbeelding]
onbewerkt niet gekropt (alleen verkleint)
Blijven oefenen, en vooral ook nabewerken. Bij het aapje had je de foto beter in portretstand kunnen kroppen, er zit nu links en rechts veel onnodig groen. Bij de eend ook (heel veel nietszeggend grijs links en rechts), en je kunt de kleurtjes nog even bijstellen.quote:Op zondag 30 april 2006 18:43 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Vandaag naar de Apenheul geweest!![]()
Heb net een nieuwe Canon en heb het nog niet helemaal door..![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Weer zo'n eenden fotoquote:Op zondag 30 april 2006 18:43 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Vandaag naar de Apenheul geweest!![]()
Heb net een nieuwe Canon en heb het nog niet helemaal door..![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Ey! Daar ben ik vrijdag geweestquote:Op zondag 30 april 2006 16:18 schreef Toeps het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gisteren een dagje pertpark gedaan.
Liefquote:Op zondag 30 april 2006 18:26 schreef Bond het volgende:
Jullie?
[afbeelding]
[afbeelding]
Berner Sennenhondquote:Op zondag 30 april 2006 19:03 schreef Revenge2005 het volgende:
[..]
is dat een bernard senner ?
Zo ja wat een pracht beest![]()
wat is hetquote:Op zondag 30 april 2006 03:53 schreef Castor het volgende:
Was vandaag op pad en heb weer een hoop foto's geschoten. Deze sprong er tussenuit:
[afbeelding]
Wat vinden jullie?
ja ik bedoel idd een berner sennenquote:Op zondag 30 april 2006 19:50 schreef Bond het volgende:
[..]
Berner Sennenhond
jij bent misschien in de war met de Sint Bernard
maar ook nog fotograaf technische aanmerkingen?
Sorry, ik vind ze niet zo sprekend. De eerste is een gewoon huis-tuin-en-keuken plaatje, daar kan ik weinig van zeggen qua compositie en fotograaf-technisch.quote:Op zondag 30 april 2006 18:26 schreef Bond het volgende:
Jullie?
[afbeelding]
[afbeelding]
Gebruik anders even xs.to, FOK! heeft ruzie met Imageshack en we zien alleen een gele kikkerquote:
Mooiquote:Op maandag 1 mei 2006 17:59 schreef MarBu het volgende:
Deze foto heb ik gisteren gemaakt langs de bollenroute in de Noordoostpolder (die foto's volgen nog)
ND-effect heb ik erin geshopt (stuk goedkoper dan zo'n filter kopen)
Commentaar is welkom!
[afbeelding]
fijne dieptewerking hieroquote:Op maandag 1 mei 2006 17:59 schreef MarBu het volgende:
Deze foto heb ik gisteren gemaakt langs de bollenroute in de Noordoostpolder (die foto's volgen nog)
ND-effect heb ik erin geshopt (stuk goedkoper dan zo'n filter kopen)
Commentaar is welkom!
[afbeelding]
Ik had misschien wat preciezer moeten zijn: het graduele ND effect. Dus dat de lucht boven aan zo lekker donker is. (>>origineel<<)quote:Op maandag 1 mei 2006 18:05 schreef Elefes het volgende:
[..]
MooiWat heb je precies bewerkt?
Verder zou ik 'm nog even rechtzetten, ik heb het idee dat de horizon net een tikkie scheef staat, en dat is jammer. Wel een erg mooie foto!
K snap wat je bedoelt, na het eten ga ik effe kijken of ik de curve wat kan veranderen, thanx!quote:Op maandag 1 mei 2006 18:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
fijne dieptewerking hieroIk zou met dat shoppen een beetje uitkijken
De lucht heeft nu een vrij abrupte verandering volgens mij. Je zou dat nog wat door kunnen trekken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |