quote:Vitesse rekent niet meer op Boskamp
Uitgegeven: 9 mei 2006 10:06
Laatst gewijzigd: 9 mei 2006 10:06
ARNHEM - Vitesse rekent niet meer op de komst van trainer Jan Boskamp. De 57-jarige Nederlander was bij de Arnhemse club de beoogde opvolger van de vertrekkende hoofdcoach Edward Sturing. De oud-Feyenoorder beschikt evenwel niet over de vereiste diploma's om in de Nederlandse eredivisie aan de slag te gaan.
"De kans is groot dat we op zoek moeten naar een andere trainer", liet technisch manager Jan Streuer dinsdag weten.
"Boskamp mist een aanvullend papiertje. De KNVB wil hem geen dispensatie geven. Dus hebben we een probleem. Een constructie met Boskamp in een andere rol in de technische staf willen we niet. Dan zouden we een spelletje spelen. Dat is niet de bedoeling."
Streuer dacht in Boskamp de ideale opvolger voor Sturing te hebben gevonden. "Hij heeft veel ervaring als coach. Jan heeft onder meer Anderlecht een paar keer kampioen gemaakt, was bondscoach in Georgië en in het afgelopen seizoen fungeerde hij als trainer van Stoke City in Engeland. Zo'n man vraag je niet meteen of hij wel over de vereiste diploma's beschikt. Het is jammer dat het nu zo moet lopen. Maar die nieuwe trainer voor Vitesse komt er echt wel hoor."
Of een versneld iets, het zijn maar 7 dagen...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:54 schreef -Vaduz- het volgende:
Sjonge jonge, respectloos van de KNVB. Waarom geen uitzondering denk ik dan.
De cursus neemt in totaal 100 uur in beslag las ik op het Vitesse.org forum, die had het weer van een of andere Vlaamse site. Ook moeten er 14- of meer mensen zich aanmelden voor de cursus, wil deze doorgang vinden.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:57 schreef WebForce het volgende:
[..]
Of een versneld iets, het zijn maar 7 dagen...
Maarja 3 keer kampioen worden wil nog niet zeggen dat je kan trainen natuurlijk. Ik verbaasde me er vorige week al over dat trainers van 5e klassers ook een trainer met diploma etc. moeten hebben
. Het is gewoon voor de lol dat voetbal, maar dit
![]()
We spelen niet in het rood/witquote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:10 schreef brighton het volgende:
Nouja, zeg als KNVB dan dat hij komend seizoen mag gaan trainen onder voorwaarde dat hij dan ook die aanvullende cursus gaat volgen. Maar het zo resoluut afwijzen...heeft die Boskamp soms niet genoeg bewezen een vaardige trainer te zijn? Dacht het wel. Waarom dan zo ontzettend dwarsliggen?
Ik ging gister even vier kaartjes halen, en die vrouw van de Ticketbox in Velp zei dat er heel veel verkocht was bij dat punt. Al die vakken in het midden van Oost/West zaten al vol en ze kon alleen nog maar kaartjes regelen voor Vak 107 en verder naar Zuid. Voor Zuid waren nog genoeg kaarten beschikbaar zei zequote:Op woensdag 10 mei 2006 22:44 schreef brighton het volgende:
Dankzij een financiele ondersteuningtoch morgen maar een kaartje halen voor tegen Twente. Las dat er pas 6400 waren verkocht, jammer, in de laatste thuiswedstrijd van het seizoen.
Mja, was te verwachten.
Toch gewoon drie kaartjes kunnen halen voor vak 119 op Oost. 120 was al wel vol. We zien wel vanavondquote:Op donderdag 11 mei 2006 08:42 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Ik ging gister even vier kaartjes halen, en die vrouw van de Ticketbox in Velp zei dat er heel veel verkocht was bij dat punt. Al die vakken in het midden van Oost/West zaten al vol en ze kon alleen nog maar kaartjes regelen voor Vak 107 en verder naar Zuid. Voor Zuid waren nog genoeg kaarten beschikbaar zei ze![]()
Ik heb dr zin an!
quote:,,Ruud en Danny willen we graag behouden voor Ajax,’’ benadrukte technisch directeur Martin van Geel. ,,Het zijn echte clubiconen, met een geweldige staat van dienst. Dat blijven ze ook. De tijd moet zijn werk doen.’’ Of Blind daadwerkelijk ingaat op dat voorstel, is hoogst twijfelachtig. De relatie tussen clubleiding en trainer is de laatste weken ernstig verslechterd. Bovendien kreeg Blind aanbiedingen van twee clubs, waaronder Vitesse. De Arnhemse club ziet in de Zeeuw een geschikte kandidaat om Edward Sturing op te volgen. http://www.ad.nl/sport/article329806.ece
quote:Wapenaar: ,,Je moet de rol van een trainer niet overschatten. Punt is dat Vitesse sinds een paar weken een hechte eenheid is. Het is afgelopen seizoen te veel gebeurd dat het soms leek of we als spelersgroep niet één en hetzelfde doel hadden. Dat is veranderd en dan merk je ook meteen het verschil. Vitesse heeft geen topploeg, maar we hebben wel genoeg kwaliteit.’’
Dat laatste vormt het houvast van Harald Wapenaar zijn contract in het Gelredome uit te dienen. Hij maakt er geen geheim van dat er afgelopen seizoen periodes waren dat hij het liefst Vitesse zo snel mogelijk de rug had toegekeerd omdat hij zich groen en geel ergerde aan de tweespalt binnen de spelersgroep. ,,Maar dat is voorbij,’’ stelt hij monter vast. ,,We hebben de laatste weken een goede basis gelegd volgend seizoen op verder te bouwen. Het is alleen jammer dat we nog steeds niet weten wie straks voor de groep staat nu Jan Boskamp is afgevallen. Misschien is Blind een goede optie. Wat mij betreft mag hij zo naar Arnhem komen.’" http://www.ad.nl/sport/article329913.ece
Sturing naar Griekenland?quote:Sturing weet niets van interesse AEK
Volgens berichten in de Griekse media is Edward Sturing de hoofdkandidaat om volgend seizoen hoofdtrainer te worden bij de Griekse topclub AEK Athene. Zelf weet de bij Vitesse vertrekkende coach echter (nog) van niets. "AEK Athene? Dat is een mooie club, maar ik heb er niets van gehoord", zei Sturing gisteren na de 1-1 tegen Twente. Eerder viel zijn naam al bij NAC Breda. "Ik hoor en lees veel geruchten, maar er heeft zich nog geen club bij mij gemeld", aldus Sturing.
Bron: De Gelderlander 12-05-2006
Juist, ze moeten een kerel nemen die boven de groep staat, maar er ook tussen kan lopen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:52 schreef -Vaduz- het volgende:
Dan zetten ze weer een jonge trainer voor de groep, dat was toch niet de bedoeling.
quote:Sander Westerveld vertrekt deze zomer bij Portsmouth. De 31-jarige sluitpost kreeg door de club geen nieuw contract aangeboden en vertrekt transfervrij op Fratton Park.
Vorig seizoen werd hij verhuurd aan Real Mallorca en dit seizoen maakte hij nog een korte overstap naar Everton. Waar de doelman volgend jaar speelt is nog onbekend.
Volgens mij was er sprake van een eenzijdige verlenging van een jaar van het contract van Kaya, vraag is alleen of het huidige contract met nog meer jaren verlengd kan worden. Hij loopt dit seizoen dus niet gratis het Gelredome uit, als er al concrete belangstelling bestaat.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 08:50 schreef DeVinger het volgende:
Waarom een vc uit de griekse 2e divisie? Doe dan maar rockster VD Berg hoor
AZ heeft wel genoeg middenvelders dacht ik zo![]()
En was dat Kaya nou al rond idd, of was er alleen sprake van verlenging?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |