abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37599145
Ja, belachelijk is het wel. De regeltjes gaan weer voor. Als je nou een nobody wa oke, maar Boskamp zo dwars zitten is respectloos.
That's all folks!
pi_37599202
Erik Gerets moest destijds toch ook deelnemen aan de Nederlandse cursus voor hij naar PSV kon?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 6 mei 2006 @ 13:00:35 #228
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_37600421
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 12:08 schreef methodmich het volgende:
Erik Gerets moest destijds toch ook deelnemen aan de Nederlandse cursus voor hij naar PSV kon?
Is dat zo? Enig idee of dat snel kon en of dat problemen opleverde? Ik hoop nl. echt dat Boskamp de nieuwe trainer wordt, lijkt me een prima vent!
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_37601715
Inderdaad. Ervaren (boven de groep kunnen staan), bekwaam en redelijk 'onbekend'.
pi_37602752
Vind dat Vitesse goed bezig is als ik dit zo lees (zaak Dingsdag, aankoopbeleid, trainer). Als alles goed gaat heb ik wel vertrouwen in het volgende seizoen.
pi_37610491
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 13:55 schreef DeVinger het volgende:
Inderdaad. Ervaren (boven de groep kunnen staan), bekwaam en redelijk 'onbekend'.
Precies en gedreven ook.

Zou je in plaats van overal TVP's neer te knallen wat toe willen voegen in de verschillende topics? Bvd.
That's all folks!
pi_37611071
Ik ben niet bijster onder de indruk van Boskamp. Hij komt nogal als een aso over. Maar misschien is het een goede trainer hoor, dat weet ik verder niet.
pi_37612708
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 20:17 schreef marsu het volgende:
Ik ben niet bijster onder de indruk van Boskamp. Hij komt nogal als een aso over. Maar misschien is het een goede trainer hoor, dat weet ik verder niet.
Zo'n kerel heeft Vitesse nu ook wel nodig denk ik. Sturing laat met zich lopen, dat is het afgelopen jaar wel gebleken. Een aso in goede zin (kerel die niet met zich laat sollen, maar wel humor heeft), kerel met bluf dus, dat past goed bij de club. Sturing is in de media nou niet bepaald goed Ik wil wel weer eens stukkies persconferentie van Vitesse zien in al die voetbalprogramma's ipv wekelijks Ron Jans
pi_37613297
Lekker lullig als dit echt gaat gebeuren... kun je toch niet menen....
pi_37623051
ARNHEM - Vitesse kan Jan Boskamp nog
niet presenteren als nieuwe trainer,
omdat hij niet over de juiste papieren
beschikt. Dat meldde manager voetbal
Jan Streuer zaterdag.

Boskamp werkte als trainer in het
buitenland. De voormalige middenvelder
nam onlangs ontslag bij het Engelse
Stoke City en staat op de nominatie om
Edward Sturing op te volgen als coach
van Vitesse.

"Wij willen en Jan wil", zei Streuer
over de mogelijke komst van Boskamp.
"Maar het ontbreken van de papieren is
toch een groot struikelblok." Boskamp
volgt inmiddels de trainerscursus.

pi_37630128
Komt wel goed volgens mij, maar een lekkere start is anders. Tijd zat voor die cursus volgens mij toch, of hoelang duurt zoiets, en wanneer is de eerste training? Begin juli toch meestal...
  zondag 7 mei 2006 @ 16:14:21 #237
109194 Dubnobasswithmyheadman
Pardon My Freedom
pi_37630308
Ach, hij kan nu toch ook al als 'hobbyist' aan de gang gaan . Beetje deregeltjes omspelen kan best, die cursus heeftie zo binnen.
  zondag 7 mei 2006 @ 16:25:09 #238
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_37630640
quote:
Op zondag 7 mei 2006 16:14 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ach, hij kan nu toch ook al als 'hobbyist' aan de gang gaan . Beetje deregeltjes omspelen kan best, die cursus heeftie zo binnen.
Maarja, Vitesse wil de overeenkomst niet aangaan he...
  zondag 7 mei 2006 @ 16:39:15 #239
17328 methodmich
Nummer 10
pi_37631116
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 20:17 schreef marsu het volgende:
Die eerste zin.... Letterlijk Johan Derksen alleen dan de naam veranderd.

En aso? Gewoon een ouderwetse Rotterdammer!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 7 mei 2006 @ 23:37:32 #240
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_37645375
Vreemd dat je voor heel weinig beroepen geen diploma nodig hebt in Nederland (denkniveau zeggen ze dan, want anders is het discriminatie), maar voor een voetbaltrainer moet je allerlei papieren hebben .

Ja, ja ik weet het doktors moeten ook papieren hebben, maar dat is logisch. Trainer worden moet iedereen kunnen...
pi_37645654
Ik snap sowieso niet waarom de KNVB zich moet bemoeien met zoiets. Als de club een trainer wil aanstellen, wie dan ook, dan is dat toch hun eigen verantwoordelijkheid?
pi_37646119
quote:
Op zondag 7 mei 2006 23:47 schreef Klingon het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom de KNVB zich moet bemoeien met zoiets. Als de club een trainer wil aanstellen, wie dan ook, dan is dat toch hun eigen verantwoordelijkheid?
Nouja, in het belang van het Nederlandse voetbal moeten de clubs wel wat niveau aanstellen
pi_37646507
Ja, dat zal het wel zijn. Al denk ik dat dat zonder toezicht van de KNVB ook wel zal gebeuren.
pi_37649972
In het voetbal gebeuren rare dingen heur
  maandag 8 mei 2006 @ 09:57:16 #245
109194 Dubnobasswithmyheadman
Pardon My Freedom
pi_37650389
Zie Alaves .
  maandag 8 mei 2006 @ 13:40:07 #246
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_37655746
Vitesse kan ook nooit zonder problemen iets moois/nieuws aankondigen! . Het lekt altijd wel uit, of er gebeurt iets waardoor iedereen al weer wie of wat het gaat worden, maar dat het niet helemaal rond is...

Het ging zo goed met die geheimhouding enzo...
pi_37678359
quote:
KNVB: Boskamp niet aan de slag bij Vitesse

8/5/2006 23:35

EXCLUSIEF - Jan Boskamp heette de ideale kandidaat te zijn. Maar Vitesse kan opnieuw beginnen na het duidelijke nee van de KNVB.
Vitesse en Boskamp waren het zo goed als eens over een dienstverband. Maar de oud-trainer van onder meer Anderlecht en Stoke City komt niet naar Arnhem. De Eredivisionist is onaangenaam verrast door het slechte nieuws uit Zeist.

Boskamp heeft niet de juiste papieren om als trainer aan de slag te gaan in Nederland. Het diploma dat de oud-international in België heeft gehaald is voor de KNVB niet voldoende, omdat hij de noodzakelijke bijscholing niet heeft gevolgd. En een uitzondering wil Zeist niet maken.

Door Pieter Huistra, assistent én wel in bezit van de vereiste papieren, naar voren te schuiven als een soort stroman kan Vitesse de problemen omzeilen. De KNVB raadt deze sluiproute ten zeerste af. 'Doen ze dat wél, dan volgen consequenties', zegt Henk van de Wetering, manager van de KNVB-academie, in de nieuwe VI.
Stelletje kkleiers, onrust zaaien om niets. Voor zover wij weten volgt hij momenteel die cursus
pi_37678521
Pfff las het net idd, wat een BS van de KNVB Maja, het staat in de nieuwe VI... die zal wel weer wat achter lopen op de feiten.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 08:50:12 #249
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_37681817
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 00:34 schreef DeVinger het volgende:

[..]

Stelletje kkleiers, onrust zaaien om niets. Voor zover wij weten volgt hij momenteel die cursus
Het probleem is alleen dat de 7 cursusbijeenkomsten uitgesmeerd zijn over heel volgend seizoen.
pi_37682569
quote:
Jan Boskamp geen trainer Vitesse

Jan Boskamp wordt niet de nieuwe hoofdtrainer van Vitesse. De Rotterdammer heeft niet het vereiste diploma en krijgt geen dispensatie van de KNVB. Hoewel club en trainer het al eens zijn over een tweejarig contract, zal Boskamp niet de opvolger worden van de vertrekkende Edward Sturing. De 57-jarige Rotterdammer beschikt niet over het vereiste trainersdiploma Coach Betaald Voetbal, waardoor de kans op de aanstelling van Boskamp gelijk is aan nul. " Dat lijkt me wel", zegt Henk van de Wetering, manager van de KNVB Academie. " Dat is bij Vitesse ook bekend."

"De kans dat Boskamp hoofdtrainer wordt, is veel kleiner geworden", erkent Jan Streuer, technisch manager van de Arnhemse club. Boskamp is in het bezit van het Belgische UEFA A- diploma. Het UEFA Pro- diploma, dat nodig is om in Nederland een profclub te trainen, heeft hij niet. Na zijn succesvolle periode als trainer van Anderlecht ( drie landstitels) verkaste Boskamp naar het buitenland, juist op het moment dat de trainers in België begonnen aan de aanvullende cursus. Boskamp heeft zich inmiddels aangemeld voor deze extra lessen in België, waardoor ook hij een diploma met de status UEFA Pro zal krijgen. Maar het probleem is dat deze cursus is uitgesmeerd over het komende seizoen. En dispensatie, dat krijgen Vitesse en Boskamp niet. Van de Wetering: " Er zijn geen mogelijkheden vrijstelling te geven. Het is vervelend, maar bijna alle landen in Europa werken met deze erkende licentie. Het zou Vitesse zelfs problemen met de UEFA op kunnen leveren, indien de club Europees voetbal haalt en de hoofdtrainer geen UEFA Pro- diploma heeft." Vreemd genoeg kon Boskamp het voorbije seizoen wel hoofdtrainer zijn bij het Engelse Stoke City. Bij die club heeft hij onlangs zijn doorlopende contract ingeleverd, om naar Vitesse te kunnen.

In deze soap kijkt Vitesse nu of er een legale kunstgreep bestaat, die de komst van Boskamp alsnog mogelijk maakt. Zo heeft assistent-trainer Pieter Huistra wel de benodigde papieren. Vindt Vitesse geen alternatieve route, dan moet de club op zoek naar een nieuwe kandidaat die Sturing op zal volgen. Streuer: " Wij gaan nu kijken wat we gaan doen. De kans is groot dat er een andere hoofdtrainer gaat komen."

Bron: De Gelderlander 09-05-2006
Ongelofelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')