Het bovenste gedichtje loopt idd niet. Ik zelf zou er dit van maken:quote:Op zondag 23 april 2006 17:10 schreef LXIV het volgende:
Misschien niet de allerhoogste vorm van poëzie, maar onontbeerlijk voor het geboortekaartje
Nu is er werkelijk een overvloed aan gedichtjes te vinden overal. Maar het meeste van erbarmelijke kwaliteit. Zelf heb ik weinig verstand van poëzie, maar een beetje gevoel voor ritme heb ik wel.
Het volgende gedichtje zag ik online:
Het begin van een nieuw leven,
zo heel erg mooi en klein.
Het is eigenlijk niet te omschrijven
hoe blij wij met jou zijn
Voor mijn gevoel, want verstand heb ik er niet van, is onderstaande een verbetering, voor wat betreft ritme en metrum
Begin van een nieuw leven
zo lief en mooi en klein
Het is niet te omschrijven
hoe blij we met je zijn.
Wat denken TTK's dichters hiervan?
Net over die éne komma, dus na lief, waren mijn vriendin en ik het niet eens. Volgens mij klopt het metrum niet meer wanneer je daar een komma neerzet. Daarom en.quote:Op zondag 23 april 2006 17:16 schreef NanKing het volgende:
[..]
Het bovenste gedichtje loopt idd niet. Ik zelf zou er dit van maken:
Begin van een nieuw leven
zo lief, mooi en klein
Het is niet te omschrijven
hoe blij wij met je zijn.
Maar goed ik ben geen prof. dichter.
Ik zat er ook over te twijfelen maar ik vind een dubbele 'en' in een zin altijd heel lelijk staan.quote:Op zondag 23 april 2006 17:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Net over die éne komma, dus na lief, waren mijn vriendin en ik het niet eens. Volgens mij klopt het metrum niet meer wanneer je daar een komma neerzet. Daarom en.
Vanuit proza-perspectief inderdaad. Maar ook hier verstoort het weghalen van 'een' het metrum.quote:Op zondag 23 april 2006 17:22 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik zat er ook over te twijfelen maar ik vind een dubbele 'en' in een zin altijd heel lelijk staan.
Oh en ik persoonlijk zou de 'een' uit de eerste zin weg halen.
quote:Op zondag 23 april 2006 18:02 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Een nieuw leven, helaas verkregen
De wereld is reeds te druk, gaat heen, opsmuk
Voor jou is geen plaats meer vrij
Vergeef uw stupide ouders, net als wij.
Het begin van een nieuw levenquote:Op zondag 23 april 2006 17:10 schreef LXIV het volgende:
Het begin van een nieuw leven,
zo heel erg mooi en klein.
Het is eigenlijk niet te omschrijven
hoe blij wij met jou zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |