Vrouwen hebben een minder zware stem, en nog belangrijker : Vrouwen gebruiken hun stem op een heel andere manier. Door hormonen verandert er weinig aan je stem, maar door logopedie kun je leren je stem op een andere manier te gebruiken, zodat ook je stem vrouwelijk wordt. Niet iedereen besteedt daar even veel aandacht aan. Dat is soms best jammer, want je ziet soms wel een vrouw waar niets aan te merken valt totdat ze begint te praten..quote:Op zondag 30 juli 2006 12:17 schreef sleepflower het volgende:
Waarom moet je logopedie hebben?
Ik ken ook wel biologische vrouwen die een iets mannelijkere stem hebben. Als in, iets zwaarder, of minder intonatie. Ik ben echter nooit een biologische vrouw tegen gekomen die echt een mannelijke stem heeft (Dus zowel erg zwaar als een mannelijk intonatie-patroon).quote:Op zondag 30 juli 2006 15:10 schreef MinderMutsig het volgende:
Jemig, er komt toch nog meer bij kijken dan ik had gedacht.
Logopedie is eigenlijk inderdaad wel zo logisch, inderdaad merk je soms niks tot ze hun mond open trekken in sommige gevallen. Doodzonde vind ik.
Hoewel ik dan ook wel weer vrouwen ken die gewoon erg mannelijk klinken.
Heh, dat kan ik wel begrijpen. Heb je net zoveel moeite gedaan om een vrouw te worden, word je aan de telefoon nog steeds aangesproken met "meneer".quote:Op zondag 30 juli 2006 15:15 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Daarnaast is het ook in situaties dat iemand je niet kan zien prettig wanneer je stem vrouwelijk is, zoals bijvoorbeeld aan de telefoon.
Hoe komt dat? Is je stem hoog, is je stem licht, praat je in veel verschillende toonhoogtes?quote:Op zondag 30 juli 2006 15:41 schreef Ludger het volgende:
Ik word door onbekenden aan de telefoon als man met 'mevrouw' aangesproken... Erger me er nu ook niet aan, men doet maar
Euhm, geen idee.. beetje een lage vrouwenstem aan de telefoon waarschijnlijk. Praat idd wel hoog onbewust.. Als ik zacht praat is mijn stem wel laag.quote:Op zondag 30 juli 2006 15:46 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Hoe komt dat? Is je stem hoog, is je stem licht, praat je in veel verschillende toonhoogtes?
Intonatie is dan misschien ook vrouwelijk.quote:Op zondag 30 juli 2006 15:52 schreef Ludger het volgende:
[..]
Euhm, geen idee.. beetje een lage vrouwenstem aan de telefoon waarschijnlijk. Praat idd wel hoog onbewust.. Als ik zacht praat is mijn stem wel laag.
Zou kunnen.. Ik ken ook een paar mannen met een enigszins vrouwelijke stem, en die zien er ook in de verte wel vrouwelijk uit. Niet zo erg dat het vergissingen logisch zou maken echter.. Wat was je reactie bij de V&D?quote:Wat ik ook wel 's heb meegemaakt, met mevrouw worden aangesproken in de V&DZijn wel eens vreemde dingen (al klopt het ook wel dat ik misschien best wel vrouwelijke trekjes heb in't dagelijks leven
Euhm, kzei even niks meer... er werd ook alleen maar gevraagd door die andere vrouw of ik even opzij wilde gaanquote:Op zondag 30 juli 2006 15:56 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Intonatie is dan misschien ook vrouwelijk.
[..]
Zou kunnen.. Ik ken ook een paar mannen met een enigszins vrouwelijke stem, en die zien er ook in de verte wel vrouwelijk uit. Niet zo erg dat het vergissingen logisch zou maken echter.. Wat was je reactie bij de V&D?
quote:Op zondag 30 juli 2006 16:01 schreef Ludger het volgende:
[..]
Euhm, kzei even niks meer... er werd ook alleen maar gevraagd door die andere vrouw of ik even opzij wilde gaan
Bij de kapper wel bezwaar gemaakt, er werd mij het damestarief berekent, dat was echt even SLIK, 'sorry, zei ik, ben een jongen'![]()
Gelukkig maar... Lijkt me een ramp als ze je dan ook nog eens knippen zodat het niet meer klopt...quote:Op zondag 30 juli 2006 16:23 schreef Ludger het volgende:
Nou nee, twas een beetje punk..ene kant wel langer dan de andere kant van voren, kon r nog wel mee over straat toen
Psychologen die aangesloten zijn bij het AWBZ zijn ook meestal gratis, soms wordt een eigen bijdrage gevraagd, waarin wel met je draagkracht rekening gehouden wordt.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:50 schreef danielluh het volgende:
Psychologen buiten het VU om, krijg je volgens mij maar 10 sessies of een bepaald bedrag betaald. Dit ligt ook weer aan de verzekeraar en verzekering die je neemt.
Vaak wel jaquote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:07 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Werkt de anti-conceptiepil hier niet tegen? De anti-conceptiepil bevat dezelfde soort stoffen als die mv-transseksuelen krijgen, zij het in een veel lagere dosis. Het bevat een oestrogeen (Vrouwelijk hormoon), meestal ethinylestradiol, en ook cyproteronacetaat (testosteron-antagonist; merknaam androcur). De dosis is ongeveer 1/50 a 1/100 van wat een mv-transseksueel krijgt, maar het effect kan merkbaar zijn omdat een biologische vrouw van nature al weinig testosteron heeft.
[..]
Ben je toevallig zo'n soort vrouw die goed met mannen kan opschieten, die zeg maar vaak "one of the boys" is?
Eigenlijk altijd al zo geweest dus.quote:Op zondag 30 juli 2006 19:35 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Vaak wel jaZe vinden het vaak wel gaaf dat ik dezelfde interesses heb als zij, qua lol hebben en muziek dan meestal. Vroegah speelde ik ook vaak buiten, en dan speelde ik vooral met jongens, actieseries naspelen, hutten bouwen, vechten, in bomen klimmen en later als enige meid met een hele groep jongens uit de buurt hele avonden gevoetbald
Ik was een van de snelsten!
Hahaha lekker blijven wie je bent dan. Op sommige gebieden ben ik zelf wat je nu een vrouw-vrouw noemt. Het voelt toch soms vreemd aan wanneer een biologische vrouw klaagt over vrouwen en daarmee doelt op een gedraging van mij...quote:De anti-conceptiepil wil ik liever niet nemen, die heb ik eenmaal geprobeerd en ik werd er suicidaal van, echt een rotervaring. Ik denk ergens wel dat mn lichaam gewoon zo heeft moeten zijn. Ik ben helemaal gezond verder, en de lichte androgyniteit heeft zeker zijn voordelen. Ik wil ook geen rotzooi van pillen in mijn lijf als het eigenlijk niet hoeft. En een vrouw-vrouw wil ik absoluut niet worden. Brrrr! *de gedachte al!*
Dat is inderdaad een voordeel. Die spierkracht is iets wat ik soms wel mis. Soms heb ik zelfs al moeite om een deur open te schuiven, en heb ik daar 2 handen voor nodig.quote:Ik werk momenteel in de tuinbouw (laatste week alweer!) en verbaasde mijn (gespierde mannelijke) collega dat ik een zeer zware kar kon verplaatsen. Hij keek me eerst aan van "je bluft" toen ik aanstalten maakte het ding te verplaatsen en was toen verbaasd dat ik het ook daadwerkelijk deed.
Heel gek, maar er lijkt inderdaad een soort mannelijke en vrouwelijke manier van schrijven te zijn. Bij biologische vrouwen met een teveel aan testosteron gebeurt het ook vaker dat ze in eerste instantie voor man worden aangezien wanneer iemand puur af gaat op wat ze schrijft...quote:Tsja, verder word ik online vaak verward met een man, omdat ik schijnbaar geen vrouwelijke manier van schrijven heb.
quote:Op zondag 30 juli 2006 20:08 schreef danielluh het volgende:
een man schrijft harder dan een vrouw, bij een vrouw lees je vaker dat er meer gevoel inzit.
ik weet nie hoe ik schrijf, zal wel goed zijn denk ik.
Voor de rest ben ik gewoon mijzelf gebleven en niet overdreven vrouwelijk gaan doen, ook qua spreken doe ik dat niet. stem is neutraal en wel vrouwelijk, maar woordkeuzes zijn hetzelfde gebleven.
om nog ff ergus op trug tekomen , welke verzekeraars zijn dat dan die dat 100% vergoeden..quote:Op zondag 30 juli 2006 14:55 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Hangt af van je verzekeraar die 1100. De verzekering die ik nu heb vergoedt 100%, zo zijn er nog een aantal verzekeraars die aanvullende verzekeringen bieden die 100% vergoeden.
ONVZ, VGZ en Avero hebben polissen die 100% vergoeden.quote:Op zondag 30 juli 2006 20:20 schreef Stamp_Kip het volgende:
[..]
om nog ff ergus op trug tekomen , welke verzekeraars zijn dat dan die dat 100% vergoeden..
Yeah, dat soort dingen hebben me wel eens sterk laten twijfelen of ik wel in het goeie lijf zat. Ik ben gewoon een heel onzeker typ en ik weet nog totaal niet wie ik eigenlijk ben, en de hormonen schoppen dat alleen nog maar meer in de war. Ik ben in ieder geval zover dat ik zeker weet dat ik het er niet voor over heb om mezelf te laten behandelen/opereren dus een trans zal ik dan wel niet zijn.quote:Op zondag 30 juli 2006 19:49 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Eigenlijk altijd al zo geweest dus.
[..]
Hahaha lekker blijven wie je bent dan. Op sommige gebieden ben ik zelf wat je nu een vrouw-vrouw noemt. Het voelt toch soms vreemd aan wanneer een biologische vrouw klaagt over vrouwen en daarmee doelt op een gedraging van mij...
[..]
Dat is inderdaad een voordeel. Die spierkracht is iets wat ik soms wel mis. Soms heb ik zelfs al moeite om een deur open te schuiven, en heb ik daar 2 handen voor nodig.
[..]
Heel gek, maar er lijkt inderdaad een soort mannelijke en vrouwelijke manier van schrijven te zijn. Bij biologische vrouwen met een teveel aan testosteron gebeurt het ook vaker dat ze in eerste instantie voor man worden aangezien wanneer iemand puur af gaat op wat ze schrijft...
Hormonen kunnen een hoop in de war gooien voor wat het aan gaat hoe zeker je jezelf voelt. Wanneer je een behandeling er niet voor over hebt ben je geen trans.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:20 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Yeah, dat soort dingen hebben me wel eens sterk laten twijfelen of ik wel in het goeie lijf zat. Ik ben gewoon een heel onzeker typ en ik weet nog totaal niet wie ik eigenlijk ben, en de hormonen schoppen dat alleen nog maar meer in de war. Ik ben in ieder geval zover dat ik zeker weet dat ik het er niet voor over heb om mezelf te laten behandelen/opereren dus een trans zal ik dan wel niet zijn.
Spieren kunnen snel afbreken wanneer je het niet op peil houdt inderdaad. Kennelijk bouw je het echter net zo rap weer op.quote:Over die spierkracht, een tijd terug zat ik behoorlijk in de shit, woog ongeveer 53 kilo uit ellende en had daarbij ook haast geen kracht meer, dat was echt klote. Maar na een paar keer sportschool en het harde werk in de kas, ben ik weer terug naar mn athletische zelfVoelt erg fijn!
Weg te trainen is het niet. Borsten blijven bestaan wanneer ze eenmaal geconstrueerd zijn (Even simpel gezegd. Het is iets ingewikkelder, maar het komt doorgaans op hetzelfde neer).quote:Op zondag 30 juli 2006 21:35 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Eigenlijk ben ik tevreden met mn a-cupje, ik zou ze absoluut niet groter willen hebben, wel kleiner. Ik vind ze irritant, onhandig en stom. (is een a-cupje weg te trainen?!?)
Dat is iets wat later kan veranderen en heeft denk ik ook niet zoveel met gender te maken. Wel is duidelijk dat je er nu niet aan toe bent (en misschien ook nooit).quote:Tevens heb ik geen kinderwens, het lijkt me niets om een kind te moeten krijgen... de pijn, de dikke buik. No thanks. Zowiezo kan ik niet zo goed met dat kleine grut overweg, ik weet nooit wat ik er mee moet doen en vind ze eng.
Tegenwoordig kun je metroseksueel zijn.quote:Voordelen aan vrouw-zijn is dat ik mn lange manen niet verlies na een bepaalde leeftijd, dat ik gewoon eens lekker kan janken zonder als mietje te worden bestempeld (hoewel ik tijden heb gehad dat ik nooit huilde)
Of homoseksueel.quote:en uiteraard ongegeneerd op mannen geilen![]()
Zoals ik het begrijp ben je eigenlijk wel tevreden met je gender, en is wat je tegen je lichaam hebt vooral op praktische gronden (risico om zwanger te worden en borsten die onhandig zijn). Klopt dit een beetje?quote:Joa, maar verder kan ik me relaxed gedragen tijdens een metalconcert bijvoorbeeld, lekker meeheadbangen tussen de kerels haha! Gelukkig heb ik ook mijn lengte mee.
Die fysieke trekjes en elegantie valt vaak reuze mee, vooral bij mensen die jong de transitie zijn begonnen. Wanneer een vrouw je vertelt dat ze als man is geboren, zou dit voor jou dan een reden zijn om direct de relatie te beeindigen (Haar mannelijke trekjes zijn kennelijk zo weinig aanwezig dat je ze niet eerder hebt opgemerkt)?quote:Op maandag 31 juli 2006 12:53 schreef sirallut het volgende:
Ik zou nooit wat willen met een vrouw die vroeger man was geweest. Ten eerste kan die geen kinderen baren, ten tweede heeft ze dan waarschijnlijk fisieke mannelijke trekjes en niet de elegantie die een vrouw van nature heeft.
Wat traditionaliteit hiermee te maken heeft zie ik niet helemaal eigenlijk...quote:Aan de andere kant ben ik een beetje traditioneel
zoals ikke hahahaquote:Daarbij zijn er ook behoorlijk vrouwen, metg hele erge mannelijke trekjes.
dikke kontquote:Op maandag 31 juli 2006 15:29 schreef danielluh het volgende:
nou, je hebt wel mannelijke trekjes, maar je figuurtje is toch echt op en top vrouw
dikke kont, smalle taille en lekkere titten
Ja, praktische gronden zullen het wel zijn, vermoed ik. Ik zou er geen problemen mee hebben als ik onvruchtbaar zou zijn. beetje ondankbaar misschien omdat er zat vrouwen zijn die er alles aan willen doen om een kind op de wereld te kunnen zetten.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:43 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Weg te trainen is het niet. Borsten blijven bestaan wanneer ze eenmaal geconstrueerd zijn (Even simpel gezegd. Het is iets ingewikkelder, maar het komt doorgaans op hetzelfde neer).
[..]
Dat is iets wat later kan veranderen en heeft denk ik ook niet zoveel met gender te maken. Wel is duidelijk dat je er nu niet aan toe bent (en misschien ook nooit).
[..]
Tegenwoordig kun je metroseksueel zijn.
[..]
Of homoseksueel.
[..]
Zoals ik het begrijp ben je eigenlijk wel tevreden met je gender, en is wat je tegen je lichaam hebt vooral op praktische gronden (risico om zwanger te worden en borsten die onhandig zijn). Klopt dit een beetje?
Ik zou zelf graag de mogelijkheid gehad hebben om een kind te baren. Dat is echter niet iets waar jij je schuldig over moet voelen omdat jij dat niet wil. Je hebt dat zelf ook niet zo bedacht.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:09 schreef Maethor_Veleg het volgende:
[..]
Ja, praktische gronden zullen het wel zijn, vermoed ik. Ik zou er geen problemen mee hebben als ik onvruchtbaar zou zijn. beetje ondankbaar misschien omdat er zat vrouwen zijn die er alles aan willen doen om een kind op de wereld te kunnen zetten.
Had je verwacht dat we onaardig zouden zijn?quote:Op maandag 31 juli 2006 21:38 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Ja, dat is ook weer waarJullie zijn echt heel aardig forummers moet ik zeggen.
Je mag mijn baarmoeder wel hebben.quote:Op maandag 31 juli 2006 21:32 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Ik zou zelf graag de mogelijkheid gehad hebben om een kind te baren. Dat is echter niet iets waar jij je schuldig over moet voelen omdat jij dat niet wil. Je hebt dat zelf ook niet zo bedacht.
Wat aardigquote:Op maandag 31 juli 2006 21:46 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Je mag mijn baarmoeder wel hebben.Ik mot er toch niks mee.
Ja nouquote:
quote:Nou ja, serieus nu, als het kon zou ik alle vrouwelijke troep uit mijn lichaam laten verwijderen. Ik voel me helemaal niet vrouwelijk en zou liever geen meisje zijn, maar ja, ook geen jongen.
Lastig.
quote:ik lease me de kleine wel eens als kippie 1 krijgt
Tja in deze maatschappij moet je óf vrouw óf man zijn, helaas niet iets daartussen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:50 schreef Stamp_Kip het volgende:
[..]
ja behoorlijk..ben dit zo aan het lezen maar ik wil me neit eens voorstellen hoe jij je voelt
denk niet dat ze zomaar de boel druit slopen, hooguit steriliseren en dan gaat de knip in je eierstokken.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 01:26 schreef sleepflower het volgende:
Nou ja, serieus nu, als het kon zou ik alle vrouwelijke troep uit mijn lichaam laten verwijderen. Ik voel me helemaal niet vrouwelijk en zou liever geen meisje zijn, maar ja, ook geen jongen.
Lastig.
waaronder ikkequote:ken 3 meiden die zijn echt hartstikke ziek als ze de periode krijgen.
quote:ps kippie, eer jij een kleine heb, kan ik beter oma worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |