Dr. Robinson opereert in Groningen, maar opereert uitsluitend voor UMCG-patienten. Vandaar dat het VU niets met hem doet.quote:Op zondag 2 juli 2006 21:50 schreef danielluh het volgende:
ik hoop voor je dat je geen 7 maanden hoeft te wachten op je srs, weet niet of er in groningen ook srs chirurgen zitten,
Toch geen 10 maanden van Jos?quote:Op zondag 2 juli 2006 21:57 schreef danielluh het volgende:
dan zal het wel sneller gaan daaro, Vu ligt achter op schema, maar ben allang blij dat het geen 2 jaar meer wachten is en dat ik na 10 maanden al mag.
heeft allemaal al lang zat geduurt. en dan is het verkassen naar australie
eerst de zorg hier een ppot uittrekken na alles wat ik moest betalen aan die ziekenfonds
Heb je enig idee hoe lang de wachtlijsten nu zijn? Ik ben wel benieuwd of Jos gelijk had dat ik direct aan de beurt zou komen als mijn RLE formeel is afgelopen.quote:Op zondag 2 juli 2006 22:02 schreef danielluh het volgende:
ja hoor
ik was klaar met mijn rlt in december, in maart deed hij pas de aanvraag operatie weg, in mei mocht in gesprek bij boumans en okt onder het mes
gaat heel wat tijd overheen
9 maanden bij karim en kanhai btw
vriendin van mij is 1 maand eerder dan ik omdat ze bij hun gaat
Nouja, volgens Jos zouden wachtlijsten nu dus zo ongeveer er niet meer zijn... Daarom ben ik blij dat ik toch maar naar het buitenland ben uitgeweken...quote:Op zondag 2 juli 2006 22:19 schreef danielluh het volgende:
maand of 6-7 zal het nu zijn.
bij karim en kanhai ben je sneller aan de beurt, kan maand of 2 eerder zijn.
ik wilde perse in het Vu onder het mes en niet in het OLV.
ze halen iig de lijst snel in, nu hopen dat het ook zo blijft, niet als kanhai en karim nisk meer doen dat de lijst weergroeit
Hopelijk ben je vandaag dan een beetje wakker.quote:Op donderdag 6 juli 2006 03:08 schreef wackiejacky het volgende:
Wow het is inmiddels diep in de nacht en ik had echt al LANG in bed moeten liggen, maar heb zo geboeid dal die topics over dit onderwerp zitten lezen...:D
Die vooroordelen zijn er zeker. Gelukkig geldt ook nog steeds dat wat niet weet, wat niet deert. In de meeste gevallen is daardoor normaal te leven.quote:Maar ook de eopenheid van zaken van de dames zelf hier valt me op. Je moet het maar durven, er zullen vooroordelen genoeg zijn. Vind het heel erg goed dat dit soort onderwerpen uit de taboesfeer gehaald worden en dat er dus gewoon open en eerlijk over gesproken wordt.
Ik heb altijd gezorgd dat ik goed geinformeerd ben geweest tijdens de transitie. Ook wel belangrijk denk ik om goed geinformeerd te zijn wanneer je verder stapt/wilt stappen. Aan de andere kant is een groot deel ook ervaring. Er zijn een hele hoop zaken waar je pas naderhand achter komt, of die niet te voorzien zijn.quote:BetaWolff, damn jij wete er echt veel van zeg! Heel erg boeiend en leerzaam om te lezen allemaal.
Het "haar" zeggen is iets wat zou moeten gebeuren zo dra iemand de transitie in stapt. In het geval van Doagere mag/moet je dus al een tijdje "haar" zeggen.quote:En ik vind het ook opvallend om te zien hoe Doagere zoveel minder chaos in haar hoofd (ik mag toch al "haar" zeggen he?)
Tijdens de behandeling ontstaat er een soort rust. Je kunt (leren) leven op de manier zoals het volgens jezelf altijd had moeten zijn, en dat wordt ook erkend door je behandelaars. Dat schept een hoop rust, en het is ook een soort ontdekkingsreis. Je leert jezelf als het ware opnieuw kennen.quote:eerst al die onzekerheid en onduidelijkheid die uit die topics naar voren kwam en nu lijkt het alsof dat allemaal veel minder is.
Ik denk dat dat ook een reden is dat er maar weinig goede genderpsychologen zijn, en allicht ook dat veel psychologen en psychiaters ook vol met vooroordelen zitten (Bijvoorbeeld dat het met antipsychotica te behandelen is).quote:Ik studeer zelf Psychologie maar voor dit soort onderwerpen is er maar weinig aandacht geweest, erg jammer eigenlijk.
Veel plezier!quote:Dank jullie allen voor de openheid en duidelijkheid en respect voor iedereen hier die gewoon op een normale manier reageert! En tot snel haha, ik blijf hier nog wel even rondhangen!
Kus! -x-
Als ik al mijn kleren uitdoe zie je inderdaad nog een mannenlichaam. Al wordt dat echt steeds vrouwerlijkerquote:Op donderdag 6 juli 2006 12:21 schreef no1uknow het volgende:
Ik volg dit topic nou al maanden, vooral het eerste deel, en was erg benieuwd naar 'het resultaat'.
Nu moet ik zeggen, Doagere (schrijf ik je nick zo goed?) dat je er erg goed uitziet.
alleen ik vraag me af he, ben je nu gewoon blij zeg maar, ik bedoel, is je geestelijkheid niet nog een beetje man, als je snapt wat ik bedoel?!
Dat is heel mooiquote:Op donderdag 6 juli 2006 12:28 schreef Doagere het volgende:
[..]
Als ik al mijn kleren uitdoe zie je inderdaad nog een mannenlichaam. Al wordt dat echt steeds vrouwerlijker![]()
Ik voel me gewoon sinds de laatste weken echt helemaal gelukkig, en daar gaat het toch om in het leven. Dat je je goed voelt.![]()
Nog wel ja.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:29 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Dat is heel mooi
Heb je trouwens ook nog een mannelijk geslachtsdeel?![]()
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:33 schreef _Arual_ het volgende:
Haar vriendin is trouwens lesbisch geworden of zo. Ze zijn in ieder geval voor zover ik weet nog steeds samen.
Het duurt een tijdje eer je in aanmerking komt voor een omcatoperatie. Vandaar denk ik de "nog".quote:
Okequote:Op donderdag 6 juli 2006 13:26 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Het duurt een tijdje eer je in aanmerking komt voor een omcatoperatie. Vandaar denk ik de "nog".
ik ga veel naar feesten toe en ben zelf ook aktief lid op partyflock, en ik krijg daar heel veel leuke berichtjes hoorquote:Op donderdag 6 juli 2006 03:08 schreef wackiejacky het volgende:
Ik kom zelf veel op partyflock, nou vergeet het maar dat je dan zulke reacties kan verwachten. En dat terwijl de housewereld zo openminded pretendeert te zijn,
Laat is een foto zien danquote:Op donderdag 6 juli 2006 14:04 schreef danielluh het volgende:
[..]
ik ga veel naar feesten toe en ben zelf ook aktief lid op partyflock, en ik krijg daar heel veel leuke berichtjes hoor
Op PF trekken ze sneller hun bek open.
Zo was er iemand aan het flirten met mij, die een grote bek had over transen en alles wat maar wat afweek. Nou na 2 maanden flirten en msnen, heb ik hem verteld dat ik een trans ben. Hij schrok in eerste instantie behoorlijk, maar moest wel toegeven, dat wij ook normale mensen zijn. Dat hij niks met mij wilde nadat ik het vertelde respecteer ik.
ook met stappen, nog nooit echt problemen gehad. Door mijn lengte val ik heel snel ergens op en kijken mensen nog wel eens raar. ik krijg de voordeel van de twijfel omdat mijn hoofd heel vrouwelijk is.
Ik ga veel naar hardcore feesten, daar zou je van zeggen, kortzichtige mensen, maar tegendeel is juist waar
Liefe opmerkingquote:Op donderdag 6 juli 2006 23:54 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Doagere, mijn complimenten, op de eerste foto's dacht ik echt dat je een vrouw wat die weer man wilde worden
Gaat vast goed komen
Nou, vraag maar raak.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 01:25 schreef Bars het volgende:
Heb het zelf nooit overwogen maar dit onderwerp fascineert met al m'n hele leven zo'n beetje.
Heb een hele grote hoop vragen en opmerkingen. Maar aangezien dat nu niet goed gaat komen, komt dat morgen wel
echt hetzelfde hier. Ik wil in ieder geval even zeggen dat ik het HEEL knap vind van iedereen hier. De foto's die ik heb gezien zijn echt mooi, mooie vrouw vind ik. Mijn complimentenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 01:25 schreef Bars het volgende:
Heb het zelf nooit overwogen maar dit onderwerp fascineert met al m'n hele leven zo'n beetje.
Heb een hele grote hoop vragen en opmerkingen. Maar aangezien dat nu niet goed gaat komen, komt dat morgen wel
Nee, mijn haren zitten goed zo.quote:Op maandag 10 juli 2006 02:27 schreef Thee_met_honing het volgende:
Ik suit me aan bij Wackyjacky.
*luciferstokjes uit de ogen plukt*
Top dat jullie er zo openhartig over praten en zelfs niet te beroerd zijn om toch vrij intieme vragen te beantwoorden.![]()
Heel veel succes met de komende operaties, het mag dan voor een goed doel zijn, een pretje zal het niet worden.
Doagere, ben je intussen nou al eens bij die kapper geweest? Schiet dan eens op met die foto's mens!![]()
de relatie tussen kippie en mij is idd veranderd, veel positiever ook. vriendschap kan ik het nie meer noemen, we hebben echt een zusjes relatie.quote:Op maandag 24 juli 2006 02:09 schreef Thee_met_honing het volgende:
Dat is inderdaad wel interessant om te lezen. Lijkt me toch vreemd als je vriend langzamerhand veranderd in je vriendin. Het lijkt me dat je relatie (en dan bedoel ik dus ook gewoon een vriendschappelijke relatie) hier best door veranderd of heb ik het mis?
Klopt inderdaad. Uiteindelijk waren er in mijn geval ook maar heel weinig vriendschappen die het overleefden.quote:Op maandag 24 juli 2006 02:09 schreef Thee_met_honing het volgende:
Dat is inderdaad wel interessant om te lezen. Lijkt me toch vreemd als je vriend langzamerhand veranderd in je vriendin. Het lijkt me dat je relatie (en dan bedoel ik dus ook gewoon een vriendschappelijke relatie) hier best door veranderd of heb ik het mis?
Het was ook behoorlijk vreemd..kan me de avond waarop Daan me belde of ik langs wilden komen nog als de dag van gister herinneren. In het begin was het wel ff moeilijk,wist niet wat ik moest zeggen, omdat ik soms best wel hard uit de hoek kan komen.En op dat moment liever me woorden inslikte. Maar de relatie tussen ons is echt veranderd, en dat is 100% naar het positievequote:Op maandag 24 juli 2006 02:09 schreef Thee_met_honing het volgende:
Heej mopquote:Op maandag 24 juli 2006 07:48 schreef danielluh het volgende:
[..]
de relatie tussen kippie en mij is idd veranderd, veel positiever ook. vriendschap kan ik het nie meer noemen, we hebben echt een zusjes relatie.
Precies, mensen vinden je maar raar opeens en je bent gek en weet ik het allemaal..maar denk ook dat heel veel aan die persoon zelf ligtquote:Op maandag 24 juli 2006 08:38 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Uiteindelijk waren er in mijn geval ook maar heel weinig vriendschappen die het overleefden.
Ook zo waarquote:Op maandag 24 juli 2006 09:36 schreef danielluh het volgende:
bij mij zijn alle oppervlakkige vrienden weg gegaan, ben ik ook zelf schuld, want die vriendschappe zag ik zelf niet als vriendschappen.
heb mijn allerbeste vrienden gehouden, maar daar stak ik ook mijn hand voor in het vuur en zij zouden hetzelfde voor mij doen
Niet eens dat zo zeer. Wel begrip, maar contact dat uiteindelijk verwatert.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:54 schreef Stamp_Kip het volgende:
Precies, mensen vinden je maar raar opeens en je bent gek en weet ik het allemaal..maar denk ook dat heel veel aan die persoon zelf ligt![]()
Vrouwen gaan er sowieso makkelijker mee om dan mannen. Buiten mijn familie ben ik eigenlijk geen vrouwen tegen gekomen die er moeite mee hadden..quote:Bij mij thuis kan daan ook helemaal zich zelf zijn, me moeder is heel open minded..zitten we lekker tekeuvelen met zun 3tjes over wijven dingetjes.Zelfs vriendinnen van mijn kant die dr heel open voor staan en daan gewoon dingen vragen.
Ik heb uitgelegd hoe ik me voelde, en wat ik daar aan ging doen. De reacties waren erg wisselend, van totaal "WTF?!" tot "Eindelijk!quote:Betawolf,hoe reageerden jou vrienden toen je het nieuws vertelde? En hoe heb je het vertelt?
Ik zie het voor me.quote:Ik heb het eigelijk uit daan moeten trekken, ik was dara voor iets belangrijks en 2uur later had ik het nog niet gehoorten ik wil gewoon alles weten meteen haha..
*Stampvoetend..schiet nou op!!..*
Een beeld waar jij je moeilijk raad weet met de situatie, en probeert voorzichtig te beginnen, terwijl Kip half hysterisch blijft vragen wat er nou aan de hand is enzo.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:08 schreef danielluh het volgende:
[..]
hahahah nou zal wel ene beeld zijn hoe kip alles uitmij trekt![]()
Omdat wij vrouwe anders denken en dan met gevoel dingen benaderen/denken/doen en zoquote:Vrouwen gaan er sowieso makkelijker mee om dan mannen. Buiten mijn familie ben ik eigenlijk geen vrouwen tegen gekomen die er moeite mee hadden..
wanneer gaan we eens een keer visse met hem, kijke of hij het nog zo fijn vindt danquote:Op maandag 24 juli 2006 13:16 schreef Stamp_Kip het volgende:
[..]
Omdat wij vrouwe anders denken en dan met gevoel dingen benaderen/denken/doen en zo
Mijn vriend trouwens die staat er ook gewoon voor open
Hahaha ja precies..daan ging uitgebreid koffie zetten en ik zat dr maar van vertel nou..grrrrrrr..quote:Een beeld waar jij je moeilijk raad weet met de situatie, en probeert voorzichtig te beginnen, terwijl Kip half hysterisch blijft vragen wat er nou aan de hand is enzo.
hahahaquote:hahahah nee kip trekt het heel anders uit mij, pleurt me op de grond en gaat stampe met dur kippeboutjes net zolang dat ik iets zeg
Ook. Vrouwen begrijpen beter dat het een identiteitsprobleem is en niet een sexueel probleem. Verder zijn er weinig vrouwen die een andere vrouw zien als een kut met wat vlees er omheen, terwijl bij veel mannen dat toch het beeld blijkt te zijn..quote:Op maandag 24 juli 2006 13:16 schreef Stamp_Kip het volgende:
[..]
Omdat wij vrouwe anders denken en dan met gevoel dingen benaderen/denken/doen en zo
Mijn vriend trouwens die staat er ook gewoon voor open
ja hoor, je was stilquote:Op maandag 24 juli 2006 13:19 schreef Stamp_Kip het volgende:
[..]
Hahaha ja precies..daan ging uitgebreid koffie zetten en ik zat dr maar van vertel nou..grrrrrrr..
[..]
hahahaik was toch lief of niet
![]()
ik heb un vis verbodquote:wanneer gaan we eens een keer visse met hem, kijke of hij het nog zo fijn vindt dan
quote:Ook. Vrouwen begrijpen beter dat het een identiteitsprobleem is en niet een sexueel probleem. Verder zijn er weinig vrouwen die een andere vrouw zien als een kut met wat vlees er omheen, terwijl bij veel mannen dat toch het beeld blijkt te zijn..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |