Ik vind dat 'de industrie' de schuld geven altijd zo sneu, alsof je wéét dat je acties daar door beïnvloed zijn, maar er geen actie tegen kunt ondernemen. Het klinkt voor mijn gevoel als excuses zoeken.quote:Op zondag 23 april 2006 12:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk werkt zij in een industrie waar alleen graatmager is toegestaan. Maar zo duidelijk komt dat op tv niet over. Er werden steeds maar weer grajes gemaakt over haar dikke buik en kont en benen. Dat ze harder moest trainen etc. Dàt is wat mensen zien, die denken er vaak niet aan dat het aan de mode-industrie ligt.
Ik ben op weblogs geweest waar je bijna van gaat huilen. Meisjes van 48 kilo die zo graag 40 willen wegen (bij normale lengte). En dan met foto's aankomen van filmsterren en modellen die duidelijk veel en veel te mager zijn.
Maar goed, dat is weer het andere uiterste. Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen op Fok zitten die bijv. die Brita een lelijke dikke vrouw vinden
Dat gaat voor dikke mensen net zo goed op, dus dat is geen argument. Het is gewoon een feit dat hoe dikker je wordt, hoe sneller je conditie achteruit gaat, en dat heeft niet direct met het vet te maken, maar ook met de reden waarom je dikker bent geworden: veel eten en op je luie reet zitten.quote:Op zondag 23 april 2006 12:20 schreef sweaty het volgende:
[..]
Hoezo? dit is absoluut NIET waar.
Hoeveel dunne mensen hebben totaal geen conditie en kunnen maar een uurtje lopen? ook genoeg hoor.
Ja, okay, ik heb de eerste twee delen gemist, sorry. Maar ik legde ook uit waarom ik zo onaantrekkelijk vind.quote:Op zondag 23 april 2006 12:25 schreef Isabeau het volgende:
Het 'hoe mensen dik worden' hebben we nu wel gehad, Technicolor.en er zal hier bijna niemand zijn die het niet met je eens is. En ik geef de industrie niet de schuld, ik wijs er gewoon op dat wat voor de één dik is, voor de ander super slank/mooi is. Die eerste dame van mijn reeks foto's zal iedereen wel dik vinden, maar of de laatste dame dik is....daar kan je heel erg over discussiëren.
(ze hebben wel allemaal gemeen dat ze niet echt aantrekkelijk zijn, dus hier klopt de topictitel wel)
quote:Op zondag 23 april 2006 12:29 schreef booo het volgende:
Ik ben zelf ook te dik. Volgens mij ben je dan minder aantrekkelijk omdat de meeste mensen die te zwaar zijn, minder zelfvertrouwen uitstralen..
Is niet bij iedereen zo natuurlijk
Maar dat is natuurlijk ook maar schijn, de kleding en de makeup verdoezelen het ongezonde. Dan zijn het dus geen mooie mensen, maar líjken ze mooie mensen. ( Oh, en door wie? De 'industrie'.quote:Op zondag 23 april 2006 12:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er zijn genoeg dikkere vrouwen die zich zo weten te kleden en gedragen dat dat dikke amper opvalt omdat het gewoon mooie mensen zijn.
Dikke mensen zijn niet per definitie ongezondquote:Op zondag 23 april 2006 12:34 schreef Technicolor het volgende:
Maar dat is natuurlijk ook maar schijn, de kleding en de makeup verdoezelen het ongezonde. Dan zijn het dus geen mooie mensen, maar líjken ze mooie mensen. ( Oh, en door wie? De 'industrie'.. )
Maar ze zijn wél per definitie gemiddeld ongezonder dan slanke mensen.quote:Op zondag 23 april 2006 12:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dikke mensen zijn niet per definitie ongezondDat is wel een heel erg groot misverstand.
Dat is dus niet waar.quote:Op zondag 23 april 2006 12:36 schreef Technicolor het volgende:
Maar ze zijn wél per definitie gemiddeld ongezonder dan slanke mensen.
En wat kunnen ze met die wetenschap? Een DNA-dieet?quote:Op zondag 23 april 2006 11:45 schreef SHE het volgende:
Voeding is essentieel in deze, veel mensen weten ook niet dat bv koolhydraten tot op DNA niveau invloed hebben...dat is heftig hoor.
Ik dacht dat het zo ondertussen toch wel bekend was dat dikker zijn een verhoogde kans geeft op allerlei nare ziektes, die onder slanke mensen toch significant minder voorkomen.quote:
mijn conditie is t enige dat te wensen overlaat... voor de rest ben ik met mijn overgewicht in niets beperkt.... als je t over extreem dikke mensen hebt dan snap ik t wel, maar voor de rest... mijn gewrichten kunnen alles ook gewoon aan...quote:Op zondag 23 april 2006 12:20 schreef sweaty het volgende:
[..]
Hoezo? dit is absoluut NIET waar.
Hoeveel dunne mensen hebben totaal geen conditie en kunnen maar een uurtje lopen? ook genoeg hoor.
En toch wordt dat heel erg overdreven. Een tijdje terug stond in één van de medische tijdschriften die ik lees (ik onthou helaas niet altijd wat in welk tijdschrift stond) dat artsen momenteel te veel gefocused zijn op overgewicht, terwijl andere gezondheidsproblemen veel ernstiger zijn.quote:Op zondag 23 april 2006 12:40 schreef Technicolor het volgende:
Ik dacht dat het zo ondertussen toch wel bekend was dat dikker zijn een verhoogde kans geeft op allerlei nare ziektes, die onder slanke mensen toch significant minder voorkomen.
quote:Op zondag 23 april 2006 11:47 schreef SHE het volgende:
[..]
hardlopen, de snelste weg naar een mooi lichaam. Kost niets...op een paar echt goede schoenen na.
Het is kut, het is niet leuk..maar je bent sneller klaar dan met andere sporten EN je traint je hele lichaam in 1 keer.
Dan moet ik mijn opleiding maar eens overnieuw doenquote:Op zondag 23 april 2006 12:43 schreef sweaty het volgende:
Isabeau, je hebt echt totaal geen idee waar je over praat. Heb net de vorige 2 topics gelezen en daar kraam je ook echt vaak onzin uit. Sorry dat ik het zeg.
Ik ben bang van wel ja.quote:Op zondag 23 april 2006 12:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan moet ik mijn opleiding maar eens overnieuw doen![]()
Wat begrijp je hier niet aan?quote:Op zondag 23 april 2006 12:43 schreef sweaty het volgende:
Juist omdat ik dik ben en 1.85m (en nee, ik eet niet veel, sport 3 x in de week en ga denk ik 1 x per jaar naar de mac, maar dit terzijde ben me nu WEER aan het verdedigen) weet ik dat ik extra opval en besteed ik dus juist extra tijd aan mijn uiterlijk. Mijn haar altijd verzorgd, superblond en lang, kleding altijd netjes en volgens de laatste mode, make-upje elke dag (dit zou ik overigens ook allemaal doen als ik een maatje minder had).
quote:En wat ik al eerder zei (voor wie de eerste topics gemist heeft): soms lijkt het wel alsof dikkere mensen het helemaal niets meer kan schelen en dan maar alles verslonzen (haar, kleding, schoenen, huid etc). Daar wordt het ook niet echt beter van. Er zijn genoeg dikkere vrouwen die zich zo weten te kleden en gedragen dat dat dikke amper opvalt omdat het gewoon mooie mensen zijn.
ben t met je eens... maar ik vind BMI echt de dikste bullshitquote:Op zondag 23 april 2006 12:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En toch wordt dat heel erg overdreven. Een tijdje terug stond in één van de medische tijdschriften die ik lees (ik onthou helaas niet altijd wat in welk tijdschrift stond) dat artsen momenteel te veel gefocused zijn op overgewicht, terwijl andere gezondheidsproblemen veel ernstiger zijn.
Even uit mijn hoofd is de volgorde voor risicofactoren voor hart en vaatziekten in afnemende volgorde:
- te hoog cholesterol (en bedenk dat veel slanke mensen denken alle vetten gewoon onbeperkt te kunnen eten en daardoor vaak een hogere cholesterolwaarde hebben dan dikke mensen)
- roken
- hoge bloeddruk (ook dat is niet per se gerelateerd aan je gewicht!)
- diabetes (wel een verhoogde kans bij overgewicht, maar ook dat gaat voor maar een deel op)
- bewegingsarmoede
- erfelijke factoren
- overgewicht, stress (beide onduidelijke risicofactoren, niet goed bewezen)
Wel is bewezen dat een laag gewicht (BMI onder de 20) ongezonder is dan een te hoog gewicht (BMI 25-35)
Het kan helemaal geen kwaad om een beetje puppyvet te hebben, je kunt beter iets te dik zijn dan iets te dun. Ik heb het uiteraard niet over erg dik, maar over een klein beetje vet.quote:Op zondag 23 april 2006 12:36 schreef Technicolor het volgende:
[..]
Maar ze zijn wél per definitie gemiddeld ongezonder dan slanke mensen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |