Pfff. Je loopt leeg.quote:Op maandag 24 april 2006 17:30 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik vind het niet normaal dat je in Nederland zomaar mensen kunt beledigen, wat als er nou een marokkaanse columnist komt die foute dingen verteld over Nederlanders.
dan moet ze dat beter brengen naar de mediaquote:Op maandag 24 april 2006 17:42 schreef milagro het volgende:
[..]
ze noemt extremistische moslims baardapen en dat zijn ze ook
Wij zijn gewoon heel tollerant ten overstaande het primiitieve denkpatroon en bijbehorende gedrachtspatroon van die arme onderdrukte moslim minderheid in Nederland.quote:Op maandag 24 april 2006 17:37 schreef popolon het volgende:
'Je kan er op wachten'.Raar dat dit nu al de norm is geworden: Je wordt in elkaar getrapt om een mening of gedachte en men vindt dat je er zelf om hebt lopen vragen.
Welkom in het nuchtere en tolerante Nederland van 2006.
besef je wel dat je alleen vooroordeelt ???quote:Op maandag 24 april 2006 17:46 schreef Sherlock666 het volgende:
[..]
Pfff. Je loopt leeg.
Ben je ooit een Marokkaanse columnist tegengekomen die positief schreef over Nederlanders cq autochtonen? Ik niet. Wij zijn 'kaaskoppen', 'hoeren', dat soort taal.
Die beledigingen waren echt niet onbedoeld, net zoals Theo van Gogh het niet bedoelde.quote:Op maandag 24 april 2006 17:41 schreef milagro het volgende:
[..]
Dan schrijf je een column terug, een open brief, je mailt haar, en klaar.
Als jouw posts me niet bevallen en ik waarschuw je een paar keer te kappen met je geraaskal omdat het mij tegen de borst stuit en je doet dat niet, ben jij dan ook een gewaarschuwd man die had moeten luisteren als er klappen vallen?
Zijn er imams geslagen vanwege dat aanbieden van het boek De Weg van de Islam in hun moskee, dat boek waarin zeer beledigende dingen staan aan het adres van andersdenkenden?
Er worden uit naam van het geloof geregeld dingen beweerd, veroordeeld, geroepen, gepredikt, die mij beledigend in de oren klinken.
Moet de gelovige dan ook zijn bek maar houden, want anders...?
Iedereen kan iedereen bedoeld maar ook ONbedoeld beledigen, wie bepaalt de grens?
Jij of ik?
Wanneer mag ik uit mijn panty gaan en geweld gebruiken, opdat mijn reactie ook onder de nuanceringen valt die men hier zo graag aanbrengt... geweld is niet goed, maaaaaaaaaaar....
Je spoort gewoon niet als je een algemene column in een flutkrantje of een internetsite reden genoeg vindt om iemand fysiek wat aan te doen.
In een 1 op 1 ruzie in de kroeg kan ik me er nog iets bij voorstellen, dan word je direkt aangesproken.
Die columns van Ebru hoef je niet te lezen, en mocht je het toch doen, haal je schouders op en denk gewoon 'dom wijf, ga koken'.
Als ik hier bepaalde reacties lees, is het dus ook ergens heel begrijpelijk als ik Mohammed van de hoek een hoek verkoop omdat hij vindt dat ik er als een hoer bij loop, ook al spreekt hij mij persoonlijk er niet op aan, maar heb ik gehoord dat hij er zo over denkt.
En waar kan ik lezen welke column van haar de door PvdA-agenten geïnfiltreerde AD-redactie zo gevaarlijk en subversief leek, dat ze haar wel moesten ontslaan?quote:Op maandag 24 april 2006 17:51 schreef scubaboy het volgende:
Lees haar werk op de gezonde roker even het AD was de laatste waar ze eruit ging in ieder geval.
Dan mag jij die krant hier posten die 'kaaskoppen', 'hoeren' taal gebruiken.quote:Op maandag 24 april 2006 17:46 schreef Sherlock666 het volgende:
[..]
Pfff. Je loopt leeg.
Ben je ooit een Marokkaanse columnist tegengekomen die positief schreef over Nederlanders cq autochtonen? Ik niet. Wij zijn 'kaaskoppen', 'hoeren', dat soort taal.
Als een van deze mensen iets overkomt zou ik precies hetzelfde zeggen.quote:Op maandag 24 april 2006 18:03 schreef milagro het volgende:
Kunnen de nuanceerders even uitleggen waarmee Aboutaleb te ver is gegaan?
Die wordt immers ook bedreigd om wat hij zegt.
Ook hij kon erop wachten?
Ook hij was gewaarschuwd?
Mag je wel verkondigen dat homo's minder dan varkens zijn en met het hoofd naar beneden van flatgebouwen gegooid dienen te worden zonder te hoeven vrezen voor geweld?
Of is het alleen 'tricky' indien het beledigingen aan het adres van een God of een of andere profeet betreft, of disns volgelingen?
Jullie zeggen in feite what comes around goes around.... geldt dit ook voor een raaskallende imam als El Moumni?
Of gaan we dan wel de nuances thuis laten als die ouwe gek klappen krijgt om zijn preken?
De bedreigingen van Aboutaleb en Cohen heb ik ook nooit echt begrepen.quote:Op maandag 24 april 2006 18:03 schreef milagro het volgende:
Kunnen de nuanceerders even uitleggen waarmee Aboutaleb te ver is gegaan?
Die wordt immers ook bedreigd om wat hij zegt.
Wanneer was dat?quote:Op maandag 24 april 2006 17:51 schreef scubaboy het volgende:
het AD was de laatste waar ze eruit ging in ieder geval.
quote:Op maandag 24 april 2006 18:01 schreef scubaboy het volgende:
Ebru is een vriendelijke meid waarme je per mail heel goed kan discussieren.
En als Ebru beledigde , ze is te intelligent om het onbedoeld te doen. Aleen moeten mensen niet zo snel op hun besneden pikkie getrapt zijn.
Als zij een stukje schrijft dat in Turkije haast niemand gesluierd loopt en al zeker niet in Burka, dat dat alleen is voor domme vrouwen die onderdrukt worden door een arabische man/ berber man . (Naar haar schrijven de mening van enkele Turkse Turken <dus niet in Nederland wonend>) Vindt ik dat, als ik het aanneem als waar zijnde, inderdaad heel typerend voor de altijd klagende arabische/berber gemeenschap in Nederland die niet genoeg rezpekt krijgt.
Netuurlijk krijg je met zo'n titel meteen zoveel views, waarom omdat iedereen ze schijtzat is. Het gedrein en geweeklaag van deze figuren komt ons de strot uit en ze zijn altijd bij iets negatiefs betrokken. Topics met zo'n titel gaan meestal over een weeklaag verhaal van iemand die niet begrepen wordt...ocharme toch.
Zo'n toipic titel... 70% van de lezers heeft zoiets van wat gvd nou weer... de andere helft pegint over het eikeltje/clitorisje (al dan niet besneden want ik zal niet discrimeren) te wrijven omdat we de huilend e asociale minderheid toch vooral moeten ondersteunen...waant daar komen we zo lekkkerrrrr ooooooop kllllaaaaaaaahhhhhhhhrrrrrrrrrrrr.... en vergeet nou niet het toetsenbord even schoon te vegen ...wel zo fijn voor de volgende gebruiker
Besef je wel dat je hier in dit verband een hele domme, ondoordacht uitspraak doet?quote:Op maandag 24 april 2006 17:48 schreef Meki het volgende:
[..]
besef je wel dat je alleen vooroordeelt ???
Ze had het alleen over moslims die vrouwen onrein vinden, knurft.quote:Op maandag 24 april 2006 17:36 schreef Meki het volgende:
Ze noemde in de krant Moslims baardapen
Kortom het zijn niet enkel overduidelijke ( maar onschuldige) beledigingen (baardaap, geitenneuker) , ook een keurig geformuleerde maar voor sommigen onwelgevallige mening lokt geweld uit blijkbaar, en kun je , zou je de nuancerenden volgen, ook beter maar niet uiten.quote:Op maandag 24 april 2006 18:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
De bedreigingen van Aboutaleb en Cohen heb ik ook nooit echt begrepen.
Bedreigingen, geweld, apologie![]()
True, maar termen als geitenneukers en baardapen kun je moeilijk goedpraten. Wat je er ook mee wil zeggen.quote:Op maandag 24 april 2006 18:59 schreef milagro het volgende:
[..]
Kortom het zijn niet enkel overduidelijke ( maar onschuldige) beledigingen (baardaap, geitenneuker) , ook een keurig geformuleerde maar voor sommigen onwelgevallige mening lokt geweld uit blijkbaar, en kun je , zou je de nuancerenden volgen, ook beter maar niet uiten.
Zodra je denkt dat jouw mening weleens voor heibel onder de baardmannen en straatschoffies kan gaan zorgen, kun je die dus blijkbaar beter voor je houden en doe je dat niet, dan vraag je er ergens gewoon om , om die klappen.
Is het de heren nu duidelijk dat het dus NIET duidelijk is altijd wanneer je te ver gaat volgens de maatstaven van een ander, en zou je a priori dus al aan zelfcensuur doen, je hen de grenzen laat bepalen van wat jij kan zeggen, en dat die grenzen dus iedere keer anders kunnen liggen, jouw territorium van vrij te uiten meningen kleiner wordt en die van hen groter?
Ik vind ze weldegelijk goed te praten. En het is helemaal geen 'beledigen om het beledigen'.quote:Op maandag 24 april 2006 19:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
True, maar termen als geitenneukers en baardapen kun je moeilijk goedpraten. Wat je er ook mee wil zeggen.
Het beledigen om het beledigen moeten we gewoon met zijn allen van afstappen.
quote:Op maandag 24 april 2006 19:18 schreef Sherlock666 het volgende:
[..]
Ik vind ze weldegelijk goed te praten. En het is helemaal geen 'beledigen om het beledigen'.
Als Van Gogh werkelijk die mensen zou omschrijven zoals ze zijn, dan zou het pas een belediging worden. Een stelletje fascisitsche, racistische godsdienstidioten. Rijp voor het gekkenhuis.
'quote:Op maandag 24 april 2006 19:18 schreef Sherlock666 het volgende:
[..]
Ik vind ze weldegelijk goed te praten. En het is helemaal geen 'beledigen om het beledigen'.
Als Van Gogh werkelijk die mensen zou omschrijven zoals ze zijn, dan zou het pas een belediging worden. Een stelletje fascisitsche, racistische godsdienstidioten. Rijp voor het gekkenhuis.
quote:Op maandag 24 april 2006 19:34 schreef Alulu het volgende:
[..]
'
Het is helemaal geen beledigen om het beledigen
Als ik werkelijk die mensen zou omschrijven zoals ze zijn, dan zou het pas een belediging worden. Een stelletje ongelovige varkensvretende xenofobische idioten.
Rijp voor het gekkenhuis
'
Eensquote:Op maandag 24 april 2006 19:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
True, maar termen als geitenneukers en baardapen kun je moeilijk goedpraten. Wat je er ook mee wil zeggen.
Het beledigen om het beledigen moeten we gewoon met zijn allen van afstappen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |