Hmm, dit gaat toch te ver vind ik. Als je het niet eens bent met haar moet je het diplomatiek proberen op te lossen niet met geweld.quote:Metro-columniste Ebru Umar mishandeld
Metro-columniste en schrijfster Ebru Umar is vrijdagmiddag mishandeld in haar woonplaats Amsterdam. Ze kreeg een vuistslag in haar gezicht van twee jongens met een Noord-Afrikaans uiterlijk. Dit gebeurde nadat ze was herkend als columniste en deelneemster aan tv-debatten over de multiculturele samenleving. Dat schrijft De Telegraaf zondag.
"Ik liep vanaf het Westerpark mijn eigen buurt De Baarsjes in. Een Surinaamse mevrouw groette me met 'dag bekende mevrouw van de tv' en ik groette terug. Achter me hoorde ik twee Marokkaanse jongens tegen elkaar zeggen 'dat is d'r' en ik merkte dat ze achter me aan liepen", aldus Umar.
Nadat ze had geprobeerd de jongens af te schudden, ging het alsnog mis. "Ik dacht dat ze wegliepen, maar toen ik voor mijn eigen huisdeur stond, waren ze plotseling achter me. Ik kreeg een enorme klap in mijn gezicht, een vuistslag waardoor ik tegen de muur viel. Daardoor heb ik aan twee kanten van mijn hoofd nare verwondingen."
De columniste heeft aangifte van het incident gedaan bij de politie. Die kan echter nog geen uitspraken doen. "Volgens een richtlijn van burgemeester Cohen mogen wij niets over dergelijke zaken zeggen", aldus een woordvoerder.
Umar werd vooral bekend door haar columns op de website van Theo van Gogh. In november vorig jaar, een jaar na de moord op Van Gogh, nam ze zijn plaats als columnist in de Metro over.
Als mensen daar alleen op letten worden we elke dag moedeloos van.quote:Op zondag 23 april 2006 11:47 schreef Slayage het volgende:
Noord Afrikaanse duos zijn wel goed bezig deze week. In brussel iemand vermoorden om zijn mp3 speler en dan nu dit.
Je wordt er moedeloos van![]()
Uiteraard, daar issie al.....quote:Op zondag 23 april 2006 11:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Als mensen daar alleen op letten worden we elke dag moedeloos van.
Telegraaf liegt altijd over afkomsten - elke buitenlander is voor hun Noord Afrikkaan
Dat bericht kwam oorspronkelijk niet van de Telegraaf.quote:Op zondag 23 april 2006 11:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Telegraaf liegt altijd over afkomsten - elke buitenlander is voor hun Noord Afrikkaan
quote:Op zondag 23 april 2006 11:50 schreef Meki het volgende:
Jawelquote:Op zondag 23 april 2006 11:53 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Dat bericht kwam oorspronkelijk niet van de Telegraaf.
Ah ok, dit bericht wel. Ik had het over het 'mp3 moord' bericht die je quotte in jouw reactie.quote:Op zondag 23 april 2006 11:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Jawel
Ebru Umar heeft dus een intervieuw afgelegd bij Telegraaf
quote:Op zondag 23 april 2006 11:47 schreef Slayage het volgende:
Noord Afrikaanse duos zijn wel goed bezig deze week. In brussel iemand vermoorden om zijn mp3 speler en dan nu dit.
Dit soort mensen geven Moslims een slechte naam, zoals een Imam laatst op de Belgische tv zei in de Vrijdaggebeds preek. Ze moeten ook uitgekotst worden door de gehele Moslim gemeenschap.quote:Op zondag 23 april 2006 11:50 schreef Meki het volgende:
[..]
dat ontken ik ook niet en elke geweld zonder enige aanleiding hoort gewoon nietquote:Op zondag 23 april 2006 11:57 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Ah ok, dit bericht wel. Ik had het over het 'mp3 moord' bericht die je quotte in jouw reactie.
Voor de duidelijkheid:
[..]
Ik kots die jongens ook uitquote:Op zondag 23 april 2006 11:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit soort mensen geven Moslims een slechte naam, zoals een Imam laatst op de Belgische tv zei in de Vrijdaggebeds preek. Ze moeten ook uitgekotst worden door de gehele Moslim gemeenschap.
Ik vermijd de Telegraaf als de pest, maar ik neem aan dat mevrouw Umar niet liegt.
Waarom? Omdatz e toevallig klappen heeft gekregen?quote:Op zondag 23 april 2006 12:09 schreef Slayage het volgende:
Ik kijk nu voor het eerst ooit uit naar een column van deze dame. Deze week effe de Metro in de gaten houden.
quote:Op zondag 23 april 2006 12:11 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Waarom? Omdatz e toevallig klappen heeft gekregen?
Een jongen hier aan de overkant heeft ook klappen gekregen. Zou ik vragen of hij een stukje voor je wilt schrijvenquote:
hehe eindelijkquote:Op zondag 23 april 2006 12:15 schreef MouseOver het volgende:
Wat een kneuzen. Maar laten we eerlijk zijn, hoe verwerpelijk het ook is, ze kon het een een keer verwachten. Triest maar waar
Hoezo "word" je daar moedeloos van? Was je dan nog niet dan?quote:Op zondag 23 april 2006 11:47 schreef Slayage het volgende:
Je wordt er moedeloos van![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |