abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf zaterdag 22 april 2006 @ 23:35:38 #1
73911 ultra_ivo
pi_37199813
Het centrale topic om al je vragen, ervaringen en foto's over Rusland op los te laten. Het OekraÏne topic is al aan z'n 3e deel toe, Rusland kan dat ook

Om in de goede stemming te komen wat foto's van onbekendere streken van Rusland:









pi_37200023
Ik ben nog nooit in Rusland geweest, alleen maar overheen gevlogen. Maar zeker is dat ik er wel eens wil gaan kijken. Uiteraard naar Moskou en Sint Petersburg. Verder vind ik dat ze vaak van die mooie plaatsnamen hebben, bijvoorbeeld Odessa (is dan wel Oekraine maar wel een mooie naam ), Nizjni Novgorod en Novosibirsk. En de uithoek der uithoeken, Kamsjatka, maar of ik daar ooit zal komen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_37200135
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 23:42 schreef Vava het volgende:
Ik ben nog nooit in Rusland geweest, alleen maar overheen gevlogen. Maar zeker is dat ik er wel eens wil gaan kijken. Uiteraard naar Moskou en Sint Petersburg. Verder vind ik dat ze vaak van die mooie plaatsnamen hebben, bijvoorbeeld Odessa (is dan wel Oekraine maar wel een mooie naam ), Nizjni Novgorod en Novosibirsk. En de uithoek der uithoeken, Kamsjatka, maar of ik daar ooit zal komen
Ik ga mee naar Kamsjatska, moet echt waanzinnig mooie natuur zijn

De hermitage in St. Peterburg en de TransSiberie spoorlijn wil ik ook nog een keer doen
stupidity has become as common as common sense was before
  FOK!fotograaf zaterdag 22 april 2006 @ 23:50:32 #4
73911 ultra_ivo
pi_37200249
Ik heb ooit eens dia's gezien die een Oekraíense fietsvriend van me gemaakt had in Kamsjatka, uitzonderlijk mooi. Maar het wegdek daar is het tegendeel van uitzonderlijk mooi
pi_37200523
Die spoorlijn, ik wil die andere doen, van Moskou via Mongolie naar Beijing. Prijzen vallen mee, moet alleen tijd hebben als ik dat zou doen heb ik daar zeker 6 weken tot 2 maanden voor nodig.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_37200584
Ik ken alleen de bekende plekken St Petersburg en Moskou.

En Pskov.
pi_37200623
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:01 schreef Vava het volgende:
Die spoorlijn, ik wil die andere doen, van Moskou via Mongolie naar Beijing. Prijzen vallen mee, moet alleen tijd hebben als ik dat zou doen heb ik daar zeker 6 weken tot 2 maanden voor nodig.
Ik heb al een hele tijd het idee om een maandenllange reis te maken per trein van Moskou naar Beijing, vaak uitstappen. Dan rondreizen door China, tot aan Shanghai. Dan de boot naar Japan.

Nou ja, ooit...
pi_37200823
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:04 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik heb al een hele tijd het idee om een maandenllange reis te maken per trein van Moskou naar Beijing, vaak uitstappen. Dan rondreizen door China, tot aan Shanghai. Dan de boot naar Japan.

Nou ja, ooit...
Veel uitstappen idd, ik wil ook wel heel graag een tijd in Mongolie blijven. Beijing hoef ik niet meer lang te zijn, hooguit 2 dagen. Dan naar Xi'an en Guilin...

Maar zal nog wel wat jaartjes duren voor ik dit doe

Dromen over reizen is wel leuk
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  FOK!fotograaf zondag 23 april 2006 @ 00:18:28 #9
73911 ultra_ivo
pi_37200938
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:01 schreef Vava het volgende:
Die spoorlijn, ik wil die andere doen, van Moskou via Mongolie naar Beijing. Prijzen vallen mee, moet alleen tijd hebben als ik dat zou doen heb ik daar zeker 6 weken tot 2 maanden voor nodig.
Als je buiten de reisbureau's om boekt en van te voren wat contacten ter plekke opdoet valt de prijs helemaal mee. En je houdt het pioniergevoel
Om een beetje wat van Rusland te zien zou ik zeggen dat je er idd een week of 4 voor moet uittrekken. Dan kun je ook nog wat zijwegen bekijken en minder bekende steden.
Langs de route naar Vladivostok kan ik iig Nizhnij Novgorod en Kazan aanraden. Het Kremlin van Kazan kun je in de OP zien. Novosibirsk vond ik niet zo mooi, Omsk weer wel.
pi_37201052
Dat zou ik idd buiten de reisbureaus om boeken

En alleen al om de naam wil ik naar Nizjni Novgorod en Novosibirsk en voor meer tips weet ik waar ik aan moet kloppen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 23 april 2006 @ 00:24:31 #11
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37201064
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:18 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Als je buiten de reisbureau's om boekt en van te voren wat contacten ter plekke opdoet valt de prijs helemaal mee. En je houdt het pioniergevoel
Om een beetje wat van Rusland te zien zou ik zeggen dat je er idd een week of 4 voor moet uittrekken. Dan kun je ook nog wat zijwegen bekijken en minder bekende steden.
Langs de route naar Vladivostok kan ik iig Nizhnij Novgorod en Kazan aanraden. Het Kremlin van Kazan kun je in de OP zien. Novosibirsk vond ik niet zo mooi, Omsk weer wel.
Op de volgende site: www.transsib.nl staat dat het boeken niet kan. De tickets worden gewoon op het station in Moskou verkocht. Als je het via een reisbureau doet krijg je een soort nepticket mee die je in kan leveren bij een dealer in Moskou (die de tickets voor je heeft gekocht).

Als jij weet waar geboekt kan worden.. kun je me dat aub vertellen dan? Ik ben namelijk ook geintreseerd
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  FOK!fotograaf zondag 23 april 2006 @ 00:27:07 #12
73911 ultra_ivo
pi_37201112
In Moskou koop je gewoon een ticket voor de volgende stad. Daar stap je uit, dumpt je spullen in het bagagedepot en koopt gewoon een ticket voor de volgende bestemming. 1-2 dagen van te voren kun je zat tickets krijgen voor een volgende trein, doe je het op de dag zelf krijg je mischien niet de beste plaatsen of moet je een trein eerder of later nemen. Maar het is prima te doen om met de trein te reizen in Rusland, zeker op de bonnefooi.
  zondag 23 april 2006 @ 00:27:44 #13
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37201127
Wat ik me ook nog afvraag he.. dat is: Als je nou een ticket koopt voor het traject Moskou - Oelan Oede (in elke taal wordt het volgens mij compleet anders geschreven ).. kun je dan 3 haltes eerder uitstappen en daarna het traject alsnog afleggen naar Oelan Oede met hetzelfde ticket?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  FOK!fotograaf zondag 23 april 2006 @ 00:30:40 #14
73911 ultra_ivo
pi_37201186
Nee, tickets zijn in Rusland gebonden aan een trein, zelfs aan een vaste plaats in die trein. Je zult die 3 stations eerder een nieuw ticket moeten kopen.
  zondag 23 april 2006 @ 00:32:27 #15
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37201226
oki, thnx
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37201303
Aaah okay daar was ik ook wel benieuwd naar ik ging er eigenlijk vanuit dat je een kaart voor het hele traject zou kopen en dat je dan zo vaak uit kon stappen als wenselijk was maar dat werkt dus anders.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  FOK!fotograaf zondag 23 april 2006 @ 00:36:38 #17
73911 ultra_ivo
pi_37201337
Mss dat een reisbureau wat anders regelt voor een buitenlanderstarief. De methode die ik gebruik is de methode die ook de gewone Rus gebruikt.
  zondag 23 april 2006 @ 00:37:54 #18
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37201371
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:35 schreef Vava het volgende:
Aaah okay daar was ik ook wel benieuwd naar ik ging er eigenlijk vanuit dat je een kaart voor het hele traject zou kopen en dat je dan zo vaak uit kon stappen als wenselijk was maar dat werkt dus anders.
Jij hebt die website niet goed gelezen zie ik Daar staat namelijk op dat je nie zomaar uit kan stappen en daarna weer door kan gaan.. vandaar dat ik me even informeerde.. wist namelijk niet dat je ook kleinere trajecten kon kopen..

Ziet er allemaal goed geregeld uit die spoorwegen daar in Rusland..
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37201382
Wat ik begreep is dat je ook via een reisbureau niet flexibel kunt boeken. Als je twee dagen in een stad wilt blijven kun je niet zomaar drie dagen bijven, want dan geldt je ticket niet meer.
  zondag 23 april 2006 @ 00:39:11 #20
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37201401
Een van de FAQ's op de website transsib.nl:

Kun je de trein verlaten?

Tijdens de stop op de stations kun je er wel even uit, maar het is niet de bedoeling om de trein helemaal te verlaten en de volgende trein te nemen.


Wij weten beter nu Hop! Gewoon ff paar dagen later weer mee!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37201425
Mits je een nieuw kaartje koopt dus!
pi_37201435
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:37 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Jij hebt die website niet goed gelezen zie ik Daar staat namelijk op dat je nie zomaar uit kan stappen en daarna weer door kan gaan.. vandaar dat ik me even informeerde.. wist namelijk niet dat je ook kleinere trajecten kon kopen..

Ziet er allemaal goed geregeld uit die spoorwegen daar in Rusland..
Nee, ik heb die website net aangeklikt en even grof bekeken ga zo goed lezen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 23 april 2006 @ 00:41:31 #23
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37201463
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:40 schreef k_man het volgende:
Mits je een nieuw kaartje koopt dus!
Dat bedoelde ik te zeggen.. soms ben ik niet duidelijk nee En natuurlijk niet gelijk het hele traject kopen in Moskou.. want dan gooi je geld weg als je uitstapt
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  FOK!fotograaf zondag 23 april 2006 @ 00:43:10 #24
73911 ultra_ivo
pi_37201511
Nog even algemeen over Russische treinen. Je zult in het algemeen 2 soorten treinen tegenkomen, voor de korte afstand en voor de lange afstand.
Treinen voor de korte afstand worden Tritsjka genoemd, een afkorting van Electrische trein. Maar die kan ook met dieseltractie zijn Deze treinen rijden de kortere trajecten, zo tot maximaal 4 uur.
De treinen die je het meest zult gebruiken zijn de lange afstandstreinen. Die heben verschillende klassen wagons. Zelden zul je alle 4 de klassen in dezelfde trein aantreffen:
*ljuks. 2 personen per coupé, 9 coupé's per trein. Meestal alleen gebruikt door buitenlanders en 'nieuwe Russen'. Maar een enkele trein voert deze klasse
*kupe. 4 personen per coupé, 9 coupé's per trein. De meest handige klasse als je zelfstandig rondreist. Nog wat privacy maar tegelijkertijd nog wat contact met de gewone Rus.
*platzkart. 54 bedden in 1 wagon met tussenschotten. De meest populaire klasse voor de gewone Rus. Ook ontzettend handig als je gezellig wilt reizen of als je veel bagage (bijv. een fiets) bij je hebt. Bij meer dan 1 nacht kan het overigens wat belemmerend werken op je privacy.
*oboshi. 72 ligplaatsen in 1 wagon met tussenschotten. Eigenlijk aleen aan te treffen op de kleinere trajecten van een uur of 12 ofzo. Niet echt aan te raden omdat je hier geen vaste ligplek hebt.

In alle genoemde wagons heb je 2 conducteurs (provodnitsa/provodnik) per wagon die ook kleine snacks verkopen en de samovar warm houden. Als je wat thee en noedels bij je hebt kom je prima vooruit qua voedsel. 2-3 keer per dag stopt de trein een minuut of 20 op een station. Dan kun je even naar buiten en bij ambulante handelaren eten en drinken inslaan. Het is overigens gebruikelijk om je eten te delen met je medepasagiers.
  zondag 23 april 2006 @ 00:47:35 #25
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37201603
Godverdomme hey.. die getallen.. hahahahaha 72 ligplaatsen in 1 wagon! Goed man!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')