Kwam van mij vandaan....quote:Uhm ik ga nog wel ff kijken. Lol. Ik heb net pas ERD's gemaakt (entity relation diagram) voor de database. En ik moet ff bespreken met een vriend of ik dat goed heb gedaan maar ik ben bezig mijn eigen site op te zetten zegmaar.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | $uploaddir = "users/upload/".$gebruiker."-"; $uploadfile = $uploaddir.basename($_FILES['foto']['name']); if (is_uploaded_file($_FILES['foto']['tmp_name'])) { move_uploaded_file($_FILES['foto']['tmp_name'],$uploadfile); die ("<p>De afbeelding is geupload. Deze vindt je terug op <br><b><a href='http://www.pestforum.nl/".$uploadfile."'>http://www.pestforum.nl/".$uploadfile."</a> <br><br> <b>forum link naar dit bestand: </b><br><br><i>[URL=http://www.pestforum.nl/".$uploadfile."]Bestand geupload via pestforum uploader[/URL]</i><br><br> <b>Als afbeelding op forum plaatsen: </b><br><br>[IMG]http://www.pestforum.nl/".$uploadfile."[/IMG]<br> </p>"); } else{ die ("Er is een fout opgetreden tijdens het uploaden"); } |
Ik weet van twee manieren, die beide eigenlijk niet erg betrouwbaar zijnquote:Op maandag 24 april 2006 14:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vraagje![]()
Onderstaand is een stukje uit een (werkend) upload script.. ik wil dit script alleen beperken tot gif en jpg files, om misbruik te voorkomenIemand enig idee hoe dat te doen?
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | $uploaddir = "users/upload/".$gebruiker."-"; $uploadfile = $uploaddir.basename($_FILES['foto']['name']); if (is_uploaded_file($_FILES['foto']['tmp_name'])) { //check MIME-type: if ($_FILES['foto']['type']!="image/jpg" && $_FILES['foto']['type']!="image/gif") die("Upload aub alleen jpg of gif plaatjes!"); $ext = substr($_FILES['foto']['name'],-4); //check .ext: if ($ext!=".gif" && $ext !=".jpg") die("Upload aub alleen jpg of gif plaatjes!"); move_uploaded_file($_FILES['foto']['tmp_name'],$uploadfile); etc... |
1 2 3 | $sql_query = "INSERT INTO slowchat (userid, user, bericht, type, datumtijd, ip) VALUES ($MemCookID, 'Pestforum.nl', $bericht, 4, $datumtijd, $ip')"; $result = mysql_query($sql_query) or die(mysql_error()); |
quote:You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'Afbeelding</' at line 1
Probeer dit eens:quote:Op maandag 24 april 2006 16:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb het met het voorbeeld van Ralfie gedaan, en dan werkt (thq both)
Enige probleem waar ik nu tegen op knal is dat hij weigert een melding in mn slowchatbox te zetten..
[ code verwijderd ]
Returns:
[..]
1 2 3 4 | $sql_query = "INSERT INTO slowchat (userid, user, bericht, type, datumtijd, ip) VALUES ($MemCookID, 'Pestforum.nl', '".addslashes($bericht)."', 4, $datumtijd, $ip')"; $result = mysql_query($sql_query) or die(mysql_error()); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | id | gepland_voor | plannen_voor | plannen_door 1 2 0 0 2 3 2 2 3 4 1 0 Tabel: Medewerkers id | Naam 1 ik 2 jij 3 wij 4 Zij |
1 2 3 4 | php $sql = "SELECT tabel1.kolom, tabel2.kolom FROM tabel1 INNER JOIN tabel2 ON tabel1.kolom = tabel2.kolom"; ?> |
1 2 3 4 5 | FROM planning p LEFT JOIN Medewerkers m1 ON p.gepland_voor = m1.id LEFT JOIN Medewerkers m2 ON p.plannen_voor = m2.id LEFT JOIN Medewerkers m3 ON p.plannen_door = m3.id |
Mag ik er dan vanuit gaan dat ik het xml bericht via $_POST kan uitlezen?quote:Een XML bericht wordt via HTTPS POST verstuurd als body van het request.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | Content-type: text/xml, charset=UTF-8 Content-Length: 1201 Host: ideal.ing.nl <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <DirectoryReq xmlns="http://www.idealdesk.com/Message" version="1.1.0"> <createDateTimeStamp>2005-05-24T08:49:00.670Z</createDateTimeStamp> <Merchant> <merchantID>000384841</merchantID> <subID>0</subID> <authentication>1</authentication> <token>hashkey</token> <tokenCode>WajqV1a3nDen0be2r196g9FGFF</tokenCode> </Merchant> </DirectoryReq> |
TNX!, zal er z.s.m naar kijken maar ziet er goed uitquote:Op maandag 24 april 2006 17:28 schreef JeRa het volgende:
@mooya
Je moet dan drie keer joinen. Dat doe je zo:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ID | Datum 1 2006-04-21 2 2006-04-21 3 2006-04-22 Tabel Detail: ID | Master_ID | Info 1 1 blabla 2 1 hdhhdj 3 2 fjwrfjrlwkj 4 2 frefrefe 5 3 hdhdhd |
1 2 3 | 2006-04-21 | 2 | 4 2006-04-22 | 1 | 1 |
Wat een oud type global lijkt me dat?quote:Op maandag 24 april 2006 22:31 schreef JeRa het volgende:
@Swetsenegger
Ik heb net getest hoe dat soort POSTs worden afgehandeld door PHP, en ik heb ontdekt dat je de data dan in $GLOBALS['HTTP_POST_RAW_DATA'] krijgtdus misschien kun je daar wat mee. Ergens anders zag ik de data niet terug.
Viel me ook al op. Ik zag 'm echter nergens anders terug, dus dat moet ie dan wel zijnquote:Op maandag 24 april 2006 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een oud type global lijkt me dat?
Nope, het is eerder een XML-push via HTTP POSTquote:Op maandag 24 april 2006 22:41 schreef Roönaän het volgende:
Gaat dit over xml request die via post binnen komen?
Either way. Meestal is het tweeweg verkeer. Bovenstaande commando gebruik ik in samenwerking met xml.sendAndLoad uit Flash.quote:Op maandag 24 april 2006 22:42 schreef JeRa het volgende:
[..]
Nope, het is eerder een XML-push via HTTP POST
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |