Ja en?quote:Op zondag 23 april 2006 00:49 schreef Aventura het volgende:
[..]
Het is sterker dan mij![]()
Overigens heb ik aan den lijve ondervonden hoe verslavend voedsel is. Okay heel erg offtopic, maar ik hebdus een week gevast en drie keer per dag gesport. Ik ben nu een week terug en eet vooralsnog gezond. Gezond wil zeggen veel fruit en groente, zilvervliesrijst, dat soort dingen. Ik heb nog niet 1 keer zin gehad in chips, chocolade of drop. Ik moet het gewoon niet hebben. Dat is volgens mij niet alleen mentaal. Mijn lichaam hoeft het gewoon niet. Ben erg huiverig voor wat er gebeurt als ik weer 'slechte' dingen begin te eten. Gelukkig helpt het dat ik nu om medische redenen (hypertensie) veel favorieten moet laten staan (drop en chips).
Tuurlijk is het altijd een keuze van jezelf om junkfood te laten staan, maar m.i. moet je het verslavende effect ervan niet onderschatten. Dat doen we bij sigaretten en alcohol toch ook niet?
Vrouwen gaan meer eten als ze stress hebben.quote:
Nee hoor, wel stevig gebouwd, maar die ene kilo die doet er ook niet meer toe.quote:
Volgens mij is het echt zo dat vrouwen na hun vijftigste moeilijk hun vetten kwijt raken.. weet niet meer hoe het zat maar het was een nadeel in vergelijking met de man.quote:Op zondag 23 april 2006 00:51 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Onzin, de mens is niet eens gebouwd om ouder dan 35-40 te worden; waarom zie ik dan meer vadsige wijven dan dikke kerels?
Dat is omdat de meeste vrouwen gewoon liegen en zich WEL volvreten en te weinig sporten.![]()
Hoe kom je dáár nou weer bijquote:Op zondag 23 april 2006 00:51 schreef Nickthedick het volgende:
Onzin, de mens is niet eens gebouwd om ouder dan 35-40 te worden; waarom zie ik dan meer vadsige wijven dan dikke kerels?
Bijna goedquote:Op zondag 23 april 2006 00:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tsja, viscieuze cirkel hè (heb ik dat wel goed gespeld?)
Komt omdat ze geen wilskracht hebben.quote:Op zondag 23 april 2006 00:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Volgens mij is het echt zo dat vrouwen na hun vijftigste moeilijk hun vetten kwijt raken.. weet niet meer hoe het zat maar het was een nadeel in vergelijking met de man.
Ach, het beschermt tegen osteoporosequote:Op zondag 23 april 2006 00:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Volgens mij is het echt zo dat vrouwen na hun vijftigste moeilijk hun vetten kwijt raken.. weet niet meer hoe het zat maar het was een nadeel in vergelijking met de man.
nou, deze dame nietquote:Op zondag 23 april 2006 00:52 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Vrouwen gaan meer eten als ze stress hebben.![]()
O ja? Kijk dan nog maar es goed.quote:Op zondag 23 april 2006 00:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe kom je dáár nou weer bijIk zie ook best veel vadsige kerels, maar dan vooral op oudere leeftijd.
veel dikke mensen waren als kind al dik...volgestopt met eten voordat ze hun eigen keuzes daarover konden maken of de gevolgen ervan over konden zien....zulke mensen komen er heel moeilijk weer vanaf....alcohol en sigaretten doen we zelfquote:Op zondag 23 april 2006 00:52 schreef milagro het volgende:
[..]
Ja en?
Dus is roken niet een keuze geweest ooit, of drinken?
Kom nou toch, zeg.
Je kiest voor roken en als dan uiteindelijk het uitloopt in een verslaving waar je lastig mee kan stoppen (wat ik overigens bestrijd, is m.i. ook weer een kwestie van willen stoppen) dan ineens gaan mekkeren dat je er niets aan kan doen, het is een aandoening, een ziekte
zoals ik al zei, zo hoef je nooit ergens verantwoordelijkheid voor te nemen, gewoon stevig doorvreten opdat het een verslaving wordt en je kunt gaan jankzakken dat je er echt niets aan kan doen
Net alsof mannen dat wel hebbenquote:Op zondag 23 april 2006 00:54 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Komt omdat ze geen wilskracht hebben.![]()
Het is vechten met je hypothalamus, succes. Dat gaat wat dieper dan een verslaving.quote:Op zondag 23 april 2006 00:54 schreef Markster het volgende:
Verslaving
Daar kan je toch mee stoppen. Wilskracht heet dat.
Nee, het is echt zo. Maar dat van die wilskracht kun je mensen van boven de zoveel niet kwalijk nemen, die hoeven niet meer te scorenquote:Op zondag 23 april 2006 00:54 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Komt omdat ze geen wilskracht hebben.![]()
Zie jij dan dat mannen op een forum over hun gewicht zitten te zeuren? Nee he?quote:
Nog welquote:Op zondag 23 april 2006 00:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
logisch, er zijn gewoon meer vrouwen die oud worden...![]()
Dikke mannen schijnen gezellig te zijn... maar half waar, want veel dikke mannen zijn van die hele gemene vadsige types. Ik ben alleen nog op zoek naar cijfers voor die bewering.quote:Op zondag 23 april 2006 00:58 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Zie jij dan dat mannen op een forum over hun gewicht zitten te zeuren? Nee he?![]()
I rest my case.![]()
veel dames worden na het baren dik, dikker, dikst.quote:Op zondag 23 april 2006 00:56 schreef xericax het volgende:
[..]
veel dikke mensen waren als kind al dik...volgestopt met eten voordat ze hun eigen keuzes daarover konden maken of de gevolgen ervan over konden zien....zulke mensen komen er heel moeilijk weer vanaf....alcohol en sigaretten doen we zelf
Ach ja, het is voor jou natuurlijk makkelijker om het een eetverslaving te noemen omdat jij ook een vrouw bent; onder mannen noemen ze zoiets gewoon: lui zijn en teveel vreten.quote:Op zondag 23 april 2006 00:58 schreef Aventura het volgende:
Wilskracht? . Wow, je hebt in een keer de hele verslavingsproblematiek opgelost. Eureka! Wilskracht. Ik nomineer jou voor de Nobelprijs.
Ga jij 't vast alle heroinehoertjes vertellen? Dan ga ik morgen even langs alle Jellinek-klinieken
gaan we nou een heroine verslaving waar al het geld aan op gaat, zodat er niet meer normaal gegeten kan worden en dus de hele gezondheid driekeer zo snel achteruit holt vergelijken met dagelijks een zak drop naar binnen werken naast de gewone maaltijden?quote:Op zondag 23 april 2006 00:58 schreef Aventura het volgende:
Wilskracht? . Wow, je hebt in een keer de hele verslavingsproblematiek opgelost. Eureka! Wilskracht. Ik nomineer jou voor de Nobelprijs.
Ga jij 't vast alle heroinehoertjes vertellen? Dan ga ik morgen even langs alle Jellinek-klinieken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |