neequote:Op zaterdag 22 april 2006 18:33 schreef Inca het volgende:
Weet iemand hoe je je failliet kunt laten verklaren?
Zijn dan ook al je schulden weg?
Dat kan, maar de schulden zijn dan verhaaalbaar op de persoon. als bedrijf is het bedrijf de rechtspersoon en als die failliet gaat kan dit niet verhaald worden op de eigenaren.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kan als particulier ook failliet gaan.
Ja, maar ik kan niet uit de OP opmaken welk type faillissement TS bedoelt. Jij wel?quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:45 schreef longinus het volgende:
[..]
Dat kan, maar de schulden zijn dan verhaaalbaar op de persoon. als bedrijf is het bedrijf de rechtspersoon en als die failliet gaat kan dit niet verhaald worden op de eigenaren.
Ligt eraan of je BV of NV bent, anders ben je de lulquote:Op zaterdag 22 april 2006 18:33 schreef Inca het volgende:
gedeeltelijk waar , bij een bv of nv met beperkte aansprakelijkheid is dat het geval , in alle andere gevallen zijn ze hoofdelijk aansprakelijkquote:Op zaterdag 22 april 2006 18:45 schreef longinus het volgende:
[..]
Dat kan, maar de schulden zijn dan verhaaalbaar op de persoon. als bedrijf is het bedrijf de rechtspersoon en als die failliet gaat kan dit niet verhaald worden op de eigenaren.
Leg eerst even wat meer uit, dan kunnen wij jou ook helpen. Als je jezelf failliet wil laten verklaren, dan kan dat bij de griffie van de rechtbank in jouw arrondissement (rechtbank-regio).quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:33 schreef Inca het volgende:
Waarom ben je daar tegen? Jij bent gewoon voor 'wie het eerst komt, die het eerst maalt' en dat iedereen maar zelf beslag moet komen leggen? Dat levert een redelijke chaos op.quote:Op zaterdag 22 april 2006 21:35 schreef Kieran het volgende:
Verzoekschrift indienen bij rechtbank sector kanton![]()
Overigens vind ik het een hoerenstreek en ben ik tegen WSNP en faillissementsuitspraken. Of erger nog, surseance wat toch 999 van de 1000 keer tot faillissement leidt![]()
Dat klopt, maar ik wil het onderwerp van dit topic niet ingewikkelder maken dan het is. Praktisch gezien zijn de schulden wel verdwenen. Maar inderdaad: formeel zijn ze omgezet in natuurlijke verbintenissen. Deze zijn niet af te dwingen, maar als je ze als schuldenaar alsnog betaalt, dan voldoe je aan een verbintenis en is het geen 'schenking' waar ineens belasting over betaald moet worden.quote:Oooh, en Pool, bij de WSNP verdwijnen je schulden na de looptijd dus NIET!
De schulden zijn niet meer opeisbaar maar zijn niet verdwenen. De eisende partijen kunnen er alleen niets mee.
De WSNP is destijds in het leven geroepen om mensen met een uitzichtloze situatie te helpen bij wie schulden zijn ontstaan 'buiten eigen schuld om'.quote:Op zaterdag 22 april 2006 21:45 schreef Pool het volgende:
Waarom ben je daar tegen? Jij bent gewoon voor 'wie het eerst komt, die het eerst maalt' en dat iedereen maar zelf beslag moet komen leggen? Dat levert een redelijke chaos op.
De toelatingseisen zijn wel wat strenger geworden de laatste tijd. In de beginjaren was het inderdaad te soepel. Overigens is de schuldsanering nog steeds geen pretje. Als je het die drie jaar volhoudt om van een minimum te leven en netjes niet opnieuw schulden maakt, dan verdien je die schone lei wat mij betreft wel.quote:Op zaterdag 22 april 2006 21:50 schreef Kieran het volgende:
[..]
De WSNP is destijds in het leven geroepen om mensen met een uitzichtloze situatie te helpen bij wie schulden zijn ontstaan 'buiten eigen schuld om'.
Tegenwoordig lijkt het een hype geworden en komen mensen tussen de 25 en 35 wel heel makkelijk in de schuldsanering terecht. Het is te makkelijk geworden naar mijn idee. Door dom onverantwoord gedrag overigens.
Wij hadden het over gerechtelijke schuldsanering. Het komt op mij over dat jij hier minnelijke schuldsanering bedoelt. Of zo'n kansloos schuldbemiddelingsbureau. Een heel goede was in Amsterdam de Stichting de Opstap. Die zijn nu zélf faillietquote:Op zaterdag 22 april 2006 22:13 schreef longinus het volgende:
Ik had door toedoen van anderen een schuld, bieden ze schuldsanering aan en wat staat daar in de kleine lettertjes: je blijft zelf verantwoordelijk voor alles wat de schuldsanering voor je doet ook al is het hun fout.
Volgens mij heb jij een groot probleem!quote:Op zondag 23 april 2006 01:11 schreef broodmonkeh het volgende:
hahaahaha failliet , leuke zaak heb je dan!!!!!!!
Waarschijnlijk had je dat een paar jaar geleden aan de TS moeten vertellen, is nu een beetje te laat.quote:Op zondag 23 april 2006 01:34 schreef editor2 het volgende:
Heel kort door de bocht zoals heel veel BN'ers zoals Regilio Tuur,Froger e.d. ook doen en er nog mee wegkomen ook:
Holding oprichten en je B.V. laten springen en doorgaan met een geheel nieuwe.
Oude formule die nog steeds dankzij de maze in de wet uitgevoerd kan worden.
Conservatoir beslag laten leggen op haar PCquote:Op zondag 23 april 2006 11:52 schreef Pool het volgende:
[..]
Waarschijnlijk had je dat een paar jaar geleden aan de TS moeten vertellen, is nu een beetje te laat.![]()
Ik ben zelfs bang dat haar pc al in beslag is genomen en haar internet afgesloten, want sinds de OP heeft ze niets meer gepost.![]()
Ze post hier toch nog, maar het ging over iemand anders.quote:Op zondag 23 april 2006 15:38 schreef Kieran het volgende:
[..]
Conservatoir beslag laten leggen op haar PC![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 23 april 2006 16:26 schreef Inca het volgende:
[..]
offtopic die vraag stelde ik voor iemand anders
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |