abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37231432
Eeeecht niet. Als je in een impuls zelfmoord pleegt, moet je trouwens ueberhaupt geen zelfmoord plegen vind ik. Als je na systematisch langdurig logisch nadenken en plannen nog steeds zelfmoord wilt plegen, kun je dat doen. En d'r zijn zat mensen die er ook zo over denken en die dat ook zo doen.
Die dus vaststellen van, ik ben ongeneeslijk ziek, of ik heb heel veel pijn, of ik kan dit leven niet meer aan, of ik heb problemen die nooit meer op te lossen zijn, of ik kan zonder de overleden familie niet leven, etc. En die dan vervolgens een datum prikken en alles regelen, tot op alle administratie en bonnetjes en testament en hun bedrafenis aan toe. En die springen echt niet voor een trein.
  maandag 24 april 2006 @ 00:10:18 #62
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_37231487
Dat zijn dan de uitzonderingen, denk je niet?
pi_37231658
quote:
Op maandag 24 april 2006 00:08 schreef Sessy het volgende:
Eeeecht niet. Als je in een impuls zelfmoord pleegt, moet je trouwens ueberhaupt geen zelfmoord plegen vind ik. Als je na systematisch langdurig logisch nadenken en plannen nog steeds zelfmoord wilt plegen, kun je dat doen. En d'r zijn zat mensen die er ook zo over denken en die dat ook zo doen.
Die dus vaststellen van, ik ben ongeneeslijk ziek, of ik heb heel veel pijn, of ik kan dit leven niet meer aan, of ik heb problemen die nooit meer op te lossen zijn, of ik kan zonder de overleden familie niet leven, etc. En die dan vervolgens een datum prikken en alles regelen, tot op alle administratie en bonnetjes en testament en hun bedrafenis aan toe. En die springen echt niet voor een trein.
Nee die hangen zichzelf op zodat de familie hun vindt.

Hoe verschrikkelijk het ook is als iemand voor de trein springt het is en blijft de meest effectieve manier om zelfmoord te plegen. Je bent er 99% zeker van dat je dood bent. Met slaappillen etc, heb je die zekerheid bij lange na niet.
ijs_beer fan!
pi_37231694
Eh, nee, valt wel mee... Alle vrouwen van wie ik hoor dat ze zelfmoordpogingen hebben ondernomen hebben dat gedaan met pillen of bloedvaten opensnijden en zo. Op de een of andere manier zijn het altijd de mannen die voor de trein springen.
pi_37231738
quote:
Op maandag 24 april 2006 00:15 schreef NanKing het volgende:

[..]

Nee die hangen zichzelf op zodat de familie hun vindt.

Hoe verschrikkelijk het ook is als iemand voor de trein springt het is en blijft de meest effectieve manier om zelfmoord te plegen. Je bent er 99% zeker van dat je dood bent. Met slaappillen etc, heb je die zekerheid bij lange na niet.
Nee, die hangen dus briefjes op.

Nouja met treinen gaat het ook vaak fout hoor. Laatst nog zo eentje op tv. Had geen armen en benen meer --> geamputeerd na een mislukte zelfmoordpoging. DA's pas kut.
pi_37231803
quote:
Op maandag 24 april 2006 00:17 schreef Sessy het volgende:

[..]

Nee, die hangen dus briefjes op.

Nouja met treinen gaat het ook vaak fout hoor. Laatst nog zo eentje op tv. Had geen armen en benen meer --> geamputeerd na een mislukte zelfmoordpoging. DA's pas kut.
Ja, dus ook al hang je een briefje op je weet dat doe persoon het heeft gedaan je verbeelding doet de rest wel, of je schrikt zo erg dat je toch gaat kijken.

Oftewel, met zelfmoord betrek je eigenlijk altijd iemand erin.
ijs_beer fan!
pi_37231963
Ja, dat wel... Maar of dat nu gelijk een hele trein mensen moet zijn? Je naasten zijn namelijk toch wel betrokken. Zelfs als je voor de trein springt. Dan verbeelden zij zich ook van alles.
pi_37232096
quote:
Op maandag 24 april 2006 00:24 schreef Sessy het volgende:
Ja, dat wel... Maar of dat nu gelijk een hele trein mensen moet zijn? Je naasten zijn namelijk toch wel betrokken. Zelfs als je voor de trein springt. Dan verbeelden zij zich ook van alles.
Ja of dat gelijk een hele trein mensen moet zijn of dat het jezelf ophangen op zolder is zodat iemand je ook vindt, vind ik eigenlijk geen verschil in zitten. Het is allebei verschrikkelijk en het een niet meer of minder dat het ander.
afgezien de vertragingen die de NS krijgt dan
ijs_beer fan!
pi_37232247
Eh, en de 200 mensen of zo die d'r dan lekker langs kunnen lopen en de kledingstukken mogen bewonderen en zo.

Ooit van shockschade gehoord?
pi_37232340
quote:
Op maandag 24 april 2006 00:32 schreef Sessy het volgende:
Eh, en de 200 mensen of zo die d'r dan lekker langs kunnen lopen en de kledingstukken mogen bewonderen en zo.

Ooit van shockschade gehoord?
Ik begrijp best wat je bedoelt. Maar ik blijf er bij dat het een niet erger is als het ander.

Voor aan familie lid is het 10 tallen malen erger om iemand zo aan te treffen, als voor iemand die jij niet kent (hoe gruwlijk het ook is).
ijs_beer fan!
  † In Memoriam † maandag 24 april 2006 @ 00:36:29 #71
128220 Peter6000
pi_37232341
Het is helaas nog steeds niet zo, dat je bij structureel lijden aan het leven een drankje kan krijgen om in je eigen bed te sterven.

Voor de trein beschadig je idd mensen, maar als er niemand echt om je geeft, je mist, je voelt je aan je lot overgelaten, na een jarenlange lijdensweg.... hoe kan je je dan nog druk maken om andere mensen. Als je zelf het idee hebt aan je lot overgelaten te zijn.

Met een zelfdoding beschadig je altijd je omgeving, die krijgen schuldgevoelens, of moeten de bloederige troep opruimen.
Maar echt, dat doet er op zo`n moment niet meer toe, daarvoor is het lijden al te erg, en te lang.
pi_37234755
Als zo'n drankje gewoon te krijgen zal zijn, dan kan je je wel voorstrellen dat dr heel wat fout zal gaan . Wel zou het mooi zijn (is dat al niet?) dat ondertoezicht / begeleiding je zo'n drankje kan inemen, en ná toestemming van de overheid (of iets anders )
  maandag 24 april 2006 @ 03:11:37 #73
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37234822
drion??
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_37234830
Vooral de slechte economie en de absurde stijging van ziekenfondskosten brengt veel huishoudens in vervelende financieële situaties, soms zo erg dat ze het gewoon niet meer zien zitten. Natuurlijk zijn d'r ook de zelfmoord-excuusjes relatieproblemen, ongelukkigheid en drank/drugs, maar dat mensen 't doen vanwege financieële problemen hoor je steeds vaker.
  maandag 24 april 2006 @ 03:16:48 #75
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37234853

Geen geslaagde poging meegemaakt. Wel een mislukte vlak voor station Hilversum (A'foort - Hsum). Ik zat ook nog voorin de trein. Hij had waarschijnlijk de stoptrein voor ons geraakt. Hij zat nu in de berm met z'n voet er half af. Hij probeerde een sjaggie te draaien maar dat lukte niet echt door z'n trillende handen. Toen maar gewoon een sigaret gegeven en d'r is wat over z'n been gelegd. Het duurde iets van een half uur voordat de hulpdiensten er waren (midden in een bos).

Tja geen lekker gezicht was dat. Maar er zijn dan mensen die serieus hun kleine kinderen optillen om ze door het raam naar buiten te laten kijken lekker half aan het been bungelende teentjes kijken . Dan heb je toch een steekje los of niet dan.
pi_37234886
quote:
Op maandag 24 april 2006 03:16 schreef PLAE@ het volgende:

Tja geen lekker gezicht was dat. Maar er zijn dan mensen die serieus hun kleine kinderen optillen om ze door het raam naar buiten te laten kijken lekker half aan het been bungelende teentjes kijken . Dan heb je toch een steekje los of niet dan.
Bizar is dat inderdaad.. Mn ouders wonen vlak bij een drukke weg, en jaaaaren geleden is daar een ernstig ongeluk gebeurd... De meeste mensen gingen (toen nog) 06-11 bellen, of kijken of ze wat konden doen... Mn buurman echter nam zn zoontje van 4 mee naar de plaats van het ongeval, en tilde hem op zodat hij de beklemde mensen wat beter kon bekijken
pi_37234889
Kijk mama! daar ik zie bungelende teentjes!
  maandag 24 april 2006 @ 05:57:27 #78
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_37235127
Enkele keren meegemaakt dat er ergens zelfmoord was gepleegd, maar hoe morbide het ook klinkt ik had wel erger gezien, kon me wel voorstellen dat het voor familie en vrienden niet echt leuk is, maar sommige mensen gingen over hun nek omdat er wat losse vellen hingen. Dan denk ik, wat lijkt viezer, een stukje vel of een karbonade, dat laatste dunkt me.
Asjemenou
  maandag 24 april 2006 @ 06:01:54 #79
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_37235133
Tsja, meestal onbedoeld egoistisch.
pi_37235139
Afgelopen woensdag heeft hier iemand zichzelf opgehangen aan de trap van de basisschool

Tig kinderen, ouders en leerkrachten hebben het gezien.

Ik zie echt wel in dat een zelfmoordenaar geen uitweg meer ziet en dat ze misschien denken dat de wereld beter af is zonder hem/haar... maar om de keuze te maken om die daad te plegen bij een basisschool?
Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Just walk beside me and be my friend.
Games
  maandag 24 april 2006 @ 06:39:55 #81
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_37235166
quote:
Op maandag 24 april 2006 06:12 schreef PrintScreen het volgende:
Afgelopen woensdag heeft hier iemand zichzelf opgehangen aan de trap van de basisschool

Tig kinderen, ouders en leerkrachten hebben het gezien.

Ik zie echt wel in dat een zelfmoordenaar geen uitweg meer ziet en dat ze misschien denken dat de wereld beter af is zonder hem/haar... maar om de keuze te maken om die daad te plegen bij een basisschool?
dat is een trauma voor het leven.
Hoewel ik een stuk genuanceerder en anders over zelfmoord denk dan de meesten in dit topic die iets over egoïsme schreeuwen (dat komt omdat ik het van zeer dichtbij heb meegemaakt helaas), vind ik toch dat je het ondanks al je sores niet kan maken om een dergelijke plek te kiezen. Dat je zelf er uit wil stappen tot daarentoe, maar je hoeft niet willens en wetens jonge leventjes te vernaggelen.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_37235232
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:58 schreef sj44k het volgende:
Ik reed gisternacht over de autobaan van osnabruck richting munster. Onderweg ineens alles vol in de remmen. Bleek dat iemand zich voor een auto had gegooid die 3 autos voor me reed. Het was wel een beetje jammer dat die vrachtwagenchauffeur niet wat eerder stil stond, want nu lag het mannetje achter de auto. Dus als je er voorbij rijdt kijk je onwillekeurig toch.

Ja, dan kun je toch beter gewoon naar t spookhuis.

Wat bezielt mensen toch om zich zomaar voor een vrachtwagen of een trein te gooien? Zou je dan zo in de knoop met jezelf zitten dat je helemaal niks meer om gevoelens van anderen geeft?
Fotos??
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_37235278
Mijn opa is zijn hele leven machinist geweest en mensen die voor de trein springen zijn ook regelmatig voorgekomen...

Ik heb het er niet echt met mijn opa over gehad maar volgens mijn pa ga je toch even door een diep gat telkens als zoiets gebeurt..
pi_37235329
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:58 schreef sj44k het volgende:
Ik reed gisternacht over de autobaan van osnabruck richting munster. Onderweg ineens alles vol in de remmen. Bleek dat iemand zich voor een auto had gegooid die 3 autos voor me reed. Het was wel een beetje jammer dat die vrachtwagenchauffeur niet wat eerder stil stond, want nu lag het mannetje achter de auto. Dus als je er voorbij rijdt kijk je onwillekeurig toch.

Ja, dan kun je toch beter gewoon naar t spookhuis.

Wat bezielt mensen toch om zich zomaar voor een vrachtwagen of een trein te gooien? Zou je dan zo in de knoop met jezelf zitten dat je helemaal niks meer om gevoelens van anderen geeft?
Zo hey

Dat is minder zeg
As't nait aans is, bi'n heerns ook vis
pi_37235517
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 13:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

voelt lekker hè, die macht, als je dat in het alledaagse leven ontbeert
[..]

right de interessante posts zijn al geweest en de rest van de posts zijn slechts variaties daarop.
Whiner!!!!!!!
JOHNNY HEITINGA
  † In Memoriam † maandag 24 april 2006 @ 10:00:18 #86
128220 Peter6000
pi_37236974
quote:
Op maandag 24 april 2006 03:04 schreef jeroen2497 het volgende:
Als zo'n drankje gewoon te krijgen zal zijn, dan kan je je wel voorstrellen dat dr heel wat fout zal gaan . Wel zou het mooi zijn (is dat al niet?) dat ondertoezicht / begeleiding je zo'n drankje kan inemen, en ná toestemming van de overheid (of iets anders )
Er wordt voor gestreden oa door de NVVE, stichting de Einder, en Stichting Vrijwillig Leven.

Als het onder medisch toezicht gebeurt, kan er weinig fout gaan.
Het is dan geen euthanasie, het drankje neem je zelf in.

Er is nu een discussie gaande "lijden onder het leven" ook als hulp-bij-zelfdoding criterium toe te staan. Dat er niet perse een lichamelijke of geestelijke aandoening aan ten grondslag hoeft te liggen. Dit is overigens in eerste instantie vooral voor ouderen. Je partner is dood, je vrienden zijn dood, je wereld is heel klein geworden. Lichamelijk takel je langzaam af. De behoefte om die laatste jaren nog mee te maken, heb je niet meer.
Dan is het alleen maar humaan.

Maar het is moeilijk, niet zozeer voor degene die klaar is met leven, maar voor degene(n) die de verantwoordelijkheid moeten nemen, het drankje te geven. Die zullen (misschien) altijd wel denken: hebben we er goed aan gedaan, hebben we echt niets over het hoofd gezien.

Overigens zullen er nog wel wat generaties overheen gaan voordat het er is hoor.
Maar er wordt wel serieus voor gestreden.

Ik denk dat het aantal geweldadige zelfdodingen met zulke hulp wel zal afnemen. Bij balanssuïcides dus. Als je schrizofreen bent en je gaat in een waan over het spoor lopen, of je weet het echt niet meer: en er is geen hulp, dan kan je niet anders.
Want dat hele idee dat er voor iedereen passende hulp is: nee, dat is er niet.
Het is niet zozeer dood willen, maar simpelweg het leven structureel niet aankunnen.
pi_37239475
Zelfmoord
  maandag 24 april 2006 @ 16:30:58 #88
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_37248110
quote:
Op maandag 24 april 2006 06:01 schreef TheThirdMark het volgende:
Tsja, meestal onbedoeld egoistisch.
Waarom is het egoistisch om aan jezelf te denken?
Waarom moet je aan 'de anderen' denken.
ZIjn de anderen dan niet de egoisten?
Ik vind het niet egoistisch. Ik vind het moedig!
pi_37249859
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:30 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik vind het niet egoistisch. Ik vind het moedig!
Ik weet niet of je daarin gelijk hebt, sommige mensen nemen zoveel risico's dat ze de dood bijna in de ogen kijken, ik weet niet of ik het zou durven de dood is namelijk niet zomaar iets, ik ben niet bang als ik eraan denk maar om een einde aan mijn eigen leven te maken daar ben ik nogal huiverig over ik weet niet of ik het zou durven....

Ik zou het sowieso niet willen want ik ben best gelukkig met mijn leven
pi_37250230
Ik heb het binnen de familie meegemaakt dat er iemand (neef) zelfmoord pleegde. De échte oorzaak is altijd onduidelijk gebleven. Mijn vader heeft op verzoek van de ouders van die jongen zijn PC gehackt, om zo bij zijn dagboek te komen en te zien wat er in hem om ging. Verschrikkelijk schokkend, voor zowel de ouders als mensen die minder dicht bij die jongen stonden. Je doet er je familie, eventuele getuigen en vrienden ontzettende schade mee, dus ik durf te zeggen dat zelfmoord egoïstisch is, ook al kende ik de neef persoonlijk, en had hij een goede band met de familie.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  maandag 24 april 2006 @ 20:45:58 #91
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_37256600
Leuk joh, als je ineens zo'n klootzak op de grille hebt.
Ga dan in het trapgat hangen, maar verneuk niet het leven van iemand die gewoon aan het werk is.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_37256831
Mensen die zichzelf (publiekelijk) het leven ontnemen zijn treurig, mensen die hun kop in het zand steken daarvoor en nog aanstoot nemen ook zijn evenzo.

Alhoewel beide begrijpelijke reacties zijn... hoe ga je er mee om dat er op elk moment ergens op de wereld iemand een gruwelijke dood sterft? Statistisch gezien is het wel een feit denk ik dat er iedere seconde iemand wordt vermoord of zichzelf het leven ontneemt.
  maandag 24 april 2006 @ 20:52:35 #93
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_37256908
Tsja, beetje jammer dat iemand het dan op die manier moet doen inderdaad.

En zelfmoord, ach... kan het best begrijpen. Als je je draai niet kunt vinden en je er niet meer uitkomt... wat moet je dan nog? Sommige mensen kunnen niet met zichzelf leven...
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_37257019
zolang er een taboe blijft rusten op vrijwillige euthanasie zullen we dit soort irritante zelfmoordacties blijven houden, maak het bespreekbaar en geef ze gewoon een spuitje.

opgelost, slotje.
pi_37257092
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:55 schreef immortalsean het volgende:
zolang er een taboe blijft rusten op vrijwillige euthanasie zullen we dit soort irritante zelfmoordacties blijven houden, maak het bespreekbaar en geef ze gewoon een spuitje.

opgelost, slotje.
Waar ligt dat de grens dat iemand een 'spuitje' mag krijgen? Als hij zij een paar maanden depressief is? Een paar jaar? Er gewoon geen zin in heeft? Zich niet wil laten helpen? Het in een impuls doet?
ijs_beer fan!
pi_37257184
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:57 schreef NanKing het volgende:

[..]

Waar ligt dat de grens dat iemand een 'spuitje' mag krijgen? Als hij zij een paar maanden depressief is? Een paar jaar? Er gewoon geen zin in heeft? Zich niet wil laten helpen? Het in een impuls doet?
alsof hij dan nog wat zou toevoegen aan onze maatschappij, het zal toch vaak een enkeltje ww worden.
pi_37257327
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:59 schreef immortalsean het volgende:

[..]

alsof hij dan nog wat zou toevoegen aan onze maatschappij, het zal toch vaak een enkeltje ww worden.
Ach laten we iedereen die psychisch in de war is, even niet meer weet hoe het zit gewoon meteen een spuitje geven joechy .
ijs_beer fan!
pi_37257542
quote:
Op maandag 24 april 2006 21:02 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ach laten we iedereen die psychisch in de war is, even niet meer weet hoe het zit gewoon meteen een spuitje geven joechy .
krijg er helemaal de voorjaarsschoonmaakkriebels(3x woordwaarde) van.
pi_37258030
als ik in duitsland zou wonen dan zou ik ook zelfmoord plegen
Dick Schaffa
  maandag 24 april 2006 @ 21:20:28 #100
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_37258153
Is dit niet iets voor het subforum R&P
pi_37258331
quote:
Op maandag 24 april 2006 21:20 schreef skippy22 het volgende:
Is dit niet iets voor het subforum R&P
Nee
Dit is meer een algemene discussie dan een persoonlijke vraag.
Tevens zijn de regels in R&P betreffende zelfmoord duidelijk.
Persoonsgebonden zelfmoord topics mogen daar niet (en de algemene topics kunnen in GC).

Daarom is het op dit moment hier beter op zijn plaats denk ik.
  maandag 24 april 2006 @ 21:44:56 #102
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_37259356
quote:
Op maandag 24 april 2006 06:39 schreef buzzer het volgende:

[..]

dat is een trauma voor het leven.
Hoewel ik een stuk genuanceerder en anders over zelfmoord denk dan de meesten in dit topic die iets over egoïsme schreeuwen (dat komt omdat ik het van zeer dichtbij heb meegemaakt helaas), vind ik toch dat je het ondanks al je sores niet kan maken om een dergelijke plek te kiezen. Dat je zelf er uit wil stappen tot daarentoe, maar je hoeft niet willens en wetens jonge leventjes te vernaggelen.
Meerdere malen meegemaakt, zelfmoord is tof, van mij mag de helft van de wereld het meteen doen. Maar wanneer je het in het openbaar doet waar je dus veel mensen mee pakt zouden ze je gewoon weer tot leven moeten wekken om je daarna dood te martelen.
pi_37262093
Heb een keer toen ik in Aken op de trein stond te wachten met een vriend meegemaakt dat de polizei eens rustig kwam aanzetten. Had zich blijkbaar net een minuut van te voren iemand voor de trein gegooit.

Opzich best vreemd, er was gewoon niks te zien. Alles was verspreid over een heel traject. maar toch vind ik het egoistisch om het zo te doen.
  maandag 24 april 2006 @ 22:58:46 #104
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_37263055
quote:
Op maandag 24 april 2006 22:39 schreef Zjwegel het volgende:
Heb een keer toen ik in Aken op de trein stond te wachten met een vriend meegemaakt dat de polizei eens rustig kwam aanzetten. Had zich blijkbaar net een minuut van te voren iemand voor de trein gegooit.

Opzich best vreemd, er was gewoon niks te zien. Alles was verspreid over een heel traject. maar toch vind ik het egoistisch om het zo te doen.
Hmn in Terborg meegemaakt op het Station. Op Kerstavond nog wel (maakt het allemaal ook wel triester).

Gelukkig dat het donker was, maar het bloed zag je nog steeds over de baan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')