Nee die hangen zichzelf op zodat de familie hun vindt.quote:Op maandag 24 april 2006 00:08 schreef Sessy het volgende:
Eeeecht niet. Als je in een impuls zelfmoord pleegt, moet je trouwens ueberhaupt geen zelfmoord plegen vind ik. Als je na systematisch langdurig logisch nadenken en plannen nog steeds zelfmoord wilt plegen, kun je dat doen. En d'r zijn zat mensen die er ook zo over denken en die dat ook zo doen.
Die dus vaststellen van, ik ben ongeneeslijk ziek, of ik heb heel veel pijn, of ik kan dit leven niet meer aan, of ik heb problemen die nooit meer op te lossen zijn, of ik kan zonder de overleden familie niet leven, etc. En die dan vervolgens een datum prikken en alles regelen, tot op alle administratie en bonnetjes en testament en hun bedrafenis aan toe. En die springen echt niet voor een trein.
Nee, die hangen dus briefjes op.quote:Op maandag 24 april 2006 00:15 schreef NanKing het volgende:
[..]
Nee die hangen zichzelf op zodat de familie hun vindt.
Hoe verschrikkelijk het ook is als iemand voor de trein springt het is en blijft de meest effectieve manier om zelfmoord te plegen. Je bent er 99% zeker van dat je dood bent. Met slaappillen etc, heb je die zekerheid bij lange na niet.
Ja, dus ook al hang je een briefje op je weet dat doe persoon het heeft gedaan je verbeelding doet de rest wel, of je schrikt zo erg dat je toch gaat kijken.quote:Op maandag 24 april 2006 00:17 schreef Sessy het volgende:
[..]
Nee, die hangen dus briefjes op.![]()
Nouja met treinen gaat het ook vaak fout hoor. Laatst nog zo eentje op tv. Had geen armen en benen meer --> geamputeerd na een mislukte zelfmoordpoging. DA's pas kut.
Ja of dat gelijk een hele trein mensen moet zijn of dat het jezelf ophangen op zolder is zodat iemand je ook vindt, vind ik eigenlijk geen verschil in zitten. Het is allebei verschrikkelijk en het een niet meer of minder dat het ander.quote:Op maandag 24 april 2006 00:24 schreef Sessy het volgende:
Ja, dat wel... Maar of dat nu gelijk een hele trein mensen moet zijn? Je naasten zijn namelijk toch wel betrokken. Zelfs als je voor de trein springt. Dan verbeelden zij zich ook van alles.
Ik begrijp best wat je bedoelt. Maar ik blijf er bij dat het een niet erger is als het ander.quote:Op maandag 24 april 2006 00:32 schreef Sessy het volgende:
Eh, en de 200 mensen of zo die d'r dan lekker langs kunnen lopen en de kledingstukken mogen bewonderen en zo.
Ooit van shockschade gehoord?
Bizar is dat inderdaad.. Mn ouders wonen vlak bij een drukke weg, en jaaaaren geleden is daar een ernstig ongeluk gebeurd... De meeste mensen gingen (toen nog) 06-11 bellen, of kijken of ze wat konden doen... Mn buurman echter nam zn zoontje van 4 mee naar de plaats van het ongeval, en tilde hem op zodat hij de beklemde mensen wat beter kon bekijkenquote:Op maandag 24 april 2006 03:16 schreef PLAE@ het volgende:
Tja geen lekker gezicht was dat. Maar er zijn dan mensen die serieus hun kleine kinderen optillen om ze door het raam naar buiten te laten kijken lekker half aan het been bungelende teentjes kijken![]()
. Dan heb je toch een steekje los of niet dan.
dat is een trauma voor het leven.quote:Op maandag 24 april 2006 06:12 schreef PrintScreen het volgende:
Afgelopen woensdag heeft hier iemand zichzelf opgehangen aan de trap van de basisschool
Tig kinderen, ouders en leerkrachten hebben het gezien.
Ik zie echt wel in dat een zelfmoordenaar geen uitweg meer ziet en dat ze misschien denken dat de wereld beter af is zonder hem/haar... maar om de keuze te maken om die daad te plegen bij een basisschool?
Fotos??quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:58 schreef sj44k het volgende:
Ik reed gisternacht over de autobaan van osnabruck richting munster. Onderweg ineens alles vol in de remmen. Bleek dat iemand zich voor een auto had gegooid die 3 autos voor me reed. Het was wel een beetje jammer dat die vrachtwagenchauffeur niet wat eerder stil stond, want nu lag het mannetje achter de auto. Dus als je er voorbij rijdt kijk je onwillekeurig toch.
Ja, dan kun je toch beter gewoon naar t spookhuis.
Wat bezielt mensen toch om zich zomaar voor een vrachtwagen of een trein te gooien? Zou je dan zo in de knoop met jezelf zitten dat je helemaal niks meer om gevoelens van anderen geeft?
Zo heyquote:Op zaterdag 22 april 2006 12:58 schreef sj44k het volgende:
Ik reed gisternacht over de autobaan van osnabruck richting munster. Onderweg ineens alles vol in de remmen. Bleek dat iemand zich voor een auto had gegooid die 3 autos voor me reed. Het was wel een beetje jammer dat die vrachtwagenchauffeur niet wat eerder stil stond, want nu lag het mannetje achter de auto. Dus als je er voorbij rijdt kijk je onwillekeurig toch.
Ja, dan kun je toch beter gewoon naar t spookhuis.
Wat bezielt mensen toch om zich zomaar voor een vrachtwagen of een trein te gooien? Zou je dan zo in de knoop met jezelf zitten dat je helemaal niks meer om gevoelens van anderen geeft?
Whiner!!!!!!!quote:Op zaterdag 22 april 2006 13:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
voelt lekker hè, die macht, als je dat in het alledaagse leven ontbeert
[..]
rightde interessante posts zijn al geweest en de rest van de posts zijn slechts variaties daarop.
Er wordt voor gestreden oa door de NVVE, stichting de Einder, en Stichting Vrijwillig Leven.quote:Op maandag 24 april 2006 03:04 schreef jeroen2497 het volgende:
Als zo'n drankje gewoon te krijgen zal zijn, dan kan je je wel voorstrellen dat dr heel wat fout zal gaan. Wel zou het mooi zijn (is dat al niet?) dat ondertoezicht / begeleiding je zo'n drankje kan inemen, en ná toestemming van de overheid (of iets anders
)
Waarom is het egoistisch om aan jezelf te denken?quote:Op maandag 24 april 2006 06:01 schreef TheThirdMark het volgende:
Tsja, meestal onbedoeld egoistisch.
Ik weet niet of je daarin gelijk hebt, sommige mensen nemen zoveel risico's dat ze de dood bijna in de ogen kijken, ik weet niet of ik het zou durven de dood is namelijk niet zomaar iets, ik ben niet bang als ik eraan denk maar om een einde aan mijn eigen leven te maken daar ben ik nogal huiverig over ik weet niet of ik het zou durven....quote:Op maandag 24 april 2006 16:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik vind het niet egoistisch. Ik vind het moedig!
quote:Op maandag 24 april 2006 20:55 schreef immortalsean het volgende:
zolang er een taboe blijft rusten op vrijwillige euthanasie zullen we dit soort irritante zelfmoordacties blijven houden, maak het bespreekbaar en geef ze gewoon een spuitje.
opgelost, slotje.
alsof hij dan nog wat zou toevoegen aan onze maatschappij, het zal toch vaak een enkeltje ww worden.quote:Op maandag 24 april 2006 20:57 schreef NanKing het volgende:
[..]
Waar ligt dat de grens dat iemand een 'spuitje' mag krijgen? Als hij zij een paar maanden depressief is? Een paar jaar? Er gewoon geen zin in heeft? Zich niet wil laten helpen? Het in een impuls doet?
Ach laten we iedereen die psychisch in de war is, even niet meer weet hoe het zit gewoon meteen een spuitje geven joechyquote:Op maandag 24 april 2006 20:59 schreef immortalsean het volgende:
[..]
alsof hij dan nog wat zou toevoegen aan onze maatschappij, het zal toch vaak een enkeltje ww worden.
krijg er helemaal de voorjaarsschoonmaakkriebels(3x woordwaarde) van.quote:Op maandag 24 april 2006 21:02 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ach laten we iedereen die psychisch in de war is, even niet meer weet hoe het zit gewoon meteen een spuitje geven joechy.
Neequote:
Meerdere malen meegemaakt, zelfmoord is tof, van mij mag de helft van de wereld het meteen doen. Maar wanneer je het in het openbaar doet waar je dus veel mensen mee pakt zouden ze je gewoon weer tot leven moeten wekken om je daarna dood te martelen.quote:Op maandag 24 april 2006 06:39 schreef buzzer het volgende:
[..]
dat is een trauma voor het leven.
Hoewel ik een stuk genuanceerder en anders over zelfmoord denk dan de meesten in dit topic die iets over egoïsme schreeuwen (dat komt omdat ik het van zeer dichtbij heb meegemaakt helaas), vind ik toch dat je het ondanks al je sores niet kan maken om een dergelijke plek te kiezen. Dat je zelf er uit wil stappen tot daarentoe, maar je hoeft niet willens en wetens jonge leventjes te vernaggelen.
Hmn in Terborg meegemaakt op het Station. Op Kerstavond nog wel (maakt het allemaal ook wel triester).quote:Op maandag 24 april 2006 22:39 schreef Zjwegel het volgende:
Heb een keer toen ik in Aken op de trein stond te wachten met een vriend meegemaakt dat de polizei eens rustig kwam aanzetten. Had zich blijkbaar net een minuut van te voren iemand voor de trein gegooit.
Opzich best vreemd, er was gewoon niks te zien. Alles was verspreid over een heel traject. maar toch vind ik het egoistisch om het zo te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |