abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37228504
Tussenstand: Er zijn nog steeds meer mensen eerlijk dan niet.
Poll: Als je 40 euro uit een geldautomaat ziet steken wat doe je?
  • 1 Je stopt het geld in je zak en je denkt mooi, dat is weer een avondje stappen.
  • 2 Je laat het geld zitten want het is niet van jou.
  • 3 Je laat het geld zitten want je weet dat de automaat het binnen 30 seconden weer inslikt waarna het wordt teruggestort op zijn/haar rekening.
    Tussenstand:

[ Bericht 34% gewijzigd door dahei op 24-04-2006 00:34:23 ]
  • Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
    pi_37230435
    ik mis de optie

Je stopt het geld in je zak en je denkt mooi anders had iemand het anders wel gepakt, en je weet nietdat de automaat het binnen 30 seconden weer inslikt waarna het wordt teruggestort op zijn/haar rekening.
    pi_37232007
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 23:38 schreef oelewappers het volgende:
    ik mis de optie

Je stopt het geld in je zak en je denkt mooi anders had iemand het anders wel gepakt, en je weet nietdat de automaat het binnen 30 seconden weer inslikt waarna het wordt teruggestort op zijn/haar rekening.
    Dan mis ik de optie:

"Ik pak het geld, want anders zou iemand anders het pakken. Ik noteer de datum/tijd/straat enz. enz en neem contact op met de bank om te zien wie er als laatste ¤ 40,-- gepind heeft en zorg dat het bij de rechtmatige eigenaar terecht komt..."
    [b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
    pi_37232262
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 00:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dan mis ik de optie:

"Ik pak het geld, want anders zou iemand anders het pakken. Ik noteer de datum/tijd/straat enz. enz en neem contact op met de bank om te zien wie er als laatste ¤ 40,-- gepind heeft en zorg dat het bij de rechtmatige eigenaar terecht komt..."
    Inderdaad, je kunt alles er wel in zetten. In deze zijn alleen de, in het topic, genoemde argumenten geplaatst. Daarintegen is iedereen vrij om een nieuw topic te openen met daarin een eigen Poll.
    Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
    pi_37234796
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 22:01 schreef dahei het volgende:

[..]

En daar gaat onze maatschappij.
    Nee, ik moet me wat laten bejatten zeker.

Op 3 van de 7 (ja, 7) fietsen die ik op station Sittard ben kwijt geraakt zaten nota bene postcodes ingegraveerd en waren ook nog eens vrij opvallende fietsen. De eerste twee keren ben ik d'r mee naar de politie gegaan en die vertelden me maar dat ik maar een nieuwe moest gaan halen want die dure fietstjes van mij die gestolen waren vonden hun en ikzelf toch niet meer terug, en d'r naar zoeken zou een verspilling van beschikbare agenten zijn die zogenaamd betere dingetjes te doen hadden (parkeerbonnen uitdelen, perhaps?).

En over politie gesproken. Dat is dezelfde politie die eens tegen een goede vriend van mij zei dat ie maar beter geen aangifte kon doen of wraak kon nemen tegen een groepje geweldsgeile Marokkanen, die hem met z'n vieren in elkaar getrapt hebben omdat hij 'uitdagend' naar hun gekeken zou hebben, daar zouden alleen maar meer problemen van komen zei meneer agent.

Trouwens wel eens ergens gewoon je tas of je telefoon laten liggen of gewoon per ongeluk vergeten mee te nemen? Valt je binnen een paar minuten in dat je je telefoon niet in je gebruikelijke broekzak hebt en dan ren je terug naar waar je zojuist gezeten hebt. Denk je dat ie d'r dan nog ligt?

Onze maatschappij is geweldig ja, iedereen is zo eerlijk en als je iets verliest krijg je 't ook meteen terug van een van de vele eerlijke mensen die hier rondlopen! Maar natuurlijk; kruip toch terug onder de steen waar je vandaan komt.

Overigens zou ik als ik bij een pinautomaat zou staan en ik zie iemand weglopen die z'n geld is vergeten d'r uit te trekken, effe naroepen of 't geld pakken en effe achter 'm aan lopen. Vind ik ergens een dikke beurs liggen dan neem ik 'm lekker mee. Kom ik op 't station aan na een lange dag werken alleen om tot de ontdekking te komen dat m'n fiets weg is, dan zal ik de eerste fiets die niet afgesloten is mezelf toe eigenen. Kortom, d'r is in totaal wel voor duizenden euro's onder m'n neus vandaan geript, allemaal door onze oh zo eerlijke maatschappij. Als ik de kans krijg neem ik d'r lekker 't mijne van; klaar.
    pi_37235491
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 14:30 schreef EsDe het volgende:
    zeer waarschijnlijk meer dan jij
    Daar getuigt je uitspraak anders niet van. Maargoed, ik ga offtopic.

Dat iemand het laat zitten omdat degene genoeg heeft is onzin: A. Je was er niet bij dus je weet niet wie er gepind heeft en hoeveel geld de desbtreffende persoon bezit en B. Er kan iets anders gebeurd zijn waardoor de persoon zijn geld is vergeten mee te nemen. Daarnaast, zoals eerder genoemd, niemand, hoe rijk dan ook, gaat geld pinnen om het te laten zitten totdat er iemand voorbij komt .
    pi_37235959
    Bij een 'vreemde' bank (dus niet je eigen bank) krijg je het geld niet terug gestort op je rekening, ben ik laatst op een stomme manier achter gekomen
    pi_37241583
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 09:03 schreef PteV het volgende:
    Bij een 'vreemde' bank (dus niet je eigen bank) krijg je het geld niet terug gestort op je rekening, ben ik laatst op een stomme manier achter gekomen
    Vraagje: wat geeft jou, als gedupeerde vergeetachtige, in dat geval dan een beter gevoel:

- Dat de bank met dat geld mooi weer gaat spelen, of
    - Dat een particulier, die na jou komt pinnen, een voordeeltje heeft ?
    pi_37269714
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 09:03 schreef PteV het volgende:
    Het klopt dat het niet automatisch gaat, maar als je even belt met de vestiging/hoofdkantoor krijg je wel je geld terug. Dit weet ik uit ervaring.
    Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
    pi_37269850
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 03:08 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Nee, ik moet me wat laten bejatten zeker.

Op 3 van de 7 (ja, 7) fietsen die ik op station Sittard ben kwijt geraakt zaten nota bene postcodes ingegraveerd en waren ook nog eens vrij opvallende fietsen. De eerste twee keren ben ik d'r mee naar de politie gegaan en die vertelden me maar dat ik maar een nieuwe moest gaan halen want die dure fietstjes van mij die gestolen waren vonden hun en ikzelf toch niet meer terug, en d'r naar zoeken zou een verspilling van beschikbare agenten zijn die zogenaamd betere dingetjes te doen hadden (parkeerbonnen uitdelen, perhaps?).

En over politie gesproken. Dat is dezelfde politie die eens tegen een goede vriend van mij zei dat ie maar beter geen aangifte kon doen of wraak kon nemen tegen een groepje geweldsgeile Marokkanen, die hem met z'n vieren in elkaar getrapt hebben omdat hij 'uitdagend' naar hun gekeken zou hebben, daar zouden alleen maar meer problemen van komen zei meneer agent.

Trouwens wel eens ergens gewoon je tas of je telefoon laten liggen of gewoon per ongeluk vergeten mee te nemen? Valt je binnen een paar minuten in dat je je telefoon niet in je gebruikelijke broekzak hebt en dan ren je terug naar waar je zojuist gezeten hebt. Denk je dat ie d'r dan nog ligt?

Onze maatschappij is geweldig ja, iedereen is zo eerlijk en als je iets verliest krijg je 't ook meteen terug van een van de vele eerlijke mensen die hier rondlopen! Maar natuurlijk; kruip toch terug onder de steen waar je vandaan komt.

Overigens zou ik als ik bij een pinautomaat zou staan en ik zie iemand weglopen die z'n geld is vergeten d'r uit te trekken, effe naroepen of 't geld pakken en effe achter 'm aan lopen. Vind ik ergens een dikke beurs liggen dan neem ik 'm lekker mee. Kom ik op 't station aan na een lange dag werken alleen om tot de ontdekking te komen dat m'n fiets weg is, dan zal ik de eerste fiets die niet afgesloten is mezelf toe eigenen. Kortom, d'r is in totaal wel voor duizenden euro's onder m'n neus vandaan geript, allemaal door onze oh zo eerlijke maatschappij. Als ik de kans krijg neem ik d'r lekker 't mijne van; klaar.
    En het probleem ligt alleen bij anderen? Op het moment dat jij een fiets jat of iemands portefeulle achterhoud ben je niets beter dan de dief die jouw fiets heeft gestolen. Ik accepteer niet dat iedereen alles maar van anderen neemt, simpelweg omdat ik het zelf ook niet zou willen.
    Moet je eens voorstellen als iedereen hetzelfde zou doen als wat jij doet? Dan zou Nederland veranderen in één crimininele bende. En ga nu niet zeggen dat, dat al zo is, want dat valt best mee. Ik woon in een grote stad (Den Haag) en natuurlijk is hier criminaliteit, maar daar wordt ik niet dagelijks/wekelijks of maandelijks mee geconfronteerd.

Het probleem zit hem bij de politie en overheid. Als iemand bijvoorbeeld een fiets heeft gestolen dan is zijn pakkans al bijna nihil omdat de politie niet actief achter fietsendiefstal aanzit. Als hij dan één keer op de 1000 fietsen gepakt word dan krijgt hij een taakstraf van 20 uur! Tja... dat is een acceptabel beroepsrisico voor zo'n jongen. Laten we met de volgende verkiezingen eens een partij kiezen die hogere straffen en betere politieinzet in zijn partij programma heeft staan. Het feit dat ik nu 3x in de week, op dezelfde plaats, een auto zie staan flitsen, met daarin twee politieagenten denk ik dat er nog een hoop kan veranderen. Uiteindelijk is het doel van de politie om de burger te beschermen. In Nederland gaat het erom om boete's uit te delen voor kleine verkeersovertredingen. Niet dat ik dit niet belangrijk vind, maar er zijn meer mensen bezig met verkeersboetes dan met "echt" politiewerk.
      dinsdag 25 april 2006 @ 09:09:36 #286
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_37270276
    www.watvooreikelbenjij.nl

Ik wist overigens niet dat je geld weer ingeslikt werd als je het vergeet.
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
    pi_37274423
    Ehm, al was het 500, dan had ik het nog GELIJK meegenomen, liefst zo sneaky mogelijk.
      dinsdag 25 april 2006 @ 12:25:12 #288
    126068 Metal666
    HardRock Rules
    pi_37275641
    In mijn leven al wel eens wat gevonden.. 1 keer 85 gulden, 3 briefjes van 25 en 1 van 10 in elkaar gevouwen midden in maastricht. Dit heb ik gehouden, wat moet je anders... (ja, naar de politie gaan...:S, halen ze er donuts voor..) ook een keer een Portemonnee met gegevens en al, die heb ik keurig teruggebracht.. En laats een mobiele telefoon (in Snowworld in Zoetermeer) die heb ik keurig afgegeven bij de kassa.
    Mijn ex (Toen we nog wat hadden) is een keer haar portemonnee verloren op Hofplein in Rotterdam (een heel druk verkeersplein), de vinder wilde in eerste instantie de portemonnee houden, maar zag toen mijn foto erin zitten en bleek een oud klasgenoot van mij te zijn, waarna hij toch maar de portemonnee terug bezorgde... (Dus dames, koop bij mij een pasfoto, geheid uw portomonnee terug na verlies...), we hebben die gozer uiteraard beloond met een fles drank..
    Ja. Dus..
    pi_37279643
    wat een jaoerse reacties. Ik moet de eerste nog zien die het niet zou meenemen
      dinsdag 25 april 2006 @ 14:44:51 #290
    110625 vamos1
    Timmaaaaah
    pi_37279857
    quote:
    Op zaterdag 22 april 2006 00:41 schreef Five_Horizons het volgende:

Je had ook even, als je het geld er toch al had uitgepakt, de tijd kunnen noteren en daarmee naar de bank gaan....
    waarom doet iedereen ineens alsof een ander hun wat kan schelen..

wees optimistisch toch? nou.. optimistisch gedacht zal de verliezer van het geld het niet eens missen... zo klaar...
    ─_(º.0)_/─
      dinsdag 25 april 2006 @ 15:23:29 #291
    128493 Slicky
    Dé Gangster Nigger
    pi_37281075
    WHAAAAAAAAaa wat een nerds zitte hier bij, allemaal jaloerse honde
    You wanna smoke one with the ol' boy Slicky?
    The stickiest of the icky.
    pi_37281203
    Wat een hoop kansloze mensen toch weer, als die 40 euro het echt waard is om maar tot een crimineel te vervallen, dan ben je wel heel diep afgezakt. Ik ken genoeg arme mensen, die echt geen cent te makken hebben en dat zijn juist degenen die het nooit voor zichzelf zouden houden, en iig zouden proberen om het bij de rechtmatige eigenaar terug te brengen. Maar ja, 40 euro is toch wel weer je een avondje naar de tering zuipen, van iedereen is wel eens wat gejat en anders neemt de volgende het bedrag toch wel mee, of schrijft de bank het bij op z'n persoonlijke rekening.

Dat is toch afdoende argumentatie om andermans bezittingen toe te eigenen, het is toch maar 40 euro?
      dinsdag 25 april 2006 @ 17:40:33 #293
    128380 PatjeDoN
    niet aanspreekbaar
    pi_37285401
    TS, volgende keer deel je met mij
    Te lui om zijn avatar te veranderen.
    pi_37285408
    quote:
    Op zaterdag 22 april 2006 01:02 schreef EsDe het volgende:
    ik weet gewoon, dat wanneer puntje bij paaltje komt en jullie zélf in zo'n situatie terechtkomen, jullie gegarandeert het geld meenemen. Als je dat ontkent, lieg je gewoon. Okay, er zijn van die extreem eerlijke mensen... 1 op de 15 misschien... maar geloof me, meer dan 90% van de jankerts die mij nou afkraken hadden precies hetzelfde gedaan... maar neuh, omdat jullie niet zo'n klein gelukje hebben, is het stout, niet eerlijk, asociaal etc... uh huh
    Echt jongen, dat is dikke onzin! Misschien dat 1 op de 10 mensen zo triest is als jij bent! Niemand van mijn vrienden, kennissen of familie zou dit doen, zeker weten!

Mijn moeder heeft notebene een jaar geleden een portemonnee gevonden met 1500 euro erin en aan de eigenaar teruggegeven (via de politie). Maar ach, dat had jij vast ook gehouden
    pi_37286180
    Kdacht dat je mijn sygnature bedoeld
      dinsdag 25 april 2006 @ 19:48:07 #296
    110513 Asmodean
    The Forsaken
    pi_37289613
    gelukkig dat er ook nog eerlijke mensen zijn in dit topic, die geen geld JATTEN van anderen. Niks is er stakkeriger dan stelen, hopen dat je gepakt wordt TS, maar dat gebeurt jammergenoeg toch niet...
    Across the stream with wooden shoes
    With bells to tell the king the news
    A thousand misty riders climb up
    Higher once upon a time Last.fm
    pi_37293560
    het is geen stelen je vind wat.
      dinsdag 25 april 2006 @ 21:38:33 #298
    110513 Asmodean
    The Forsaken
    pi_37293774
    dus als ik een mp3-speler op de tafel voor mij heb liggen ,en even buk om bij wijze van spreke mijn veters te strikken, grits jij dat ding weg omdat je hem toch hebt gevonden?
    Across the stream with wooden shoes
    With bells to tell the king the news
    A thousand misty riders climb up
    Higher once upon a time Last.fm
    pi_37296117
    nee dat is wat anders.
    als jij heb hem achter laat in een park zal ik hem mee nemen. Niet omdat ik een mietje ben maar puur omdat jij hem achterlaat.
    als iemand tien euro op tafel left zal ik dat echt niet pakken. no way
    zogauw die persoon weg loopt en MITS ik niet heb gezien dat hij het achterlaat zal ik dat echt wel mee nemen. Mocht ik zien dat hij hem vergeet, dat zal ik hem proberen te roepen.
    die geintjes zijn helaas tevaak bij mij geflikt, het leven is hard en je moet er het beste van maken.
      dinsdag 25 april 2006 @ 22:39:56 #300
    132262 EsDe
    Frituurkoning
    pi_37296551
    Poll update: Zoals u kan zien, neemt 48% (Tot nu toe) het gewoon lekker mee, zoals ik gedaan heb. dit komt neer op afgerond 1 op de 2. En neuh, ik was maar een uitzondering, veruit het meerendeel had het eerlijk laten zitten... uh huh
    Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')